Een hoed dragen?
vrijdag 9 november 2012 om 11:48
Hallo dames,
Ik heb een vraagje, ik was gisteren met vriendlief in de Bijenkorf en aantal leuke dingetjes gezien. Ik zag de afdeling sjaals, mutsen en hoeden. Hartstikke leuk! Het kind komt in me naar boven en ga alles passen. . Maar ik hou ook gewoon van lekkere dikke sjaals en mutsen.
Nu zetten ik voor de grap een hoed op, en dacht die zal me toch niet staan. Maar hij stond eigenlijk verassend leuk! Goed nu denken jullie waarschijnlijk; Wat is het probleem?
Ik weet dus niet zo goed of ik zoiets durf op te zetten. Ik ben geen verlegen en stil muisje, maar wil ook niet echt op de voorgrond staan. En ben bang dat als ik zo'n hoed draag iedereen mij aan zit te kijken zo van, gaat zij een bezoekje brengen aan het koninklijk huis?
Mijn vraag is dus: Wat vinden jullie van zo'n hoed?
http://www.debijenkorf.nl ... phoed-van-vilt-3835040006
http://www.zoeken.nl/mode/lj5h/tommy-hi ... bin-hoeden
Ik heb een vraagje, ik was gisteren met vriendlief in de Bijenkorf en aantal leuke dingetjes gezien. Ik zag de afdeling sjaals, mutsen en hoeden. Hartstikke leuk! Het kind komt in me naar boven en ga alles passen. . Maar ik hou ook gewoon van lekkere dikke sjaals en mutsen.
Nu zetten ik voor de grap een hoed op, en dacht die zal me toch niet staan. Maar hij stond eigenlijk verassend leuk! Goed nu denken jullie waarschijnlijk; Wat is het probleem?
Ik weet dus niet zo goed of ik zoiets durf op te zetten. Ik ben geen verlegen en stil muisje, maar wil ook niet echt op de voorgrond staan. En ben bang dat als ik zo'n hoed draag iedereen mij aan zit te kijken zo van, gaat zij een bezoekje brengen aan het koninklijk huis?
Mijn vraag is dus: Wat vinden jullie van zo'n hoed?
http://www.debijenkorf.nl ... phoed-van-vilt-3835040006
http://www.zoeken.nl/mode/lj5h/tommy-hi ... bin-hoeden
vrijdag 9 november 2012 om 11:52
Ik heb dat ook altijd!
Nu zag ik laatst ook een hele leuke hoed, maar vraag me dan gelijk af wanneer je die opzet. Als ik naar m'n werk ga? En dan ligt de hoed de hele dag naast m'n bureau en als ik naar huis ga kan ik hem weer tien minuten op?
Dat was voor mij de grootste drempel.
Als ik op straat iemand zou zien met een hoed zou ik er wel naar kijken. Maar dat geeft toch ook niet? Ik vind het wel leuk om iemand met een hoed te zien. Denk niet dat iemand zou denken dat je naar het koninklijk huis zou gaan.
Gewoon doen dus!
Nu zag ik laatst ook een hele leuke hoed, maar vraag me dan gelijk af wanneer je die opzet. Als ik naar m'n werk ga? En dan ligt de hoed de hele dag naast m'n bureau en als ik naar huis ga kan ik hem weer tien minuten op?
Dat was voor mij de grootste drempel.
Als ik op straat iemand zou zien met een hoed zou ik er wel naar kijken. Maar dat geeft toch ook niet? Ik vind het wel leuk om iemand met een hoed te zien. Denk niet dat iemand zou denken dat je naar het koninklijk huis zou gaan.
Gewoon doen dus!
vrijdag 9 november 2012 om 12:07
Ik heb n rood hoedje gekocht (expresso) en ik heb hem al 2x gedragen. Ik draag hem alleen niet in mn dorp. (dadelijk schrikken ze nig) Wel in de stad. K voelde me er de 2e keer al n stuk zekerder mee.
Ik vind t nog wel lastig wanneer op en wanneer af. In de trein hou je hem dan op of juist niet? Misschien vaker naar Jort K kijken met Hoe heurt het eigenlijk.
Ik vind t nog wel lastig wanneer op en wanneer af. In de trein hou je hem dan op of juist niet? Misschien vaker naar Jort K kijken met Hoe heurt het eigenlijk.
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 9 november 2012 om 12:19
Gewoon doen! Hoeden zijn leuk, en in de winter heb je een lekker warm hoofd.
Ik draag regelmatig hoeden en petten, en ik heb er nooit rare opmerkingen over gehoord, men vind het juist leuk.
Ik draag regelmatig hoeden en petten, en ik heb er nooit rare opmerkingen over gehoord, men vind het juist leuk.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vrijdag 9 november 2012 om 12:19
vrijdag 9 november 2012 om 12:29
Ik draag het liefst een cloche, staat goed bij mijn gezichtsvorm en ik vind de vorm geweldig!
Ik draag mijn hoeden op straat, als ik naar mijn werk ga bijvoorbeeld, of een dagje ga stadten. Hoeden met brede rand vind ik bij mij niet mooi staan overigens, tenzij ik die randen kan manipuleren (en het dan ook blijft zitten)
Ik draag mijn hoeden op straat, als ik naar mijn werk ga bijvoorbeeld, of een dagje ga stadten. Hoeden met brede rand vind ik bij mij niet mooi staan overigens, tenzij ik die randen kan manipuleren (en het dan ook blijft zitten)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vrijdag 9 november 2012 om 12:36
In de winter draag ik als het echt koud is een (nep) bont hoed. Zo'n ronde zonder rand. Gewoon bij een nette winterjas.
Als het minder koud is een leuke cloche, afhankelijk van wat ik draag.
En als het echt heel erg ontzettend vriest gewoon zo'n russische piloten muts:)
In de zomer vaak een strohoed met brede rand.
Als het minder koud is een leuke cloche, afhankelijk van wat ik draag.
En als het echt heel erg ontzettend vriest gewoon zo'n russische piloten muts:)
In de zomer vaak een strohoed met brede rand.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
vrijdag 9 november 2012 om 12:38
Bij mij is het ook altijd zo dat iets nieuws even eigen moet worden, maar als het goed voelt duurt dat niet lang. Als een hoed je leuk staat dan gewoon doen! Ik herken wel je gevoel van bekeken worden. IKkdraag nooit iets op mijn hoofd maar als het dan echt koud is en het sneeuwt ook nog, wil ik nog wel eens een sjaal over mijn hoofd doen en de rest om mijn hals slaan. Maar dan ben ik ook altijd bang dat mensen me raar aankijken en denken dat ik een hoofddoek draag. Heel stom, ik weet het. Hetzelfde als ik mijn lange zwarte rok die tot bijna op de grond reikt, draag met daarboven mijn zwarte winterjas. Dan kijkt ook iedereen alsof ik er eentje van de zwarte kousen gemeente ben. Maar je moet dat gewoon naast je neerleggen en dragen wat je mooi vindt!
vrijdag 9 november 2012 om 12:38
Of een hoed staat of niet ligt aan de persoon die hem opheeft en de kleding die daarbij gedragen wordt.
Maar hoe dan ook, met een hoed trek je de aandacht.
Nu schrijf je in je OP dat je niet graag op de voorgrond treed. Dus vraag ik me af of zo'n hoed wel iets voor jou is. Misschien val je daarmee wel teveel op naar jou idee.
En het zou zonde zijn als hij in de kast beland en nooit meer gedragen gaat worden. Een z.g.n. miskoop.
Maar hoe dan ook, met een hoed trek je de aandacht.
Nu schrijf je in je OP dat je niet graag op de voorgrond treed. Dus vraag ik me af of zo'n hoed wel iets voor jou is. Misschien val je daarmee wel teveel op naar jou idee.
En het zou zonde zijn als hij in de kast beland en nooit meer gedragen gaat worden. Een z.g.n. miskoop.
vrijdag 9 november 2012 om 12:49
vrijdag 9 november 2012 om 12:49
Ik zie niet in wat er gek is aan een hoed. Meestal flatteert het echt. Ben het ook niet met rob eens, als TO een hoed gaat dragen zal ze merken dat ze echt niet ineens enorm op gaat vallen, of het moet in positieve zin zijn. In hoeden heb je natuurlijk ook gradaties tussen opvallend en minder opvallend. Ik vind het zelf heerlijk om buiten iets op mijn hoofd te hebben, en krijg er alleen maar positieve reacties op.
* Moet er ook bij zeggen dat ik een echt hoedenhoofd heb *
* Moet er ook bij zeggen dat ik een echt hoedenhoofd heb *
vrijdag 9 november 2012 om 13:25
quote:Apatura schreef op 09 november 2012 @ 12:07:
Ik vind t nog wel lastig wanneer op en wanneer af. In de trein hou je hem dan op of juist niet? Misschien vaker naar Jort K kijken met Hoe heurt het eigenlijk. Inderdaad, zijn daar regels voor?. Hoeden staan me erg goed, maar ik draag ze niet omdat je ze in mijn ogen toch regelmatig af moet doen, en dan voel ik me echt niet prettig met mijn geplette kapsel.
Ik vind t nog wel lastig wanneer op en wanneer af. In de trein hou je hem dan op of juist niet? Misschien vaker naar Jort K kijken met Hoe heurt het eigenlijk. Inderdaad, zijn daar regels voor?. Hoeden staan me erg goed, maar ik draag ze niet omdat je ze in mijn ogen toch regelmatig af moet doen, en dan voel ik me echt niet prettig met mijn geplette kapsel.