Dramatisch droog haar
dinsdag 7 januari 2020 om 09:15
Hoi allemaal,
Hierbij open ik waarschijnlijk het 1000ste topic over haar. Mijn haar is super droog, saai en niets bijzonders. Ik heb al zoveel geprobeerd. Ik gebruik nu al maanden geen spullen met siliconen enzo omdat dat ook je haar zou uitdrogen en je dat alleen uit je haar kan wassen met sulfaten. Sulfaten drogen je haar ook uit. Dus ik gebruik shampoo zonder sulfaten. Maar het helpt allemaal niets. Wie heeft voor mij een goeie tip? Zit nu te denken aan amandelolie na het wassen.
Hierbij open ik waarschijnlijk het 1000ste topic over haar. Mijn haar is super droog, saai en niets bijzonders. Ik heb al zoveel geprobeerd. Ik gebruik nu al maanden geen spullen met siliconen enzo omdat dat ook je haar zou uitdrogen en je dat alleen uit je haar kan wassen met sulfaten. Sulfaten drogen je haar ook uit. Dus ik gebruik shampoo zonder sulfaten. Maar het helpt allemaal niets. Wie heeft voor mij een goeie tip? Zit nu te denken aan amandelolie na het wassen.
dinsdag 7 januari 2020 om 09:19
Amandelolie zou ik niet doen ná het wassen maar voor het wassen. Ik doe 1x in de week een oliemasker van castorolie en amandelolie. De olie smeer ik op mijn hoofdhuid en masseer ik in. Dit laat ik een uur intrekken en doe ook nog een vochtige handdoek in de magnetron opwarmen die ik vervolgens op mijn hoofd leg.
Mijn haar is minder droog en valt minder uit.
Mijn haar is minder droog en valt minder uit.
dinsdag 7 januari 2020 om 09:30
Heel fijn haar, met slag, half lang.
dinsdag 7 januari 2020 om 09:40
Heb je je haar geverfd of coupe soleil oid? Dan stoppen daarmee. Ik heb jarenlang een blondfolie gehad (meestal een halve) en had heel droog, pluizig en droog haar. Nu ben ik een jaar op 6-7 helemaal gestopt met verven en heb ik weer heerlijk zacht haar. Begin nu wel echt grijze haren te krijgen maar donkerblond met natuurlijke highlights dus ik kan het nog wel even zo volhouden.
Stoppen met verf was echt het beste wat ik ooit heb kunnen doen voor mijn haar.
Stoppen met verf was echt het beste wat ik ooit heb kunnen doen voor mijn haar.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
dinsdag 7 januari 2020 om 09:42
Laatst heb ik Olaplex nr. 3 gekocht en geprobeerd. Ben erg blij met het resultaat!
Olaplex komt in verschillende stappen, maar ik hou het bij nr. 3. Insmeren (ik doe het alleen in de bovenste helft van mijn hoofdhaar), nachtje slapen en volgende dag glanzend, zacht haar. Misschien het proberen waard?
Olaplex komt in verschillende stappen, maar ik hou het bij nr. 3. Insmeren (ik doe het alleen in de bovenste helft van mijn hoofdhaar), nachtje slapen en volgende dag glanzend, zacht haar. Misschien het proberen waard?
dinsdag 7 januari 2020 om 10:04
Heb ik ook naar gekeken maar vind het heel veel informatie. Ik gebruik nu een paar wel curly girl spullen oa prinsessen shampoo en milde haver conditioner van garnier. Verder geen rommel meer als serums enzo.... welke spullen gebruik jij als ik vragen mag
dinsdag 7 januari 2020 om 10:08
dinsdag 7 januari 2020 om 10:17
Ik zweer trouwens bij de OGX Coconut oil serie. Ik gebruik de shampoo en conditioner ervan. Enorm verschil met andere shampoo's en conditioners. Hiervoor gebruikte ik de milde haver serie van Garnier maar die maakte mijn haar niet zacht. Deze wel.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
dinsdag 7 januari 2020 om 10:28
Is dat ook de curly girl methode?
dinsdag 7 januari 2020 om 11:15
Ik doe het de dag voordat ik mijn haar ga wassen, en dan was ik mijn haar op de normale manier onder de douche.roosje1976 schreef: ↑07-01-2020 09:492x per jaar laat ik highlights zetten. Ik weet dat dat ook niet goed is maar anders is het helemaal saai. Olaplex heb ik ook eens gebruikt maar ook geen schik mee. Hoe gebruik jij het? Spoel of was je het uit?
Je hebt het dus al geprobeerd? Heb je ook eens geëxperimenteerd met stylingproducten? Ik heb nl ook altijd geworsteld met de conditie van mijn haar. Laatst heb ik denk ik zo'n 10 verschillende producten gekocht, plus nieuwe föhn die op standje lauw kan zodat ik mijn haar daarmee niet beschadig. Ben sindsdien ermee aan de slag gegaan en ben nu wel redelijk tevreden.
Maar wat is concreet jouw probleem met je haar? En heb je het wel eens voorgelegd aan je kapper?
dinsdag 7 januari 2020 om 11:21
Nee.
dinsdag 7 januari 2020 om 11:29
Het is inderdaad veel info in het begin, maar de basis is vrij simpel.roosje1976 schreef: ↑07-01-2020 10:04Heb ik ook naar gekeken maar vind het heel veel informatie. Ik gebruik nu een paar wel curly girl spullen oa prinsessen shampoo en milde haver conditioner van garnier. Verder geen rommel meer als serums enzo.... welke spullen gebruik jij als ik vragen mag
Ikzelf gebruik altijd een masker (deepco genoemd in de cg-methode) na elke wasbeurt met shampoo. Ik was maximaal een keer per week met shampoo. Tussendoor was ik weleens (na het sporten bijvoorbeeld) met cowash, daarna gebruik ik soms conditioner. Leave-in conditioner gebruik ik meestal niet, wel een krullencreme. Stylingproducten (gel, mousse) kan je eventueel ook nog toevoegen als je wil.
Verder alleen kammen of borstelen op nat haar, nooit op droog haar. Dat was het meest wennen maar nu weet ik niet anders. Mijn haar klit nu veel minder en valt nauwelijks nog uit.
Welke producten je nodig hebt hangt verder af van je haartype. Aangezien jij je haar kleurt, wordt aangeraden om dan in ieder geval een masker met proteïne te kiezen.
dinsdag 7 januari 2020 om 11:35
Nee gewoon een shampoo en conditioner
dinsdag 7 januari 2020 om 11:39
Ik heb hetzelfde haar, fijn en slag met hier een daar een flinke krul. Ik gebruik van dr. Organic de argan shampoo en conditioner. Ook het masker. Maar heb vandaag nieuwe conditioner binnen!roosje1976 schreef: ↑07-01-2020 10:04Heb ik ook naar gekeken maar vind het heel veel informatie. Ik gebruik nu een paar wel curly girl spullen oa prinsessen shampoo en milde haver conditioner van garnier. Verder geen rommel meer als serums enzo.... welke spullen gebruik jij als ik vragen mag
Qua haarproducten voor de styling gebruik ik van Nivea de nieuwe lijn, soms wat Novex. Ik gebruik maar af en toe een heeeel klein beetje conditioner als leave in. Dit omdat mijn fijne haar anders zo snel vet wordt.
Ik heb begrepen dat je haar van die milde haver wel snel vet kan worden of dat er build up ontstaat.
Maar wat bij mij past hoeft niet bij jou te passen!
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
dinsdag 7 januari 2020 om 11:47
Ik heb zelf ook droog pluizend en krullend haar. Ook lang met problemen gezeten wat er nou mee te doen. In iedergeval verf ik het niet meer, waardoor het al iets opknapt. Verder heb ik een half jaar geleden een pot haarmasker gekocht bij de kapper. Dit zou ik er dan snachts in moeten doen na het douchen en de volgende ochtend uitspoelen. Hielp iets maar ook niet geweldig. Wat ik nu doe is sochtends na het douchen en wassen van mijn haar een vingertopje haarmasker over mijn haar verdelen en laten opdrogen in een staart. En het verder niet meer uitspoelen. Dit is het beste resultaat voor mij. Mn haar is niet meer pluizig gedurende dag. Uitkijken dat je niet teveel doet want dan word het vettig.
Ik zou eventueel kunnen kijken hoe mijn haarmasker heet. T was een pot van 17euro bij de kapper.
Ik zou eventueel kunnen kijken hoe mijn haarmasker heet. T was een pot van 17euro bij de kapper.
dinsdag 7 januari 2020 om 11:49
Een hele nacht een masker in je haar laten zitten is heel slecht voor je haar schijnt. Dit omdat je haar dan heel lang nat is, vocht verliest en veel makkelijker afbreekt. Goed dat je bent overgestapt!Mius schreef: ↑07-01-2020 11:47Ik heb zelf ook droog pluizend en krullend haar. Ook lang met problemen gezeten wat er nou mee te doen. In iedergeval verf ik het niet meer, waardoor het al iets opknapt. Verder heb ik een half jaar geleden een pot haarmasker gekocht bij de kapper. Dit zou ik er dan snachts in moeten doen na het douchen en de volgende ochtend uitspoelen. Hielp iets maar ook niet geweldig. Wat ik nu doe is sochtends na het douchen en wassen van mijn haar een vingertopje haarmasker over mijn haar verdelen en laten opdrogen in een staart. En het verder niet meer uitspoelen. Dit is het beste resultaat voor mij. Mn haar is niet meer pluizig gedurende dag. Uitkijken dat je niet teveel doet want dan word het vettig.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
dinsdag 7 januari 2020 om 13:02
Ik raad je af om allerlei 'curlygirl' producten in je haar te smeren als je fijn haar hebt zonderk krul.. Je haar wordt er waarschijnlijk zwaarder van.
Ik zou inderdaad doen wat je nu doet, een shampoo en conditioner en dan wel een 'CG' serum, bijvoorbeeld de 'Pretty Curly Girl bye bye Serum' of de 'This is It- anti frizz serum' van de Action. (weet niet of ze deze nog verkopen, is een grijze met blauwe verpakking).
Ik zou inderdaad doen wat je nu doet, een shampoo en conditioner en dan wel een 'CG' serum, bijvoorbeeld de 'Pretty Curly Girl bye bye Serum' of de 'This is It- anti frizz serum' van de Action. (weet niet of ze deze nog verkopen, is een grijze met blauwe verpakking).