Mode & Beauty alle pijlers

donker haar blonderen.

21-03-2013 16:12 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn haar bruin geverfd. best donker. en nu wil ik het dus heel graag blond verven. (licht blond) ik weet het dit wordt lastig! maar goed ik denk dat ik het aandurf. Ik heb vrij lang haar. Ruim over de schouders.

Ik heb wat rond gekeken en lees van alles over ontkleuren. Maar hoe werkt dit? en hoe maak ik dit? want in de winkel zijn wel pakjes te koop maar dat is dan de ontkleuring?

Dus eerst ontkleuren en dan blonde verf erover heen? Iemand ook ervaring met blonde verfmousse? Normaal gebruik ik namelijk ook mousse om mijn haar te verven.

Alvast bedankt!
Wil je een foto posten als je klaar bent?

Ik zou je adviseren om naar een goeie kapper te gaan, meestal is zelf klooien geen succes.
Ja en?
Ontkleuren NOOIT zelf doen!! Als je het echt wilt ontkleuren zou ik naar de kapper gaan..
Fouten mogen gemaakt worden, net als mijn gebruikersnaam
Alleen de kapper kan ontkleuren. Dit moet je absoluut niet zelf gaan doen.
Ik zou zeker aanraden om je haar eerst te ontkleuren, en het vervolgens in de gewenste blondtint te verven. Houd er wel rekening mee dat het in het begin vrij oranje kan zijn, zeker als je haar nu nog erg donker is. Waarschijnlijk zal je het zelfs echt een aantal keren moeten herhalen voordat het de gewenste kleur is.

Is je haar nu een warme kleur bruin, of meer een natuurtint?

Ik ben zelf van heel donkerbruin/rood naar superlichtblond gegaan, en volgens mij heb ik er wel 3 of 4 pakjes aan besteed voordat het niet meer gelig was Natuurlijk hoef ik niet uit te leggen dat dit niet heel goed is voor je haar, maar ach.. het is maar haar. Gewoon goede verzorging gebruiken en niet na de eerste keer verven een belangrijke afspraak plannen!! Zorg dus dat je genoeg pakjes in huis hebt, dan hoef je bijvoorbeeld niet de volgende dag als clown Bassie naar je werk

Veel plezier met je nieuwe haarkleur in ieder geval!
Nou TO, succes en vergeet de foto niet
Ja en?
Oh.. ik lees dat het zelf ontkleuren door anderen juist sterk wordt afgeraden. Als je het niet vertrouwt, inderdaad naar een goede kapper gaan. Ik heb hier zelf eigenlijk alleen maar meer slechte ervaringen mee, vandaar dat ik het juist graag zelf doe!

Maar als je geluk heb, tref je een goede kapper en hoef je inderdaad niet zelf aan te modderen.

Het is maar net waar je meer vertrouwen in hebt misschien
bedankt voor de reacties! ik weet het dat ontkleuren vaak op drama's uitloopt. maar ik heb zoiets van ik probeer gewoon en als het lelijk is gewoon weer bruin ofzo er overheen gooien. (ja slecht voor mn haar)

maar als het na het ontkleuren wat gelig is en ik doe er dan blonde verf over is het dan nog zo geel?

bedankt voor de reacties! ik zal zeker een foto posten als ik klaar ben. ga het denk ik morgen proberen
Twee weken terug heeft mijn schoonzus m'n haar ontkleurd, met spul van de kappersgroothandel.

Het bovenste deel was lichter, kwam vooral omdat ik het altijd heb geverfd en dat deel was mijn eigen haar (de uitgroei zeg maar).

We hebben het toen geverfd maar het pakte niet goed (lag aan de verf) en een dag later heb ik het licht goud bruin geverfd. Het is nu een beetje koperkleurig, van mezelf was ik bijna zwart.

Volgende keer doe ik het weer zo.

Zoek een kappersgroothandel en koop daar je spullen. Wij hadden een ontkleuringspoeder en waterstofperoxide, gewoon een papje maken, in laten trekken en weg is je kleur.
oke dus als je ontkleuringspoeder koopt moet je er van dat waterstofperoxide bij in doen? en zo'n pakje van loreal ofzo is gewoon alles wat in dat pakje zit genoeg?

en inderdaad ik heb met kappers en verven ook niet zulke leuke ervaringen en vind het leuk om het zelf te doen.
ik ben dinsdag door de kapper ontkleurt en daarna geverfd.

Heb een kort kapsel met opgeschoren zijkanten.. de zijnkanten zijn mooi blond maar de bovenkant waar de verf nog in zat is ondanks het ontkleuren prachtig oranje. Ik kreeg een rode geïrriteerde hoofdhuid van het onkleurspul, loop nu maar even een poosje met deze kleur rond, en laat mijn haar over twee weken nog wel een keer verven. Ik was er van te voren al vanuit gegaan dat ik oranje werd, maar wil graag naar blond dus zit er eigenlijk niet zo mee, even een paar weken voor gek lopen.
Zoals Kuzu zegt inderdaad! Na het ontkleuren is het bijna nooit een goede/mooie kleur. Als het echt nog erg 'warm' is, zou ik een vervolgens blondkleur uitzoeken die niet té warm is (zoals goudblond of honingblond), maar vooral lekker licht.. Als dit is wat je wil natuurlijk he . Dan moet je een heel eind komen.

En je kan er altijd nog voor kiezen om (als het nog wel een beetje te goudkleurig is na het verven) extra lichte highlights aan te brengen? Dan licht het geheel wel meteen weer wat meer op, is je haarkleur niet zo 'massief' blond in een keer, en het is minder slecht voor je haar dan nog een keer helemaal blond verven.
Een beetje gele gloed kan je er trouwens nog wel uitwassen met zilvershampoo, daar werd mijn haar ook mooi witblond van. Dit kan je echter niet gebruiken (ik niet in ieder geval) als het echt nog oranje-achtig is, dat krijg je er zelfs niet uitgewassen met paarse shampoo
super bedankt! ik heb hier zeker wat aan. ik probeer het wel en zal zorgen dat ik voor sluitingstijd van de winkels klaar ben haha. zo kan ik altijd nog bruine verf halen.
Ontkleuren, maar is niet zo goed voor je haar als je het vervolgens blond wil verven.

Ik heb ook bruin haar, en ben met highlights vorig jaar steeds lichter gegaan.

Kost wat tijd en geduld, maar wel beter en ik vond het wat natuurlijker omdat je gelijkelijk aan lichter word
Succes ermee TO, ik ben heel benieuwd. Laat je het nog even weten als het is gelukt? (Of niet..;-))

Zorg, als je het zelf gaat doen, dat je het ontkleuren/blonderen NIET op net gewassen haar doet. Het kan soms namelijk nogal prikken/jeuken, en de natuurlijke vetlaag op je hoofdhuid fungeert dan eigenlijk als een beschermlaagje.
super bedankt allemaal!

ik zal een foto sturen ik wil het morgen proberen maar twijfel omdat ik als kraamverzorgster werk en zit momenteel in een gezin. dan is het ook ineens raar dat je van de ene op de andere dag blond bent. haha. zal ze morgen alvast voorbereiden
Je weet zelf niet hoe je het precies aan moet pakken, maar durft het toch zelf aan? Je hebt wel lef. Succes!! Kan niet wachten op de foto's...
Home is where your wifi connects automatically.
Ga naar een Turkse kapster die geven wat jij wilt hoe donker je haar ook is , goede ervaring mee
Is de moeite niet waard om zelf te kloten met je haar uiteindelijk kom je duurder uit , dus een Turkse kapster zoeken
ja foto foto, ga ik voor je duimen dat het helemaal goed komt

Ik zou de verf niet meteen tot aan je hoofdhuid insmeren, omdat die het minste geverfd is en ook door de warmte van je huid zie je vaak dat het daar dan een stuk lichter uitpakt. Dus eerst het midden en de punten en dan pas je scheiding is de tactiek die ik zou hanteren....

(en als het toch niet helemaal goed komt dan hebben we hopelijk meer tips voor je)
Lorem Ipsum
haha precies. als het mislukt kom ik hier weer terug !

nee heb al veel geverfd en gedaan dus hooopelijk komt het goed. en ja ontkleuren is natuurlijk altijd gokken. maar zelfs bij de kapper gaat het wel verkeerd. en ik hoop gewoon dat als ik er daarna verf overheen gooi dat het goed komt.

bedankt voor de lieve zorgen
Als ik jou was, zou ik het in fases doen door highlights te zetten bij de kapper. Ontkleuren is echt slecht voor je haar. Ik heb zelf donkerblond haar geverfd met honingblonde highlights, en ik krijg alleen maar complimenten en het is een stuk lichter. Als je het nog lichter wilt kun je na een paar maanden weermhighlights erbij zetten. Succes!
niet ontkleuren, al helemaal niet zelf. Ook al lukt het je krijgt een lelijk, in een kleur, geverfd bosje dood haar. het is echt nooit mooi.

laat het highlighten, een maand erna weer en dan een maand later weer (aantal keer wel afhankelijk van hoe licht je het wil natuurlijk.

maargoed waarschijnlijk denk je ach mij lukt het wel, ga je het zelf doen en zit je morgen met haar wat zo poreus is dat het afbreekt. kennie wachten op de foto's!
quote:salandermillenium schreef op 21 maart 2013 @ 19:13:

Als ik jou was, zou ik het in fases doen door highlights te zetten bij de kapper. Ontkleuren is echt slecht voor je haar. Ik heb zelf donkerblond haar geverfd met honingblonde highlights, en ik krijg alleen maar complimenten en het is een stuk lichter. Als je het nog lichter wilt kun je na een paar maanden weermhighlights erbij zetten. Succes!zelfde verhaal hier! goed advies neem het nou aan asjeblief

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven