Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
quote:bollinger schreef op 24 december 2014 @ 16:47:

[...]





Draag je het hele jaar door alleen maar die schoenen?

Zo goed als inderdaad. Heb ook nog gympen voor erbij. Die gaan meestal langer mee.

Als mijn voeten niet groeien of krimpen tenminste (heb dit jaar vaker nieuwe schoenen moeten kopen omdat mijn voeten opeens een maat groter waren)
quote:Mevrouw75 schreef op 24 december 2014 @ 16:51:

[...]





Zelfs al zou je 1 paar schoenen dragen, dan kan je er toch wel langer dan een jaar mee doen? Of is dat alleen alleen bij mijn schoenen?Nee, een paar schoenen gaat makkelijk 2-3 jaar mee als je het als enige paar hebt.
quote:Annelaure schreef op 24 december 2014 @ 16:53:

[...]



Nee, een paar schoenen gaat makkelijk 2-3 jaar mee als je het als enige paar hebt.Ligt er aan misschien waar je ze koopt en hoe je loopt.
quote:Annelaure schreef op 24 december 2014 @ 16:51:

Ik heb het een paar keer gedaan. Niet als uitdaging maar omdat ik alleen spullen koop als ik ze nodig heb. Dit jaar heb ik 1 paar schoenen en een winterjas gekocht.



Je hebt ook helemaal niet veel kleding nodig, met 4 broeken 4 rokken 6 shirts en 2 vesten redt je het wel. Met minder ook. Ik schrik altijd als ik hoor dat mensen maandelijks kleding kopen.Maar denk je dan nooit als je langs een etalage loopt: wat een gave broek! Of je iemand ziet lopen met een leuke combi, dan je dan denkt als ik zo' n vestje ook koop kan die bij die ene rok en dan staat dat ook zo leuk? Denk je alleen maar praktisch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 24 december 2014 @ 16:51:

[...]





Zelfs al zou je 1 paar schoenen dragen, dan kan je er toch wel langer dan een jaar mee doen? Of is dat alleen alleen bij mijn schoenen?Nee, hier ook. Laarzen van resp. 3 en 5 jaar oud. Bij 1 paar nieuwe hakjes eronder, het andere paar is nog prima. Daarnaast nog wat stelletjes schoenen die ik bijna nooit draag (seizoensgebonden) Oh, en ik heb nog een paar wat 6 jaar oud is, maar die heb ik nu verpest, denk ik, doordat ik ermee heb geklust. Iemand tips om verf van leer af te krijgen?
Ik heb ook een heleboel kleren. Lees: 2 hele grote kasten vol

En toch 'heb ik nooit iets om te dragen'.

Ik zal echt een hoop kunnen besparen als ik dit ook ga doen, maar vrees dat ik het niet volhoud... Ben een kleding-&schoenenfreak.

Ga het toch maar 'ns proberen, denk ik!
quote:Mevrouw75 schreef op 24 december 2014 @ 16:35:

[...]





Echt niet? Ik doe zeker minstens 3 jaar met mijn favoriete rok en heb dat ding 80% van de tijd aan.Huh? Dus jij loopt bijna elke dag in dezelfde rok, al jaren? Word je dat ding niet zat? Gaat het je niet vervelen? Nooit eens in een nadere stemming? Doe eens gek....?
Alle reacties Link kopieren
Op schoenen zou ik trouwens niet bezuinigen, het is beter voor je rug om op goed zittende schoenen te lopen. Dus ook nooit tweedehands kopen, dan zijn ze naar andere voeten gevormd. Schoenen vallen voor mij dus ook meer onder de essentials dan de zoveelste top of broek.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd al weinig kleding. Dit jaar heb ik, omdat dingen nu eenmaal wel eens slijten, één broek, twee shirts en twee bh's gekocht. Ik verwacht dat het volgend jaar niet meer zal zijn, want ik doe altijd vrij lang met mijn kleding.
Ik weet nu al dat ik dat nooit vol ga houden, een jaar geen kleren kopen. Ik vind het veel te leuk om er leuk uit te zien, een beetje af te wisselen. Af en toe iets nieuws om dan weer de oude spullen mee te combineren. Ik vind het gewoon echt leuk om kleren te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja zo werkt dat bij mij ook.

Ik zie wat leuks in de etalage en denk dan "dat zou mij ook leuk staan, of dat kan mooi bij die jurk" enz.

Heb nu dus echt veel leuke kleding in de kast die ik veel te weinig draag omdat er gewoon te veel in mijn kast ligt/hangt.

Dus eigenlijk moet ik het maar gewoon doen...............dat jaar niks kopen.
Alle reacties Link kopieren
Dan komen al die leuke kleren tenminste nog eens de kast uit.
quote:whopper schreef op 24 december 2014 @ 16:57:

[...]



Maar denk je dan nooit als je langs een etalage loopt: wat een gave broek! Of je iemand ziet lopen met een leuke combi, dan je dan denkt als ik zo' n vestje ook koop kan die bij die ene rok en dan staat dat ook zo leuk? Denk je alleen maar praktisch?

Mijn kleding is leuk, dat ik niet onnodig kleren koop doet daar niks aan af. En eerlijk gezegd zie ik niet echt leuke combinaties op straat. Het is allemaal meer van hetzelfde.



Ik zie soms wel leuke dingen, maar dat ik het leuk vind betekent niet dat ik het ook meteen wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook, Annelaure. Sterker nog, als ik zie wat anderen aan hebben dan denk ik vaak "Oh, no way!!!"
Het is mij ook al een jaar lang gelukt!! Op werkschoenen na. Ik heb kleding van mijn zusje en vriendinnen gekregen, die zij weg deden. Zij wisten dat dit mijn plan was,ivm sparen voor een bepaald doel. Daarnaast heb ik nu een cadeaubon v kerstpakket en dit zou je ook met verjaardag ed kunnen doen om kleding mee te kopen, wanneer je echt niet uitkomt .
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet mee maar lees wel mee. Vroeger had ik een kamer vol met kasten en die kasten zat vol met kleding en ik zag er voor mijn gevoel nooit uit zoals ik er uit wilde zien. Toen ging ik een stuk kleiner wonen en heb ik er goed de bezem door gehaald. Behalve dat ik nou geen ruimte heb heb ik ook weinig kleren over. Maar omdat ik nou alleen draag wat ik echt leuk vind ben ik wel blijer met wat ik draag.



Helaas heb ik nog wel het gevoel dat ik meer kleren nodig heb omdat ik ook wel eens iets anders aan wil en dat gevoel wil ik niet meer hebben. Ik lees mee om te zien hoe anderen het doen en ik ga mijn eigen koopgedrag eens goed onder de loep nemen.
Alle reacties Link kopieren
Blije-bij, dan is die kleding-bieb misschien wel iets voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd hele goede schoenen bij een speciaalzaak maar als ik élke dag die schoenen draag dan zijn op een gegeven moment de zolen wel aan vervanging toe hoor.



Zo'n experiment zou niets voor mij zijn want ik ben gek op kleding. Ik ben er redelijk snel op uitgekeken als ik elke dag hetzelfde draag. En het is ook fijn om jezelf mooi te voelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 24 december 2014 @ 16:59:

[...]



Huh? Dus jij loopt bijna elke dag in dezelfde rok, al jaren? Word je dat ding niet zat? Gaat het je niet vervelen? Nooit eens in een nadere stemming? Doe eens gek....?Euhh, nee het is gewoon de ultieme rok. Net zoals heel veel mensen alleen maar in een spijkerbroek rondlopen. En dan de ene keer de ene, de andere keer de andere, maar nog steeds eigenlijk dezelfde spijkerbroek.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt jezelf ook mooi voelen in datgene wat je drie jaar geleden hebt gekocht. Als je een jaar niets koopt wil niet zeggen dat je elke dag hetzelfde draagt (en trouwens, wat dan nog). Ik houd niet van kleding die erg modegevoelig is. Frutsels, stiksels, pailletten, applicaties, het is allemaal niet aan mij besteed.
Alle reacties Link kopieren
De kleding-bieb klinkt goed maar volgens mij is dat niet ergens bij mij in de buurt. Ik behandel de kringloop wel als mijn eigen kleding-bieb
quote:Mevrouw75 schreef op 24 december 2014 @ 17:36:

[...]





Euhh, nee het is gewoon de ultieme rok. Net zoals heel veel mensen alleen maar in een spijkerbroek rondlopen. En dan de ene keer de ene, de andere keer de andere, maar nog steeds eigenlijk dezelfde spijkerbroek.Daarom bezit ik ook geen spijkerbroeken. Het is net een uniform....
Alle reacties Link kopieren
quote:blije-bij schreef op 24 december 2014 @ 17:37:

De kleding-bieb klinkt goed maar volgens mij is dat niet ergens bij mij in de buurt. Ik behandel de kringloop wel als mijn eigen kleding-bieb Die kledingbibliotheken zijn op zoek naar franchisers, ze willen uitbreiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bollinger schreef op 24 december 2014 @ 17:37:

Je kunt jezelf ook mooi voelen in datgene wat je drie jaar geleden hebt gekocht. Als je een jaar niets koopt wil niet zeggen dat je elke dag hetzelfde draagt (en trouwens, wat dan nog). Ik houd niet van kleding die erg modegevoelig is. Frutsels, stiksels, pailletten, applicaties, het is allemaal niet aan mij besteed.



Je hoeft het niet zo persoonlijk op te vatten

Ik zeg alleen dat IK snel uitgekeken raak op kleding, wanneer ik vaak hetzelfde draag. Ik heb het trouwens ook niet over hele modegevoelige kleding hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dan hoor ik het hopelijk wel als er iets in mijn omgeving open gaat. Ik vind het een leuk idee maar ik weet niet of het haalbaar is. In Amerika heb je ook zoiets maar dan per post, dat lijkt me nog wel wat. Je vult een profiel in en aan de hand van dat profiel word een kledingstuk toegestuurd. Vind je het niets, dan stuur je het terug. Vind je het wel wat, dan draag je het totdat je het zat bent. Wil je er geen afstand van doen, dan kan je het kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven