Geen eigen 'stijl'
woensdag 13 januari 2010 om 23:48
De laatste tijd merk ik, en zit ik me te bedenken dat ik niet echt een eigen stijl van kleding heb. Ik ben gek op winkelen, en zie vaak dingen die anderen dragen, die ik heel leuk vind. Alleen kom ik ze zelf niet tegen, of vind het mij niet staan. Wat ik vooral irritant vind is dat ik geen ster ben in het combineren van kleding, waardoor ik zelf vind dat ik er vaak nogal saai bij loop. Ik loop meestal in een spijkerbroek met een effen shirtje of vest erboven, en dan vaak sjaals of kettingen als accessoires. Als ik ga winkelen koop ik best vaak dingen, ik heb eigenlijk een enorm gat in mijn hand, maar de helft van de keren blijft in mijn kast hangen en doe ik niet of nauwelijks aan, of koop ik steeds dingen die op elkaar lijken (ik heb tig zwarte HM shirts in mijn kast hangen bijvoorbeeld). Ik ben ook nogal wat aangekomen de laatste tijd, waardoor ik ook sneller vind dat dingen mij niet staan. Ik zie best vaak mensen die zo leuk kleding kunnen combineren, nu vroeg ik me af of hier tips voor zijn? Of je het kunt 'leren' als het ware. En of meer mensen dit herkennen!
donderdag 14 januari 2010 om 00:07
Wat je bijv. kan doen: in een catalogus (bv H&M, Wehkamp) inspiratie op doen. En dat je dan een model ziet met een complete outfit waarvan je denkt: dat vind ik wel leuk! Dan kun je dat in zijn geheel bestellen - of ergens anders kopen- en dan hoef je niet zo hard zelf te verzinnen wat 'kan' of leuk is. Moet je natuurlijk wel al een beetje weten of iets je ongeveer wel of niet zal staan. En ja..het is dan wel niet zelf bedacht maar wat is 'eigen stijl'? Iedereen doet ideeen op op die manier. Ik doe het weleens op deze manier en ik vind het wel makkelijk ook
Als je winkelt, zie je soms zoveel hangen dat je er op het laatst gewoon gedesorienteerd van wordt (heb ik tenminste, hou niet zo van kleding-winkelen
)
Heb je hier wat aan?
Het tijdstip zal je niet veel reacties opleveren denk ik
Ik ga ook maar naar bed. Hé succes in ieder geval.
Als je winkelt, zie je soms zoveel hangen dat je er op het laatst gewoon gedesorienteerd van wordt (heb ik tenminste, hou niet zo van kleding-winkelen
Heb je hier wat aan?
Het tijdstip zal je niet veel reacties opleveren denk ik
Ik ga ook maar naar bed. Hé succes in ieder geval.
donderdag 14 januari 2010 om 00:48
Hey Soulshine, het is lastig om zomaar ineens een 'eigen stijl' te hebben. Natuurlijk kun je het wel ontwikkelen, veel inspiratie kun je opdoen op bijv. mode blogs, tijdschriften enz.
Misschien kun je eens gaan kijken welke kleuren buiten zwart jou mooi staan en assecoires als riemen/tasjes/mutsjes kopen. (dit is goedkoper dan een hele nieuwe outfit, maar geeft je oude kleding wel meteen een andere look) Een dagje voor de spiegel combineren, je ziet vanzelf wel wat leuk staat en wat niet.
Wat ook leuk is, is om met een vriendin samen te gaan winkelen en elkaar tips te geven. Vaak kijkt iemand anders toch anders naar je dan je zelf doet, en dan zul je zien dan sommige dingen die je zelf niet snel zou kiezen je toch hartstikke leuk staan.
Misschien kun je eens gaan kijken welke kleuren buiten zwart jou mooi staan en assecoires als riemen/tasjes/mutsjes kopen. (dit is goedkoper dan een hele nieuwe outfit, maar geeft je oude kleding wel meteen een andere look) Een dagje voor de spiegel combineren, je ziet vanzelf wel wat leuk staat en wat niet.
Wat ook leuk is, is om met een vriendin samen te gaan winkelen en elkaar tips te geven. Vaak kijkt iemand anders toch anders naar je dan je zelf doet, en dan zul je zien dan sommige dingen die je zelf niet snel zou kiezen je toch hartstikke leuk staan.
donderdag 14 januari 2010 om 00:51
Eigen stijl vind ik overrated. Veel belangrijker vind ik persoonlijk dat je je zelf goed kleedt met wat bij je past en waarbij je je sterke punten accentueert, waardoor je je zelf goed presenteert. Trends aanvoelen waarmee je wat kan c.q. die bij jou passen oppakken. Sommige basisstukken zijn musthaves, maar koop daar ook niet overdreven veel hetzelfde van, dat vind ik zonde van het geld. Verder ben ik het ook eens met Potjethee. Kijk ook eens in leuke modebladen (glossies, ik hoop dat ik dit goed heb gespeld). Nog een tip: op het internet kun je alle modeshows van heel veel merken vinden en bekijken om inspiratie en ideeën op te doen.
donderdag 14 januari 2010 om 01:01
www.style.com is een van mijn favoriete sites.
*Is dit toegestaan, anders verwijder ik deze link weer.*
*Is dit toegestaan, anders verwijder ik deze link weer.*
donderdag 14 januari 2010 om 01:03
donderdag 14 januari 2010 om 01:10
quote:Sophiepapa schreef op 14 januari 2010 @ 00:51:
Eigen stijl vind ik overrated. Veel belangrijker vind ik persoonlijk dat je je zelf goed kleedt met wat bij je past en waarbij je je sterke punten accentueert, waardoor je je zelf goed presenteert. Dat ís toch juist wat een eigen stijl is?
Eigen stijl vind ik overrated. Veel belangrijker vind ik persoonlijk dat je je zelf goed kleedt met wat bij je past en waarbij je je sterke punten accentueert, waardoor je je zelf goed presenteert. Dat ís toch juist wat een eigen stijl is?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
donderdag 14 januari 2010 om 01:29
Soulshine, ook een spijkerbroek met effen shirtje of vest en dat combineren met sjaals en kettingen kan prima een eigen stijl zijn!
Wanneer jij, net als ik, je daar prettig bij voelt en die kleding veel draagt dan is er niks mis mee lijkt me.
Wat je kunt doen is uit allerlei tijdschriften kleding en accessoires scheuren die je leuk vindt en daar een collage van maken. Dat kan ook duidelijkheid geven over je eigen stijl.
Wanneer jij, net als ik, je daar prettig bij voelt en die kleding veel draagt dan is er niks mis mee lijkt me.
Wat je kunt doen is uit allerlei tijdschriften kleding en accessoires scheuren die je leuk vindt en daar een collage van maken. Dat kan ook duidelijkheid geven over je eigen stijl.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
donderdag 14 januari 2010 om 08:32
Wat bedoelen jullie dan met een eigen stijl? Je hoeft toch niet van jezelf te kunnen zeggen 'ik ben het landelijke type' of 'ik ben VT-wonen' of 'ik draag alleen maar paars met groen'.
(om maar eens wat te noemen he )
Ik zou zeggen: veel afkijken. Je mag een stijl best een beetje kopiëren.
(om maar eens wat te noemen he )
Ik zou zeggen: veel afkijken. Je mag een stijl best een beetje kopiëren.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
donderdag 14 januari 2010 om 09:40
Je kunt in sommige winkels ook hel uitgebreid persoonlijk advies. Bijvoorbeeld op de site van WE kun je een afspraak maken met een persoonlijk stijladviseur, ofzoiets, in sommige winkels. Natuurlijk is het een verkooptruc zodat je de geadviseerde kleding koopt, maar wellicht is het het proberen waard. Ze kunnen je misschien net die tips geven waardoor je je outfit af maakt.
(Ik heb geen aandelen bij die winkel hoor, je zult vast ook andere zaken hebben waar ze hetzelfde doen)
(Ik heb geen aandelen bij die winkel hoor, je zult vast ook andere zaken hebben waar ze hetzelfde doen)
donderdag 14 januari 2010 om 09:50
He, het lijkt wel of je mij beschreven hebt!!! Ik vind het ook altijd zo knap hoe anderen dingen kunnen combineren, leuke setjes, of leuke accessoires die er bij passen....ik heb daar ook absoluut geen gevoel voor. Mijn "stijl" is dus simpel: zwarte broek met zwarte trui, of spijkerbroek met trui/vest...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
donderdag 14 januari 2010 om 10:51
Bedankt voor jullie reacties! Een eigen stijl hebben is inderdaad niet het allerbelangrijkste, ik vind het alleen wel jammer dat ik niet goed ben in combineren en er dus altijd hetzelfde bij loop. Dat van die stijladviseur van WE wist ik niet. Ik had er wel eens aan gedacht om naar zo iemand te gaan, maar het leek mij altijd nogal duur, en aangezien ik nog student ben kan ik geen groot bedrag daarvoor missen. Maar eens informeren kan geen kwaad.
De tip om met een vriendin te gaan winkelen is ook wel een goeie. Ik ga meestal alleen winkelen, omdat ik dat toch vaak het fijnst vind, lekker kijken waar je zelf wil enzo. Maar het advies van een vriendin kan wel helpen.
De tip om met een vriendin te gaan winkelen is ook wel een goeie. Ik ga meestal alleen winkelen, omdat ik dat toch vaak het fijnst vind, lekker kijken waar je zelf wil enzo. Maar het advies van een vriendin kan wel helpen.
zaterdag 16 januari 2010 om 14:16
zondag 17 januari 2010 om 13:04
Inspiratie opdoen, bepalen wat je staat en wat je mooi vindt en wat je uit wilt stralen; dan bedenken welke kleding daarbij past, kijken wat er in je kast hangt, en dan pas gaan winkelen.
Ik heb een beetje hetzelfde, draag gewoon graag comfortabele kleding en mijn smaak is niet zo opvallend. Als je dan zonder planning gaat winkelen kom je gauw thuis met meer van hetzelfde. Prima, tenzij je iets anders wilt. Dan moet je dus van tevoren bedenken wat je wilt en wat je niet nodig hebt.
Het frustrerende van deze tactiek is dat je weken kan zoeken naar het perfecte kledingstuk zonder het te vinden, terwijl je als je gewoon koopt wat je leuk vindt, bijna altijd wel slaagt. Maar als je een tijdje volhoudt en een paar dingen hebt aangeschaft, krijg je meer feeling voor wat je staat, hoe je kunt combineren en waar je moet kijken.
Om op gang te komen: bekijk je huidige kleding eens. Wat is er leuk aan, en wat juist niet? Ga dan op zoek naar kleding die die voordelen wél heeft, maar de nadelen niet. Neem bijvoorbeeld je zwarte shirtjes. Voordeel is dat ze flatteren en overal bij staan, nadeel is dat ze saai zijn. Conclusie: ga op zoek naar een zwart shirtje dat niet saai is, bijvoorbeeld door een apart model of opvallende stof.
En draag de dingen die je gekocht hebt maar niet draagt. Vaak moet je even wennen aan een nieuwe stijl voordat je je niet meer als op een verkleedpartijtje voelt.
Ik heb een beetje hetzelfde, draag gewoon graag comfortabele kleding en mijn smaak is niet zo opvallend. Als je dan zonder planning gaat winkelen kom je gauw thuis met meer van hetzelfde. Prima, tenzij je iets anders wilt. Dan moet je dus van tevoren bedenken wat je wilt en wat je niet nodig hebt.
Het frustrerende van deze tactiek is dat je weken kan zoeken naar het perfecte kledingstuk zonder het te vinden, terwijl je als je gewoon koopt wat je leuk vindt, bijna altijd wel slaagt. Maar als je een tijdje volhoudt en een paar dingen hebt aangeschaft, krijg je meer feeling voor wat je staat, hoe je kunt combineren en waar je moet kijken.
Om op gang te komen: bekijk je huidige kleding eens. Wat is er leuk aan, en wat juist niet? Ga dan op zoek naar kleding die die voordelen wél heeft, maar de nadelen niet. Neem bijvoorbeeld je zwarte shirtjes. Voordeel is dat ze flatteren en overal bij staan, nadeel is dat ze saai zijn. Conclusie: ga op zoek naar een zwart shirtje dat niet saai is, bijvoorbeeld door een apart model of opvallende stof.
En draag de dingen die je gekocht hebt maar niet draagt. Vaak moet je even wennen aan een nieuwe stijl voordat je je niet meer als op een verkleedpartijtje voelt.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.