Mode & Beauty alle pijlers

Een jaar geen kleding kopen 2020

09-01-2020 12:48 1131 berichten
Een nieuw jaar, een nieuwe start!

Doe je ook mee met een jaar geen kleding kopen? Omdat je genoeg kleding hebt, omdat je wilt consuminderen, omdat je het milieu minder wil belasten of vanwege welke andere reden dan ook? Klets hier van je af op moeilijke momenten of geef tips aan anderen om dit jaar goed door te komen.

Veel succes!
Thanks Ladyday. Tot ik moeder werd was ik slank, maar na elk kind werd ik dikker, na vier koters zat ik op 97 kilo. Echt niet lekker. Toen ik weer ging werken en daar op de fiets heen ging en ik een leuke sport vond die niet voelt als 'ik moet sporten', gingen de eerste kilo's eraf. Toen had ik de smaak te pakken, voelde me ook veel prettiger dus heb meer bewegen en minder eten als leefstijl omarmd. Met 76 kilo was ik al heel blij, maar nu ik weer op het gewicht zit dat ik had voor ik kinderen kreeg is wel de kers op de taart!
maylina schreef:
09-07-2020 18:32
Thanks Ladyday. Tot ik moeder werd was ik slank, maar na elk kind werd ik dikker, na vier koters zat ik op 97 kilo. Echt niet lekker. Toen ik weer ging werken en daar op de fiets heen ging en ik een leuke sport vond die niet voelt als 'ik moet sporten', gingen de eerste kilo's eraf. Toen had ik de smaak te pakken, voelde me ook veel prettiger dus heb meer bewegen en minder eten als leefstijl omarmd. Met 76 kilo was ik al heel blij, maar nu ik weer op het gewicht zit dat ik had voor ik kinderen kreeg is wel de kers op de taart!
Wauw! Super knap!!!
Mag ik vragen welke sport dat is? Ik zoek nog inspiratie :)
Wauw Maylina, wat goed zeg! Natuurlijk moet je dan allerlei nieuwe kleding kopen, zoveel maten afgevallen!
Alle reacties Link kopieren
We hebben een winnaar: Maylina heeft de allerbeste reden om te shoppen! Echt heel knap! En daar mag ook een mooie verpakking omheen :lol:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Hobbelster schreef:
09-07-2020 18:42
Wauw! Super knap!!!
Mag ik vragen welke sport dat is? Ik zoek nog inspiratie :)
Roeien! Echt super. Je bent lekker buiten op het water tussen het riet en de watervogels. Je kan het in je eentje doen, met zijn tweeën of in een team van vier of acht. Je gebruikt al je spieren en het is geen blessuregevoelige sport. Je krijgt er een gespierd kontje van en sterke bovenbeen- en buispieren. Geen forse armen wat mensen altijd denken. Roeien heeft echt het verschil gemaakt voor mij.

Ik heb nu alleen wel een hangvelbuik en overweeg dat te laten verwijderen. Kost ook wel wat helaas.
Marana schreef:
09-07-2020 19:03
Wauw Maylina, wat goed zeg! Natuurlijk moet je dan allerlei nieuwe kleding kopen, zoveel maten afgevallen!
Het is wel geleidelijk gegaan hoor, niet ineens tien maten kleiner, dit was een proces van ruim drie jaar.
Oooh dat klinkt leuk inderdaad! Ik zal eens informeren of dat hier op t kanaal ook gebeurt hahaha :)
maylina schreef:
09-07-2020 18:32
Thanks Ladyday. Tot ik moeder werd was ik slank, maar na elk kind werd ik dikker, na vier koters zat ik op 97 kilo. Echt niet lekker. Toen ik weer ging werken en daar op de fiets heen ging en ik een leuke sport vond die niet voelt als 'ik moet sporten', gingen de eerste kilo's eraf. Toen had ik de smaak te pakken, voelde me ook veel prettiger dus heb meer bewegen en minder eten als leefstijl omarmd. Met 76 kilo was ik al heel blij, maar nu ik weer op het gewicht zit dat ik had voor ik kinderen kreeg is wel de kers op de taart!
Wat goed van je!
Weer een maand niets gekocht :D Nou ja, niets, 8 paar sokken. Ik had misschien maar 3 paar nodig, maar zo kan ik tenminste weer een jaar of 5 vooruit.


Middagje stad bracht mij niet in verleiding, wat een meuk hing er bij de uitverkoop in de 3 winkels die ik even snel bekeek.
Er was wel een topic hier met een fantastische jas. Die jas gaat op mijn verlanglijstje, voor januari.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog 'aankooploos' en helemaal geen behoefte om een winkel op te zoeken. Ik red het nog wel een tijdje met de paar setjes die me nog passen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niks gekocht. Merk wel dat ik op kledingsites zit te surfen en dat ik zin heb om naar mijn favoriete winkels te gaan met uitverkoop, maar ik vind alles net niks, of ik heb al iets wat er op lijkt. Dus. Still going strong!
Alle reacties Link kopieren
Oja, laatst wel helemaal loos gegaan in het tuincentrum, dus ik vrees dat mijn kledingkoopdrang plaats heeft gemaakt voor plantjeskoopdrang :biggrin:
Marana schreef:
31-07-2020 11:50
Weer een maand niets gekocht :D Nou ja, niets, 8 paar sokken. Ik had misschien maar 3 paar nodig, maar zo kan ik tenminste weer een jaar of 5 vooruit.


Middagje stad bracht mij niet in verleiding, wat een meuk hing er bij de uitverkoop in de 3 winkels die ik even snel bekeek.
Er was wel een topic hier met een fantastische jas. Die jas gaat op mijn verlanglijstje, voor januari.
Sokken tellen niet hè? :biggrin: Da's gewoon een noodzakelijk kwaad. Net als onderbroeken, ga je ook niet de rest van het jaar met de enige drie fatsoenlijke exemplaren die je nog hebt door omdat je niks mag kopen van jezelf en de rest versleten blijkt.
Alle reacties Link kopieren
het jaar is al meer dan de helft voorbij, maar ik sluit mij bij jullie aan. Van augustus tot augustus is toch ook een jaar?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Ik had een jurk gekocht, eentje die ik al heel lang wilde hebben van Isabel Marant. Het was een beetje een emo-aankoop omdat ik me niet helemaal lekker voelde toen ik em bestelde. Eigenlijk had ik de volgende dag meteen spijt want het was een dure jurk die gestreken moet worden en dan weet ik wel hoe dat gaat. Goddank was dat ding veel te groot en kan ik em terug sturen.
Hexopbezemsteel schreef:
06-08-2020 13:21
het jaar is al meer dan de helft voorbij, maar ik sluit mij bij jullie aan. Van augustus tot augustus is toch ook een jaar?
Tuurlijk! Succes!
Lady_Day schreef:
06-08-2020 13:33
Ik had een jurk gekocht, eentje die ik al heel lang wilde hebben van Isabel Marant. Het was een beetje een emo-aankoop omdat ik me niet helemaal lekker voelde toen ik em bestelde. Eigenlijk had ik de volgende dag meteen spijt want het was een dure jurk die gestreken moet worden en dan weet ik wel hoe dat gaat. Goddank was dat ding veel te groot en kan ik em terug sturen.
Sta je toch weer quitte :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Als ik me lekker voel dan heb ik geen behoefte om dingen te kopen heb ik gemerkt. Ik heb genoeg. Maar als ik niet goed in mijn vel zit en ik wil me beter voelen dan is 'kopen' nog steeds mijn eerste impuls. Ik weet dit en meestal gaat het goed maar af en toe trap ik er nog steeds in.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
06-08-2020 14:11
Als ik me lekker voel dan heb ik geen behoefte om dingen te kopen heb ik gemerkt. Ik heb genoeg. Maar als ik niet goed in mijn vel zit en ik wil me beter voelen dan is 'kopen' nog steeds mijn eerste impuls. Ik weet dit en meestal gaat het goed maar af en toe trap ik er nog steeds in.
Jaren geleden heb ik dit ook wel eens gedaan, toen heb ik nog kleding geruild met een andere deelnemer. Dat was ook heel leuk.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Het is al mooi dat je dat herkent bij jezelf Lady, dat kopen soms een antwoord is op andere gevoelens. Fijn dat je het zonder problemen weer terug kon sturen.


Welkom Hex! Twaalf maanden is twaalf maanden, wanneer je ook begint. Vanwaar ineens je besluit om mee te doen, overvolle kast geconstateerd?

Ik begin overmoedig te worden geloof ik. Ik vind juli en augustus, en januari en februari, waardeloze maanden qua shoppen. Uitverkoop is eigenlijk alleen maar troep en/of rare maten. En het seizoen duurt niet zo lang meer, dat red je vaak wel met wat je hebt. Ik geloof dat ik voor de winter nog wel genoeg heb, omdat ik vorig jaar oktober nog van alles gekocht heb. Dus misschien dat ik mijn challenge wel verleng tot maart of zo. Zeg ik nu heel dapper :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het al eerder gedaan, had het er de afgelopen week thuis over. Kast is belachelijk vol. En ik draag niet eens alles. Dus had het me na de vakantie maar weer voorgenomen.

Zocht een ander topic en toen zag ik dit. Gedeelde smart en zo.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Weer een maand voorbij :cheer:

Hoe gaat het bij iedereen?

Ik ga het jaar makkelijk vol kunnen maken. Eigenlijk is het te makkelijk. Ga komende maand weer een nieuwe capsule maken voor het laatste kwartaal, ga dan weer opnieuw door mijn kast heen om te kijken wat weg kan. Ik heb veelste veel kleding maar het blijft lastig om goede kledingstukken weg te doen.
*
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen maand ging goed.

Wel heb ik mijn kast uitgebreid met kleding van een overleden vriendin. Samen met haar man heb ik haar kast uitgeruimd. Ik vind het fijn om een paar dingen van haar te hebben. Alsof ze er toch nog een beetje bij is.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Gaat zeker goed hier. Ik heb wel een nieuwe zonnebril moeten kopen. Ik was op die van mij gaan zitten met m'n aangeschoten kop :roll:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven