Mode & Beauty alle pijlers

Eerste grijze haar...

01-11-2020 12:42 59 berichten
Eigenlijk vind ik dat ik mij er niet druk over mag maken...maar ik doe het toch :-)
Gisteren kwam ik de eerste grijze haar tegen. Ik ben al 41 jaar dus heel verrassend is het niet, maar ik had toch verwacht dat het nog wat langer zou duren omdat de meesten in mijn familie op late leeftijd grijs werden. Mijn oma werd pas vanaf mid 50 grijs en had pas echt wit haar toen ze tegen de 90 liep, mijn vader is 65 en heeft nog maar enkele grijze haren.

Mijn allereerste neiging is om het voortaan dan maar te verven (ik ben donkerbruin haar tegen zwart aan en wil het nog even zo houden), maar bedacht mij dat dat misschien ietwat overdreven is na die ene haar...
En geen zorgen hoor, ik begrijp dat grijze haren er nou eenmaal bijhoren, dus wie weet ga ik de volgende gewoon omarmen en ga ik niet verven...

Dus hier mijn vraag: hoe verliep grijs worden bij jullie? Hoe hard gaat dat na die eerste haar? Of is dat heel verschillend? En als je gaat verven (mijn hele leven nooit mijn haar geverfd...), hoe vaak doe je dat dan?
anoniem_13280 wijzigde dit bericht op 01-11-2020 12:43
Reden: toevoeging
7.63% gewijzigd
Jeetje.
Alle reacties Link kopieren
Hier kwam de 1e grijze haar al op mijn 25e. Nu op mijn 35e heb ik er zo'n 20.
hondenmens wijzigde dit bericht op 01-11-2020 12:48
15.49% gewijzigd
Ik ben 36 en kom al jaren witte haren tegen. Ik trek ze eruit. Het is niet zo dat ik hele plukken wit/grijs heb, dat niet. Ik verf mijn haar niet en heb rood haar, dus later zal het wel wit worden. Dat vind ik mooi. Mijn roodharige oma heeft het ook.
minnimouse wijzigde dit bericht op 01-11-2020 12:47
2.21% gewijzigd
Het is er maar één. Natuurlijk even schrikken, maar je verft het gewoon zodra jij het nodig/mooi vindt om te verven. De één wordt heel langzaam grijs en de ander snel.
Wat maakt dat je je er druk over maakt? Wat maakt die grijze haar belangrijk?
bibi72 schreef:
01-11-2020 12:42
Dus hier mijn vraag: hoe verliep grijs worden bij jullie? Hoe hard gaat dat na die eerste haar? Of is dat heel verschillend? En als je gaat verven (mijn hele leven nooit mijn haar geverfd...), hoe vaak doe je dat dan?
Dat verschilt heel erg per persoon denk ik.
Ik kwam mijn eerste grijze haar tien jaar geleden tegen en nu zijn het er twee.

Bij mijn man kwam ik er tien jaar geleden ook 1 tegen en die heeft er nu 3 op zn hoofd en zijn baard is grijs.

Ik heb het nog nooit geverfd, dus geen idee.
Mijn vriendin heeft haar dat snel groeit en kan om de twee weken. Mijn andere vriendin doet het om de zes weken.
Ik ben 30, heb al een paar jaar een paar grijze haren. Die zie je alleen als je ze zoekt en bij bepaald licht heb ik het idee dat het meer reflecteert dan de rest van mijn haar.
Maar verder zie je ze echt niet. Dus ik zou me niet druk maken. Een paar grijze haren is iets heel anders dan echt grijs.
Ik heb mijn grijze haren ontdekt toen ik 29 was. Ik highlight mijn haar behoorlijk, dus je ziet er niets van. Met donker haar is dat natuurlijk iets lastiger (als je het donker wil houden) en je ziet ze eerder zitten. Ik zou als ik jou was wachten totdat het ‘erger’ wordt en dan gaan verven.
Luci_Mster2 schreef:
01-11-2020 12:44
Jeetje.
Nou. Best erg. Als je al 41 bent.
Mijn zus mocht slechts 37 jaar worden. Ik was 33 toen ze overleed en ze grapte weleens over de paar grijze haren die ik toen al had. Vlak voor haar overlijden heeft ze mij met tranen in haar ogen verteld hoe graag ze oud en grijs ze met mij had willen worden en hoe graag ze zichzelf grijs had willen zien worden.
Ik ben nu 35 jaar, mijn paar grijze haren zijn veranderd in hele plukken en ik koester elk haartje. Ik heb besloten dat ik daar nooit over wil klagen, want het betekend dat ik nog leef en ik ouder mag worden. Maar, eerlijk is eerlijk, ik verf ze wel. ;-) En ik ben bang dat het over twee jaar niet slechts die paar plukken meer zijn.

Houden jullie het allemaal ook trouw bij? Ik vind het verven bij de kapper vrij prijzig en mijn (grijze) uitgroei is na een week of drie altijd wel weer zichtbaar. Maar ik vind het zo een vervelend karweitje. :bonk:
Ik ben al een paar jaar aan het vergrijzen. ;-) Daarom laat ik het maar helemaal platinablond met grijs verven. Jammer dat het verliezen van schaamhaar niet zo rap gaat als het komen van grijze haren op je hoofd.
Gefeliciteerd, je hebt hem verdiend!
Ik kreeg mijn eerste grijze haar rond mijn 30e en zit nu, 18 jaar later, rond de 10%. Het kan dus best lang duren voor je het echt gaat zien. Ik ken echter ook mensen die binnen tien jaar van 0 naar 100% gingen.
Ik was 21 of 22. Inmiddels ben ik 30 en zou ik een grijze middenscheiding bovenop hebben als ik het niet zou verven. Mijn moeder was met 34 helemaal grijs.
Ik verf het ongeveer elke 6 weken, zelf.
Mijn haar draag ik vaak vast en dan valt die grijze uitgroei helemaal binnen in de knot of staart.
Ik kreeg begin 20 de eerste grijze haren, voor mijn 30e al een plukje.
In de 20 en nul grijze haren gevonden.
hondenmens schreef:
01-11-2020 12:47
Hier kwam de 1e grijze haar al op mijn 25e. Nu op mijn 35e heb ik er zo'n 20.
Ja, bij mij ook zoiets, maar dan 10 jaar later. Mijn man had 10 jaar geleden een lokje, nu bijna volledig grijs.
Ik werd halverwege de 20 grijs. Na mn 30ste ging het hard en ik ben 'dus' gaan verven. En nu ben ik bijna 53 en zit ik elke 5 weken bij de kapper om de uitgroei bij te laten werken. Dus denk er goed over na.
Hier ook net iets meer grijze haren dan ik er met goed fatsoen nog uit kon trekken (ik ben 38). Maar ik had geen zin om elke 6 weken te moeten verven. Besproken met mijn topkapper, zij heeft er een spoeling in gezet van Redken die exact de kleur van je eigen haar heeft, maar dan dus ook de grijze haren meeneemt. Die spoeling hoef ik maar 1 of 2x per jaar (!) te herhalen. Ik vind het ideaal, misschien een tip voor jou!
45 hier en ik denk 3 jaar geleden ongeveer dat de eerste grijze haren begonnen te verschijnen. Nu nog steeds geen hele plukken. Ik maak me er niet zo druk om, het is maar gewoon zo. Verven zal ik niet snel doen, veel te veel gedoe en te duur.
Ik ben 43 en geen grijze haren. Ik verf mijn haar wel, en dat blijf ik ook doen als ik grijze haren zie verschijnen. Maar veel verschil zal het dus voor mij niet maken.
Mijn schoonzussen zijn allebei erg grijs, en ook allebei vroeg in de 20 begonnen. Zij verven hun haar ook.
Ik verf mijn haar niet zo vaak, dat zal wellicht veranderen als het grijs wordt. Mijn schoonzussen verven het wel elke vier, vijf weken.
Ik werd grijs rond mijn 20ste en dat vond ik echt te jong.
Toen ik 40 was, droeg ik mijn haar ultrakort. Ik kan het mijn zus nog horen zeggen: dit is het moment om het te laten uitgroeien. Maar ja...

Twee jaar later had ik spijt dat ik ben blijven verven. Ik wilde wel eens iets anders, heb mijn haar laten groeien en toen bedacht dat elke keer dat verfwerk niet handig was. En toen moest het er dus uit.

Dus tip van mijn kant: Is je haar kort, dan is die pot verf uiteraard geen probleem. Is je haar lang, begin er dan niet aan. Het groeit ongeveer 1 cm per maand, dus als het tot aan je bh bandje komt ben je al gauw 3 á 4 jaar verder eer je die verf weer kwijt bent.

Hier is een topic: mode-beauty/grijs-haar-uit-laten-groeie ... ges/453495 De dames die ermee willen stoppen zitten allemaal met hetzelfde: het duurt eeuwen en iedereen merkt goed het verschil tussen geverfd en gezond haar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Dat is inderdaad ook een reden dat ik niet wil verven: niet goed voor mijn toch al fijne en dus breekbare haren. En geen zin in uitgroei. Lijkt me veel erger dan op een natuurlijke manier grijs worden.
Ok... Ik ben eind 30 en vrijwel volledig grijs. Om het een beetje in perspectief te zetten. Maak je niet druk 😊

Ik ben trots op mijn grijze haren en krijg er veel complimenten over.
Ik ben begin 40 en had al jaren hier en daar een grijze haar, die je vrijwel niet zag. Sinds dit jaar worden het er iets meer, en je ziet ze wel als je wat beter kijkt, maar ik ga niet verven. Ik vind het wel goed zo. Ik heb lichtbruin haar en de grijze haren zijn meer zilver dan grijs, en dat vind ik niet perse verkeerd staan.
Ik ben 24 en word nu al grijs. Ik zou mij er niet druk om maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven