Mode & Beauty alle pijlers

Dyson textiel verf jeans

17-12-2012 13:43 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wie heeft zijn jeans weleens qua kleur nieuw leven ingeblazen door te verven met Dyson Jean kleur textiel verf? Gebruik regelmatig de zwarte verfvariant voor zwarte kleding maar nog nooit met jeans gedaan (beetje vaal geworden).

Wie heeft goede ervaringen met zijn jeans verven met Dyson textiel verf (jeans kleur).

Alvast bedankt
ik heb die een tijdje geleden wel eens gebruikt. Ik vond het wel goed spul. Je jeans ziet er in eerste instantie echt als nieuw uit maar na 2 a 3 wasbeurten zwakt dit een beetje af.

ps ik was meestal op 30

Ik heb toen 3 jeans met een pakje (500 gram?) in het wasmachine gedaan
Dank je wel. Met zwarte kleding kan er weinig misgegaan dus was zodoende even benieuwd naar ervaringen met jeans verven,ga het gewoon proberen.

Bedankt!
Ik heb het bij de jeans van mijn kinderen eens gedaan maar eventuele whitewash verdwijnt totaal .De gehele broek krijgt een en dezelfde donkerblauwe kleur. Na 5 keer wassen werd het wat lichter.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik heb het wel eens gebruikt: zowel de jeans verf -daar zat zout bij in geloof ik- als de gewone donker blauwe verf (ook voor jeans gebruikt).

Ik vind dat mijn spijkerbroeken er wel van opknappen maar dat je erg moet opletten omdat ze daarna nog lang afgeven in de was.

Ik heb vlekken in een blauw/geruite blouse (die ik met spijker mee was) en ik denk echt dat die van die spijkerbroeken komen. Ook kwam mijn dochter een keer volledig doorgeregend thuis, en was haar onderbroek ook blauw gekleurd.

Maar dat zal waarschijnlijk niet alleen met blauw zijn. Maar als je je zwarte kleding opfrist en ze altijd met effen zwarte kleding wast, zal het minder opvallen.

En je moet heel goed je wasmachine schoonmaken want je krijgt wel rare vlekken in de rand enzo.
Ik heb inmiddels twee broeken geverfd met de kleur Navy Blue van Dyson. Zijn allebei erg goed gelukt!

Ik doe wel één broek per keer, dus niet zoals srekeamar drie tegelijk. Dan heb je kans op een vlekkerig resultaat.
het is wat het is
Ik heb twee broeken per verpakking gedaan. He t resultaat was niet vlekkerig! En natuurlijk worden ze weer lichter in de was, maar dat heb je met nieuwe broeken ook.

Ik lees bij niemand dat het vlekt in de was.....
ik vind het niet mooi omdat het dan geen jeans meer is maar gewoon geverfd katoen.
it's a big club and you ain't in it
Ik gebruik regelmatig Dylon verf en het bevalt prima. Zwart, blauw, paars, donkergroen, allemaal gedaan. Broeken en ook paar longshirts waarvan de kleur uit de mode was.

Op de verpakking staat hoeveel gram stof je per wasbeurt kunt kleuren, uit mijn hoofd dacht ik 2kg. Spijkerbroeken zijn natuurlijk best zwaar, dus denk dat je maar 1 of hooguit 2 broeken tegelijk kunt verven.

Wel goed de gebruiksaanwijzing volgen, dus zout gebruiken (neem gewoon een pak van de super), naspoelen en je wasmachine daarna nog een keer naspoelen. Ik ben er erg tevreden over.

Kleur vervaagt natuurlijk wel weer wat na veel wassen, maar je hebt langer plezier van je kleding. Van afgeven heb ik eerlijk gezegd nooit wat gemerkt.
Horen, zien en .... reageren
Een jeans met verschoten plekken wordt nooit meer egaal met Dylon. Ze worden wel donkerder, maar de verbleekte plekken blijven lichter dan de rest.
quote:amarna schreef op 17 december 2012 @ 15:50:

Een jeans met verschoten plekken wordt nooit meer egaal met Dylon. Ze worden wel donkerder, maar de verbleekte plekken blijven lichter dan de rest.

Hier niet hoor. Verschoten jeans (jeansblauw) geverfd en is helemaal egaal geworden, wat dus eigenlijk niet de bedoeling was.

Vond de jeansblauw ook niet echt een mooie blauw.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Net broek geverfd met Dylon en hij is behoorlijk donker geworden, nog niet echt goed te beoordelen omdat hij net uit wasmachine komt maar ziet er wel mooi uit zo op het eerste gezicht, in ieder geval beter dan de vale jeans die het eerst was.
quote:Tickel schreef op 17 december 2012 @ 17:17:

[...]

Hier niet hoor. Verschoten jeans (jeansblauw) geverfd en is helemaal egaal geworden, wat dus eigenlijk niet de bedoeling was.

Vond de jeansblauw ook niet echt een mooie blauw.Dit dus.Verder vind ik het erg jammer dat bij bijvoorbeeld lichte kleding de draad in de naden niet in de kleur meekleurt. Ik heb een aantal grauwe witte tops olijfgroen gekleurd maar het stiksel blijft wit. Komt omdat het stiksel vaak van polyester gemaakt is en dat neemt de kleurstof niet op.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Jeans is mooi geworden wel iets donkerder dan verwacht maar voor herhaling vatbaar in ieder geval.
quote:posi27 schreef op 18 december 2012 @ 13:12:

Jeans is mooi geworden wel iets donkerder dan verwacht maar voor herhaling vatbaar in ieder geval.Had je 1 broek gedaan of 2?
1 broek, wou niet gelijk 2 jeans verpesten indien het zou mislukken, andere favoriete jeans al richting prullebak, gevallen bij het oversteken en grote scheur bij mijn knie dus zodoende 1 jeans uitgeprobeerd, maar goed bevallen dus;
En hoe had je het gedaan? In de wasmachine?
in de wasmachine, doe het wel vaker met met name zwarte kleding, kan weinig mis mee gaan maar mbt jeans had ik toch even mijn vraagtekens op voorhand maar is prima gelukt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven