Mode & Beauty alle pijlers

Dagelijks douchen

24-03-2010 17:27 286 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik start dit topic n.a.v. een gesprek met mijn moeder. Zij zegt (en dermatologen beamen dit) dat dagelijks douchen niet al te best is voor je huid. Ik kan dat best geloven; agressieve zepen drogen je huid uit en verwijderen het natuurlijke vetlaagje van je huid. Maar ik kan het mij niet inbeelden dat ik me om de andere dag zou wassen en ik denk dat ik niet de enige ben?

Mijn haren was ik om de andere dag; niet omdat ik dat leuk vind, maar uit noodzaak (wordt helaas snel vet).

Dit is toch niet vreemd, of toch?
quote:Christiane04 schreef op 26 maart 2010 @ 16:12:

[...]

Dus jij vind een onderkant die de hele dag in een onderbroek/string heeft lopen zweten (daar hoeft het buiten niet warm voor te zijn) en waar je ook een aantal keren urine/ontlasting uit hebt laten lopen niet vies om oraal te (laten) verwennen? Nou, lekker is anders.eensch...moet er eerlijk gezegd niet aan denken...zowel niet actief als passief.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Elke dag scheren is niet goed voor mijn huid. In de winter scheer ik me uiteraard minder vaak (1 keer per week) en in de zomer om de dag ongeveer. Maar ik krijg zoveel jeuk als ik me vaak scheer. Brrr...

Ik ben het wel met Christiane04 eens. Hoeft niet perse douchen te zijn voor de sex, maar wel even lekker wassen daar beneden.
[quote]Sam32 schreef op 27 maart 2010 @ 19:48:

Ik ben het wel met Christiane04 eens.[quote]

Oh, gelukkig. Ik kon me al niet voorstellen dat ik de enige was. Ik ga al over mijn nek bij het idee alleen. Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat iemand zin heeft in orale seks zonder de boel even te wassen. Al is het maar met flink wat water.
Nou ja, orale seks is niet voor iedereen standaard. Daarvoor wassen is wel prettig, maar voor gewone seks vind ik dat anders.

Trouwens, dan kun je ook nooit spontaan seks hebben als je je altijd van tevoren moet douchen/wassen.
Ik ga niet muf naar mn werk en ook niet muf naar bed, 2keer per dag dus.
quote:Sem292 schreef op 29 maart 2010 @ 17:15:

Ik ga niet muf naar mn werk en ook niet muf naar bed, 2keer per dag dus.

Eens....het is misschien niet eens een muffe geur maar een muf gevoel. Heb vandaag een gat in de dag geslapen (nachtdienst) ik moet er dan niet aan denken dat ik hup vanuit mijn nest zo in mijn kleren schiet brrrrrrrrr.

Je lijf wordt wakker, je gezicht wordt wakker van het weldadige water hmmmmmm
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Sem292 schreef op 29 maart 2010 @ 17:15:

Ik ga niet muf naar mn werk en ook niet muf naar bed, 2keer per dag dus.Aangeprate onzin is het.
Dit topic zet me wel even aan het denken.

Ik douche graag, s ochtends voor ik me aankleed. Maar ik zou ook kunnen invoeren dat ik me regelmatig was bij de wastafel, in plaats van te douchen.

Vind het ook gewooon lekker om er een tijdje onder te staan (geen uur hoor, echt niet, ik denk een minuut of 10). Zie er gedoucht ook wat frisser uit.

Maar zonde van het water is het wel... vind ik.
quote:Christiane04 schreef op 28 maart 2010 @ 19:42:

[quote]Sam32 schreef op 27 maart 2010 @ 19:48:

Ik ben het wel met Christiane04 eens.[quote]

Oh, gelukkig. Ik kon me al niet voorstellen dat ik de enige was. Ik ga al over mijn nek bij het idee alleen. Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat iemand zin heeft in orale seks zonder de boel even te wassen. Al is het maar met flink wat water.Ik sluit me hier ook bij aan.En de enige ben je absoluut niet.
Jezelf wassen aan de wastafel is ook evengoed als jezelf te douchen.Dat er mensen zijn die niet iedere dag willen douchen

is prima.Hoop dan wel dat degene zich dan wassen aan de

wastafel.En jezelf niet douchen en niet wassen vind ik niet fris.

En anderhalf uur douchen per dag vind ik echt teveel van het goede.(Wie schreef dat ook alweer?)
Volgens mij ben ik opgevoed met twee keer per dag wassen. Als ik niet in bad / onder de douche ging als kind dan moest ik me bij de wastafel wassen.

Het wassen bij de wastafel is er een beetje uit geraakt. Het is douchen of niks. Maar t is nooit te laat om een oude gewoonte weer in te voeren.
Ik douche elke ochtend, maar ik ben dan ook echt een zweter. 's Nachts in bed wordt ik volgens mijn vriend gloeiend heet en soms wordt ik kletsnat wakker... dan wil je toch wel even onder de douche. Als ik een stukje loop of fiets zweet ik al en dat is soms best vervelend..heb ik net lekker gedoucht 's ochtends en dan ben ik na het fietsen alweer bezweet en ja, ik stink ook snel...in de zomer was ik me voor het slapen gaan ook even, maar dan wel met een washandje.

Mijn haar was ik trouwens niet elke dag, dus soms is het 's ochtends echt alleen even afspoelen en oksels wassen onder de douche. Ik moet er ook altijd voor oppassen dat ik niet te warm douch anders zweet ik na het afdrogen alweer...echt hopeloos.
Ik douche me ook twee keer per dag, ten eerste kan ik niet wakker worden als ik niet douche hahaha blijf ik slaperig en duf in hoofd en lijf.

ten tweede vind ik het heerlijk schoon en fris mijn bedje in te stappen.

ik ben nu 22 weken zwanger en nu is mijn haar erg droog ik bedoel meer mijn hoofdhuid, normaal was ik het om de drie a vier dagen nu soms om de vijf a zes dagen anders loop ik met een droge kop rond! Dat vind ik wel weer raar maar VK zei dat het kan komen door de hormonen...
Laat ik mijn douchegeheimen maar achterwege houden, anders krijg ik vast een permaban wegens stankoverlast.

Maar serieus: elke dag douchen is Echt Slecht. Tenzij je in een kolenmijn werkt.
quote:emaille schreef op 25 maart 2010 @ 10:46:

Een vriendin van mij doucht niet iedere dag. En ik vind haar dus vaak heel muf ruiken Ben jij mijn vriendin?
Ik vind het ook wel zonde van het water, maar ik douch toch wel bijna elke dag. Ik douch het liefst 's avonds en dan lekker schoon in bed... 's Ochtends wordt ik er niet wakkerder maar hooguit slaperiger van. Dus meestal was ik me 's ochtends bij de wastafel. Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die geen ochtend-doucher is.
quote:sprokkelientje schreef op 24 maart 2010 @ 21:08:

[...]

Wel als ik niet douche ja...heeft gewoon met een stukje persoonlijke hygiene te maken.

Ik heb ooit 3 dagen niet mogen douchen wegens een medisch iets.

Het mij toen met een washandje "beholpen". Toen ik na een dag of twee hard aan mijn arm krabde zat het zwart onder mijn nagels. De een noemt dit een beschermlaagje...ik noem dit dus gewoon goor. Ik had ook echt een lijflucht na 3 dagen....brrrrrrrr.

Echt een geweldig topic dit, zit het eens uitgebreid te lezen...
Potjethee,ik vind het ook een grappige discussie.Ik vind het

interessant om te lezen hoe mensen erover denken en wat hun

gewoontes zijn.En er wordt hier ook echt gediscussierd.Dat

mensen hun mening uiten en het wel of niet met elkaar eens zijn vind ik nogal belangrijk.

Ik in ieder geval wordt altijd wakker als ik ff lekker douch of

mezelf was.Douch trouwens ook nooit te warm.Dat is ook niet

goed voor je huid.
quote:Roelfien schreef op 28 maart 2010 @ 20:47:

Nou ja, orale seks is niet voor iedereen standaard. Daarvoor wassen is wel prettig, maar voor gewone seks vind ik dat anders.

Trouwens, dan kun je ook nooit spontaan seks hebben als je je altijd van tevoren moet douchen/wassen.

mee eens.

En ná de seks douchen is ook wel zo prettig!
Ik zou het echt een afknapper vinden als een gast voor/na de seks per se zou willen douchen of zich wassen. Ik denk dat ik er dan wel meteen klaar mee zou zijn.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 31 maart 2010 @ 12:44:

Ik zou het echt een afknapper vinden als een gast voor/na de seks per se zou willen douchen of zich wassen. Ik denk dat ik er dan wel meteen klaar mee zou zijn.Eens. Als hij meteen onder de douche springt is hij blijkbaar vies van me.
Inderdaad. En al die het ervoor doet, is die vies van zichzelf.

Seks = vies. En daarom is het lekker.
Dus jullie laten spermaresten lekker zitten? ;)
Douchen kan de volgende dag ook, moelijkhooreennickname.

Jij valt nooit lekker tegen elkaar aan in slaap, na de sex? Je moet altijd eerst douchen?
quote:Dus jullie laten spermaresten lekker zitten? ;)Ja, die laat ik eerst een paar dagen drogen, en dan plak ik het in mijn plakboek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven