Mode & Beauty alle pijlers

goede oogschaduw

19-06-2010 19:20 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden

wie kan mij vertellen welke oogschaduw er GOED is.. en dus niet lastig op te brengen is (lees: duw duw...) of die er na 1 uur alweer vanaf is.

ben erg benieuwd. Ook liever eentje die de oogleden niet heel erg irriteert, daar heb ik nogal snel last van.
Ik ben helemaal enthousiast over Essence, goedkoop maar fijn spul dat de hele dag blijft zitten. Er zitten glitters in en die geven ook net weer dat extra effect. Al weet ik niet of ze in alle oogschaduws glitters hebben.

Maar zonder een basis zal ook het duurdere spul wel wegzakken denk ik.
oke thanks.. ik ga dan eens kwastjes halen bij de body shop ! :-)
Weet niet of je dit nog leest, maar Gosh heeft ook goede kwasten ! Schoot me ineens te binnen.

En deze week hebben ze een 1+1 actie :-)
Ik gebruik graag de pigments van MAC. Het is los oogschaduwpoeder in een potje en je komt er je hele leven mee toe. Heel makkelijk aan te brengen; veel beter dan de gewone oogschaduws van dit merk vind ik.

Ik doe dan wel eerst een basis op mijn oogleden van Artdeco. Ik heb dit ooit eens gekocht in Duitsland (Kaufhaus denk ik). Echt goed spul.

Verder is mijn oogschaduwkwastje ook van MAC.
ik was vandaag bij de hema en zag van die oogschaduwpotloden liggen. Weet iemand of dat iets is?

Ik gebruik namelijk vrij weinig make up, alleen mascara en oogpotlood, en wil graag een keertje kijken of oogschaduw bevalt.
Bourjois is favoriet, maar Hema doet het ook heel goed bij mij. Trouwens, 'duw' jij je oogschaduw op je oogleden? Weet je zeker dat je dan niet per ongeluk de Blooker cacao te pakken hebt, of zo?...
uhuh: die zijn erg vet, gaat heel gauw in plooitjes zitten met dit weer.
dankjewel tijgermeisje, ga ik die in ieder geval niet inkopen. Ben vandaag bij de etos geweest (luiheid, die was dichterbij) en heb een oogschaduwmousse en een poeder gekocht van het huismerk. Die met poeder is wel handig, zit in zo'n dingetje dat het kwastjeding erin steekt (heel duidelijk uitgelegd al zeg ik het zelf). Helemaal blij opgedaan vanmorgen. Vanmiddag was de kleur iets minder, dus misschien ook nog een keer zo'n onderlaagding kopen. Hehe, fijn als je weet hoe al die dingen heten.
waarom hebben veel oogschaduws glitterachtige bende erin?

ik wil gewoon mooie Matte oogschaduw ... heb nu die voor blondines van loreal (geloof ik) .. ook glitterdingetjes.

Voor mijn verjaardag iets gehad van ehm miss sporty, ook daar zitten glitters is.

bestaat er ook mooie matte oogschaduw die blijft zitten?
Ja, matte paletten. Die kun je o.a. kopen via www.zoeva-shop.de

Ik heb zelf de shimmer omdat ik die mooier vind maar er zijn ook diverse matte paletten. Ook verkopen ze daar kwasten.
Bourjois is heel makkelijk op te brengen en blijft heel de dag zitten, ook zonder basis!
Ik doe tegenwoordig altijd een primer op van chanel, een soort zilver goedje het heet cascade volgens mij, daarna kan er elke oogschaduw overheen, essence, dior maakt niet uit. Het leuke van deze primer is dat ie ook mooi kan blenden, vooral leuk als je smokey eyes wil. Als ik alleen zwarte eyeliner gebruik doe ik een beetje foundation op mijn ooglid, helpt ook prima.

Een primer is echt een must als je lang plezier wil hebben van je oogschaduw.
Ik gebruik overigens de Shadow Insurance Primer van Too Faced (te koop bij Sephora, 15 euro) en die werkt echt helemaal top. De fijnste primer die ik ooit heb gehad.
Bodyshop en de basis van de hema eronder.

De basis van de etos vind ik niet prettig, is te dun. Die van de hema blijft goed zitten
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:curlygurly schreef op 20 juni 2010 @ 22:54:

[...]

Eens !Hier nog een Lancome fan!
Ik zweer bij Bourjois, en dan die 'schudflesjes', Suivez mon regard.

En wat MarieSofie al zei: blijft heel de dag zitten, ook zonder basis.

Favoriete kleur is Parme étincelant, maar Regard bleu swimming pool, Beige sunshine en Rose or zijn ook erg mooi.

Wellicht een beetje off topic, maar kennen jullie deze *klik* website. Het is van een Zweedse visagiste, helaas ook in het Zweeds. Je kan wel met Google translate eind komen, maar dan navigeert de site helemaal goed meer.

In ieder geval echt supermooi wat zij allemaal doet van natuurlijk tot felle feestkleuren.

Vergeet goede oogschaduw. Koop vooral een goede oogschaduwbasis!

Ik heb oogschaduwbasis van John van G. Werkt als een trein. Kost maar 7 of 8 euro ofzo, doe zeker een jaar met een potje en je oogschaduw blijft de hele dag zitten, ongeacht de kwaliteit. Ik heb het tot nu toe alleen gezien bij de DA. Via internet heb ik het ook nog geprobeerd te kopen, maar zonder succes.

Klink ik nu als een reclame? Waarschijnlijk wel, maar het is ook zoooo fantastisch!

Ik was al een beetje mosterd, maar goed. Kracht zit in de herhaling
Ik heb de oogschaduw van lancome en rituals.

Na alle berichten hier zal ik toch eens gaan kijken naar de oogschaduwbasis van de Hema.
Ik heb mijn visagie en grimage diploma's en de tip die ik je kan geven is:

Koop gewoon een goedkope oogschaduw van bijv. essence (kruitvat). Vervolgens doe je eerst een heeeeel dun laagje labello ( of iets anders vettigs) op je oogleden (verzorgt ook nog eens) en je oogschaduw zit de hele dag goed..!!!

Let op ! als je teveel labello op je ooglid smeert gaat de oogschaduw in je ploooiten zitten.

Het is dus echt zaak dat je maar een kleine hoeveelheid met je vinger erop aanbrengt ( en lekker goedkoop ook! hoef je geen dior of chanel te gaan kopen)

De kleur van je oogschaduw word ook automatisch intenser omdat je aanbrengt over een transparante laag!

groetjes!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven