Mode & Beauty alle pijlers

Deze schoenen leuk?

17-04-2022 19:33 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze schoenen besteld (plaatje lukt niet). Ik zocht zomerse schoenen met dichte neus waarop ik ook een stukje kan lopen. Wat dat betreft voldoen ze.
https://www.zalando.nl/el-naturalista-a ... c-o11.html
Mijn huisfashionista’s vinden het echter helemaal niets, de een vond ze ‘daar kun je echt niet mee lopen’ en de ander ‘wat ouwelijk maar niet heel lelijk’. En ik heb dus al heel lang gezocht omdat veel schoenen gewoon niet lekker zitten, of lelijke hakken, open neuzen of alleen een heel klein stukje voor- en achterkant zodat je in feite alleen een zool hebt.
Wat vinden jullie ervan?
TheeMetChocolade schreef:
17-04-2022 22:36
Heb ik en ik vind ze vet beroerd lopen helaas…
Klopt, ik moet mijn voet kunnen afrollen. Daarom kan ik ook niet op sleehakken, terwijl ik heel goed op hakken kan. Ik loop dan als een soort stampende peuter.
Ik vind ze ook echt heel lelijk, niet alleen maar een klein beetje
Lorem_Ipsum schreef:
17-04-2022 22:51
https://inch2.com/products/black-caviar-sandals Maar alleen online, dat vindt niet iedereen prettig.
Mooi! Maar niet heel handig te bestellen nee. Hoe lekker zitten ze?

Never mind; trustpilot staat vol met slechte verhalen over levering en betaling.
frizz wijzigde dit bericht op 17-04-2022 23:41
14.29% gewijzigd
Veel lelijker kan het niet worden, denk ik...
Ik ga niet zes pagina's doorworstelen maar ik vind ze uberlelijk en aseksueel. Brrrr
Ze zien er op het eerste oog comfortabel uit maar als je beter kijkt dan zie je dat de schoen vrij ruim zit en dat kost je heel veel blaren bij hitte en veel lopen.
Ik vind ze niet verkeerd. En fijn merk om op te lopen. Herinner me wel dat dit merk vrij klein valt, dus zou je aanraden een maatje groter te nemen dan normaal. Vooral ook omdat warme voeten ook nog wat extra uitzetten.

Fijne vakantie gewenst!
Frizz schreef:
17-04-2022 23:38
Mooi! Maar niet heel handig te bestellen nee. Hoe lekker zitten ze?

Never mind; trustpilot staat vol met slechte verhalen over levering en betaling.
Geen last van gehad gelukkig*. En ik ben vooral een online shopper, dus ik vind het juist fijn om te bestellen.

*is wel een aantal jaar geleden, zie dat het nu zelfs op wiki wordt genoemd. Ga de link dus even verwijderen.
Niet mooi. Maar wat boeit dat als jij ze mooi vindt en al besteld hebt?

Ik heb aparte schoenen met blauwe suède waarvan ik me voor kan stellen dat mensen ze niet mooi vinden. Ik weet zelf niet eens of ik ze mooi vindt 😀. Maar ze zitten lekker. En of anderen ze mooi vinden maakt me eigenlijk niet zoveel uit….
https://www.nelson.nl/rieker-sandalen-zwart-77568/

Het nadeel van lopen bij 30 graden is zweet. Jouw schoenen hebben een dichte neus dus dat betekent dat met 5 km lopen je schoenen te nat worden en dat je dan gaat schuiven in je schoen. Als het heet is en je moet er een beetje representatief er uitzien, kies dan voor open tenen, brede bandjes ( je voeten gaan opzwellen en die snijden in je voeten), goed voetbed.
Lorem_Ipsum schreef:
17-04-2022 22:41
Ik heb zowel veel gewone leren schoenen als een keur aan gympen en sneakers, ik geef veel en vaak geld uit aan schoenen.

Maar ik zou nog eerder cowboy boots onder m’n shorts aan doen, dan van die knobbelhakken.

Maar ja, da’s inderdaad heel persoonlijk. Ik zou onderstaande zeker niet op een tropische vakantie aan doen, want als er gewandeld moet worden, trek ik gewoon wandelschoenen aan, en als ik uitga, trek ik gewoon een flinke hak aan.

Maar op deze loop ik makkelijk, hoewel ook zeker niet iedereens smaak:

Afbeelding
Deze schoenen wakkeren mijn kooplust aan. Perfectie!
Klonkje schreef:
17-04-2022 23:50
Ik ga niet zes pagina's doorworstelen maar ik vind ze uberlelijk en aseksueel. Brrrr
Als ik 5 km moet wandelen vind ik aseksueel geen enkel probleem.
Door dit topic enorme zin gekregen in shoe shopping..
Sjulia schreef:
18-04-2022 08:30
Door dit topic enorme zin gekregen in shoe shopping..
Idem. Vooral die zwarte die ik net voorbij zag komen.

In de openingspost, die schoenen zou ik ook wel dragen. Zijn ze vandaag ineens met extra korting, of zag ik dat gisteren verkeerd?
Tijdens tropische vakanties loop ik op palladium-achtige schoenen. Minder warm dan synthetische sneakers.
Verder heb ik deze :
https://www.zalando.nl/skechers-ultra-f ... u-k11.html
En deze https://www.zalando.nl/clarks-laurieann ... p-q11.html
DingDong schreef:
18-04-2022 00:36

Het nadeel van lopen bij 30 graden is zweet. Jouw schoenen hebben een dichte neus dus dat betekent dat met 5 km lopen je schoenen te nat worden en dat je dan gaat schuiven in je schoen. Als het heet is en je moet er een beetje representatief er uitzien, kies dan voor open tenen, brede bandjes ( je voeten gaan opzwellen en die snijden in je voeten), goed voetbed.
Hou ik van!
DingDong schreef:
18-04-2022 00:36

Deze zijn inderdaad een stuk leuker!

Maar TO wil geen tenen showen.
Ga je echt een wandeltocht van 5 km maken? Dan zou ik gewoon goede wandelschoenen aandoen. Als je een ander event hebt dan zou ik afhankelijk van het soort even kiezen voor hakken met open teen, of nette slippertjes met bandjes.

De schoenen in je OP vind ik persoonlijk niks. Erg lomp en ouwelijk. En lijkt me hel met 30 graden. Dat gaat zweten als een gek….
Ik zou eigenlijk sowieso eerst in de kast kijken of je nog zomerschoenen hebt waar op te lopen valt.
Als je met nwe schoenen gaat lopen zonder sokken heb je wel hele grote kans op blaren, vooral die met allerlei bandjes.
En vaak is de ondergrond niet geschikt voor hakken, kinderliedjes in oude stadscentrum of kiezels op paadjes buiten
Ik vind de schoenen niet mooi. Ze ogen plomp door de dikke zool en de ronde neus. Zomers vind ik ze ook niet door de kleur. Het model is een kruising tussen klomp en Mary Jane. Ik denk dat je beter af bent met een normale Mary Jane of desnoods een stewardessenpump als je per se een hakje wil.

5km is trouwens best te overzien. Dat is een rondje stad. Als je echt gaat wandelen in natuurgebied dan ben je sowieso beter af met een ander type schoen, want je moet ook rekening houden met de grond waar je op loopt. Denk aan stiletto’s op kinderkopjes of strand. Die schoenen van Ilse Jacobsen zijn dan een stuk beter. Sketchers heeft iets soortgelijks.
Ik vind ze echt afschuwelijk. Kan me ook niet voorstellen dat deze prettiger zitten dan een paar sneakers. Die zolen zien er zwaar uit en dat leer zal gaan knellen en schuren als je hier 5km op loopt in de hitte. Ik zou gewoon een paar sneakers aanschaffen.
De Rieker sandalen die ze hier voorstellen zijn zeker comfortabel en ik vind ze mooi. Heb er in verschillende uitvoeringen. Kan je gemakkelijk een hele tijd mee wandelen.
Prettige vakantie!
De Bahama's is zon, zee, strand en palmbomen. Ik weet niet waar je geen gaat? Ik ben zowel op een privé eiland als op het hoofd-eiland geweest.

Privé eiland is alleen strand en natuur, mooie vissen enzo en veel zand.
Hoofdplaatsje is ook een tropisch stadje met veel palmen en stranden, rumfabriek, rum cake...eigenlijk alles met rum, gekleurde gebouwen in pastel ook overheidsgebouwen zien er zo uit.

Iedereen ziet er tropisch uit voor je referentiekader, lichte kleding in zowel materiaal als kleur. Canvas kan prima, zomer gympen en zomerschoenen.

Afbeelding

Er lopen zelfs mensen in hun badkleding met een omslagdoek op straat.

Outfit: Afbeelding

Schoen: Afbeelding

Jammer dat je een wedge/sleehak, tenen en canvas lelijk vindt, want dat staat eigenlijk wel het leukste: Afbeelding
viva-amber wijzigde dit bericht op 18-04-2022 11:16
39.46% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lady_Day schreef:
18-04-2022 08:01
Deze schoenen wakkeren mijn kooplust aan. Perfectie!
Ja, maar blijkbaar is dit bedrijf nu niet zo goed meer aangeschreven. Officiële waarschuwingen enzo. Dus wel met je Paypal of creditcard bestellen ;)
safrat schreef:
18-04-2022 10:33
(…)
5km is trouwens best te overzien. Dat is een rondje stad. Als je echt gaat wandelen in natuurgebied dan ben je sowieso beter af met een ander type schoen, want je moet ook rekening houden met de grond waar je op loopt. Denk aan stiletto’s op kinderkopjes of strand. Die schoenen van Ilse Jacobsen zijn dan een stuk beter. Sketchers heeft iets soortgelijks.
Klopt, die 5km stelt weinig voor. Dat loop ik op een normale werkdag ook van en naar station en tramhalte etc. Het is wat anders als echt gaat hiken.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 18-04-2022 11:21
3.44% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven