duurzame tienerkleding
woensdag 3 juli 2019 om 09:38
Mijn dochter van 11 wil graag kleding kopen bij Bershka. Dit soort goedkope ketens heeft een slechte reputatie qua mens- en milieuvriendelijk produceren. Daarom wil ik het vermijden. Maar ik kom er niet goed uit waar wij dan wel heen kunnen.
Waar vind ik een spijkerbroek (welk merk) die voor kinderen van haar leeftijd is en wel duurzaam? Ik kom er niet uit...
Waar vind ik een spijkerbroek (welk merk) die voor kinderen van haar leeftijd is en wel duurzaam? Ik kom er niet uit...
woensdag 3 juli 2019 om 09:42
woensdag 3 juli 2019 om 09:42
woensdag 3 juli 2019 om 09:43
Mijn bewuste oudste (19) koopt graag tweedehands (maar dat is op je 11e minder gebruikelijk)
Jeans koopt ze bij Monki
Verder hebben de meeste kledingwinkels wel een duurzame 'lijn'. http://clairecodi.nl/6x-duurzame-kledin ... n-winkels/
Jeans koopt ze bij Monki
Verder hebben de meeste kledingwinkels wel een duurzame 'lijn'. http://clairecodi.nl/6x-duurzame-kledin ... n-winkels/
woensdag 3 juli 2019 om 09:46
Ik ben daar ook wel eens naar op zoek, maar tot nu toe heb ik het eigenlijk ook niet kunnen vinden. Voor mezelf lukt het makkelijker, ook omdat ik er jaren mee doe. Mijn dochter groeit binnen een paar maanden overal uit en dan wordt het wel een érg dure aangelegenheid. Laatst nieuwe broeken gekocht en twee maanden later waren ze alweer te kort. Met pijn in mijn hart koop ik voor haar nu kleding bij winkels waar ze zelf blij van wordt, zoals de Primark (daar hebben ze ook 2xs). Gelukkig wordt mijn portemonnee daar ook blij van. Ikzelf wat minder...
woensdag 3 juli 2019 om 09:48
pamelacourson schreef: ↑03-07-2019 09:46Ik ben daar ook wel eens naar op zoek, maar tot nu toe heb ik het eigenlijk ook niet kunnen vinden. Voor mezelf lukt het makkelijker, ook omdat ik er jaren mee doe. Mijn dochter groeit binnen een paar maanden overal uit en dan wordt het wel een érg dure aangelegenheid. Laatst nieuwe broeken gekocht en twee maanden later waren ze alweer te kort. Met pijn in mijn hart koop ik voor haar nu kleding bij winkels waar ze zelf blij van wordt, zoals de Primark (daar hebben ze ook 2xs). Gelukkig wordt mijn portemonnee daar ook blij van. Ikzelf wat minder...
https://rankabrand.nl/modeketens/Primark
Ze zijn er nog niet maar wel mee bezig. En er zijn duurdere winkels en merken die nog slechter scoren.
Ik hoop dat soort winkels ook echt nog wat beter hun best doen en daar heb ik dan ook nog wel een euro of wat extra voor over. Dan is het nog steeds niet duur.
woensdag 3 juli 2019 om 09:50
Dat scheelt alweer een beetjeLucifer2018 schreef: ↑03-07-2019 09:48https://rankabrand.nl/modeketens/Primark
Ze zijn er nog niet maar wel mee bezig. En er zijn duurdere winkels en merken die nog slechter scoren.
Ik hoop dat soort winkels ook echt nog wat beter hun best doen en daar heb ik dan ook nog wel een euro of wat extra voor over. Dan is het nog steeds niet duur.
woensdag 3 juli 2019 om 09:51
Ik schrik best van wat er aan bekende dure merken in D en E hangen. Terwijl ik het ook wel wist ergens.
woensdag 3 juli 2019 om 10:09
woensdag 3 juli 2019 om 10:46
Ja, duur is niet duurzaam he.Lucifer2018 schreef: ↑03-07-2019 09:51Ik schrik best van wat er aan bekende dure merken in D en E hangen. Terwijl ik het ook wel wist ergens.
Ik was er ook van geschrokken (en ook weer niet) toen ik onlangs hoorde dat er best dure merken hun productie uit Azië hebben verhuisd naar Ethiopië omdat het daar nóg goedkoper is...
Wat ik vooral erg triest vind is dat je zelf zoveel moet uitzoeken als je duurzame kleding en ook andere consumptiegoederen wil kopen.
Dat zou toch eigenlijk maar normaal moeten zijn.
woensdag 3 juli 2019 om 11:09
Is de TK-Maxx niet iets? Ik weet niet of dat bij jullie in de buurt zit maar daar verkopen ze heel veel afgeprijsde merkkleding (denk aan 50-70% kortingen). Ben zelf helemaal niet van de merkkleding maar mijn dochters weten daar echt leuke dingen uit de rekken te trekken.
C&A verkoopt broeken van biokatoen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 3 juli 2019 om 11:25
Poloppie schreef: ↑03-07-2019 10:46Ja, duur is niet duurzaam he.
Ik was er ook van geschrokken (en ook weer niet) toen ik onlangs hoorde dat er best dure merken hun productie uit Azië hebben verhuisd naar Ethiopië omdat het daar nóg goedkoper is...
Wat ik vooral erg triest vind is dat je zelf zoveel moet uitzoeken als je duurzame kleding en ook andere consumptiegoederen wil kopen.
Dat zou toch eigenlijk maar normaal moeten zijn.
Het is ook eigenlijk onmogelijk, want zelfs als je kan herleiden in welk land en fabriek de kleding in elkaar gezet word zodat je een beetje weet of ze normaal met hun personeel omgaan en er geen kindertjes aan het naaien zijn, heb je nog de vraag wie en waar de stof zelf gemaakt is.
En hoe die grondstoffen dan ook weer zijn gemaakt/geplukt ect.
Rank a Brand probeert dat allemaal te bekijken maar kunnen ook niet alles herleiden.
woensdag 3 juli 2019 om 11:26
suzyqfive schreef: ↑03-07-2019 11:09Is de TK-Maxx niet iets? Ik weet niet of dat bij jullie in de buurt zit maar daar verkopen ze heel veel afgeprijsde merkkleding (denk aan 50-70% kortingen). Ben zelf helemaal niet van de merkkleding maar mijn dochters weten daar echt leuke dingen uit de rekken te trekken.
En die scoren nou juist vrij beroerd.