Mode & Beauty alle pijlers

Goede bh's normale cup

01-07-2019 19:26 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welk merk heeft goede bh's met een goede pasvorm voor een normale cup (75C)? De bh's van de hunkemoller passen me niet meer goed. Ik had een tijd geleden wat verschillende bh's via Zalando besteld, maar die pasten ook niet goed. Weet niet meer precies welke merken het waren, ook wat duurdere.

Dus... wie heeft fijne bh's van welk merk???
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
madamzonderm schreef:
01-07-2019 19:54
Zou het 75C kunnen zijn? Dat staat in de openingspost.
Ja de maat, ik dacht dat ze de soort cup bedoelde. Sorry.

Blijf erbij, ga naar een goede lingeriezaak en laat daar de maat meten.
En dan nog is het vooral passen en passen, elke BH heeft een ander soort model, ander soort cup, andere stof, andere of geen naden, lange of minderlange beugels ect ect.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de bh’s van Marlies Dekkers perfect zitten (ook lekker stevig) en ze gaan jaren mee. Ik heb er twee die ik ontzettend vaak draag en die zijn zelfs na 10 jaar nog als nieuw (niet overdreven).
JonathanStrange schreef:
01-07-2019 20:19
Heb jij dan wat concrete uitleg? Waarop moeten wij nu baseren welk merk misschien voor jou interessant zou zijn?
Zal ik een voorbeeld geven?
Ik heb een grote cup: 85H.
De basis van mijn borsten is zeer groot, tot onder de oksel. Ook sluiten de borsten dicht op elkaar op het borstbeen.
De borsten zijn zowel bovenop als onderop bol, dus niet druppelvormig. Hierdoor heb ik een ronde cup nodig of een balconette die bovenop niet sluit, anders krijg ik zo'n "blub". Voor mij is Elomi het perfecte merk.
Ik kende dit merk helemaal niet en ik ben erg benieuwd welk model jouw voorkeur heeft. Bij mij staat een balconette ook het mooist, maar door afvallen en sporten kan ik niet meer bij mijn ‘gebruikelijke merk’ slagen en ben dus op zoek naar wat anders.

Oh, vanaf cup E zie ik en daar ben ik net uit.
anoniem_386929 wijzigde dit bericht op 01-07-2019 20:48
2.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij de t-shirt bh van faia rosa 5490.
Heb zelf een grote maat maar past zich aan bij iets ongelijke borsten.
Laat je opmeten en kijk dan verder. Ik kwam uit op een beha van Marie Jo, maar dat zegt niets over wat bij jou het beste zit.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
01-07-2019 20:09
Deze heb ik tijdje terug gekocht

https://www.hunkemoller.nl/voorgevormde ... 31088.html

Misschien die eens proberen?
Marie Jo, Aubade, Chantelle, Mey, Simone Pérèle.

Ga eens een ochtend naar de Lingerie afdeling van de Bijenkorf, waar ze al die merken hebben en ga passen. Vraag advies en kijk daarna pas naar de prijs.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
01-07-2019 20:43
Ik vind de bh’s van Marlies Dekkers perfect zitten (ook lekker stevig) en ze gaan jaren mee. Ik heb er twee die ik ontzettend vaak draag en die zijn zelfs na 10 jaar nog als nieuw (niet overdreven).
+1, ik draag ze ook graag, maar dan liefst zonder de zichtbare touwtjes. Die zijn er ook.
Verder hou ik van Prima Donna.
Alle reacties Link kopieren
Bonprix heeft ook altijd wel mooie bh’s. Maar een goede pasvorm vind ik sowieso wel iets persoonlijks. Ik heb mij ooit eens laten vertellen bij livera dat iedere bh een andere pasvorm heeft, dus dat je echt moet passen om te kijken hoe het zit. Bij het ene model draag ik een andere maat bijvoorbeeld dan bij het andere model.
Prima Donna heeft ook erg mooie en goede bh’s. Hangt wel weer een prijskaartje aan.
anoniem_384718 wijzigde dit bericht op 01-07-2019 21:10
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips maar vind het wel typisch dat je 75c typeert als normale cupmaat. Alles dat niet 75c is is dus abnormaal?
Wolford heeft fijne bh's.

Peperduur, dus maak vooral gebruik van de uitverkoop ('sale').
Bijvoorbeeld deze:
https://www.wolfordshop.nl/outlet/linge ... color=7005
Alle reacties Link kopieren
sparoodislekker schreef:
01-07-2019 21:09
Ik heb geen tips maar vind het wel typisch dat je 75c typeert als normale cupmaat. Alles dat niet 75c is is dus abnormaal?
O_o

Ik ga er vanuit dat ze gewoon geen lastige omtrek (bijv 60) of cup (bijv H) bedoelt.

Misschien is het wel handig om je ook nog eens te laten opmeten bij een lingeriezaak. Die hebben er wat meer kijk op, ook qua type bh dat je nodig hebt.
https://www.hema.nl/dames/lingerie-nach ... 09636.html

Deze gaat bij mij al heel lang mee.
Langer dan die van Hunkemöller
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij de basic BH van de Zeeman. Padded BH’s in zwart, wit en huidkleur. Goede pasvorm, stevig en blijft een jaar mooi. Ik koop dus elk jaar 3 nieuwe, in elke kleur. Prijs 5,99. Fantastisch
Hunkemoller zit bij mij voor geen meter. Ik draag graag bh's van DKNY, bestel ik bij Wehkamp. En Marlies Dekker zitten top. Is wel wat duurder maar het zit 100x beter!
Alle reacties Link kopieren
Prima Donna of Marlies Dekkers. Vooral Marlies Dekkers is vaak in de aanbieding.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips!

Ik ga Prima Donna en Marlies Dekkers uitproberen (als ik bij Marlies een bh kan vinden zonder die bandjes boven je borsten).

De prijs maakt me niet zoveel uit, als ik maar weer gewoon een mooi aansluitende bh kan vinden.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Echt ga naar een goede lingeriewinkel en laat je adviseren. Dus jouw bh maat goed laten opmeten en kijken welk model en welk merk bij jouw borsten past. De pasvorm van de verschillende merken en modellen verschilt enorm en moet echt bij de vorm van jouw borsten passen. Ik heb bijvoorbeeld dezelfde bh maat als een vriendin van mij maar omdat de vorm van onze borsten heel verschillend zijn passen we elkaars bh's absoluut niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde maat en draag het liefst bh’s van Calvin Klein (model plunge).
Maar ik heb ook een heel fijne bh van Marie Jo, terwijl andere modellen van dat merk bij mij voor geen meter passen.

Zoals hierboven al gezegd, ligt het echt aan de vorm van je borsten en in een goede lingeriezaak hebben ze daar het beste kijk op.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
01-07-2019 20:39
Ja de maat, ik dacht dat ze de soort cup bedoelde. Sorry.
Geen sorry nodig. Ik dacht dat 75C een cupmaat is maar was niet helemaal zeker dus vandaar dat ik het nog vroeg. Ben niet zo bekend met dit onderwerp als enigszins handig is om te weten.
Marie-Jo! Wel vrij prijzig, maar ze zitten geweldig en gaan ook lang mee.
Alle reacties Link kopieren
Zoek de dichtstbijzijnde Lincherie winkel, of andere speciaalzaak (anna van Dorp in Zeist, Chilly in Hilversum) bel ze op en vraag om een afspraak. Dan staat er een styliste met verstand van zaken voor je klaar, ze meet je op, koffietje erbij, rustig verschillende modellen en merken passen en je laten adviseren. Dat soort winkels verkoopt alleen maar kwaliteits Bh's, dus op het merk hoef je niet persé te letten.
Er is nu overal sale, dus misschien een mooi moment?
Succes!
Alle reacties Link kopieren
ik snap denk ik wel wat je bedoeld, ik kijk tegenwoordig meer naar full cup of 3/4 cup,

https://www.hunkemoller.nl/bh-s/fabulous-full-cup

balconettes zaten vroeger goed maar nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Als je blubjes ziet dan is je bh waarschijnlijk toch te klein.

Probeer een 75 D of een 75 E
Alle reacties Link kopieren
Prima donna is echt onzin als je 75c, of wat uit je verhaal lijkt misschien eerder 70d hebt. Prima donna is van oudsher een merk dat zich vooral richt op de grotere cupmaat en heeft daardoor bijv ook minder voorgevormde bhs in hun collectie.
Livera kan prima advies geven en heeft een ruime collectie, fijne kwalitatieve eigen collectie, maar ook een variatie aan wat duurdere merken. Laat iemand je helpen zodat je ook de goede maat hebt en een model wat bij je past.
Hunkemoller zou ik in het vervolg overslaan, dat is meer fashion dan kwaliteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven