Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen uniqlo

29-10-2022 16:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Ik overweeg kleding te bestellen van Uniqlo, heattech shirts (thermokleding) en simpele truien van Merino wol.

Weet iemand hoe de maten daar vallen en hoe de kwaliteit is?

Alvast bedankt!
Als je vanuit de EU besteld zijn de maten redelijk standaard voor onze bouw.
Duurt wel poos voordat je het krijgt, komt uit ander land volgens mij
Jassen vallen vrij groot maar dat is ook te zien aan de foto’s op de website, veel oversized mode
smulrol schreef:
29-10-2022 16:21
Als je vanuit de EU besteld zijn de maten redelijk standaard voor onze bouw.
Duurt wel poos voordat je het krijgt, komt uit ander land volgens mij
Jassen vallen vrij groot maar dat is ook te zien aan de foto’s op de website, veel oversized mode
Dank voor je reactie! Hoe vind jij de kwaliteit?
Kijk gewoon naar de size charts. Ik heb doorgaans 1 maat groter nodig dan in andere winkels. In mijn beleving is de levering vrij snel en je kan natuurlijk ook gewoon naar de winkel in Amsterdam gaan. Merino truien zijn prima voor dat geld.
maxi14 schreef:
29-10-2022 16:28
Kijk gewoon naar de size charts. Ik heb doorgaans 1 maat groter nodig dan in andere winkels. In mijn beleving is de levering vrij snel en je kan natuurlijk ook gewoon naar de winkel in Amsterdam gaan. Merino truien zijn prima voor dat geld.
Thanks!
Ik vind het redelijk smal vallen. Ik heb normaal gesproken maat S maar van Uniqlo kan ik ook prima maat M hebben. De merino truien zijn inderdaad van prima kwaliteit.
Merino truien van Uniqlo kunnen in de wasmachine (30 graden wolwas), dat is heel handig.
Wat fijn dat jullie goede ervaringen hebben, ik ga een maatje groter bestellen!
Asdffdsa schreef:
29-10-2022 16:24
Dank voor je reactie! Hoe vind jij de kwaliteit?
Ik draag het nog niet zo lang. De thermoshirt die ik heb zijn in ieder geval niet echt warm als je stil zit. Mogelijk wel als je flink aan het bewegen bent
Ik ben van de zomer naar de winkel in Den Haag geweest, op aanraden van de zoon van mijn partner die heel tevreden was over de kwaliteit van de jeans (die niet gelijk uit elkaar vallen zoals die van Levi’s die hij daarvoor droeg). Mijn zoon is er toen goed geslaagd met diverse t-shirts en linnen shorts, alles viel bij hem goed op maat en blijft ook mooi in de was. Ik heb er zelf niets gekocht, vond de kleding voor vrouwen nogal tegenvallen (qua uiterlijk, niet wat betreft kwaliteit).
"Who would've thought it?"
Ik heb een aantal jaar geleden (2018 en 2019) een stel shirtjes gekocht die ik nu nog steeds veel draag en die er nog netjes uitzien. De ellebogen zijn nog niet versleten, ondanks dat ik regelmatig op mn elleboog steun terwijl ik aan mn bureau zit. Ze gaan incidenteel de droger in, en blijven ondanks dat ook netjes in vorm.

Ook kleding van de kinderen blijft een goede pasvorm houden, dat gaat vaker de droger in.
Bedankt voor alle reacties!
Ik vind het qua shirts wat groot vallen en qua broeken is het ook vrij wisselend. Uniqlo heeft in Japan/Azië een andere maatvoering. Daar heb ik me een keer in vergist waardoor ik iets veel te groot had besteld en er was toen geen gratis retour.

Qua kwaliteit vind ik Uniqlo wel prima.
Ik heb een trui en een vest van uniqlo en die zijn prima! Ik ging voor een coltrui maar alle coltruien waren te strak voor mijn hals., denk dat de oosterse halzen wat ranker zijn.
Zou je ook aanraden om minstens een maat geoter te bestellen. Ik vind het smal en kort vallen, maar ik ben 1.77.
Prijs/ kwaliteit verhouding vind ik goed. Ik heb meerdere wollen en cashmere truien en ze blijven mooi.

Ik bestel het en haal het vervolgens op in de winkel. Met een dag of drie ligt het meestal klaar.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven