Face-wash voor ogen?
woensdag 13 april 2011 om 22:11
Ik ben al een tijdje op zoek naar een face-wash waarmee ik onder de douche ook m'n ogen schoon (= make-upvrij) kan maken. Op alle face-wash producten die ik zie, staat er dat je aanraking van het product met je ogen moet vermijden. Gebruikt hier iemand een face-wash die wel 'oog-vriendelijk' is? Ik heb overigens een droge huid.
woensdag 13 april 2011 om 22:24
Het lijkt me toch dat je er prima je oogleden mee kunt wassen.
Contact met je ogen voorkomen lijkt me prettig inderdaad, maar dat is met alle zeep ed, zelfs speciale oog make-up remover staat nog op dat je contact met je ógen moet voorkomen, niet met je oogleden.
Ik haal m'n make up er altijd af onder de douche, met een washandje en een beetje douche olie/gel, gaat prima.
Contact met je ogen voorkomen lijkt me prettig inderdaad, maar dat is met alle zeep ed, zelfs speciale oog make-up remover staat nog op dat je contact met je ógen moet voorkomen, niet met je oogleden.
Ik haal m'n make up er altijd af onder de douche, met een washandje en een beetje douche olie/gel, gaat prima.
woensdag 13 april 2011 om 22:32
@Zusenzoo: dat kan natuurlijk ook! Wilde graag een facewash-achtig iets omdat het gewoon 'wegspoelt' na gebruik.
@Noni: dat dacht ik dus ook, ogen vermijden, oogleden prima. Maar ik begrijp van mensen uit winkels dat dit dus niet kan/mag. Al vraag ik me ook af of ze me alleen maar dure producten willen aansmeren (want na een gewone face-wash moest ik nog een eye-remover gebruiken en daarna een tonic etc etc)
@Primabella: volgens mij is dat op zich niet echt een probleem.
@Noni: dat dacht ik dus ook, ogen vermijden, oogleden prima. Maar ik begrijp van mensen uit winkels dat dit dus niet kan/mag. Al vraag ik me ook af of ze me alleen maar dure producten willen aansmeren (want na een gewone face-wash moest ik nog een eye-remover gebruiken en daarna een tonic etc etc)
@Primabella: volgens mij is dat op zich niet echt een probleem.
woensdag 13 april 2011 om 23:00
Ik zweer bij deze van Dior, heerlijk zacht en alle make-up verdwijnt als sneeuw voor de zon. Je hebt maar een beetje nodig, je koopt hem bij de Douglas/ici/bijenkorf voor rond de 25,- en je doet er een aantal maanden mee. Je hebt maar weinig nodig, prikt niet in je ogen en ook geschikt voor de huid rondom je ogen.
woensdag 13 april 2011 om 23:28
Dermolin washgel misschien een optie? Is voor de overgevoelige en allergische huid (wat ik overigens niet heb, vind het gewoon fijn dat er geen parfum en zeep in zit). Er staat niet op de verpakking dat je het niet voor de ogen mag gebruiken. Of het je ogen makeup-vrij maakt weet ik niet; ik gebruik voor mijn ogen de makeup verwijderaar van Nivea.
woensdag 13 april 2011 om 23:46
Ik gebruik de Baby Face cleanser van Lush. In blokvorm maar vrij olieachtig als je het over je gezicht wrijft. Mascara etc komt er meteen vanaf. Ik heb soms last van een vette huid maar dat vette lost juist goed op in de olie van het product. Ik gebruik daarna nog wel een tonic om de laatste restjes eraf te halen.
Ik wrijf het gerust in mijn ogen, en nog nooit last mee gehad.
Misschien wel best niet doen als je lenzen inhebt.
Ik wrijf het gerust in mijn ogen, en nog nooit last mee gehad.
Misschien wel best niet doen als je lenzen inhebt.
donderdag 14 april 2011 om 11:57
donderdag 14 april 2011 om 13:01
met die foam van body shop kan je toch niet je ogen schoonmaken, volgens mij haalt dat helemaal geen mascara wag namelijk.
waar ik nu aan zit te denken (ik heb nl hetzelfde probleem), om aan het eind van het douchen (voordat ik m'n gezicht reinig) nog met een oogreinigingsdoekje eroverheen gaan, de meeste mascara is er dan toch vanaf door het water dus dan blijft er nog een beetje over denk ik. Ik ga het vanavond eens proberen. soms als ik echt geen zin heb om het schoon te maken, ga ik gewoon douchen en dan zijn m'n hele ogen zwart na het douchen...
waar ik nu aan zit te denken (ik heb nl hetzelfde probleem), om aan het eind van het douchen (voordat ik m'n gezicht reinig) nog met een oogreinigingsdoekje eroverheen gaan, de meeste mascara is er dan toch vanaf door het water dus dan blijft er nog een beetje over denk ik. Ik ga het vanavond eens proberen. soms als ik echt geen zin heb om het schoon te maken, ga ik gewoon douchen en dan zijn m'n hele ogen zwart na het douchen...