Een jaar geen kleding kopen 2020

donderdag 9 januari 2020 om 12:48
Een nieuw jaar, een nieuwe start!
Doe je ook mee met een jaar geen kleding kopen? Omdat je genoeg kleding hebt, omdat je wilt consuminderen, omdat je het milieu minder wil belasten of vanwege welke andere reden dan ook? Klets hier van je af op moeilijke momenten of geef tips aan anderen om dit jaar goed door te komen.
Veel succes!
Doe je ook mee met een jaar geen kleding kopen? Omdat je genoeg kleding hebt, omdat je wilt consuminderen, omdat je het milieu minder wil belasten of vanwege welke andere reden dan ook? Klets hier van je af op moeilijke momenten of geef tips aan anderen om dit jaar goed door te komen.
Veel succes!

maandag 10 februari 2020 om 03:38
Niets gelezen.
Jullie ook niet. Anders zou je niet zulke onzin neerpennen over mij.
Het gaat om het idee.
Krijg toch allemaal de kleren.
Zingt Danny de MUNK zo lief voor jullie.
Die Capsule is niet zonder kleren?
Maar VIVA is verkocht aan de Belgen.
Verder heb ik ook gezien dat heel veel ideeën misbruikt worden in allerlei projecten die uiteindelijk toch niet aanslaan.
Is verbonden aan vrijwilligerswerk.
Maar ik kocht op 1 januari iets, maar wordt waarschijnlijk toch weer 2 tot 4 jaar niet door mij gedragen.
DAT is ook een belangrijke reden om bijna niets te kopen.
Met jammer dat ik zoveel mensen heb geholpen hier op dit forum.
Die zijn nu ook allemaal weg.
Ik heb alweer sinds 1 januari niets meer gekocht.
Van vorig jaar heb ik twee kapotte sjaals vervangen.
Ik ben benieuwd hoe lang ik dat jaar niets meer zal kopen.
VIVA is niet meer leuk en ook niet meer interessant.
Ik ga af en toe nog eens kijken of het nog bestaat.
Libelle was ook opeens verdwenen. Dat vonden heel veel leuke mensen jammer.
Daar werkten veel mensen die verstand hadden. Forum was alleen niet veel meer waard om gelezen te worden.
Jullie ook niet. Anders zou je niet zulke onzin neerpennen over mij.
Het gaat om het idee.
Krijg toch allemaal de kleren.
Zingt Danny de MUNK zo lief voor jullie.
Die Capsule is niet zonder kleren?
Maar VIVA is verkocht aan de Belgen.
Verder heb ik ook gezien dat heel veel ideeën misbruikt worden in allerlei projecten die uiteindelijk toch niet aanslaan.
Is verbonden aan vrijwilligerswerk.
Maar ik kocht op 1 januari iets, maar wordt waarschijnlijk toch weer 2 tot 4 jaar niet door mij gedragen.
DAT is ook een belangrijke reden om bijna niets te kopen.
Met jammer dat ik zoveel mensen heb geholpen hier op dit forum.
Die zijn nu ook allemaal weg.
Van vorig jaar heb ik twee kapotte sjaals vervangen.
Ik ben benieuwd hoe lang ik dat jaar niets meer zal kopen.
VIVA is niet meer leuk en ook niet meer interessant.
Ik ga af en toe nog eens kijken of het nog bestaat.
Libelle was ook opeens verdwenen. Dat vonden heel veel leuke mensen jammer.
Daar werkten veel mensen die verstand hadden. Forum was alleen niet veel meer waard om gelezen te worden.
maandag 10 februari 2020 om 16:21
Ha ja, ben inderdaad onlangs begonnen met hardlopen. (Werd meteen verleidelijk om een goed buitenjackie te kopen, vooral met alle regen in de vooruitzichten, maar ik doe het maar even met wat ik heb.) Kijken of ik het volhoud.
En ik ben gisteren de hele middag bezig geweest met de app Smart Closet. Ging mijn kast opruimen voor een kledingruil en heb gelijk van alles foto's gemaakt. Eerlijk gezegd was ik echt een beetje in shock door de hoeveelheid kleren die er nog in mijn kast passen. Ik was veel echt al een beetje vergeten, maar zie nu wel allemaal nieuwe combinaties nu ik het allemaal op een hoop had gegooid.
Lijkt me ook leuk tijdverdrijf, beetje pielen met die app en nieuwe combi's maken. En dan realiseren wat voor een rijkdom ik gewoon al in huis heb!
maandag 10 februari 2020 om 16:22
Tja. Half 4 's nachts ook.

maandag 10 februari 2020 om 16:55
Idemoranjetulpen schreef: ↑10-02-2020 10:15Pumps_italiaans,
Ik begrijp helemaal niets van jouw berichtje? Alles oke met jou? Het lijkt wel of je in de war bent.

Nou auto moest een beurt hebben dus deze maand sowieso geen budget over, dat maakt het makkelijk

Ik weet niet of veel sporten het makkelijk maakt. Ik verslijt spullen als een gek hierdoor

maandag 10 februari 2020 om 21:06
Hoewel de koopkriebels deze keer lang aanhouden, ben ik nog niet gezwicht. Het scheelde vandaag niet veel...
Ik had het er gisteren met mijn moeder over. Ze snapt het idee erachter. Maar ze zei: nou, ík schiet er wel bij in, ik had eigenlijk wel met jou willen gaan winkelen binnenkort. Nou kan dat zeker niet meer.
Tja. Dat kan wel, ik kan heus wel gaan winkelen met mijn moeder om haar dat plezier te doen. Maar ik vind het een typisch voorbeeld van hoe ze vooral eerst (en alleen) vanuit zichzelf redeneert. Dat doet ze meer sinds ze weduwe is.
Dus nu voel ik me verplicht om binnenkort met mijn moeder te gaan winkelen. Ik zal braaf zijn en niets kopen, dat dan weer wel.
En ik hou veel van mijn moeder, dat is het probleem niet. Ik heb alleen soms, drie jaar na het overlijden van mijn vader, nog steeds moeite met de veranderde dynamiek.
Ik had het er gisteren met mijn moeder over. Ze snapt het idee erachter. Maar ze zei: nou, ík schiet er wel bij in, ik had eigenlijk wel met jou willen gaan winkelen binnenkort. Nou kan dat zeker niet meer.
Tja. Dat kan wel, ik kan heus wel gaan winkelen met mijn moeder om haar dat plezier te doen. Maar ik vind het een typisch voorbeeld van hoe ze vooral eerst (en alleen) vanuit zichzelf redeneert. Dat doet ze meer sinds ze weduwe is.
Dus nu voel ik me verplicht om binnenkort met mijn moeder te gaan winkelen. Ik zal braaf zijn en niets kopen, dat dan weer wel.
En ik hou veel van mijn moeder, dat is het probleem niet. Ik heb alleen soms, drie jaar na het overlijden van mijn vader, nog steeds moeite met de veranderde dynamiek.
maandag 10 februari 2020 om 22:00
Hier gaat het goed. Net weer een mandje leeg gekieperd bij FonQ. Zat nog wat in van een paar weken geleden. Kriebel is al weer weg. Ik spaar momenteel meer dan 2/3e van mijn salaris en geniet nog maar even hiervan (geen hypotheek want zit bij vriend). Vanaf volgende maand gaat me dat niet meer lukken.
dinsdag 11 februari 2020 om 07:56
Zijn er geen andere dingen dan shoppen die jullie leuk vinden om samen te doen? Een wandeling, naar de sauna, dierentuin, high tea, oid?Jufjoke schreef: ↑10-02-2020 21:06Hoewel de koopkriebels deze keer lang aanhouden, ben ik nog niet gezwicht. Het scheelde vandaag niet veel...
Dat scheelt jou verleiding en dan heb je toch tijd samen. En als je moeder echt spullen nodig heeft, dan lijkt het me prima dat jij niks koopt en zij wel.
Wel jammer dat je moeder zo doet. Misschien is ze bang om jullie ook kwijt te raken, maar dan op een contact-manier?
dinsdag 11 februari 2020 om 14:45
Pfffff.... had ik toch net serieus een jersey jurk/ tuniek online geshopt
Een basic waar ik jaren plezier van heb. Zo leuk om te combineren en 70% afgeprijsd. Blablabla.
Ipv blijdschap overheerste het knagende schuldgevoel. Ik zou toch niks meer kopen???!!! Hele discussie in mijn hoofd: voors en tegens aan het bekvechten
Juist van deze onrust wilde ik af....
Snel de bestelling geannuleerd
Alhoewel de onrust nu nog niet weg is, vind ik dat ik rationeel de goede keuze gemaakt heb. Wel lastig dat het item nu in mijn hoofd zit, maar dat zal wel slijten...
Een basic waar ik jaren plezier van heb. Zo leuk om te combineren en 70% afgeprijsd. Blablabla.
Ipv blijdschap overheerste het knagende schuldgevoel. Ik zou toch niks meer kopen???!!! Hele discussie in mijn hoofd: voors en tegens aan het bekvechten
Snel de bestelling geannuleerd
dinsdag 11 februari 2020 om 15:13
Het gaat voorbij! Ik weet nog heel goed dat ik maandenlang op zoek was naar een bepaalde broek die overal uitverkocht was. Ik was dat hele ding op een gegeven moment weer vergeten tot ik hem op Otrium zag met fikse korting. Toen was ik blij dat ik hem destijds niet gekocht had want toen hoefde ik em niet meer.

woensdag 12 februari 2020 om 07:51
Ja, Luistervink, ik denk dat er bij mijn moeder inderdaad veel angst achter zit. Misschien vooral angst om het in haar eentje niet aan te kunnen. Ik wil best met haar gaan winkelen, maar misschien is het ook leuk om te kijken wat er nog meer aan gezamenlijke interesse naar boven komt.Luistervink schreef: ↑11-02-2020 07:56Zijn er geen andere dingen dan shoppen die jullie leuk vinden om samen te doen? Een wandeling, naar de sauna, dierentuin, high tea, oid?
Dat scheelt jou verleiding en dan heb je toch tijd samen. En als je moeder echt spullen nodig heeft, dan lijkt het me prima dat jij niks koopt en zij wel.
Wel jammer dat je moeder zo doet. Misschien is ze bang om jullie ook kwijt te raken, maar dan op een contact-manier?

woensdag 12 februari 2020 om 07:54
Ja, herkenbaar. Dat is ook wel de reden waarom ik voor een heel jaar heb gekozen; om echt ruim de tijd te hebben om aan gedragsverandering te wennen. Daar is het nu, in ieder geval voor mij, nog veel te kort voor. Ik weet zeker dat ik, als ik bijvoorbeeld drie of twee maanden had gedaan, ik dat had volgehouden en daarna op dezelfde voet verder zou zijn gegaan. Het kost tijd.oranjetulpen schreef: ↑11-02-2020 14:45Pfffff.... had ik toch net serieus een jersey jurk/ tuniek online geshopt![]()
Snel de bestelling geannuleerdAlhoewel de onrust nu nog niet weg is, vind ik dat ik rationeel de goede keuze gemaakt heb. Wel lastig dat het item nu in mijn hoofd zit, maar dat zal wel slijten...
woensdag 12 februari 2020 om 07:59
Je kunt toch nog steeds winkelen? Of vind je dan dat de verleiding te groot is? Zelf vind ik het fysieke winkelaanbod dermate hard afnemen dat ik sowieso bijna alles online kocht. Ik ga met mijn moeder regelmatig naar een tuincentrum. Ik heb niets met tuinen, heb er ook geen, wil er ook geen maar ik vind het altijd wel heel gezellig. Of is dit anders omdat ik geen tuinspullenobsessie heb? Hmmm...Jufjoke schreef: ↑12-02-2020 07:51Ja, Luistervink, ik denk dat er bij mijn moeder inderdaad veel angst achter zit. Misschien vooral angst om het in haar eentje niet aan te kunnen. Ik wil best met haar gaan winkelen, maar misschien is het ook leuk om te kijken wat er nog meer aan gezamenlijke interesse naar boven komt.
woensdag 12 februari 2020 om 09:42
Lijkt mij op dit moment ook nog lastig om met iemand te gaan winkelen zonder dat je zelf kijkt. In het begin gaat het denk ik wel, dan ga ik voor de ander van alles zoeken maar als het erg lang duurt, is denk ik de verleiding wel groot. Vrijdag heb ik afgesproken met een vriendin en ik heb al gezegd dat ik niet wil winkelen....
Vanmorgen liep ik langs een etalage en zag een hele mooie blouse die heel goed zou passen onder een vest waar ik weinig onder kan dragen. Krijg ik het toch even moeilijk, maar tot 1 mei mag ik gewoon geen kleding kopen.
Vanmorgen liep ik langs een etalage en zag een hele mooie blouse die heel goed zou passen onder een vest waar ik weinig onder kan dragen. Krijg ik het toch even moeilijk, maar tot 1 mei mag ik gewoon geen kleding kopen.

woensdag 12 februari 2020 om 13:40
Ik heb hetzelfde met fysieke winkels. Vorig jaar wilde ik met mijn moeder nog leuk een keer zoals vroeger de stad in, maar het viel zo hard tegen dat we na een halve ochtend het voor gezien hielden.Lady_Day schreef: ↑12-02-2020 07:59Je kunt toch nog steeds winkelen? Of vind je dan dat de verleiding te groot is? Zelf vind ik het fysieke winkelaanbod dermate hard afnemen dat ik sowieso bijna alles online kocht. Ik ga met mijn moeder regelmatig naar een tuincentrum. Ik heb niets met tuinen, heb er ook geen, wil er ook geen maar ik vind het altijd wel heel gezellig. Of is dit anders omdat ik geen tuinspullenobsessie heb? Hmmm...
Tuincentrum werkt hier ook niet, mijn appartement is een mini tuincentrum op zich

donderdag 13 februari 2020 om 07:59
Begin je weer met je asociale gescheld?
Je liegt. Je schreef op 14 januari nog (heel off-topic) dat je stirtjes had gekocht.
Blijf dan lekker weg hier. En nogmaals:Pumps_italiaans schreef: ↑15-01-2020 02:17Ik heb mezelf al gestaft.
Ik had er al spijt van hier weer een keer terug te zijn.
Trotter schreef: ↑15-01-2020 06:17En je bent ook al vijf jaar bezig om in elk topic over geen kleding kopen op te sommen wat je allemaal hebt gekocht. Blijf gewoon weg uit dit soort topics als je toch alleen maar wilt vertellen wat je allemaal hebt gekocht, je bent namelijk vreselijk off-topic.
En houd op met dat asociale gescheld.

donderdag 13 februari 2020 om 21:07
Goed bezig allemaal!
Ik heb vorige week de sportschoenen gekocht die ik nog mocht kopen en ben er superblij mee, met demping is het zoveel fijner dan met m'n ouwetjes. Door al mijn gesport worden mijn benen gespierder en daardoor pas ik nu een paar broeken niet meer. Daar baal ik wel een beetje van, want nu heb ik minder om aan te trekken en kan ik sommige bovenkleding ook niet aan omdat ik het niet kan combineren. Maar mijn no buy blijft van kracht, ik heb nog steeds kleren om aan te doen, dus ik ga doorrrrrr
Ik heb vorige week de sportschoenen gekocht die ik nog mocht kopen en ben er superblij mee, met demping is het zoveel fijner dan met m'n ouwetjes. Door al mijn gesport worden mijn benen gespierder en daardoor pas ik nu een paar broeken niet meer. Daar baal ik wel een beetje van, want nu heb ik minder om aan te trekken en kan ik sommige bovenkleding ook niet aan omdat ik het niet kan combineren. Maar mijn no buy blijft van kracht, ik heb nog steeds kleren om aan te doen, dus ik ga doorrrrrr

donderdag 13 februari 2020 om 21:12
Hoi allemaal, wat inspirerend om jullie mooie berichten te lezen. Lekker bezig allemaal!
Ik heb ook nog steeds niets gekocht, maar het geld vliegt van mijn bankrekening. Aan allerlei andere leuke dingen. Theater, etentje, bioscoop, concert. Pffff. Dit schiet niet op natuurlijk, maar wel heel leuk om te doen.
Zou ik mijn kledingaankopen nu vervangen hebben voor leuke uitjes? Ik hoop het niet! Kopen jullie andere dingen nu je geen kleding meer koopt?
Ik heb ook nog steeds niets gekocht, maar het geld vliegt van mijn bankrekening. Aan allerlei andere leuke dingen. Theater, etentje, bioscoop, concert. Pffff. Dit schiet niet op natuurlijk, maar wel heel leuk om te doen.
Zou ik mijn kledingaankopen nu vervangen hebben voor leuke uitjes? Ik hoop het niet! Kopen jullie andere dingen nu je geen kleding meer koopt?
donderdag 13 februari 2020 om 21:19
Nee, ik koop geen andere dingen. Heb ik vorig jaar wel even gedaan maar ik wil gewoon geen geld meer uitgeven aan dingen die ik niet nodig heb. Mijn plan is om straks als ik mijn nieuwe appartement heb versneld mijn hypotheek af te lossen zodat ik er in 10 jaar klaar mee ben. Hoewel 10 jaar geen kleding kopen wel heel erg lang is...

donderdag 13 februari 2020 om 21:19
Nee, maar vandaag wel naar de kapper geweest en uit eten met een vriendin. Maar dat zou ik anders ook hebben gedaan.enthousiasteling schreef: ↑13-02-2020 21:12Hoi allemaal, wat inspirerend om jullie mooie berichten te lezen. Lekker bezig allemaal!
donderdag 13 februari 2020 om 21:40
Nee, ik geef niet meer uit op andere gebieden. Minder zelfs, heel bewust en heel noodzakelijk. Vanaf januari hanteer ik zelfs bepaalde ‘potjes’ waar ik per maand een bepaald bedrag reserveer voor bijv. etentjes/uitjes, onderhoud auto, medicatie, kapper. Voor kleding hanteer ik e50 per maand en hiervoor heb ik inderdaad sloffen gekocht toen mijn oude kapot gingen en een nieuwe yogabroek toen de oude na 7 jaar echt aan vervanging toe was.