Mode & Beauty alle pijlers

Gala kleding

10-12-2012 19:23 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan ik over een zwarte korte jurk, een zwarte voile blouse dragen? Ik voel mij niet prettig met blote armen..
Officiële galakleding is tot op de enkels.

Mocht het minder formeel zijn en een korte jurk is oke, dan zou ik ook geen moeite hebben met zo'n voile blouse.

Je kunt ook kiezen voor een stola, dat bedekt je armen ook voor een groot deel en is wel 'geoorloofd' bij galakleding
Een korte jurk is geen gala.
Ik heb het opgezocht, qupida, en het mág wel..
Een korte jurk is cocktailjurk

Gala is lang!

(en eet je vaak met mosterd en een stukkie kaas)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Pfff, het is morgen, ik heb geen lange jurk, en ik weet t pas sinds vandaag.
Excuus: het mag wel

De dresscode

Wanneer er een gala gegeven worden zijn er twee kledingsmogelijkheden. Deze twee dress-codes heten White Tie en Black Tie. White Tie komt vooral voor in studentenkringen en betekend dat de mannen gekleed gaan in een rokkostuum en de vrouwen in een lange avondjurk. Black Tie komt voor de rest het meeste voor en houdt in dat mannen gekleed gaan in een smoking terwijl de vrouwen kunnen kiezen uit een korte of lange avondjurk. Hierbij is een decolleté ook toegestaan

(bron:http://mens-en-samenleving.infonu.nl/da ... weten.html)

Maar ik zou er zeker geen bloesje overheen doen.
Ligt eraan of het White Tie of Black Tie is. Maar géén blouse, dat kan niet. Heb je een mooie omslagdoek/sjaal (stola)? Dat is geschikter. Wat is de gelegenheid?
De blouse is afgezet met zwart satijn, ook niet oké? Ik heb wel n satijnen stola, maar voel me niet prettig, zo bloot..
Blouse is niet ok!
Gala ís over het algemeen vrij bloot. Blouse kan echt niet..
Hoe formeel is het? Welke/wat voor soort gelegenheid is het? Hoe gala-achtig is het dat het absoluur een no-go is?
Een bolero anders?
Ik ga naar de opname van DWDD. Het wordt oudejaarsavond uitgezonden. Er staat gala in de uitnodiging. Ik denk dat ik die stola maar om doe..
Heb ook n zwart pailletten jasje..
.
Als het een chique voile bloesje is, zou ik dat gewoon doen. Ik zie liever een mooie doorschijnblouse over een jurkje dan een ongemakkelijk iemand met net iets te forse en witte armen (niet dat ik denk dat TO dikke witte armen heeft, maar as a matter of speech).

Misschien nog een beetje glitter in ketting of oorbellen en het is feestelijk zat voor op TV.
Draag die blouse DWDD bijwonen is al een happening op zich. Daar wil je je niet ongemakkelijk bij voelen. Veel plezier hoor!
Leuk, veel plezier!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat hiltje zegt, dankjewel louba en hiltje!
Bel Matthijs even.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:allesrose schreef op 10 december 2012 @ 20:23:

Wat hiltje zegt, dankjewel louba en hiltje!Veel plezier, wanneer kunnen we je zien?
quote:allesrose schreef op 10 december 2012 @ 20:11:

Heb ook n zwart pailletten jasje..

Dat is natuurlijk ook DA BOMB qua glitter and glamour.

Kan ook prima, is in ieder geval super feestelijk en super oud en nieuw

Trek dus gerust iets aan over die blote jurrek.
Tegenwoordig is dat woord Gala niet letterlijk meer te nemen, en gelukkig maar. Lekker belangrijk hoe lang je jurk is, zolang je er niet mee naar Paleis Noordeinde hoeft (en zolang hij niet boven de knie is)?

Ik heb zaterdag ook een gala, en draag een kanten jurkje met blote hals en lange mouw, tot iets over de knie. Zeker na meer dan tweehonderd studenten"gala's" te hebben overleefd, vind ik het wel best. Feestelijk is gala, voor mij tenminste. En echt, ik heb áltijd de mooiste jurk
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Als het voor DWDD is zou ik me geen zorgen maken hoor, trek lekker aan wat je wilt zolang het maar feestelijk sjiek is, komt goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven