Mode & Beauty alle pijlers

Face-wash voor ogen?

13-04-2011 22:11 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje op zoek naar een face-wash waarmee ik onder de douche ook m'n ogen schoon (= make-upvrij) kan maken. Op alle face-wash producten die ik zie, staat er dat je aanraking van het product met je ogen moet vermijden. Gebruikt hier iemand een face-wash die wel 'oog-vriendelijk' is? Ik heb overigens een droge huid.
Ik gebruik gewoon zeepvrije wasgel van Zwitsal onder de douche en daar was ik ook mijn gezicht/ogen mee.

Wat goed genoeg is voor tere babybilletjes is ook goed voor mijn oogleden.

Daarna een lekkere creme erop en klaar!
Bij mij gaat de mascara er wel af met alleen facewash.
helaas was het onder de douche reinigen met water en zo'n watje speciaal voor de ogen niet zo'n succes... kreeg pijn in m'n ogen en had nog steeds zwarte randjes...
Heb je wel deze gebruikt:

nee van ici paris eigen merk. maar ik ga ook eens naar deze kijken, thanks!
Ik bedoelde of je producten van clinique gewoon bij de drogist kunt halen, dat weet ik namelijk niet! Koop het altijd bij de Bijenkorf namelijk dus vandaar
bij de da kan je het wel halen, maar kruidvat en etos etc. niet.
Leyla heb jij ervaring met die reiniger van TBS?
the body shop bedoel je? Ja, met de foam aloe vera facewash. Voor mijn gevoel maakt ie niet goed schoon, ik heb liever een gel. Enkel creme haalt ie er wel goed af, maar zonnebrandcreme niet vind ik.
Maar droogt het de huid uit?

Ik ben nog steeds op zoek naar een reiniger, maar overal reageert mijn huid met uitdroging op (vooral de wangen)

Had een proefje van Annayake, maar dat is ook niks.
nee vond 'm niet uitdrogen maar het is een foam en dat schijnt dus wel uit te drogen. Heb je de moisture boost hydrating cleanser van paula's choice geprobeerd? die droogt echt totaal niet uit. Het schijnt sowieso normaal te zijn dat je huid na het douchen iets droger is dan normaal (of je moet een extreem vette huid hebben). Dus dan heb je gewoon een goeie toner en creme nodig en niet te lang douchen helpt ook mee natuurlijk.

En het schiet me net binnen, de toleriane cleanser van la roche posay, die is echt voor de heel gevoelige huid en een echt milk zeg maar, ik denk dat die niet uitdroogt. Miss een proefje bij de apotheek vragen?
Ik heb nu liever iets wat ik niet via internet koop, wel zo makkelijk.

En ik bedoel niet na het douchen, hoor.

En ik wil geen toner erbij.

Een reiniging moet sowieso niet uitdrogen, dat ik er creme op MOET smeren.

Die van TBS had Jetske wel op haar lijst staan en voor zover ik had gezien is het niet schuimend. (dacht ik)

Heb nu een proefje van Clinique reiniging, volgende week eens testen (ook aanbevolen door Jetske)

Heb liever geen milk, laat toch vaak een film achter.
ah zo, sorry, ik gebruik de reiniger tijdens het douchen dus vandaar mijn reactie

die van clinique is ook een milk dacht ik toch?

Die van TBS heeft 2 soorten: foam en milk. Die milk heeft ze niet op haar lijstje staan maar de foam wel en die schuimt al direct wanneer je het in je handen spuit. Ik ben er niet echt zo'n fan van, heb nog een half lege in de kast staan. de toner daarentegen weer wel.

die van la roche posay is volgens mij wel wateroplosbaar, maar het lijkt erg veel op een milk vind ik. Ze hebben testers in de apotheek, die zou ik zeker overwegen.
Het schuimende is toch vaak erg uitdrogend en ik vind dat ook niet zo lekker als het al direct schuimend is.

Van Clinique is het een creme, wat je met water afwast.

Heeft toch de voorkeur boven een melk (wateroplosbaar)

Ga het volgende week eens testen...

Zo niet, dan kan ik altijd nog LRP proberen (ze hebben niet altijd overal testers van)

Estee Lauder heeft ook een lotion, maar er zijn geen monsters van en dat is jammer. Al kan je het bij een reactie altijd terugbrengen.
Ik heb de Aloe Vera face wash foam (oid) gekocht en het werkt hartstikke goed! Bedankt voor de tips!
@Ksennija,

ik ben ook op zoek naar een fijne cleanser voor een gevoelige, droge huid. Ik heb de milk van Estee Lauder: Verité. Het is wel oké: dun, laat geen filmpje achter en ook niet uitdrogend. Maar ik vind het niet superspul. Wel oké. Ruikt ook prima terwijl er geen parfum in zit.

Van Aveda hebben ze een nieuwe cleanser van All Sensitive. Die is dikker en werkt meer als een face wash maar schuimt niet. Hiervan heb ik een proefje en ik denk dat ik deze aanschaf als mijn Estee Lauder op is. Nadeel: ruikt niet zo lekker.

Ik weet niet wat je precies zoekt?
Hoi Mimi,

ik heb dus een proefje van de reiniging van Clinique, misschien dat je die kent?

Het droogt wel ietsje uit (wangen), maar wel veel minder dan andere (water)reinigers. Ik hoop het nog 2 keer te kunnen proberen en dan beslis ik of ik een tube ga kopen.

Ik wil dus een wateroplosbare reiniger (zonder parfum)

Clinique heeft geen geur.

Zoals gezegd heb ik geen proefje kunnen krijgen van de EL reiniging. Dit is ook geen wateroplosbare, zoals de creme van Clinique, wat ook mijn voorkeur heeft. Echter, is een niet-wateroplosbare wel minder uitdrogend.
Ik gebruik een facewash van Yves Rocher, vd kamille lijn. Die is heel zacht en goedkoop.
@Ksenija,

die van Clinique ken ik niet; tube? Die liquid extra mild soap lijkt me ook wel wat (prijs is ook wel te doen ca. 18,-); maar die bedoel je niet?

Je kunt gemakkelijk aan een proefje komen van LRP Toleriane cleanser bij de apotheek. Wateroplosbaar en zonder geur; misschien bevalt die je wel.
Volgens mij moet je altijd iets apart voor je ogen gebruiken als je een face wash gebruikt. Met een milk ligt dat anders. Ik gebruik altijd waterproof mascara en heb sinds kort de eye make-up remover van nivea (waterachtige laag en olie die je door elkaar moet schudden). Die is echt super voor het verwijderen van oog make-up. Daarna gebruik ik de face-wash van clinique voor de rest en die doe ik ook langs mijn ogen. Gaat goed.
Het is een tube en geen zeep, Mimi. (21 euro ongeveer)

Bij de apotheek hebben ze niet altijd overal proefjes van, hoor.

Maar denk sowieso dat ik deze ga aanschaffen.

Wat vind je niet fijn aan die van EL?
hello ladies, ik heb die cleanser van la roche posay nu een paar dagen gebruikt om m'n ogen mee schoon te maken, werkt erg goed moet ik zeggen! alleen prikt het wel een beetje in m'n ogen als ik 2 x met een wattenschijfje erover heen ga, dus het moet er echt in 1 x vanaf..!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven