Een jaar geen kleding kopen 2020

donderdag 9 januari 2020 om 12:48
Een nieuw jaar, een nieuwe start!
Doe je ook mee met een jaar geen kleding kopen? Omdat je genoeg kleding hebt, omdat je wilt consuminderen, omdat je het milieu minder wil belasten of vanwege welke andere reden dan ook? Klets hier van je af op moeilijke momenten of geef tips aan anderen om dit jaar goed door te komen.
Veel succes!
Doe je ook mee met een jaar geen kleding kopen? Omdat je genoeg kleding hebt, omdat je wilt consuminderen, omdat je het milieu minder wil belasten of vanwege welke andere reden dan ook? Klets hier van je af op moeilijke momenten of geef tips aan anderen om dit jaar goed door te komen.
Veel succes!
zondag 15 maart 2020 om 19:58
Brrr Marana, zonder warme sloffen zou ik het nu nog niet willen doen!
Ik heb vakantie en alles wat ik gepland had gaat niet door. Maar ik vermaak me prima. Niet met online shoppen want dat doe ik al niet maar met eindelijk al die kleine reparatietjes en retouches te doen die ik al zo lang uitstelde.
En morgen even een wasmachine draaien met 'strijkgoed' want dat blijft meestal gekreukt en wel in de kast hangen. Over een paar dagen hangen er - zonder te shoppen - nog meer setjes in mijn kast!
Ik heb vakantie en alles wat ik gepland had gaat niet door. Maar ik vermaak me prima. Niet met online shoppen want dat doe ik al niet maar met eindelijk al die kleine reparatietjes en retouches te doen die ik al zo lang uitstelde.
En morgen even een wasmachine draaien met 'strijkgoed' want dat blijft meestal gekreukt en wel in de kast hangen. Over een paar dagen hangen er - zonder te shoppen - nog meer setjes in mijn kast!

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 15 maart 2020 om 20:23
Sorry, zie nu pas je bericht. Ik mag helaas nog geen plaatjes plakken maar als je kijkt op Google en intikt Skechers 73581 dan zie je een zwart hoog model. Die zitten bij mij heel goed. Weet niet of ik ze in de zomer ook veel draag dan denk ik dat ik mijn lagere Skechers draag. Maar heb er de laatste week al aardig wat stappen op gezet.

zondag 15 maart 2020 om 20:34
ik heb bijna alle nieuwsbrieven opgezegd en online shoppen doe ik nog amper, nu ik niet naar het werk kan loop ik ook niet meer dagelijks een rondje door de stad, dus ik gok dat dat gunstig gaat zijn voor mijn koopgedrag.
Ivm gebrek aan schoenen laatst nog wel een paar sneakers gekocht maar dat was het wel weer voorlopig. Dus ik ga gewoon verder met niks kopen, ondanks zo nu en dan een misstapje
Ivm gebrek aan schoenen laatst nog wel een paar sneakers gekocht maar dat was het wel weer voorlopig. Dus ik ga gewoon verder met niks kopen, ondanks zo nu en dan een misstapje

zondag 15 maart 2020 om 21:33
Hier gaat het op zich goed. Maar gezien de sociale isolatie hier in Brabant is de verleiding van online shoppen wel groter, dat moet ik toegeven.
Mijn zoon behoort tot een risicogroep (longaandoening en afweerstoornis) dus dat voert de spanning wel een beetje op. Hij is vorige week ook al de hele week thuis gebleven, en nu natuurlijk voorlopig ook. Geen school, geen voetbal. Saai. Maar nodig. Hij slaat zich er dapper doorheen, dus wij blijven ook maar moed houden.
Die onrust draagt bij aan mijn shopneiging. Maar ik doe het niet!
Mijn zoon behoort tot een risicogroep (longaandoening en afweerstoornis) dus dat voert de spanning wel een beetje op. Hij is vorige week ook al de hele week thuis gebleven, en nu natuurlijk voorlopig ook. Geen school, geen voetbal. Saai. Maar nodig. Hij slaat zich er dapper doorheen, dus wij blijven ook maar moed houden.
Die onrust draagt bij aan mijn shopneiging. Maar ik doe het niet!
maandag 16 maart 2020 om 08:20
Ik probeer nieuws te mijden en heb een nieuw schema van activiteiten gemaakt, nu alle hobby's, sport en sociale afspraken uit de agenda zijn. Anders ga ik eindeloos op internet dwalen. Zat ook te denken om een lijstje te maken met dingen die ik nog in huis kan doen, bijvoorbeeld de voorraadkast uitmesten.

maandag 16 maart 2020 om 20:18
Kleding kopen is echt even helemaal van de radar verdwenen, voedsel krijgen is al wat. Hier zijn de supermarkten al sinds vrijdag leeg van veel basis producten. Ik vind het een bizarre gewaarwording.
Daarnaast werk ik in de zorg, het ziekenhuis, dus de energie is er nu ook even niet. Hoogstens straks de neiging om mezelf te ‘belonen’ onderdrukken.
Daarnaast werk ik in de zorg, het ziekenhuis, dus de energie is er nu ook even niet. Hoogstens straks de neiging om mezelf te ‘belonen’ onderdrukken.

maandag 16 maart 2020 om 21:04
Oh, wat zul je het zwaar hebben nu! Wat een bizarre wereld inderdaad! Hou je taai.LevadeII schreef: ↑16-03-2020 20:18Kleding kopen is echt even helemaal van de radar verdwenen, voedsel krijgen is al wat. Hier zijn de supermarkten al sinds vrijdag leeg van veel basis producten. Ik vind het een bizarre gewaarwording.
dinsdag 17 maart 2020 om 13:52
Ik ben onrustig en ik verveel me. Dit is nog maar dag 2 pft. Komt ook omdat ik al drie weken opgesloten zat in mijn huis zonder naar buiten te kunnen en wekenlang stapvoets weer conditie op ben gaan bouwen. Ik voel me gevangen terwijl dat natuurlijk onzin is. Nu juist heel erg de neiging om te winkelen 
Wat ik zou moeten doen is mijn businessplan eindelijk eens gaan schrijven, weer een boek proberen te lezen, ramen lappen, het stuk onkruid in de strook voor wieden en bijen zaadjes strooien voor de hommels en de bijen die het zwaar hebben en door mijn schoenenberg heen gaan.
Toch voel ik me lamlendig en kan me er niet toe zetten. En dat slaat helemaal nergens op. Maar ben normaliter een sociaal persoon en erg druk bezet met vanalles dus dit is echt even wennen.

Wat ik zou moeten doen is mijn businessplan eindelijk eens gaan schrijven, weer een boek proberen te lezen, ramen lappen, het stuk onkruid in de strook voor wieden en bijen zaadjes strooien voor de hommels en de bijen die het zwaar hebben en door mijn schoenenberg heen gaan.
Toch voel ik me lamlendig en kan me er niet toe zetten. En dat slaat helemaal nergens op. Maar ben normaliter een sociaal persoon en erg druk bezet met vanalles dus dit is echt even wennen.
dinsdag 17 maart 2020 om 13:57
Heb je een buurtapp? Kan iemand anders geen boodschappen voor je halen? Vaak ligt het aan de moment van de dag. Hier zijn er echt superveel mensen die dingen aanbieden. Ik neem aan dat je niet in Amsterdam woont anders zou ik ze wel voor je willen doenLevadeII schreef: ↑16-03-2020 20:18Kleding kopen is echt even helemaal van de radar verdwenen, voedsel krijgen is al wat. Hier zijn de supermarkten al sinds vrijdag leeg van veel basis producten. Ik vind het een bizarre gewaarwording.

dinsdag 17 maart 2020 om 15:35
Dank je!

Lief van je!broodtrommel schreef: ↑17-03-2020 13:57Heb je een buurtapp? Kan iemand anders geen boodschappen voor je halen? Vaak ligt het aan de moment van de dag. Hier zijn er echt superveel mensen die dingen aanbieden. Ik neem aan dat je niet in Amsterdam woont anders zou ik ze wel voor je willen doen
De supermarkt medewerkers gaven ook aan dat het hier savonds aangevuld wordt, dus in de ochtend ligt er zat. Normaliter wisselen vriend en ik onze verblijfsplaats af, maar we blijven voorlopig nu bij hem. Hij moet thuiswerken dus kan gewoon boodschappen doen. Mooie relatietest, de een thuis opgesloten en de ander overwerkt

Het is toch ook een raar onbestemd gevoel nu? Dat zorgt dat je gewoon even niet weet wat je moet en een beetje stil staat.

dinsdag 17 maart 2020 om 18:54
Levadell dat onbestemde gevoel heb ik precies hetzelfde!
Zo raar, alsof je ergens op zit te wachten.
Alsof het leven even stil staat ofzo.
Vervelend gevoel.
Reigie: leuke Skechers! Zien er comfortabel uit!
Ik heb gefaald. Heb via limango alvast wat zomerkleding gekocht, want zo'n goede deal. En innerlijke onrust en daardoor shopdrang.
Heb dus mijn no buy belofte (januari tot 1 mei) verbroken.
Had het wel echt nodig voor van de zomer, dus is niet overbodig.
Maar had natuurlijk wel kunnen wachten tot 1 mei en is niet conform de afspraak die ik met mezelf had
.
Ik pak de draad weer op en zeg "no buy" tot 1 juli.
Zo raar, alsof je ergens op zit te wachten.
Alsof het leven even stil staat ofzo.
Vervelend gevoel.
Reigie: leuke Skechers! Zien er comfortabel uit!
Ik heb gefaald. Heb via limango alvast wat zomerkleding gekocht, want zo'n goede deal. En innerlijke onrust en daardoor shopdrang.
Heb dus mijn no buy belofte (januari tot 1 mei) verbroken.
Had het wel echt nodig voor van de zomer, dus is niet overbodig.
Maar had natuurlijk wel kunnen wachten tot 1 mei en is niet conform de afspraak die ik met mezelf had

Ik pak de draad weer op en zeg "no buy" tot 1 juli.
dinsdag 17 maart 2020 om 19:31
Ook ik herken dat onbestemde gevoel en verveel mij ook al. Inderdaad echt erg na de 2e dag al! Werk thuis en vind ik ook niet gemakkelijk. Van alles kan niet of je mist dingen. Moet daar ook nog een ritme in vinden.
Ik loop wel gewoon langs de winkels en heb ook wel de neiging om binnen te stappen. Vind het ook erg dat het overal zo rustig is. Een vriendin appte mij dat zij om die reden maar wat gekocht heeft om winkelier te steunen. Zo ver ga ik niet! Wil mij ook aan de challenge houden dus de modewinkels mag ik gewoon niet naar binnen!
Ik loop wel gewoon langs de winkels en heb ook wel de neiging om binnen te stappen. Vind het ook erg dat het overal zo rustig is. Een vriendin appte mij dat zij om die reden maar wat gekocht heeft om winkelier te steunen. Zo ver ga ik niet! Wil mij ook aan de challenge houden dus de modewinkels mag ik gewoon niet naar binnen!
woensdag 18 maart 2020 om 17:40
Ik heb hetzelfde. Ik ben wel onrustig maar ik heb nu geen zin meer om naar kleding te kijken of er mee bezig te zijn.oranjetulpen schreef: ↑18-03-2020 17:29Ik merk dat ik nu juist helemaal niet bezig ben met kleding. Het doet er even helemaal niet toe. Voldoende eten in huis en gezondheid bewaren heeft nu voor mij prioriteit en kleding kopen totaal niet. Gekke gewaarwording.

woensdag 18 maart 2020 om 20:22
Ik zou het toch retourneren denk ik want het is uiteindelijk gewoon stress relief.
Hier wordt de drang gelukkig wat minder. Het onbestemde gevoel is er nog wel steeds. Normaliter kan ik me prima een dag of drie "vervelen". Maar nu het min of meer is opgelegd of noodzakelijk is het ineens moeilijk. Ook het onzekere er van zoals eventuele verlenging, lockdown etc.. Ik krijg iedere dag meldingen van evenementen waar ik naar toe zou gaan die worden gecancelled. Ook al van eind april en daar word ik een beetje doelloos en rusteloos van merk ik. Dan wil ik buiten rond lopen maar moet dan wel een doel hebben. Een gewoon blokje om werkt hier niet. Het gaat dus niet perse om de kleding maar om iets om handen te hebben.
Het thuis werken is ook niet zo goed geregeld dus dat kan momenteel ook al niet.
Hier wordt de drang gelukkig wat minder. Het onbestemde gevoel is er nog wel steeds. Normaliter kan ik me prima een dag of drie "vervelen". Maar nu het min of meer is opgelegd of noodzakelijk is het ineens moeilijk. Ook het onzekere er van zoals eventuele verlenging, lockdown etc.. Ik krijg iedere dag meldingen van evenementen waar ik naar toe zou gaan die worden gecancelled. Ook al van eind april en daar word ik een beetje doelloos en rusteloos van merk ik. Dan wil ik buiten rond lopen maar moet dan wel een doel hebben. Een gewoon blokje om werkt hier niet. Het gaat dus niet perse om de kleding maar om iets om handen te hebben.
Het thuis werken is ook niet zo goed geregeld dus dat kan momenteel ook al niet.
broodtrommel wijzigde dit bericht op 18-03-2020 20:58
2.22% gewijzigd

woensdag 18 maart 2020 om 20:35
Ik heb een iPad besteld. Omdat mijn oude iPad niet goed meer werkt, al een jaar of vijf oud is, en omdat ik of hard aan het werk ben of moe thuis op de bank met de benen omhoog. Mijn hoofd staat totaal niet naar kleding of zo, maar die iPad heb ik wel vrij vlot gekocht, normaal denk ik langer na over zo'n uitgave.
woensdag 18 maart 2020 om 20:37
Ik heb ontzettend last van 'cabin fever' - eigenlijk heel gek want ik vind het heerlijk om thuis te zijn en ik werk ook vanuit huis maar de muren komen op me af. Normaal gesproken gaan we een paar keer per week ergens lunchen of wat drinken en in het weekend de stad in. En we hebben nog maar een week gehad. Ik wil er niet aan denken als dit een paar maanden zo zou blijven.
Kleding staat even helemaal op de achtergrond voor mij. Ik heb deze week ook best veel geld uitgegeven aan lokale goede doelen dus nu weer even rustig aan.
Er komt ook echt nul werk uit mijn handen. Geluk bij een ongeluk is dat een aantal projecten op slag stil liggen.
Kleding staat even helemaal op de achtergrond voor mij. Ik heb deze week ook best veel geld uitgegeven aan lokale goede doelen dus nu weer even rustig aan.
Er komt ook echt nul werk uit mijn handen. Geluk bij een ongeluk is dat een aantal projecten op slag stil liggen.

woensdag 18 maart 2020 om 20:51

woensdag 18 maart 2020 om 21:03
Ja precies dat dus. De muren komen op je af en dat is heel benauwend.
Ik heb ook wat gedoneerd. Initiatieven komen in de knel dus probeer hier en daar wat te geven. Morgen ga ik een bos tulpen halen om de hoek. Die zullen er ook wel mee blijven zitten nu. Heel sneu voor al die kleine ondernemers en winkeliers.
Ik heb ook wat gedoneerd. Initiatieven komen in de knel dus probeer hier en daar wat te geven. Morgen ga ik een bos tulpen halen om de hoek. Die zullen er ook wel mee blijven zitten nu. Heel sneu voor al die kleine ondernemers en winkeliers.

woensdag 18 maart 2020 om 21:10
Dankje!
Het wordt een heel zoekwerk om uit te vinden of ik ergens recht op heb of niet.
Ik ben geen zzper maar ook niet in loondienst, het is een grijs gebied.
Ik werk in de zorg in een kleine particuliere zorginstelling en krijg betaald vanuit het pgb van de bewoners.
Draag zelf belasting af.
Heb geen minimum aantal uren en krijg alleen betaald als ik werk. (Geen cao en ook geen doorbetaling bij ziekte/ vakantie).
De activiteiten van de bewoners zijn weggevallen waardoor er gewoon minder zorgverleners nodig zijn.
Nu had ik al een maandrooster voor deze maand, maar de leidinggevende wil niet dat we komen werken als er ook maar 1 gezinslid verkouden is.
Ik heb zelf totaal geen klachten en voel me fit, alleen mijn man is wel flink verkouden.

woensdag 18 maart 2020 om 21:14
Wat goed!broodtrommel schreef: ↑18-03-2020 21:03Ja precies dat dus. De muren komen op je af en dat is heel benauwend.
Hebben wij ook gedaan. ✔
Hier een tulpenkweker in de buurt en mijn man heeft een aantal bosjes gekocht.
De kinderen zijn de bosjes vanmiddag gaan rondbrengen bij mensen uit de straat.
Zo schattig hoe ze de deuren langs gingen om de buren een bosje tulpen te geven.