Mode & Beauty alle pijlers

Foundation oudere huid.

19-10-2024 17:25 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke foundation raadt jij aan voor de oudere huid, in dit geval 50+.
Bij mij gaat elke foundation, hoe nauwkeurig ook aangebracht, in de fijne lijntjes rond mijn ogen zitten. Van een meter afstand zie je dat niet maar van echt dichtbij wel en dat vind ik stom.
Ik kijk uit naar jullie tips.
In an age of performative cruelty, kindness is punk as fuck.
Be punk as fuck.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen foundation, is dat een optie? Indien nee, waarom niet?

( vind het er altijd zo uitzien als de gecroqueteerde dame ....)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat lijkt me onvermijdelijk.

Het canvas is nou eenmaal niet meer strak.
Alle reacties Link kopieren Quote
NONALOLA schreef:
19-10-2024 17:37
Geen foundation, is dat een optie? Indien nee, waarom niet?

( vind het er altijd zo uitzien als de gecroqueteerde dame ....)


Dank voor je nuttige bijdrage. :proud:
In an age of performative cruelty, kindness is punk as fuck.
Be punk as fuck.
Alle reacties Link kopieren Quote
Abby schreef:
19-10-2024 17:43
Dat lijkt me onvermijdelijk.

Het canvas is nou eenmaal niet meer strak.
Je ziet het eigenlijk ook alleen in de vergrootspiegel. Dus wellicht kijk ik gewoon te dichtbij.
In an age of performative cruelty, kindness is punk as fuck.
Be punk as fuck.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mylittledreamone schreef:
19-10-2024 18:07
Dank voor je nuttige bijdrage. :proud:
Geen dank, ik hoop dat je mijn advies opvolgt (en niet verder als een croquet door het leven wil gaan!)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn tip: meng wat foundation met je dagcrème. Hier voorkomt het dat het in mijn fijne lijntjes komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
NONALOLA schreef:
19-10-2024 18:15
Geen dank, ik hoop dat je mijn advies opvolgt (en niet verder als een croquet door het leven wil gaan!)
Een aanwinst voor dit forum!
In an age of performative cruelty, kindness is punk as fuck.
Be punk as fuck.
Alle reacties Link kopieren Quote
Callmecrazy schreef:
19-10-2024 18:22
Mijn tip: meng wat foundation met je dagcrème. Hier voorkomt het dat het in mijn fijne lijntjes komt.
Dank, ga ik proberen.
In an age of performative cruelty, kindness is punk as fuck.
Be punk as fuck.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mylittledreamone schreef:
19-10-2024 18:33
Dank, ga ik proberen.
Succes! Ik denk dat het heel mooi wordt. Gebruik wel iets minder foundation dan je normaal doet. Ik doe meestal 1/3 foundation en 2/3 dagcrème. En dan echt goed blenden met een beautyspons (of je vingers natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren Quote
Callmecrazy schreef:
19-10-2024 18:37
Succes! Ik denk dat het heel mooi wordt. Gebruik wel iets minder foundation dan je normaal doet. Ik doe meestal 1/3 foundation en 2/3 dagcrème. En dan echt goed blenden met een beautyspons (of je vingers natuurlijk).
Thanks!
In an age of performative cruelty, kindness is punk as fuck.
Be punk as fuck.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mylittledreamone schreef:
19-10-2024 18:32
Een aanwinst voor dit forum!
Graag gedaan door een 50+! En jij bent ook voor de rest van de wereld een aanwinst zonder croquet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou eens een make-up advies vragen bij bijvoorbeeld een MAC-stand bij de Bijenkorf. Die hebben vast goede tips.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zorgen dat je huid goed 'geprimed' is. Dus of een primer of een goede dagcreme er onder.

En ja, zoals al gezegd is is het canvas niet meer zo strak. Ik weet ook niet of je het helemaal kunt vermijden. Bij mij gaat het ook wel eens in de lijntjes zitten en inderdaad alleen zichtbaar in een vergrootspiegel. Ach..
Alle reacties Link kopieren Quote
Mylittledreamone schreef:
19-10-2024 18:08
Je ziet het eigenlijk ook alleen in de vergrootspiegel. Dus wellicht kijk ik gewoon te dichtbij.
Hoeveel mensen laat jij zo dicht bij je gezicht komen dat ze dit zouden kunnen opmerken? En dat vervolgens ook nog zouden doen?
Je maakt je véél te druk. Je ziet altijd álle make up van ( soms niet eens zo) dichtbij.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken het niet, ik struggle meer met de kleur steeds.
Daarom heb ik steeds andere.
Ik gebruik eerst dagcrème.
En nu Maybelline dream radiant liquid.
Maybelline is sowieso fijn, ik vind die bb ook altijd heel prettig, bijv de 4 in 1.
Loreal idem.
Ik heb bijv ook Charlotte tillbury en dat vind ik inderdaad erg make-upperig.
Dus dat kroket idee hangt volgens mij erg af van het soort foundation dat je gebruikt.
Degenen die ik fijn vind zijn dun qua structuur. Meer een tintje, ik ga niet voor volledige dekking maar meer voor een beetje meer egaal.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
19-10-2024 18:58
Hoeveel mensen laat jij zo dicht bij je gezicht komen dat ze dit zouden kunnen opmerken? En dat vervolgens ook nog zouden doen?
Je maakt je véél te druk. Je ziet altijd álle make up van ( soms niet eens zo) dichtbij.
Ik maak me niet druk, ik vraag slechts advies. En inderdaad, alleen mijn lief komt zo dichtbij. Lang leve de rimpels dan maar. :hyper:
mylittledreamone wijzigde dit bericht op 19-10-2024 19:08
11.57% gewijzigd
In an age of performative cruelty, kindness is punk as fuck.
Be punk as fuck.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
19-10-2024 18:46
Ik zou eens een make-up advies vragen bij bijvoorbeeld een MAC-stand bij de Bijenkorf. Die hebben vast goede tips.
Dank voor je tip.
In an age of performative cruelty, kindness is punk as fuck.
Be punk as fuck.
Alle reacties Link kopieren Quote
Valtifest schreef:
19-10-2024 19:01
Ik herken het niet, ik struggle meer met de kleur steeds.
Daarom heb ik steeds andere.
Ik gebruik eerst dagcrème.
En nu Maybelline dream radiant liquid.
Maybelline is sowieso fijn, ik vind die bb ook altijd heel prettig, bijv de 4 in 1.
Loreal idem.
Ik heb bijv ook Charlotte tillbury en dat vind ik inderdaad erg make-upperig.
Dus dat kroket idee hangt volgens mij erg af van het soort foundation dat je gebruikt.
Degenen die ik fijn vind zijn dun qua structuur. Meer een tintje, ik ga niet voor volledige dekking maar meer voor een beetje meer egaal.
Ik heb nog niet zoveel foundation geprobeerd, heb nu een van L'Oreal (geloof ik) en een van It cosmetics, beide geven hetzelfde effect.
Ik heb het woord kroket niet in de mond genomen, de kleur heb ik wel gevonden door me goed in te lezen over je ondertoon en dergelijke.
In an age of performative cruelty, kindness is punk as fuck.
Be punk as fuck.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mylittledreamone schreef:
19-10-2024 19:21
Ik heb nog niet zoveel foundation geprobeerd, heb nu een van L'Oreal (geloof ik) en een van It cosmetics, beide geven hetzelfde effect.
Ik heb het woord kroket niet in de mond genomen, de kleur heb ik wel gevonden door me goed in te lezen over je ondertoon en dergelijke.
Ik kleur heel snel dus ik heb door het jaar heen steeds een andere kleur. Ja, zelfs met spf.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
Alle reacties Link kopieren Quote
Foundation van Mintenz ( minerale make-up) ziet er erg naturel uit en gaat niet in de fijne lijntjes zitten, blend fijn en kun je 'opbouwen' tot je het dekkend genoeg vindt.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een wat blekere gelaatskleur hebt is dr. Jar tiger grass color huppeldepup treatment misschien wel iets voor je. Het haalt het rode uit je gezicht en verzorgt het tegelijkertijd. Het geeft een egale teint en in de potjes uit de USA zit 30 spf.
Je hoeft er maar weinig van op te smeren.
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
19-10-2024 19:42
Foundation van Mintenz ( minerale make-up) ziet er erg naturel uit en gaat niet in de fijne lijntjes zitten, blend fijn en kun je 'opbouwen' tot je het dekkend genoeg vindt.
Van dit merk heb ik nog proefzakjes liggen geloof ik, maar ik heb liever een vloeibare foundation.
In an age of performative cruelty, kindness is punk as fuck.
Be punk as fuck.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gebruik je een goede primer? Dat kan ook helpen.

Misschien is onderstaand iets :

https://www.charlottetilbury.com/us/pro ... ess-filter

Het is niet zo dekkend als een foundation maar geeft wel een mooie glow en lichte dekking. Je hebt zo ook van andere merken .
Alle reacties Link kopieren Quote
L'oyé make up. Vind het fantastisch spul. Is poeder maar dat reageert met de huidolie waardoor je geen poederig effect hebt. Echt fantastische make up. Sinds ik dit gebruik wil ik niks anders meer.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven