Er slordig uitzien
woensdag 23 maart 2011 om 13:57
Ik voel me soms een beetje slordig eruit zien op kantoor, hoewel ik altijd wel mijn best doe om er netjes/leuk uit te zien. Er zijn mensen die er altijd tiptop bijlopen. Ik krijg dat niet voor elkaar. Mijn haar kan sowieso niet netjes zitten, want ik heb slag/krullen en ik moet het echt niet kammen, dus dat is één. Ik heb 's ochtends niet altijd tijd om het te wassen. Make-up doe ik 's ochtends op, maar tegen het middaguur glimt mijn gezicht en is de make-up grotendeels verdwenen. Ik ga 's ochtends ook al om 7 uur de deur uit. Hoe doen andere vrouwen dat, werken ze hun gezicht/haar bij tijdens de dag? Ik krijg het op mijn werk altijd warm en dat maakt het nog erger. Mijn kleren zijn een beetje nonchalant, maar dat is nou eenmaal mijn stijl. Hebben andere vrouwen dat ook, dat ze anderen er netter/beter uit vinden zien?? Of hebben jullie misschien tips voor mij??
woensdag 23 maart 2011 om 14:02
Wat draag je dan precies op kantoor?Is het meer casual?
Misschien bij een nette spijkerbroek een nette bloese en een
colbertje dragen.Wat je haar betrefft zo heb ik niet meteen
tips voor je maar anders forummers zeker wel.In je pauze je
make-up bijwerken,is dat een idee voor je?In ieder geval succes
ermee!
En ja,dat gevoel heb ik ook wel eens gehad dat ik anderen er
leuker,slanker etc... eruit vond zien.Maar dat zat tussen mijn
oren.Niemand is tenslotte volmaakt en je doet wat je kunt.Dan
doe je het al goed.
Misschien bij een nette spijkerbroek een nette bloese en een
colbertje dragen.Wat je haar betrefft zo heb ik niet meteen
tips voor je maar anders forummers zeker wel.In je pauze je
make-up bijwerken,is dat een idee voor je?In ieder geval succes
ermee!
En ja,dat gevoel heb ik ook wel eens gehad dat ik anderen er
leuker,slanker etc... eruit vond zien.Maar dat zat tussen mijn
oren.Niemand is tenslotte volmaakt en je doet wat je kunt.Dan
doe je het al goed.
woensdag 23 maart 2011 om 14:07
Ik heb ook slag/krullen en ik sta gewoon op tijd op om het te wassen en netjes te doen, als ik weg ga dan is dat meestal voor 7 uur.
Ik strijk mijn kleren. Veel mensen zeggen dat dat niet nodig is, maar om er de hele dag netjes bij te lopen, vind ik het wel noodzakelijk.
Ik gebruik weinig make up, sowieso geen foundation oid, dat gaat dan niet slecht zitten ook.
Als nonchalant je stijl is, dan zie je er dus geheel volgens jouw stijl uit lijkt me. Wat is daar mis mee dan? Of vind je eigenlijk je eigen stijl niet ok?
Ik strijk mijn kleren. Veel mensen zeggen dat dat niet nodig is, maar om er de hele dag netjes bij te lopen, vind ik het wel noodzakelijk.
Ik gebruik weinig make up, sowieso geen foundation oid, dat gaat dan niet slecht zitten ook.
Als nonchalant je stijl is, dan zie je er dus geheel volgens jouw stijl uit lijkt me. Wat is daar mis mee dan? Of vind je eigenlijk je eigen stijl niet ok?
woensdag 23 maart 2011 om 14:10
Een nonchalante kledingstijl vind ik niet hetzelfde als slordig.
Slordig vind ik loshangende/scheve zomen, afgetrapte hakjes, kale neuzen van schoenen, knoop van je jas/bloes.
En steil haar is toch niet persé netter dan krullen ?
Je make-up kun je af en toe bijwerken. Glim even afdeppen met een tissue en poeder en lipstick bijwerken. Ik heb altijd Neem een poederdoos mee in je tas en een extra lipstick.
Slordig vind ik loshangende/scheve zomen, afgetrapte hakjes, kale neuzen van schoenen, knoop van je jas/bloes.
Je make-up kun je af en toe bijwerken. Glim even afdeppen met een tissue en poeder en lipstick bijwerken. Ik heb altijd Neem een poederdoos mee in je tas en een extra lipstick.
woensdag 23 maart 2011 om 14:11
Ik herken het een beetje. Kijk soms naar anderen die er vlekkeloos bijlopen, maar realiseer me op het moment dat ik er met mijn neus bovenop sta dat ook zij kleine stofjes op hun donkere jasjes hebben of dat hun bloesjes niet helemaal naadloos aansluiten. Ik denk dat het komt omdat je erop let. Wat Vl43inder zegt helpt ook: gewoon je kleding strijken. Erg veel werk is het niet als je verder ook gewoon veel ruimte hebt in een hangkast. Koop wat duurdere hemdjes onder blousjes, zodat de randen niet zo snel gaan rafelen of lubberen. En zorg voor een kledingroller. Makeup kun je een beetje bijwerken met poeder, maar je kunt er ook voor kiezen om geen foundation te gebruiken. Ik gebruik gewoon wat poeder, en dat blijft de hele dag wel zitten. Krullend haar hoeft niet slordig te zijn als je het gewoon WEL elke dag wast, en daarvoor gewoon 15 minuten eerder opstaat. Of je zet het vast met wat speltjes. Eventueel kun je je voorste lokken gladder stylen en sprayen met haarlak, dat ziet er ook "gelikt" uit. En let op de kleine details: nagels!!!!
woensdag 23 maart 2011 om 14:11
Oh ik heb dat ook een keer meegemaakt toen ik nog in de vastgoed werkte. Er was een collega en ik heb haar nooit met hetzelfde aangezien, en dat zeker 9 maanden. Zo mooi, ze kocht echt elke week het nieuwste van het nieuwste. Prachtige vrouw met hele dure smaak en ze zag er zo mooi uit. Ja, ik heb dat naast mij neergelegd, al die vrouwen hadden het elke dag maar over die mode dingen terwijl het mij niet interesseert. Wel netjes en verzorgt eruit zien maar ja, als je geen geld hebt voor mooie sieraden en kleding dan houdt het op. Voor mij hielp het om er niet teveel aan te denken. Want als je het niet kan betalen dan houdt het op. Soms kon ik wel mijn kat wel wurgen als hij net voor ik weg ging nog even een knuf wilde en ik net zwarte kleding aan had. Maar ja, een knuf voor je gaat werken kan je ook niet weerstaan.
Ik zou zeggen, kijk of je bij tweedehands zaken kleding kan kopen voor weinig wat er mooi uitziet. Of kijk op MP of je mooie dingen kan kopen. Zelf zou ik het alleen doen voor jezelf en niet voor je collega's.
Ik zou zeggen, kijk of je bij tweedehands zaken kleding kan kopen voor weinig wat er mooi uitziet. Of kijk op MP of je mooie dingen kan kopen. Zelf zou ik het alleen doen voor jezelf en niet voor je collega's.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 23 maart 2011 om 14:14
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 maart 2011 @ 14:11:
Soms kon ik wel mijn kat wel wurgen als hij net voor ik weg ging nog even een knuf wilde en ik net zwarte kleding aan had. Maar ja, een knuf voor je gaat werken kan je ook niet weerstaan.
Die kledingrollers van IKEA werken heel goed tegen kattenhaar
Soms kon ik wel mijn kat wel wurgen als hij net voor ik weg ging nog even een knuf wilde en ik net zwarte kleding aan had. Maar ja, een knuf voor je gaat werken kan je ook niet weerstaan.
Die kledingrollers van IKEA werken heel goed tegen kattenhaar
woensdag 23 maart 2011 om 14:14
Och, als ik net gedouched en opgetut in de spiegel kijk, zie ik er uit als een plaatje.Kom ik een uur later terug om nog eens te kijken, dan zie ik er uit alsof ik toch maar weer terug in bed ben gekropen. Sommige mensen hebben dat nu eenmaal, daar heb ik me jaren geleden al bij neergelegd.
Lijkt me ook vreselijk hoor, om continu bezig te zijn met hoe je er uit ziet.Zolang het in de ochtend allemaal netjes is en je je best hebt gedaan en in de loop van de dag de boel nog even fatsoeneert, is er toch weinig aan de hand.
Mijn haar was ik wel elke dag, anders ziet het er ook niet uit.
Lijkt me ook vreselijk hoor, om continu bezig te zijn met hoe je er uit ziet.Zolang het in de ochtend allemaal netjes is en je je best hebt gedaan en in de loop van de dag de boel nog even fatsoeneert, is er toch weinig aan de hand.
Mijn haar was ik wel elke dag, anders ziet het er ook niet uit.
woensdag 23 maart 2011 om 14:17
Behalve dat jij ermee zit (een beetje?) en ik totaal niet, had jouw post de mijne kunnen zijn!
Ik stap rond 7 uur op de fiets en fiets 35 minuten, ik zweet veel (vooral op de fiets), lijk soortgelijk haar als jij te hebben en heb een totaal afwijkende kledingstijl dan de stropdassen op mijn kantoor. Ik kom ermee weg omdat ik de enige vrouw op kantoor ben. Plus ik let erop dat ik nooit naar zweet stink en ik werk extra hard.
Ik heb absoluut een eigen stijl die de stropdas-zakenmannen om mij heen niet gewend zijn. sommigen vinden het charmant,sommigen helemaal niet, dat zie ik aan ze. Hun vrouw of dochter zou er nooit zo uitzien als ik. Mijn vriend zegt af en toe dat ik me kleed als een zigeuner. Zeker als ik uitga, maar naar mn werk let ik wel op hoor, alleen mijn definitie van netjes is anders dan die van de stropdassen.
Ik gebruik geen makeup meer dus dat hoef ik ook niet bij te werken en mijn haar heeft nu een irritante tussenlengte; als ik veel heen en weer ren, of het warm heb, of als ik er zin in heb halverwege de dag, gaat mn haar in een speld of er gaat een sjaaltje doorheen.
Ik heb op mn werk een wkndtas staan met een set schone kleren en ondergoed,handcreme,haargel voor noodgevallen, deo, tampons, dat soort dingen. Moet nog ff tandpasta en een tandenborstel halen. Als het regent of ik zweet erg op de fiets, kleed ik me om.
En weet je? Die mannen hier lopen dan wel elke dag in stropdas rond maar weet je hoevaak ik een vlek op een stropdas of jasje zie? Dat gebeurt mij dan weer niet! Ik kleed me wel anders, maar mn kleren en ik zijn schoon... dat wordt ook gerespecteerd hoor.. en weet je hoevaak ik een gesprek voer met iemand die onwijs uit zn bek stinkt? Ik hoop dat niemand dat ooit van mij zal denken!
Houd lekker je eigen stijl (Ben benieuwd wat je aan hebt!) en doe je best in je werkzaamheden. En zorg dat je schoon bent en niet stinkt.
Ik stap rond 7 uur op de fiets en fiets 35 minuten, ik zweet veel (vooral op de fiets), lijk soortgelijk haar als jij te hebben en heb een totaal afwijkende kledingstijl dan de stropdassen op mijn kantoor. Ik kom ermee weg omdat ik de enige vrouw op kantoor ben. Plus ik let erop dat ik nooit naar zweet stink en ik werk extra hard.
Ik heb absoluut een eigen stijl die de stropdas-zakenmannen om mij heen niet gewend zijn. sommigen vinden het charmant,sommigen helemaal niet, dat zie ik aan ze. Hun vrouw of dochter zou er nooit zo uitzien als ik. Mijn vriend zegt af en toe dat ik me kleed als een zigeuner. Zeker als ik uitga, maar naar mn werk let ik wel op hoor, alleen mijn definitie van netjes is anders dan die van de stropdassen.
Ik gebruik geen makeup meer dus dat hoef ik ook niet bij te werken en mijn haar heeft nu een irritante tussenlengte; als ik veel heen en weer ren, of het warm heb, of als ik er zin in heb halverwege de dag, gaat mn haar in een speld of er gaat een sjaaltje doorheen.
Ik heb op mn werk een wkndtas staan met een set schone kleren en ondergoed,handcreme,haargel voor noodgevallen, deo, tampons, dat soort dingen. Moet nog ff tandpasta en een tandenborstel halen. Als het regent of ik zweet erg op de fiets, kleed ik me om.
En weet je? Die mannen hier lopen dan wel elke dag in stropdas rond maar weet je hoevaak ik een vlek op een stropdas of jasje zie? Dat gebeurt mij dan weer niet! Ik kleed me wel anders, maar mn kleren en ik zijn schoon... dat wordt ook gerespecteerd hoor.. en weet je hoevaak ik een gesprek voer met iemand die onwijs uit zn bek stinkt? Ik hoop dat niemand dat ooit van mij zal denken!
Houd lekker je eigen stijl (Ben benieuwd wat je aan hebt!) en doe je best in je werkzaamheden. En zorg dat je schoon bent en niet stinkt.
woensdag 23 maart 2011 om 14:19
Als je haar niet netjes wil zitten is het misschien een idee om het vast te doen? Kort haar met speldjes en langer haar bijvoorbeeld met een klem of zo. Met wat mousse of hairspray kom je al vaak een heel eind denk ik. En als wassen de manier is om je haar in bedwang te krijgen 's ochtends daar toch even 5 minuten eerder voor op staan. Ik heb ook een flinke slag (op de ene plek veel meer dan de andere, grrr) in mijn haar, en als ik het dan kam is het een grote pluizenbos. Ik stijl mijn haar daarom doordeweeks. Dit doe ik 2x pw (zondag en woensdag avond) Dan kan je het makkelijk doorkammen zonder pluis/extreem volume en het zit nog prima de volgende ochtend.
Wat betreft je make-up: Waarschijnlijk is je basis niet geschikt voor jouw huidtype. (bijv oliebasis make up op een gecombineerde of vette huid) MAC heeft hele goede foundations tegen glimmen, kost iets meer, maar dan heb je ook wat! Gewoon je probleem voorleggen bij zo'n dame van Douglas/ICI Paris/Bijenkorf en dan weten zij vast hoe je dit op kan lossen!
Wat betreft je make-up: Waarschijnlijk is je basis niet geschikt voor jouw huidtype. (bijv oliebasis make up op een gecombineerde of vette huid) MAC heeft hele goede foundations tegen glimmen, kost iets meer, maar dan heb je ook wat! Gewoon je probleem voorleggen bij zo'n dame van Douglas/ICI Paris/Bijenkorf en dan weten zij vast hoe je dit op kan lossen!
woensdag 23 maart 2011 om 14:20
quote:amarna schreef op 23 maart 2011 @ 14:10:
Eens!Nonchalant is niet slordig maar bovengenoemde dingen wel.
Dus To,als jij je lekker voelt in nonchalante of casual kleding dan
zou ik dat gewoon blijven dragen.Daarmee kan je ook tiptop
eruitzien.Ik draag ook niet altijd nette kleding maar ook veel
casual.Je kunt mijn tips proberen maar de keuze is aan jou.
Eens!Nonchalant is niet slordig maar bovengenoemde dingen wel.
Dus To,als jij je lekker voelt in nonchalante of casual kleding dan
zou ik dat gewoon blijven dragen.Daarmee kan je ook tiptop
eruitzien.Ik draag ook niet altijd nette kleding maar ook veel
casual.Je kunt mijn tips proberen maar de keuze is aan jou.
woensdag 23 maart 2011 om 14:28
Oow ja en ik kam mn haar ook niet anders krijg ik een kroezenkop en als er echt extra belangrijke mensen langskomen of grote vergaderingen zijn of ik heb een zakenetentje o.i.d., dan trek ik een extra nette blouse of zelfs pak aan. Ze weten dat ik het wel kan. Ik voel me er alleen niet dagelijks prettig bij.
woensdag 23 maart 2011 om 14:33
Wat bij mij wel eens helpt is wat water in mijn gezicht gooien, dan zie ik er weer fris uit (en 10 minuten zo rood als een kreeft, maar dat neem ik maar voor lief ). Maar ik maak dan wel alleen mijn ogen op en wat vaseline op de lippen, dat gaat niet op als je een poeder/foundation gebruikt denk ik.
Met een nonchalante stijl is niets mis, ben er zelfs een grote voorstander van. Op het werk draag ik graag blousjes met pofmouwtjes, of een opzichtig sieraad, aparte schoenen. Maar wel gecombineerd met een nette spijkerbroek ofzo. Ik draag ook die leuke jurkjes van Steps naar het werk, niets mis mee.
Ik koop zo mijn kleding dat ik ze leuk vind voor privé te dragen, maar ook netjes zijn voor het werk.
Met een nonchalante stijl is niets mis, ben er zelfs een grote voorstander van. Op het werk draag ik graag blousjes met pofmouwtjes, of een opzichtig sieraad, aparte schoenen. Maar wel gecombineerd met een nette spijkerbroek ofzo. Ik draag ook die leuke jurkjes van Steps naar het werk, niets mis mee.
Ik koop zo mijn kleding dat ik ze leuk vind voor privé te dragen, maar ook netjes zijn voor het werk.
woensdag 23 maart 2011 om 14:35
quote:Combat schreef op 23 maart 2011 @ 14:17:
... Houd lekker je eigen stijl (Ben benieuwd wat je aan hebt!) en doe je best in je werkzaamheden. En zorg dat je schoon bent en niet stinkt.Helemaal mee eens, met je kleding draag je ook een stukje persoonlijkheid uit, dus waarom dat veranderen als het qua functie prima kan en jij je er lekker in voelt? Bovendien vind ik persoonlijk iemand die wat nonchalanter gekleed is ook veel makkelijker benaderbaar dan iemand die er uit ziet als een mannequin.
... Houd lekker je eigen stijl (Ben benieuwd wat je aan hebt!) en doe je best in je werkzaamheden. En zorg dat je schoon bent en niet stinkt.Helemaal mee eens, met je kleding draag je ook een stukje persoonlijkheid uit, dus waarom dat veranderen als het qua functie prima kan en jij je er lekker in voelt? Bovendien vind ik persoonlijk iemand die wat nonchalanter gekleed is ook veel makkelijker benaderbaar dan iemand die er uit ziet als een mannequin.
woensdag 23 maart 2011 om 14:37
Wat bedoel je precies met slordig?
Ik hou van hippie-stijl. Dat is flower power, nonchalant... maar zeker niet slordig. Ik zie er altijd leuk uit en heb niet het gevoel door de dag heen te "verleppen".
Wat draag je precies voor een stoffen? Sommige mensen zien er altijd wat " stoffig " uit. Dan dan door een combinatie van stoffen of kleuren komen. Of een wit t-shirtje dat vergeelt is in de was.
Als jij een mooie donkerblauwe jeans aandoet, met mooie laarsen, een witte blouse of t-shirt en een leuk vestje of jasje erop, zal niemand zeggen dat je er slordig uitzien. Je weerbarstige haar kan getemperd worden met was wax en samengebonden worden in een staart. Mooie oorbellen erbij en klaar!
Maar... doe je een kreukelende linnen broek aan, beige van kleur en daarop een huidkleurig blouse, model 1418, dan ziet het er slordig uit.
Ik hou van hippie-stijl. Dat is flower power, nonchalant... maar zeker niet slordig. Ik zie er altijd leuk uit en heb niet het gevoel door de dag heen te "verleppen".
Wat draag je precies voor een stoffen? Sommige mensen zien er altijd wat " stoffig " uit. Dan dan door een combinatie van stoffen of kleuren komen. Of een wit t-shirtje dat vergeelt is in de was.
Als jij een mooie donkerblauwe jeans aandoet, met mooie laarsen, een witte blouse of t-shirt en een leuk vestje of jasje erop, zal niemand zeggen dat je er slordig uitzien. Je weerbarstige haar kan getemperd worden met was wax en samengebonden worden in een staart. Mooie oorbellen erbij en klaar!
Maar... doe je een kreukelende linnen broek aan, beige van kleur en daarop een huidkleurig blouse, model 1418, dan ziet het er slordig uit.
woensdag 23 maart 2011 om 14:41
woensdag 23 maart 2011 om 14:47
Bedankt voor jullie hart onder de riem Wat bijv. Combat schrijft herken ik. Ik werk ook wel met stropdassen en ik zie aan hun gezicht soms dat ze denken: wat heeft ze nou weer aan? Ik draag wel vaak jasjes hoor, maar heb dan de onbedwingbare neiging om er bv een hele wijde broek onder te dragen of ik draag een rokje met maillot en korte laarsjes, zelfs de kettingen die ik draag vinden ze volgens mij apart. Ach er zijn ook mannen die het wel leuk vinden hoor, maar niet de tutjes zal ik maar zeggen. Er is ook een vrouw op de afdeling die er altijd perfect uitziet, ze heeft heel veel kleren en dure sieraden en dan van dat sluike donkere lange haar, tja zo zal ik er toch nooit uitzien. Ik zal de make-up tips uitproberen en dan maar midden op de dag eens wat bij gaan werken. Morgen ga ik naar de kapper dus wie weet helpt dat ook. Ik ben ook niet gewend om zo vroeg op te staan maar moet dat nu voortaan, dus het is waarschijnlijk ook mijn onuitgeslapen hoofd dat me aankijkt in de spiegel ... Oh ik ben trouwens wel heel schoon en stink zeker niet, mijn kleren zijn ook altijd schoon en niet kapot ofzo.
woensdag 23 maart 2011 om 14:50
Het is al gezegd. Maar het is maar de vraag of het echt zo is.
Misschien minder make-up gebruiken dan gaat het minder vlekken? Ik heb dat altijd gedaan en i.p.v. bij moeten werken, kreeg ik vragen hoe ik het toch voor mekaar kreeg dat het zo goed bleef zitten. Let op, dat zijn dan meestal wel de aardige vrouwen. Er is ook nog een ander soort dat bewondering wil hebben en dat als een hoogstaand ideaal ziet. Die zijn niet aardig en moeten altijd anderen hun normen en waarden opleggen. Ja, heeft iets te maken met jaloezie of zo. Niet boeiend verder, want hun probleem.
Verzorgd is meestal goed genoeg om er stralend uit te zien. Daar kan geen make-up tegenop. Ik ben ook bleek. Ik ga niet bruin spul smeren omdat er een collega is die dat zo nodig moet vertellen. Die is 10 jaar jonger en ligt iedere week onder de zonnebank. Niemand neemt haar nog serieus.
Echt, na een tijdje zien collega's niet eens meer of je de laatste mode draagt. Dan gaan ze je waarderen om jezelf.
Misschien minder make-up gebruiken dan gaat het minder vlekken? Ik heb dat altijd gedaan en i.p.v. bij moeten werken, kreeg ik vragen hoe ik het toch voor mekaar kreeg dat het zo goed bleef zitten. Let op, dat zijn dan meestal wel de aardige vrouwen. Er is ook nog een ander soort dat bewondering wil hebben en dat als een hoogstaand ideaal ziet. Die zijn niet aardig en moeten altijd anderen hun normen en waarden opleggen. Ja, heeft iets te maken met jaloezie of zo. Niet boeiend verder, want hun probleem.
Verzorgd is meestal goed genoeg om er stralend uit te zien. Daar kan geen make-up tegenop. Ik ben ook bleek. Ik ga niet bruin spul smeren omdat er een collega is die dat zo nodig moet vertellen. Die is 10 jaar jonger en ligt iedere week onder de zonnebank. Niemand neemt haar nog serieus.
Echt, na een tijdje zien collega's niet eens meer of je de laatste mode draagt. Dan gaan ze je waarderen om jezelf.
woensdag 23 maart 2011 om 14:53
quote:Cateautje schreef op 23 maart 2011 @ 14:50:
[...]
Bij die van Ikea sta ik wel altijd vreselijk te pielen om er zo'n blaadje af te krijgen hoor, daar krijg ik weleens een sik van.Ja, dat heb ik ook! Maar er zitten wel lekker veel van die blaadjes op en ze plakken ook echt goed. Bij die van andere merken sta je ook zo te pielen, maar die plakken minder of hebben maar heel weinig blaadjes.
[...]
Bij die van Ikea sta ik wel altijd vreselijk te pielen om er zo'n blaadje af te krijgen hoor, daar krijg ik weleens een sik van.Ja, dat heb ik ook! Maar er zitten wel lekker veel van die blaadjes op en ze plakken ook echt goed. Bij die van andere merken sta je ook zo te pielen, maar die plakken minder of hebben maar heel weinig blaadjes.