Mode & Beauty alle pijlers

Fijne, goede foundation?

12-02-2011 09:26 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar een fijne, goede foundation en wil weten wat jullie ervaringen zijn. Ik heb eens "even better" foundation van Clinique geprobeerd, erg fijn (alleen iets te donker voor mijn winterhuid) en ik heb van Estee Lauder een concealer, ook erg fijn.

Maar wat zijn jullie ervaringen? Welke foundations vinden jullie prettig?
Ik gebruik momenteel Lancome Teint Idole Ultra. Bevalt erg goed. Droogt snel, matteert genoeg.

De Sensai Fluid Finish van Kanebo is ook fijn. Maar als ik moest kiezen, ging ik voor Lancome.

Qua concealer gaat er wat mij betreft niets boven de Touche Eclat van Yves Saint Laurent.
anoniem_3510 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 09:31
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Voor mijn huid werkt color clone van Helena Rubinstein het fijnst. Maar iedere huid is anders, dus volgens mij kun je veel beter een aantal proefjes vragen bij de parfumerie en dan zelf proberen wat jou bevalt.
Ik heb een hele onzuivere huid.

De foundation van Vichy verkrijgbaar bij apotheek werkt goed.

De naam: Dermablend opal/nude.

Goed dekkend zonder masker effect.

Prima prijsje van 18 euro.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Pupa, redelijke prijs, hypo-allergeen en niet op dieren getest. Afgezien daarvan doet hij gewoon wat hij móet doen.
Chanel Vitalumiere Aqua
Studio tech van MAC mooie fooundation met een egaliserend effect. Zonder dat je kan zien dat je iets op hebt.Kost 33 euro.
Zo zeg, hier schiet je echt iets mee op, zes reacties en zes verschillende
Superhuisvrouw wat voor een soort huid heb jij? Ik heb zelf een normale huid, geen pukkels maar ook niet extreem droog. Ik houd niet van al te schrale foundation. Is die Studio Tech van MAC dan geschikt?
Ik vind de foundation van Vichy erg fijn.

Ik heb ook een tijd gezocht naar de ideale foundation en ook veel tips van forummers uitgeprobeerd (ik gebruik nog de zoekfunctie) en geen enkele van de tips vond ik fijn. Ik heb dus gewoon elk betaalbaar merk een keer geprobeerd en uiteindelijk vind ik Vichy het fijnst.
Flexiteint van vichy
quote:MereldeMus schreef op 12 februari 2011 @ 10:16:

Ik heb een hele onzuivere huid.

De foundation van Vichy verkrijgbaar bij apotheek werkt goed.

De naam: Dermablend opal/nude.

Goed dekkend zonder masker effect.

Prima prijsje van 18 euro.Juist deze heb ik dus ook. Precies dezelfde. Heerlijke luchtige niet vette/plakkerige foundation.
Ik heb een hele lichte, droge huid met soms wat rode vlekjes. Ik gebruik Double Wear van Estee Lauder in de zomer, Dior Nude in de winter omdat de lichtste kleur van EL in de winter te donker voor me is.
Make up forever hd foundation is momenteel mijn hg foundation, is wel maar een lichtere dekking, als je huid in algemene goede conditie is is deze heel goed, heb je wat meer dat je wilt dekken, dan misschien niet goed genoeg voor je.

revlon photoready vind ik ook goed, maar zit shimmer in.. Dus vind niet iedereen goed.qua dekking medium..

Estee lauder Double wear is ook heel goed, full coverage, maar wel opletten dat het er dan niet te dik opligt..

Testertjes vragen & testen maar ! :D
Ik heb ook Vichy, alleen de Aera teint.

Die is er voor de droge huid, maar ook voor de vette.

Heb zelf voor de droge, die glanst mooi en houd mijn huid lekker gehydrateerd.
quote:sara_aras schreef op 12 februari 2011 @ 16:16:

Make up forever hd foundation is momenteel mijn hg foundation, is wel maar een lichtere dekking, als je huid in algemene goede conditie is is deze heel goed, heb je wat meer dat je wilt dekken, dan misschien niet goed genoeg voor je.

revlon photoready vind ik ook goed, maar zit shimmer in.. Dus vind niet iedereen goed.qua dekking medium..

Estee lauder Double wear is ook heel goed, full coverage, maar wel opletten dat het er dan niet te dik opligt..

Wat is HG?

Testertjes vragen & testen maar ! :D
quote:Ksenija schreef op 12 februari 2011 @ 16:29:

[...]

Holy Gray :p favoriet !
Kijk een op www.makeupalley.com en www.beaute-test.com

Sites met duizenden meningen over allerhande cosmetica, huid-, haar-, en lichaamsverzorging. Onderverdeeld in huidtypes en leeftijden, dus lekker handig zoeken!
quote:sara_aras schreef op 12 februari 2011 @ 17:05:

[...]Holy Gray :p favoriet !HG = holy grail = heilige graal = absolute topfavoriet.
quote:Quinty schreef op 12 februari 2011 @ 17:15:

[...]

HG = holy grail = heilige graal = absolute topfavoriet.Daarom kort ik het af :p hahahaha
quote:sara_aras schreef op 12 februari 2011 @ 17:28:

[...]Daarom kort ik het af :p hahahaha 'Heilig grauw/grijs is in ieder geval geen flatterende kleur voor een foundation...
Thanx voor de tips!

Ik denk dat ik inderdaad maar ga uitproberen welke het fijnste is.

DA eigen merk foundation kan ik in ieder geval doorstrepen!
Vichy is fijn ja

Ik neem altijd Aera teint. Die heeft ook een erg lichte kleur (porcelaine). Dat hebben niet veel merken. Ik heb een intens witte huid en heel lichtblond haar en de meeste foundations zijn te donker of te gelig.
Estee Lauder, double wear!
Mabelline new York dream satin liquid. Al aantal jaren heb ik die en.... Kan niet meer zonder. Ik heb de kleur Nude 21.

Nr 20 is nog iets lichter.

Echt goed .

Heel natuurlijk. Je kunt evt ook delen van je gezicht alleen war op doen.

30 ml in een glazen flesje met drukdop.

Iets van 11 euro geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven