Droog haar
woensdag 10 april 2013 om 17:52
woensdag 10 april 2013 om 17:54
Kokosolie! Uurtje in laten trekken, uitwassen... Werkt super. Zorg wel dat je pure kokosolie hebt ipv een product waar het in verwerkt zit. Je kunt het kopen bij de toko en in sommige supermarkten, maar ook bij de tuinen. Ik zweerde erbij toen ik net mijn veel te zware haaraflatenbrekende/droogmakende permanent had. Er is vast wel een topic over, hier op viva.
woensdag 10 april 2013 om 18:07
Ik was het om de 2 dagen. Garnier shampoo, kwakje ter grootte van een eurostuk. Geen conditioner, maar Andrelon perfecte krul. Die krul zit er wel in, maar de droogheid bestrijdt het niet.
Goed idee, van die kokosolie, ga ik zeker proberen. Morgen eerst maar eens die Andrelon oil en care aanschaffen.
Thanks.
Goed idee, van die kokosolie, ga ik zeker proberen. Morgen eerst maar eens die Andrelon oil en care aanschaffen.
Thanks.
woensdag 10 april 2013 om 18:19
Ik heb ook droge krullen, net zoals mijn kapster overigens. Zij heeft mij eens verboden Andrelon te gebruiken, rotzooi zegt ze, en ik moet eerlijk zijn, het doet ook weinig voor mijn haar. Ik zweer sinds een jaar bij John Frieda, die voor krullen, zowel shampoo als conditioner (altijd, als ik geen conditioner heb dan was ik het liever niet), en max 2x per week wassen (met shampoo, ik spoel wel elke dag mijn haar uit met water).
donderdag 11 april 2013 om 10:37
Ik heb hetzelfde pobleem. Wat bij mij al aardig heeft geholpen tegen de droogheid is mijn haar alleen nog maar te 'wassen' met conditioner. En nee je haar wordt daar niet vet van en het wordt er ook gewoon helemaal schoon van. Je smeert een dikke laag conditiner in je haar als het nat is, dan masseer je het even op je hoofdhuid en daarna uitspoelen. Ik smeer na de tijd er nog een leave-in conditioner in.
Als je het echt niet ziet zitten om geen shampoo meer te gebruiken, gebruik dan in ieder geval een shampoo zonder sulfaten.Door de sulfaten die in shampo's worden erukt droogt je haar uit.
Kokosolie heb ik ook wel eens geprobeerd maar ik merkte weinig resultaat (na een aantal weken gebruiken). Ik vind dat Andrelon krullenspul wel lekker ruiken, daarom gebruik ik het soms tegen pluis. Maar verder doet het inderdaad weinig voor je haar.
Het vervelende van droog (krullend) haar is dat het ook zo breekbaar wordt. Daarom nog wat tips tegen het afbreken van je haar:
- Gebruik haarelastiekjes zonder metaal. Je kunt het beste een elastiekje gebruiken van een stof (van die grotere van satijn o.i.d.).
- Draag je haar regelmatig in een knotje. Als je haar loshangt kan het 'slijten' aan je kleding.
- Draag je haar 's nachts sowieso vast. Als je echt haarbreuken wilt vermijden tijdens het slapen gebruik dan ook nog een kussensloop van zijde.
Vermijd ook stylingsproducten met alcohol erin zoals mousse en haarspray. Ze zeggen dat het ook nog wel eens helpt om af en toe een keratine behandeling te nemen bij de kapper, dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd maar ben het nog wel eens van plan.
Als je het echt niet ziet zitten om geen shampoo meer te gebruiken, gebruik dan in ieder geval een shampoo zonder sulfaten.Door de sulfaten die in shampo's worden erukt droogt je haar uit.
Kokosolie heb ik ook wel eens geprobeerd maar ik merkte weinig resultaat (na een aantal weken gebruiken). Ik vind dat Andrelon krullenspul wel lekker ruiken, daarom gebruik ik het soms tegen pluis. Maar verder doet het inderdaad weinig voor je haar.
Het vervelende van droog (krullend) haar is dat het ook zo breekbaar wordt. Daarom nog wat tips tegen het afbreken van je haar:
- Gebruik haarelastiekjes zonder metaal. Je kunt het beste een elastiekje gebruiken van een stof (van die grotere van satijn o.i.d.).
- Draag je haar regelmatig in een knotje. Als je haar loshangt kan het 'slijten' aan je kleding.
- Draag je haar 's nachts sowieso vast. Als je echt haarbreuken wilt vermijden tijdens het slapen gebruik dan ook nog een kussensloop van zijde.
Vermijd ook stylingsproducten met alcohol erin zoals mousse en haarspray. Ze zeggen dat het ook nog wel eens helpt om af en toe een keratine behandeling te nemen bij de kapper, dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd maar ben het nog wel eens van plan.
donderdag 11 april 2013 om 10:40
donderdag 11 april 2013 om 16:00
quote:flower263 schreef op 11 april 2013 @ 10:40:
http://i567.photobucket.c ... otos%202/18oktober166.jpg
dit helpt bij mij super goedNaaaah! Die heb ik dus net gekocht, op aanraden van de drogistmedewerkster. (en een klant, die bij mij in de rij stond en lyrisch over dat spul is). Ik ben benieuwd. Het ruikt in ieder geval erg lekker, ook niet onbelangrijk
http://i567.photobucket.c ... otos%202/18oktober166.jpg
dit helpt bij mij super goedNaaaah! Die heb ik dus net gekocht, op aanraden van de drogistmedewerkster. (en een klant, die bij mij in de rij stond en lyrisch over dat spul is). Ik ben benieuwd. Het ruikt in ieder geval erg lekker, ook niet onbelangrijk