Mode & Beauty alle pijlers

Drogen nagellak

16-12-2019 22:33 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand dé tip om de nagellak goed te laten drogen? Ook al laat ik mijn nagellak een half uur drogen, na een nacht slapen zitten er altijd lijntjes in mijn nagellak.
Gellak van de kruidvat en een uvlamp van aliexpress. 10 min werk.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Ik zweer inderdaad bij gellak.

En anders bij gewone nagellak na een kwartiertje drogen je nagels onder de koude kraan doen. Worden ze hard van.
Sally Hansen Insta Dri topcoat maakt een wereld van verschil voor mij. Te koop bij Kruidvat, ICI Paris en misschien Etos.

Afbeelding

Of een matte topcoat, die drogen ook snel.
Een goede basislak, heel hard wapperen en inderdaad na het lakken onder de koude kraan. Daarna een goede topcoat, heel hard wapperen (je wordt er flauw van) en opnieuw onder de koude kraan.
Goede nagellak gebruiken en afsluiten met een sneldrogende topcoat.
Een half uur is ook echt te kort voor reguliere nagellak. Als je voor je naar bed gaat lakt, dan doe ik de topcoat altijd pas de volgende dag.
Een goede quick drying topcoat. Mijn favoriet is deze.

https://www.hypnoticpolish.com/collecti ... o-top-coat

Is binnen een halve minuut droog to the touch en na 30 minuten echt volledig uitgehard (tot op het punt dat ik daarna rustig een kast in elkaar gaat zetten :). En als ik hem goed aanbreng blijft de nagellak (gewone nagellak, gel vind ik rot spul) rustig 20 dagen zonder chips hiermee zitten. Echt een aanrader.
Hoe lak je dan?
Ik lak op elke nagel een dun laagje en meteen na alle vingers nog een dun laagje. Dan na twee minuten een gel topcoat. Nog twee minuten wachten en ik alles weer doen.
En anders Rimmel 60 seconden nagellak aanschaffen.
Ja, die heb ik ook vaak, met het zwarte flesje topcoat.
De nieuwe rechthoekige flesjes van Catrice zijn ook goed.
Bedankt voor de tips, de koude kraan gaan we als eerste proberen :-D
Koude kraan worden je nagels dof van.
nici2222 schreef:
17-12-2019 10:45
Bedankt voor de tips, de koude kraan gaan we als eerste proberen :-D
Dan wordt alleen de toplaag van de nagellak 'droog', dat helpt verder niet met de nagellak echt uitharden dus zal je alsnog lelijke 'deuken' erin krijgen.
Niet je nagels savonds lakken. Nagellak heeft een aantal uren nodig voordat het volledig droog is en als je er mee gaat slapen heb je gegarandeerd de volgende ochtend lijntjes in je nagellak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven