De zoveelste foundation…
zondag 12 februari 2023 om 15:47
Zo zonde van mijn geld eigenlijk, maar ik ben nog altijd op zoek naar de perfecte foundation. Ook op advies van een medewerkster van een parfumerie ben ik er nog steeds niet over uit wat het best bij mij past. Ik weet dat het via een forum ontzettend lastig is, maar hebben jullie nog aanbevelingen voor een goede foundation?
De foundation die ik momenteel gebruik is de Chanel Les Beiges B20. Mijn huid is buiten de t-zone om normaal tot droog. Ik heb een koele ondertoon. Mijn neus bevat redelijke poriën en op mijn neusvleugels wil het weleens schilferen. Foundation geeft op een verkeerde manier de nadruk op mijn neus. Mijn voorhoofd heeft al een paar rimpels, ook hier geeft mijn foundation de nadruk op. Langs mijn kaaklijn is het rood (rosacea achtig). Dit kan ik wel goed bedekken met de Chanel foundation. Ik wil ook niet te veel foundation op, dat past niet bij mij. Dus het liefst houd ik het natuurlijk. De Chanel foundation lijkt in eerste instantie wel aardig mooi te zitten, maar redelijk snel gaat mijn gezicht overmatig glimmen.
Tips qua afwerken of andere foundations zijn van harte welkom
De foundation die ik momenteel gebruik is de Chanel Les Beiges B20. Mijn huid is buiten de t-zone om normaal tot droog. Ik heb een koele ondertoon. Mijn neus bevat redelijke poriën en op mijn neusvleugels wil het weleens schilferen. Foundation geeft op een verkeerde manier de nadruk op mijn neus. Mijn voorhoofd heeft al een paar rimpels, ook hier geeft mijn foundation de nadruk op. Langs mijn kaaklijn is het rood (rosacea achtig). Dit kan ik wel goed bedekken met de Chanel foundation. Ik wil ook niet te veel foundation op, dat past niet bij mij. Dus het liefst houd ik het natuurlijk. De Chanel foundation lijkt in eerste instantie wel aardig mooi te zitten, maar redelijk snel gaat mijn gezicht overmatig glimmen.
Tips qua afwerken of andere foundations zijn van harte welkom
zaterdag 18 februari 2023 om 11:31
Klopt, bij dit soort producten komt het heel nauw hoe je ze opbrengt. Dat maakt ook meteen dat ik er zelf niet aan kan wennen. Ook het feit dat je er geen concealer overheen kan doen, tenzij de concealer ook minerale poeder is, vind ik onhandig.Emma95 schreef: ↑18-02-2023 11:23Ik ben ook fan van minerale poederfoundation. Van Bare Minerals of Mintenz.
Als je het poederig vindt, heb je het niet goed gebruikt of je hebt te veel gebruikt.
Het is bij mij (gecombineerde huid) echt onzichtbaar.
Mijn gezicht glom halverwege de dag ook altijd. Nu nooit meer. En je hoeft het de hele dag niet bij te werken.
Bij Mintenz kun je ook proefzakjes bestellen om uit te proberen.
Wel goed lezen of youtube filmpjes kijken hoe je het moet opbrengen.
Voor mij is niets zo snel en makkelijk als vloeibare foundation, opgebracht met een vochtig sponsje.
zaterdag 18 februari 2023 om 12:06
zaterdag 18 februari 2023 om 12:23
Ik heb de foundation van Il makiage aangeschaft maar ben er niet erg weg van. De kleur was inderdaad goed maar ik vind hem gewoon niet zo mooi op mijn huid.
Wat ik nu dus weer gebruik is de Your skin but better foundation, die vind ik heel mooi natuurlijk. In de zomer gebruik ik vaak de Dior Backstage foundation omdat die met warm weer ook goed blijft zitten en ik vind de Bare minerals foundation, de vloeibare heel erg fijn, daar zit weinig troep in.
Mintenz poederfoundation vond ik met mijn wat ouder wordende huid toch niet echt mooi, net zoals de Bare minerals poederfoundation. Ik heb echt heel weinig rimpels, goede genen maar die poederfoundations doen het gewoon niet voor mij, ik vind het aanbrengen ook niet fijn.
Verder inderdaad exfolieren, ik gebruik daarvoor producten van Paula's Choice.
Wat ik nu dus weer gebruik is de Your skin but better foundation, die vind ik heel mooi natuurlijk. In de zomer gebruik ik vaak de Dior Backstage foundation omdat die met warm weer ook goed blijft zitten en ik vind de Bare minerals foundation, de vloeibare heel erg fijn, daar zit weinig troep in.
Mintenz poederfoundation vond ik met mijn wat ouder wordende huid toch niet echt mooi, net zoals de Bare minerals poederfoundation. Ik heb echt heel weinig rimpels, goede genen maar die poederfoundations doen het gewoon niet voor mij, ik vind het aanbrengen ook niet fijn.
Verder inderdaad exfolieren, ik gebruik daarvoor producten van Paula's Choice.
misssunshine wijzigde dit bericht op 18-02-2023 12:30
11.82% gewijzigd
zaterdag 18 februari 2023 om 12:25
Welke bronzer heb jij, ook van Mintenz? Of bare minerals warmth, hoor ik ook goede verhalen over.
Ik heb met neutrale/ koel ondertoon de chestnut van Mintenz en lijkt volgens mij op de warmth. Echt heel mooi. Deze is ook nog eens heel mooi als oogschaduw. Ben idd zo klaar.
Ik gebruik de roze concealer maar de groene heb ik inmiddels vervangen door Rosalique, deze vind ik fijner en dekkender. Breng het alleen aan op neus en wangen omdat ik daar last heb van couperose en wat rosacea. Er zit spf 50 in wat ook nog fijn is omdat deze plekken het meest kwetsbaarst zijn bij mij.
zaterdag 18 februari 2023 om 12:27
zaterdag 18 februari 2023 om 12:34
De bronzen van Bare minerals vind ik echt heel erg mooi! Heel natuurlijk. Maar de Dior natural bronze is echt mijn favoriet qua bronzers. Heel erg mooi qua pigmenten en kleuren.Juliette schreef: ↑18-02-2023 12:25Welke bronzer heb jij, ook van Mintenz? Of bare minerals warmth, hoor ik ook goede verhalen over.
Ik heb met neutrale/ koel ondertoon de chestnut van Mintenz en lijkt volgens mij op de warmth. Echt heel mooi. Deze is ook nog eens heel mooi als oogschaduw. Ben idd zo klaar.
Ik gebruik de roze concealer maar de groene heb ik inmiddels vervangen door Rosalique, deze vind ik fijner en dekkender. Breng het alleen aan op neus en wangen omdat ik daar last heb van couperose en wat rosacea. Er zit spf 50 in wat ook nog fijn is omdat deze plekken het meest kwetsbaarst zijn bij mij.
zaterdag 18 februari 2023 om 12:43
Ik gebruik de concealers van Bare Minerals: Bisque in de winter en Summer Bisque in de zomer en soms meng ik ze.
Bronzer inderdaad Warmth van BM. Echt zó mooi.
Van Mintenz heb ik een proefzakje bronzer Sunset. Dat is ook wel mooi.
Bisque van Mintenz is het mooist als foundation bij mij.
Het moet niet ge geel zijn.
Mijn schoonmoeder met een superdroge huid gebruikt op mijn aanraden ook minerale poeder en bij haar ziet het er ook heel mooi uit.
Bronzer inderdaad Warmth van BM. Echt zó mooi.
Van Mintenz heb ik een proefzakje bronzer Sunset. Dat is ook wel mooi.
Bisque van Mintenz is het mooist als foundation bij mij.
Het moet niet ge geel zijn.
Mijn schoonmoeder met een superdroge huid gebruikt op mijn aanraden ook minerale poeder en bij haar ziet het er ook heel mooi uit.
zaterdag 18 februari 2023 om 12:47
Misssunshine schreef: ↑18-02-2023 12:34De bronzen van Bare minerals vind ik echt heel erg mooi! Heel natuurlijk. Maar de Dior natural bronze is echt mijn favoriet qua bronzers. Heel erg mooi qua pigmenten en kleuren.
Zeker mooi en veel kleuren ook. De Natural bronze zie ik op een site op een getinte huid terwijl deze lichter en warmer lijkt dan de chestnut (is eigenlijk een foundation). Deze lijkt heel donker maar staat heel mooi, terwijl ik zelf een lichte tot medium huid heb en de bisque als foundation heb. Maar je hebt er ook zo weinig van nodig. Voor ik met Mintenz begon gebruikte ik nooit bronzer, nu wil ik niet meer zonder, wat een verschil. Echt heel kaal en saai zonder bronzer.
zaterdag 18 februari 2023 om 13:38
zaterdag 18 februari 2023 om 14:09
Emma95 schreef: ↑18-02-2023 13:38Breng jij de bronzer ook aan langs je haargrens naar je jukbeenderen en dan langs je kaaklijn naar je kin? (In een 3 en omgekeerde 3 als je snapt wat ik bedoel)
En dan echt maar heel weinig.
Van een saai winterhoofd zie je er in een paar seconden stukken beter uit.
Ja! Dat vind ik ook mooi inderdaad.
zaterdag 18 februari 2023 om 22:47
zondag 19 februari 2023 om 20:55
Mintez werkt bij mij niet.
Ik heb die Maybelline van kamilleT ook, die is fijn.
The ordinary serum foundation vind ik nog altijd de beste, maar Maybelline dream radiant is ook fijn.
Ik wissel het af, die Maybelline perfector is mooi matterend, ordinary serum foundation is vind ik natuurlijk, dream radiant is dekkender.
Maar DE foundation heb ik nog niet gevonden.
Ik heb die Maybelline van kamilleT ook, die is fijn.
The ordinary serum foundation vind ik nog altijd de beste, maar Maybelline dream radiant is ook fijn.
Ik wissel het af, die Maybelline perfector is mooi matterend, ordinary serum foundation is vind ik natuurlijk, dream radiant is dekkender.
Maar DE foundation heb ik nog niet gevonden.
zondag 19 februari 2023 om 21:07
Ik denk dat DE foundation niet bestaat. Voor mij zou dat een lichte foundation zijn die wel goed dekt, niet in de rimpels gaat zitten en ook niet al te duur is.
De beste die ik heb is de Armani Beauty Luminous Silk maar ik vind de serum foundation van The Ordinary ook fijn. En Mintenz/BM vind ik ook goed. Ik wil eigenlijk gewoon geen 50 euro aan een foundation uitgeven.
Waterweight van Mac vond ik ook okay maar niet beter dan TO. De Studiofix minder (ruikt ook erg chemisch).
Vorige week Bourjois Healthy Mix geprobeerd en daar ben ik ook wel over te spreken.
Wellicht dat een primer voor TO werkt? Ik ben er zelf meestal te lui voor maar als ik het wel gebruik vind ik wel dat de foundation beter zit.
De beste die ik heb is de Armani Beauty Luminous Silk maar ik vind de serum foundation van The Ordinary ook fijn. En Mintenz/BM vind ik ook goed. Ik wil eigenlijk gewoon geen 50 euro aan een foundation uitgeven.
Waterweight van Mac vond ik ook okay maar niet beter dan TO. De Studiofix minder (ruikt ook erg chemisch).
Vorige week Bourjois Healthy Mix geprobeerd en daar ben ik ook wel over te spreken.
Wellicht dat een primer voor TO werkt? Ik ben er zelf meestal te lui voor maar als ik het wel gebruik vind ik wel dat de foundation beter zit.
zondag 19 februari 2023 om 21:52
Heb je Rosalique geprobeerd? Of bedoel je dat met groen spul?
Die roodheid herken ik, zeker bij drukte en warmte. Met mintenz heb ik hier geen last van. Op de een of andere manier blijft het mooi en wordt het juist intenser. Op een dag als vandaag, geen mintenz (maar ander merk dat ff iets sneller in gebruik is) want bleef thuis en veel gesjouwd. Ik schrok me rot toen ik in de spiegel keek.
Mintenz erover en na 2 uur verder sjouwen zat het gewoon nog goed. Dit heb ik met geen ander merk ooit gehad. Altijd die roodheid en bezwete neus en voorhoofd bij inspanning. Zo lelijk.
zondag 19 februari 2023 om 22:22
woensdag 22 februari 2023 om 17:40
Dit!!! Nooit meer iets anders!acceptieme schreef: ↑14-02-2023 12:51Ik heb een paar weken geleden de foundation van Meroda gekocht. Omdat ik heel nieuwsgierig was of dit zou werken. En ja: sindsdien heb ik dus een nieuwe favoriet.
Hij past zich aan aan je huidskleur (hoe dat kan snap ik nog steeds niet), en geeft een lichte tot medium dekking. Ik ben er erg enthousiast over. Hij zit mooi en geeft je gezicht net dat beetje extra. Er zit ook een mooie gloed overheen.
enige nadeel vind ik dat het geparfumeerd is en ik gebruik liever geen parfum in spullen die ik op m'n gezicht smeer. Voordeel is wel dat het lekker ruikt dus dat scheelt en het vervliegt ook gelijk als je het op doet.
donderdag 23 februari 2023 om 16:09
Ja die heb ik deze deze week aangeschaft. Jarenlang was ik anti foundation want vaak verkeerde kleur, te dik etc. Dus ik was overgestapt naar de gekleurde flawless Hollywood primer, ook van CT. Die was perfect voor de glow maar ik wilde nu toch ietsie pietsie met dekking.samarinde schreef: ↑16-02-2023 20:51Ik ben sinds kort fan van Beautiful Skin Foundation van Charlotte Tilbury. Het is een redelijk dekkende foundation die heel natuurlijk oogt, en hij geeft je huid wat tegenwoordig zo mooi ‘een glow’ wordt genoemd. Ik doe alleen wat poeder op mijn T-zone, zodat de rest van mijn gezicht die mooie glans houdt. De foundation is vrij vloeibaar - ik gebruik een kwast - en heeft een lichte textuur. Ik houd niet van dikke foundations. Hij is er in veel kleuren (ik heb ook een koele ondertoon) en na een bezoekje aan de Bijenkorf heb ik de juiste kleur gevonden. Je kunt ook online kijken, maar zelf durfde ik dat voor dit geld niet aan. Hij is wel duur, helaas, maar ik heb aan één pompje genoeg, dus ik heb de diepte-investering er wel voor over.
De kleur was in 1x keer goed, wist de kleur van die primer dus soortgelijke kleur erbij uitgekozen. Bij de Bijenkorf met verkoper in verschillend licht getest en ik zag de foundation voor het eerst gewoon niet op mijn huid zitten. Blij mee!
Mijn huid is relatief droog (opgelost met huidverzorging), vrij egaal met hier en daar een pigmentvlekje (vitamine C heeft verschil gemaakt).
donderdag 23 februari 2023 om 16:28
donderdag 23 februari 2023 om 16:30
Even Googelen, ze hebben een website en ik heb hier gelezen dat je proefjes kan bestellen.
donderdag 23 februari 2023 om 16:53
Leuk! Wel duur, maar in dit geval is het de prijs waard, vind ik.Yara schreef: ↑23-02-2023 16:09Ja die heb ik deze deze week aangeschaft. Jarenlang was ik anti foundation want vaak verkeerde kleur, te dik etc. Dus ik was overgestapt naar de gekleurde flawless Hollywood primer, ook van CT. Die was perfect voor de glow maar ik wilde nu toch ietsie pietsie met dekking.
De kleur was in 1x keer goed, wist de kleur van die primer dus soortgelijke kleur erbij uitgekozen. Bij de Bijenkorf met verkoper in verschillend licht getest en ik zag de foundation voor het eerst gewoon niet op mijn huid zitten. Blij mee!
Mijn huid is relatief droog (opgelost met huidverzorging), vrij egaal met hier en daar een pigmentvlekje (vitamine C heeft verschil gemaakt).
donderdag 23 februari 2023 om 18:26
Klopt, ik ben allang tevreden als de foundation helemaal samensmelt met eigen huidskleur, dat je het niet ziet en ik nog ‘leven’ in mijn gezicht heb. Overigens ga ik het niet elke dag gebruiken en zeker in de zomer niet, meer voor naar kantoor of ergens heen.
zondag 26 februari 2023 om 10:22
Ja en niet de kabukikwast van de Hema kopen. Deze heb ik onlangs uit nieuwsgierigheid gekocht omdat ik hier positieve berichten over las maar wat een k...kwast is dat zeg. Gewoon de mini kabuki bestellen bij Mintenz. Is 2 euro duurder dan de Hema kabuki. Het is een mini kwastje maar werkt veel beter dan de Hema kwast. Wil je verder met minerale foundation dan de grote kabukikwast nemen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in