Gala kleding
maandag 10 december 2012 om 19:26
maandag 10 december 2012 om 19:36
Excuus: het mag wel
De dresscode
Wanneer er een gala gegeven worden zijn er twee kledingsmogelijkheden. Deze twee dress-codes heten White Tie en Black Tie. White Tie komt vooral voor in studentenkringen en betekend dat de mannen gekleed gaan in een rokkostuum en de vrouwen in een lange avondjurk. Black Tie komt voor de rest het meeste voor en houdt in dat mannen gekleed gaan in een smoking terwijl de vrouwen kunnen kiezen uit een korte of lange avondjurk. Hierbij is een decolleté ook toegestaan
(bron:http://mens-en-samenleving.infonu.nl/da ... weten.html)
Maar ik zou er zeker geen bloesje overheen doen.
De dresscode
Wanneer er een gala gegeven worden zijn er twee kledingsmogelijkheden. Deze twee dress-codes heten White Tie en Black Tie. White Tie komt vooral voor in studentenkringen en betekend dat de mannen gekleed gaan in een rokkostuum en de vrouwen in een lange avondjurk. Black Tie komt voor de rest het meeste voor en houdt in dat mannen gekleed gaan in een smoking terwijl de vrouwen kunnen kiezen uit een korte of lange avondjurk. Hierbij is een decolleté ook toegestaan
(bron:http://mens-en-samenleving.infonu.nl/da ... weten.html)
Maar ik zou er zeker geen bloesje overheen doen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 10 december 2012 om 20:15
Als het een chique voile bloesje is, zou ik dat gewoon doen. Ik zie liever een mooie doorschijnblouse over een jurkje dan een ongemakkelijk iemand met net iets te forse en witte armen (niet dat ik denk dat TO dikke witte armen heeft, maar as a matter of speech).
Misschien nog een beetje glitter in ketting of oorbellen en het is feestelijk zat voor op TV.
Misschien nog een beetje glitter in ketting of oorbellen en het is feestelijk zat voor op TV.
maandag 10 december 2012 om 20:48
maandag 10 december 2012 om 21:45
Tegenwoordig is dat woord Gala niet letterlijk meer te nemen, en gelukkig maar. Lekker belangrijk hoe lang je jurk is, zolang je er niet mee naar Paleis Noordeinde hoeft (en zolang hij niet boven de knie is)?
Ik heb zaterdag ook een gala, en draag een kanten jurkje met blote hals en lange mouw, tot iets over de knie. Zeker na meer dan tweehonderd studenten"gala's" te hebben overleefd, vind ik het wel best. Feestelijk is gala, voor mij tenminste. En echt, ik heb áltijd de mooiste jurk
Ik heb zaterdag ook een gala, en draag een kanten jurkje met blote hals en lange mouw, tot iets over de knie. Zeker na meer dan tweehonderd studenten"gala's" te hebben overleefd, vind ik het wel best. Feestelijk is gala, voor mij tenminste. En echt, ik heb áltijd de mooiste jurk
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.