Mode & Beauty alle pijlers

goede oogschaduw

19-06-2010 19:20 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden

wie kan mij vertellen welke oogschaduw er GOED is.. en dus niet lastig op te brengen is (lees: duw duw...) of die er na 1 uur alweer vanaf is.

ben erg benieuwd. Ook liever eentje die de oogleden niet heel erg irriteert, daar heb ik nogal snel last van.
quote:Zwup schreef op 19 juni 2010 @ 21:11:

Ik ben nog opzoek naar fijne kwasten, maar ik vind alles zo duur!

Hebben jullie daar ook tips voor?www.zoeva.de en www.coastalscents.com

Vooral die van laatste zijn erg fijn en zacht. Lijkt prijzig, maar ik gebruik die van mij al anderhalf jaar en ze zijn nog steeds perfect.
Bijna al mijn oogschaduws zijn van de MAC. Mooie kleuren en goed gepigmenteerd. Zowel mat als glans. zijn 15 euro per stuk.

GOSH heeft trouwens ook wel mooie intense kleuren.

Een tip voor oogschaduw.

Gebruik altijd oogschaduwbasis, zodat de kleuren nog intenser worden en langer blijven zitten.

Ze hadden een hele goede *en goedekope* van catrice, maar die hebben ze helaas niet meer.

Nu gebruik ik paint (kleur bare canvas) van de MAC.

Maar je kunt concealer of foundation (geen vette). gebruiken.

Goede en goedkope kwastjes vind je trouwens bij de Hema.

Ze hebben verschillende modellen. Om aan te brengen of te vervagen.
Oogschaduw van de Mac en met name die mineralen oogschaduw.Twee kleuren kost iets van 19 euro een speciale primer eronder en het blijft de hele dag zitten en zit niet in je oogplooi.
NOUBA is geweldig. Superveel pigment in de oogschaduws. Helaas is het merendeel met glans en houd ik zelf meer van matte oogschaduw.

Zeker het proberen waard.
Gosh vind ik echt heel slecht gepigmenteerd. Met ¤10 voor een doosje is hij ook niet echt goedkoop, dan zou ik eerder voor Essence gaan.

Als basis gebruik ik de paintpot van MAC, je oogschaduw zit dan muurvast. Die van de hema is ook prima hoor.
quote:Zwup schreef op 19 juni 2010 @ 21:11:

Ik ben nog opzoek naar fijne kwasten, maar ik vind alles zo duur!

Hebben jullie daar ook tips voor?Ik heb onlangs een 12-delige kwastenset van Sigma gekocht, kostte totaal 89$ plus verzendkosten. Ook te verkrijgen in NL via Boozyshop.

Uiteraard is de kwaliteit niet te vergelijken met kwasten van Mac of Laura Mercier (mijn favoriet), maar die van Sigma zijn zeker een waardig alternatief. De kwasten voelen goed aan, vallen niet uit. Op diverse beautyblogs werden deze kwasten positief besproken dus vandaar dat ik er bij terecht kwam en ik kan me er alleen maar bij aansluiten.

Ik heb onlangs ook nog de travel-kit besteld, die ligt nu permanent in mijn handtas. Ideaal om tussendoor je make-up bij te werken of op vakantie/reis.
quote:Siefu schreef op 19 juni 2010 @ 20:13:

Lancome, super!Eens !
Weet iemand misschien welke oogschaduw een glittertje erin heeft? Ik ben al een tijdje op zoek naar een groene oogschaduw met een subtiel glittertje erin.... en die ook nog eens goed blijft zitten en niet snel in de huidplooitjes kruipt...
ja patty... ik gebruik bourjois..!! zo'n hoog rond potje, waar al een kwastje inzit... ben helemaal gek van die blauw groene kleur met een beetje glitter...! en .. blijft de hele dag opzitten.. kost rond de 12 euro.. maar doe je wel lang mee!
Patty, kijk eens bij Lancome Color Focus, die ene in een beetje mossig/legergroen (als die nog bestaat)
Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik ga snel even langs de drogist/parfumerie!
Ik gebruik asl basis de Oogmake-up foundation van de HEMA.

Ideaal! Daardoor blijft zelfs de goedkoopste oogschaduw zitten.
heee meiden

super bedankt voor de vele reacties en sorry voor mijn late reactie !

Ik lees toch wel heel veel MAC .. en ik ben ook wel benieuwd naar de blondine-make up van loreal (ben zelf ook blond ..

maar dat je dus iets onder je oogschaduw moet smeren is een goede tip. Ik wist dat vaag wel..maar ik wist niet wat. Ik weet nu wat ik bij de hema ga kopen, dank jullie wel.

en ik zie op filmpjes vaak dat mensen het aanbrengen met zo'n harig kwastje??? doen jullie dit ook? of ? zo;n ander ding (wat vaak in zo'n doosje oogschaduw erbij zit).

Ik denk dat ik ook een kwastje ga aanschaffen want die andere dingen vind ik zo ruw.
Ik vind zelf een kwast fijner.

als je trouwens de basis van de hema neemt, die is wit. Je moet dan gewoon een paar strepen op je oog zetten en die uitsmeren met je vingerg
oke dank je wel...

is dit trouwens het juiste middel? die basis voor oogschaduw?

http://www.livelifegorgeous.nl/2009/12/ ... -up-basis/
hmmm volgens mij niet als ik die tekst er onder lees... maar weet iemand hoe de basis voor oogschaduw - hema eruit ziet?

want ik stond ooit al hier in de hema voor een (volgens internet goed middel) busje heat protector. maar omdat ik niet wist hoe het eruit zag (nog niet trouwens) konden zij mij niet helpen :S
Zonnetje, die jij hebt geplakt is niet de goede, dat is een make-upbasis dus voor onder je foundation.

Hier is de hema oogschaduwbasis. Bij bijna alle merken zit in zo'n soort verpakking.
btw, op youtube zijn genoeg tutorials te vinden hoe je een simpele oogschaduw aanbrengt incl. basis en met welke kwasten.

Persoonlijk zou ik investeren in een aantal goede, betaalbare kwasten (bijv. sigma of coastelscents) . Dan vergaat de lol tenminste niet :-). Niks zo irritant dan een waardeloze kwast waardoor je oogschaduw meer op je wangen dwarrelt dan op je ooglid terecht komt.
MAC en SEPHORA zijn mijn absolute favorieten. En idd niet alleen omdat het goed is maar ook vanwege de mooie kleuren. Het is belangrijker om een goede primer eronder te doen. Ik zweer bij de two faces van Sephora. Geweldig spul. Het blijft gegarandeerd de hele dag zitten. Ben er laaiend enthousiast over zoals je merkt.

Zo ziet het eruit. Kijk maar eens op YouTube voor de reviews. Nogmaals je kunt nog zo'n goeie oogschaduw kopen, zonder primer ben je nergens.
ah macy2 dank je wel :-) dan weet ik waar ik een beetje naar opzoek moet haha
MAC ! Geweldige oogschaduw.

Gebruik wel altijd een primer, om mee te beginnen is die van de Hema wel okee.

John van G (bij sommige DA's verkrijgbaar) heeft ook een geweldige.

Vind deze beter dan de alom geprezen UDPP.

Kwasten zijn idd ook benodigd om je make up goed aan te brengen. Begrijp nog steeds niet waarom sommige merken die sponsapplicators er nog bij doen....
snoopy: waar koop jij je kwasten?
Verschillend Zonnetje, ik heb wat kwasten van MAC, maar die zijn vrij prijzig. Sigma is vergelijkbaar en voordeliger qua prijs.

(http://www.sigmamakeup.com)

Ik vind dat de kwasten van de Hema ook niet verkeerd zijn. Begin anders daar eens mee, en als het je bevalt kan je altijd wat duurdere kwasten aanschaffen.

O ja, Bodyshop heeft ook goede kwasten !
Hier nog een stem voor de kwasten vd Bodyshop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven