Mode & Beauty alle pijlers

Droge hoofdhuid

19-10-2018 16:17 12 berichten
Ik heb een hele droge hoofdhuid. Mijn gezicht, vooral m’n voorhoofd, moet ik ook regelmatig scrubben en goed insmeren wil het niet te veel schilferen. Maar op m’n hoofd gaat dat zo lastig. Wat werkte bij jou tegen een droge hoofdhuid?
Alle reacties Link kopieren
Ben je hiervoor al eens naar de huisarts geweest? Ik bleek namelijk seborroïsch eczeem te hebben.
Bij mij is het 't ergste op m'n hoofdhuid, maar af en toe schilfert m'n gezicht ook.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Minder je haar wassen? Douchen met lauw water? Zal je allemaal wel eerder gehoord hebben :/
Min haar wassen: doe ik al slechts 1 keer per week. Nog minder wordt niet fris.

Huisarts: ik heb ooit echt een korst of zo gehad, weet niet meer wat de diagnose precies was. Daar heb ik toen shampoo voor gekregen en die is weg. Ik heb toen niet gevraagd naar de rest. Kan ik nog eens doen.
Shampoo zonder sls gebruiken .
Had ik ook een tijdje last van en ineens was het over. Ik ben overgestapt op een andere dagcreme en een andere foundation en dat hielp. Blijkbaar was het toch een reactie op de een of andere stof. Toen ik er nog last van die droge huid had ben ik Nivea uit het blauwe blik gaan gebruiken. Lekker vet en dat ‘s avonds goed insmeren.
Yildizlar schreef:
19-10-2018 18:57
Shampoo zonder sls gebruiken .
Ik ga eens kijken!
Pientjexxxx schreef:
19-10-2018 19:41
Had ik ook een tijdje last van en ineens was het over. Ik ben overgestapt op een andere dagcreme en een andere foundation en dat hielp. Blijkbaar was het toch een reactie op de een of andere stof. Toen ik er nog last van die droge huid had ben ik Nivea uit het blauwe blik gaan gebruiken. Lekker vet en dat ‘s avonds goed insmeren.
Maat dat is op je gezicht neem ik aan, niet tussen je haren.
Alle reacties Link kopieren
Andere shampoo en creme kan helpen maar dan moet bereid zijn om wat geld uit te geven om nieuw te kopen. Begin de goedkoopste; het huismerk elkedagshampoo en neutrale eczeemcreme voor je gezicht (wat een gewone onschuldige niet-vette basiscreme is meestal).

Seborroisch eczeem kan ook, dan krijg je een cremepje en shampoo tegen een gist die in je poriën leeft.

Soms helpen ze allebei even goed. Vroeger hielp de ketoconazol-shampoo heel goed maal die mocht niet meer vrij verkocht en toen had je de selsun shampoo (of zoiets).

Tegenwoordig allemaal niet meer nodig maar sommige shampoos en cremes krijg ik nog steeds jeuk van.

Geuite uitspraken zijn geen adviezen of diagnoses.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bloemenzee schreef:
19-10-2018 20:32
Maat dat is op je gezicht neem ik aan, niet tussen je haren.
Nee, geen aanrader om het in je haar te smeren. Shampoo gebruik ik alleen nog maar Andrelon. Zelfs bij dure merken van de kapper had ik last.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij helpt is om na het haren wassen te spoelen (echt op je hoofdhuid doen) met wat frambozenazijn haarspoeling van Yves Rocher.
Dat spoelt opgebouwde restant shampoo resten ed weg. Overigens hielp juist vaker haren wassen mij ook goed.
Bloemenzee schreef:
19-10-2018 20:32
Ik ga eens kijken!
Hema repairshampoo 1,75€ het proberen waard .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven