Mode & Beauty alle pijlers

doop nichtje

06-07-2013 12:40 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via de zoekfunctie en via google site viva blabla geprobeerd een topic hierover te vinden maar kreeg geen resultaten.

Morgen wordt mijn nichtje gedoopt. Eigenlijk zijn wij helemaal geen katholiek maar de moeder van mijn nichtje is Duits en zij is dat blijkbaar wel. Zij wonen in Duitsland en de doop vindt plaats in Bonn.

Ik ben nog nooit bij een doop aanwezig geweest en heb ook geen idee wat ik aan moet. Is dit eigenlijk wel iets feestelijks?

Dacht zelf een zwarte kokerrok tot net boven de knie met een fleurig los blauw/groen blousje met 3 kwart mouwen die ik er dan in doe maar die rok is eigenlijk te klein geworden en moest mezelf er een beetje inproppen haha... Bovendien heb ik het in die 3 minuten passen super warm gekregen dus daar moet ik ook nog aan denken want het zal daar ook wel lekker weer zijn.

Is dit niet kerkelijk genoeg? Het zal geen strenge kerk zijn ofzo gok ik maar er zullen vast wel kleding voorschriften zijn?

Contact met familie is slecht (heb ze al 2 jaar niet gezien ofzo) dus even bellen is geen optie...
quote:oogappeltje schreef op 06 juli 2013 @ 15:28:

Oehh uhm, wat is precies het verschil tussen een protestantse en katholieke doop? Zijn protestanten strenger qua kleding?Vaak een stuk strenger, alhankelijk van welke van 1000 striomingen. Maar katholieke doop: no worries. Iets wat in de richting komt van feestelijk en netjes is echt goed genoeg. Hoge hakken, lage hakken, los of opgestoken haar of een staartje. Omdat het overdag is en in een kerk geen spagettibandjes, geen decollette tot je navel en je billen moeten niet uit je jurk hangen, maar verder kan vrijwel alles. Leuk kleurig, beetje ademend jurkje en hakken lijkt me prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven