Mode & Beauty alle pijlers

echt leuke, beetje stoere, positiemode

03-08-2012 11:54 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren zo'n beetje de hele dag door de stad gestruind op zoek naar leuke positiekleding. Ik werd er niet erg gelukkig van... En ook als ik google vind ik erg weinig leuks, ook al beloofd de webshop in kwestie dat dit echt DE site is voor hippe mama's die van stoere kleding houden. Nou ben ik niet hip, maar ik hou wel van stoer. Dat betekent dat ik een beetje baggy of juist skinny positiebroek (en die zijn wel te vinden) wil combineren met vans en een leuk truitje. Een leuk truitje zonder weeige teksten over wondertjes, liefdesverklaringen, hartjes of bloemetjes. Maar wel een print, want alleen maar basics vind ik dan ook weer zo saai. Jaja, we zijn niet moeilijk :-D

Iemand een tip voor mij?
quote:wijndop schreef op 03 augustus 2012 @ 12:17:

[...]

Soms gaat het prima, ik heb ook nog wel meerekkende 'nietzwangerschaps' jurkjes aan. Maar hoe meer mijn buik groeit, hoe korter het jurkje aan de voorkant (en soms ook aan de achterkant) wordt, waardoor het soms echt heel raar staat (en ik heb geen bijzondere kledingmaat en ook geen bizar grote buik).

Goed bericht. Dat voor korter dan achter wordt mode.

Maar inderdaad, hoe verder de zwangerschap hoe strakker gespannen.

Maar even een snelle blik op de positiemode van C&A bij Wehkamp. Daar staat voor weinig geld nog best wel wat.

Misschien bij Clockhouse ook. Die heeft ook XL.
Als je gewoon een aantal leuke shirts 1 a 2 maten groter koopt kom je ook een heel end. Stoer vest erop, grof gebreide sjaal etc. Noppies vond ik ook nog wel leuke dingen hebben, en als je goed zoekt bij de prenatal gaat ook dat best prima.
Bedankt voor het meedenken allemaal. En ben stiekem best blij dat ik blijkbaar niet de enige ben, haha.

Vond deze wel ok:

http://www.babyonboard.nl ... y/id/36205608/image/5165/

Niet heel spannend, maar die ziet er zo nog wel leuk uit. *zoekt geduldig verder*
quote:Maleficent schreef op 03 augustus 2012 @ 12:26:

Ik zag laatst echt iemand lopen met een t-shirt waar "ons wondertje" op stond Ik ook :-) Op Metropolis festival, ten midden van een metalkliekje, een dame geheel in het zwart gehuld en dan een paarse buikband met ons wondertje er op. Ik heb er echt vol fascinatie naar zitten kijken.
http://www.wehkamp.nl/dam ... 21580/C21_1AJ_CAD_321580/

http://www.wehkamp.nl/dam ... /C21_1AJ_CAD_321599/?PI=0

http://www.wehkamp.nl/dam ... -jurk/C21_1AJ_1AJ_321509/

http://www.wehkamp.nl/dam ... /C21_1AJ_1AJ_602471/?PI=0

Vind deze best wel leuk, maar ligt er maar aan wat je zoekt.
Ik weet niet of het al genoemd is, maar ik vond de Topshop.co.uk en asos.com erg fijn.
Computer says nooooo
quote:Maleficent schreef op 03 augustus 2012 @ 12:26:

Kon ik ook niet saszzje, op een gegeven moment moet je wel overstappen op andere kleding omdat het gewoon niet meer lekker zit.

Ik zag laatst echt iemand lopen met een t-shirt waar "ons wondertje" op stond Ik snap wat je bedoelt , ik denk dan ook echt gelijk van MIJN GOD! maar aan de andere kant heeft het iets aandoenlijks...misschien zijn die mensen wel tig jaar bezig geweest ofzo snap je.
Ik snap precies wat je bedoelt!

Ik heb hele dagen tevergeefs gefrustreerd door de stad gelopen.

Mijn tip: Vermijd de reguliere winkels zoals Miss Etam, C&A etc. Als je daar normaal al niet vrolijk van wordt dan nu al helemaal niet.

Merken als Espirit en Noppies vind ik ook tegenvallen en veel te truttig.

In mijn stad (Groningen) zit een boetiekje met alleen maar merken als Love2wait, Queenmum, Mamalicious. En hetgeen ze hebben is echt precies mijn stijl!

Heb o.a. een baggy spijkerbroek, beige chino en rode skinny gekocht daar, met leuke shirtjes. Mensen vragen mij nog steeds waar ik die geweldige broeken vandaan heb, en ze zijn teleurgesteld als ze horen dat het positiebroeken zijn;-)

En die site, babyonboard heb ik in het begin ook e.e.a besteld maar weer teruggestuurd. Ik zou namelijk echt naar een winkel gaan als het om positiekleding gaat. Het verschilt zo erg per merk en model hoe iets valt.
Van Noppies had ik anders een hele fijne cargobroek (wou dat ik m nu aankon) en heerlijke hemdjes! (een fuchsia roze, ook absoluut niet truttig).
quote:nien80 schreef op 03 augustus 2012 @ 12:41:

[...]

Ik snap wat je bedoelt , ik denk dan ook echt gelijk van MIJN GOD! maar aan de andere kant heeft het iets aandoenlijks...misschien zijn die mensen wel tig jaar bezig geweest ofzo snap je.Dan nog is het niet gerechtvaardigd
Grief is just love with nowhere to go
Ik herken het. Meeste positiekleding is echt übertruttig.

Ik was blij met de positiekleding van de Hennes. Niet duur, wel stoer en basic. Om het wat op te leuken doeg ik over de typische zwangerschapsshirts (die wel lekker zaten, want ze zijn langer ivm je buik), gewoon mijn normale shirtjes met print, bv Tommy Hilfiger. Of ik combineerde het met veel accessoires, zoals een mooie sjaal, oorbellen of een riem in een knalkleur.

Het geld dat ik 'bespaarde'door goedkope positiekleding kon ik weer uitgeven aan spullen die ik nu ook nog gebruik - nieuwe gympen, een leuke tas.
Oja, wat ik ook droeg waren basic jurkjes van the Sting, gewoon van katoen, effen. Gewoon een maat groter kopen dan dat je normaal hebt. Rekken heel goed mee. En ook deze opleuken met sjaals, stoere riemen, etc.
@Suy: hoe heet die winkel? Beetje jammer dat Groningen drie uur reizen is maar misschien hebben ze een webshop?

@zomerkoninkje: bedankt voor de tips!
Love2wait, Queenmum, Mamalicious zijn leuke merken ja!

Nu nog een winkel in de buurt van Utrecht waar ik dat kan halen
Ja, deze zocht ik eigenlijk, maar die is zo goed als uitverkocht. Soms hebben ze bij C&A wel iets leuks in de collectie.

Gewoon voor erbij.
Oei, is de salopette/tuinbroek weer hip aam het worden?
Nee, maar voor thuis is het wel lekkere kleding om die zware last te dragen.

Zwanger is ook niet hip.
quote:giuliettacapuletti schreef op 03 augustus 2012 @ 13:43:

Oei, is de salopette/tuinbroek weer hip aam het worden?Ja, leuk hè. Je mag 'm ook weer aan als je niet zwanger bent!
Haha. Alles komt terug. Dat blijkt maar weer.

Het zit natuurlijk wel heel lekker. Maar of het ook flatteus is?
Ik ben geen fan! Maar ik zie er dan ook uit als een teletubbie in zo'n ding, ook zonder zwangerschapsbuikje. Ik ga de site van asos maar eens bekijken.
Ik weet niet waar je woont, maar in groninge en heerenveen hebben ze Zei Lifestyle (www.zeilifestyle.nl) Ook een webshop, dus ff spieken, maar het is Zeer Zeer de moeite waard om er een shopmiddagje aan te spenderen, want in de winkel hangt veeel meer, ook sieraden, riempjes etc. Heb er echt hele leuke sets gekocht en ze hebben heel veel leuke shirts, prints, jurkjes, tunieken en jumpsuits. Ik ben er ontzettend leuk geholpen met de bruiloft van mijn zusje, wou echt even wat aparts en dat is gelukt!
Oke heb net de webshop even bekenen en eerlijk: ziet er btje teleurstellend uit (alsof er allemaal basics hangen en ooeh spannend een gebloemde jurk met legging) maar zo is het in de winkels echt niet

Na gut, veel succes met je zoektocht!!
Ik vermoed dat we enigszins dezelfde kledingstijl hebben

Ik droeg gewoon mijn eigen normale shirts, truien, hemdjes, vesten en jurkjes. Het zijn modieuze wijdvallende of stretchy dingen van het merk Numph, en waren niet uitgerekt door m'n buik. Toen ik alle zwangerschapskilootjes kwijt was, kon ik ze nog steeds dragen. Het zijn niet echt tijdelijke trendgebonden kledingstukken, sommige stukken heb ik dus al een paar jaar en zijn nog steeds mooi. Rutme heeft ook heel leuke ruimvallende dingen. Beide merken zijn overigens bij Zalando te krijgen.

Ik had een paar goedkope positiebroeken gekocht bij de C&A, dat was alles.
@Maleficent Een buikband met 'Made by (Naam Vader)' is ook heel leuk.
Of... 50% mama en 50% papa = 100% ikke.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven