Eerste grijze haar...
zondag 1 november 2020 om 12:42
Eigenlijk vind ik dat ik mij er niet druk over mag maken...maar ik doe het toch 
Gisteren kwam ik de eerste grijze haar tegen. Ik ben al 41 jaar dus heel verrassend is het niet, maar ik had toch verwacht dat het nog wat langer zou duren omdat de meesten in mijn familie op late leeftijd grijs werden. Mijn oma werd pas vanaf mid 50 grijs en had pas echt wit haar toen ze tegen de 90 liep, mijn vader is 65 en heeft nog maar enkele grijze haren.
Mijn allereerste neiging is om het voortaan dan maar te verven (ik ben donkerbruin haar tegen zwart aan en wil het nog even zo houden), maar bedacht mij dat dat misschien ietwat overdreven is na die ene haar...
En geen zorgen hoor, ik begrijp dat grijze haren er nou eenmaal bijhoren, dus wie weet ga ik de volgende gewoon omarmen en ga ik niet verven...
Dus hier mijn vraag: hoe verliep grijs worden bij jullie? Hoe hard gaat dat na die eerste haar? Of is dat heel verschillend? En als je gaat verven (mijn hele leven nooit mijn haar geverfd...), hoe vaak doe je dat dan?
Gisteren kwam ik de eerste grijze haar tegen. Ik ben al 41 jaar dus heel verrassend is het niet, maar ik had toch verwacht dat het nog wat langer zou duren omdat de meesten in mijn familie op late leeftijd grijs werden. Mijn oma werd pas vanaf mid 50 grijs en had pas echt wit haar toen ze tegen de 90 liep, mijn vader is 65 en heeft nog maar enkele grijze haren.
Mijn allereerste neiging is om het voortaan dan maar te verven (ik ben donkerbruin haar tegen zwart aan en wil het nog even zo houden), maar bedacht mij dat dat misschien ietwat overdreven is na die ene haar...
En geen zorgen hoor, ik begrijp dat grijze haren er nou eenmaal bijhoren, dus wie weet ga ik de volgende gewoon omarmen en ga ik niet verven...
Dus hier mijn vraag: hoe verliep grijs worden bij jullie? Hoe hard gaat dat na die eerste haar? Of is dat heel verschillend? En als je gaat verven (mijn hele leven nooit mijn haar geverfd...), hoe vaak doe je dat dan?
anoniem_13280 wijzigde dit bericht op 01-11-2020 12:43
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
7.63% gewijzigd
zondag 1 november 2020 om 12:47
Ik ben 36 en kom al jaren witte haren tegen. Ik trek ze eruit. Het is niet zo dat ik hele plukken wit/grijs heb, dat niet. Ik verf mijn haar niet en heb rood haar, dus later zal het wel wit worden. Dat vind ik mooi. Mijn roodharige oma heeft het ook.
minnimouse wijzigde dit bericht op 01-11-2020 12:47
2.21% gewijzigd
zondag 1 november 2020 om 12:47
zondag 1 november 2020 om 12:48
Dat verschilt heel erg per persoon denk ik.
Ik kwam mijn eerste grijze haar tien jaar geleden tegen en nu zijn het er twee.
Bij mijn man kwam ik er tien jaar geleden ook 1 tegen en die heeft er nu 3 op zn hoofd en zijn baard is grijs.
Ik heb het nog nooit geverfd, dus geen idee.
Mijn vriendin heeft haar dat snel groeit en kan om de twee weken. Mijn andere vriendin doet het om de zes weken.
zondag 1 november 2020 om 12:49
zondag 1 november 2020 om 12:50
zondag 1 november 2020 om 12:50
zondag 1 november 2020 om 12:52
Mijn zus mocht slechts 37 jaar worden. Ik was 33 toen ze overleed en ze grapte weleens over de paar grijze haren die ik toen al had. Vlak voor haar overlijden heeft ze mij met tranen in haar ogen verteld hoe graag ze oud en grijs ze met mij had willen worden en hoe graag ze zichzelf grijs had willen zien worden.
Ik ben nu 35 jaar, mijn paar grijze haren zijn veranderd in hele plukken en ik koester elk haartje. Ik heb besloten dat ik daar nooit over wil klagen, want het betekend dat ik nog leef en ik ouder mag worden. Maar, eerlijk is eerlijk, ik verf ze wel.
En ik ben bang dat het over twee jaar niet slechts die paar plukken meer zijn.
Houden jullie het allemaal ook trouw bij? Ik vind het verven bij de kapper vrij prijzig en mijn (grijze) uitgroei is na een week of drie altijd wel weer zichtbaar. Maar ik vind het zo een vervelend karweitje.
Ik ben nu 35 jaar, mijn paar grijze haren zijn veranderd in hele plukken en ik koester elk haartje. Ik heb besloten dat ik daar nooit over wil klagen, want het betekend dat ik nog leef en ik ouder mag worden. Maar, eerlijk is eerlijk, ik verf ze wel.
Houden jullie het allemaal ook trouw bij? Ik vind het verven bij de kapper vrij prijzig en mijn (grijze) uitgroei is na een week of drie altijd wel weer zichtbaar. Maar ik vind het zo een vervelend karweitje.
zondag 1 november 2020 om 12:55
zondag 1 november 2020 om 12:56
zondag 1 november 2020 om 13:05
Ja, bij mij ook zoiets, maar dan 10 jaar later. Mijn man had 10 jaar geleden een lokje, nu bijna volledig grijs.hondenmens schreef: ↑01-11-2020 12:47Hier kwam de 1e grijze haar al op mijn 25e. Nu op mijn 35e heb ik er zo'n 20.
zondag 1 november 2020 om 13:06
Hier ook net iets meer grijze haren dan ik er met goed fatsoen nog uit kon trekken (ik ben 38). Maar ik had geen zin om elke 6 weken te moeten verven. Besproken met mijn topkapper, zij heeft er een spoeling in gezet van Redken die exact de kleur van je eigen haar heeft, maar dan dus ook de grijze haren meeneemt. Die spoeling hoef ik maar 1 of 2x per jaar (!) te herhalen. Ik vind het ideaal, misschien een tip voor jou!
zondag 1 november 2020 om 13:13
Ik ben 43 en geen grijze haren. Ik verf mijn haar wel, en dat blijf ik ook doen als ik grijze haren zie verschijnen. Maar veel verschil zal het dus voor mij niet maken.
Mijn schoonzussen zijn allebei erg grijs, en ook allebei vroeg in de 20 begonnen. Zij verven hun haar ook.
Ik verf mijn haar niet zo vaak, dat zal wellicht veranderen als het grijs wordt. Mijn schoonzussen verven het wel elke vier, vijf weken.
Mijn schoonzussen zijn allebei erg grijs, en ook allebei vroeg in de 20 begonnen. Zij verven hun haar ook.
Ik verf mijn haar niet zo vaak, dat zal wellicht veranderen als het grijs wordt. Mijn schoonzussen verven het wel elke vier, vijf weken.
zondag 1 november 2020 om 13:19
Ik werd grijs rond mijn 20ste en dat vond ik echt te jong.
Toen ik 40 was, droeg ik mijn haar ultrakort. Ik kan het mijn zus nog horen zeggen: dit is het moment om het te laten uitgroeien. Maar ja...
Twee jaar later had ik spijt dat ik ben blijven verven. Ik wilde wel eens iets anders, heb mijn haar laten groeien en toen bedacht dat elke keer dat verfwerk niet handig was. En toen moest het er dus uit.
Dus tip van mijn kant: Is je haar kort, dan is die pot verf uiteraard geen probleem. Is je haar lang, begin er dan niet aan. Het groeit ongeveer 1 cm per maand, dus als het tot aan je bh bandje komt ben je al gauw 3 á 4 jaar verder eer je die verf weer kwijt bent.
Hier is een topic: mode-beauty/grijs-haar-uit-laten-groeie ... ges/453495 De dames die ermee willen stoppen zitten allemaal met hetzelfde: het duurt eeuwen en iedereen merkt goed het verschil tussen geverfd en gezond haar.
Toen ik 40 was, droeg ik mijn haar ultrakort. Ik kan het mijn zus nog horen zeggen: dit is het moment om het te laten uitgroeien. Maar ja...
Twee jaar later had ik spijt dat ik ben blijven verven. Ik wilde wel eens iets anders, heb mijn haar laten groeien en toen bedacht dat elke keer dat verfwerk niet handig was. En toen moest het er dus uit.
Dus tip van mijn kant: Is je haar kort, dan is die pot verf uiteraard geen probleem. Is je haar lang, begin er dan niet aan. Het groeit ongeveer 1 cm per maand, dus als het tot aan je bh bandje komt ben je al gauw 3 á 4 jaar verder eer je die verf weer kwijt bent.
Hier is een topic: mode-beauty/grijs-haar-uit-laten-groeie ... ges/453495 De dames die ermee willen stoppen zitten allemaal met hetzelfde: het duurt eeuwen en iedereen merkt goed het verschil tussen geverfd en gezond haar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zondag 1 november 2020 om 13:38
Ik ben begin 40 en had al jaren hier en daar een grijze haar, die je vrijwel niet zag. Sinds dit jaar worden het er iets meer, en je ziet ze wel als je wat beter kijkt, maar ik ga niet verven. Ik vind het wel goed zo. Ik heb lichtbruin haar en de grijze haren zijn meer zilver dan grijs, en dat vind ik niet perse verkeerd staan.