Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien deel 2

10-02-2020 13:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we gezellig verder kletsen!
Link naar deel 1:

mode-beauty/grijs-haar-uit-laten-groeie ... ges/453495

Dit schreef ik eind november 2019 :

Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 10-02-2020 16:18
4.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
03-06-2020 23:50
Ik zou het uitgroeien wellicht aandurven maar het wordt niet in elke beroepsgroep geaccepteerd hè.

Klopt. Ik heb ook hulp van de kapper gehad. Eerst van donker naar blond. Daarna een paar cm laten groeien en toen hebben ze het blond met plukjes en toners aan de uitgroei aangepast. Na verloop van tijd uiteraard steeds minder plukjes nodig. Het vereist wel een goede kapper hoor, en het was niet heel goedkoop. Maar ook geen duizenden euro´s gelukkig.

Maar inderdaad, in die tijd werkte ik als verkoopster/styliste in een meubelzaak. Daar was uitgroei simpelweg geen optie.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Is pruikenplaza uit de lucht? Ik kan ze niet meer vinden.
Ik wilde een pruik voor oma bestellen, maar dat lukt dus niet.

Of... heeft oma een blokkade gekregen? Is dat mogelijk?
Geen suggesties voor een plek waar mooie pruiken te koop zijn?
Oma wil voor een dag een pruik voor een feestje kopen.
Heeft het eigenlijk zin om een tijd een spoeling te gebruiken? Dat pakt niet zo op grijs haar, maar ik neem aan dat het je landingsstrip wel een beetje kleurt. Of is dat te naïef gedacht?
boerinnetje-van-buuten schreef:
09-08-2020 20:38
Heeft het eigenlijk zin om een tijd een spoeling te gebruiken? Dat pakt niet zo op grijs haar, maar ik neem aan dat het je landingsstrip wel een beetje kleurt. Of is dat te naïef gedacht?

Gewoon proberen?

Ik denk dat bij mij er niets van pakt. Met echte verf al niet altijd.
Ja, dat is ook wel weer zo. Ik ben zo klaar met haarverf, spoeling vond ik nooit zo vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Een spoeling is uitwasbaar. Het probleem is alleen dat je meestal niet wacht totdat het er echt helemaal uit is. Twee (of meer) spoelingen over elkaar heen pakt weer net zo goed als verf.

Lekker uit laten groeien. Eventueel met hulp van plukjes, al duurt het dan wel wat langer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meeschrijven?
Sinds december heb ik mijn haar (schouderlengte) niet meer geverfd. En het valt me niet eens tegen hoe grijs ik ben!
Bij mijn slapen heb ik twee duidelijke grijze plukken en door m'n hele haar heen zie je het en der een grijze haar.
Ik ben 49 en had verwacht dat ik inmiddels wel grijzer zou zijn.

Het stoort me absoluut niet dat ik wat grijs word en heb er ook maar 1 opmerking over gehad, tot nu.
Ik heb wel het idee dat mijn haar er gezonder uitziet nu.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Welkom Takkentrol! Ik herken het ook dat het niet-geverfde deel er gezonder uitziet. Mooie motivatie denk ik!

boerinnetje-van-buuten schreef:
09-08-2020 21:01
Ja, dat is ook wel weer zo. Ik ben zo klaar met haarverf, spoeling vond ik nooit zo vervelend.
Hm... Het hangt misschien ook van het haartype af of een spoeling goed pakt. Mijn grijs is nogal eigenwijs, een spoeling zou bij mij niet goed 'pakken', denk ik. Ook denk ik dat Ceylon wel een punt heeft. Ik weet niet of een spoeling het juiste resultaat geeft (dat het echt mooi aansluit bij jouw haarkleur en dat het goed pakt)?

Ik heb mijn haar vorig jaar in plukken geverfd, dat was de laatste keer (mijn verhaal is hier wel ergens te vinden denk ik). En het ziet er nog steeds oké uit (al wordt het geverfde deel nu steeds lichter). Het grijs is bij mij echt wel heel erg zichtbaar nu, maar het 'mengt' ook mooi met de rest. Groot nadeel is wel (en daarin heeft Ceylon ook een punt vind ik :-) ), dat het uitgroeien op die manier veel langer duurt.

Het haar dat de laatste keer niet is meegeverfd is al grotendeels grijs en dat schiet nu heel mooi op. Dat zou zelfs al klaar kunnen zijn na een forse knipbeurt. Mijn haar aan de bovenkant ziet er, vind ik, nog steeds behoorlijk geverfd uit (omdat dat de laatste keer is geverfd). Al begint dat trouwens ook al lekker op te schieten met uitgroeien. Maar daar heb ik toch nog wel zo'n 20 cm te gaan.

Dus je kunt ervoor kiezen om helemaal niet meer te verven, dat gaat het snelst, maar dan is de uitgroei wel meteen te zien.
Of de tussenstap met plukjes -dat kan een mooi resultaat geven bij een goede kapper- maar dan duurt het wat langer; dat is ook de duurste oplossing, is mijn ervaring. Maar daarna spaar je dus weer heel veel haarverf/kappersbehandelingen uit, als het goed is. ;-) Vooral een goede kapper vinden die meedenkt en ook de juiste kleuren kan mengen, denk ik. Succes!
guppekop schreef:
03-06-2020 10:58
ik had ook de indruk dat sommige voor foto`s niet echt waren, alsof er een grijze spray in was gezet. De eindresultaten vond ik veelal wel heel erg mooi!
nee die voorfoto’s zijn duidelijk van een spuitbus.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de keuze tussen 'niet meer verven' en nog 1x gedeeltelijk verven...

Als ik alles zo achteraf bekijk bij mezelf, dan zou eigenlijk 'niet meer verven' de beste optie zijn geweest. Scheelt een extra verfbehandeling en je bent echt sneller klaar. Het uitgroeien is dan wel in het begin een stuk lastiger (vind ik), maar als dat geen probleem is: gewoon doen! :-)
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-08-2020 20:06
nee die voorfoto’s zijn duidelijk van een spuitbus.
Ik vind zowel de voor-foto's als de na-foto's wat onnatuurlijk overkomen. :-?
Tja2 schreef:
16-08-2020 20:29
Ik vind zowel de voor-foto's als de na-foto's wat onnatuurlijk overkomen. :-?
ja, eerst met een spuitbus zilververf alleen de haarwortels en daarna de rest inspuiten
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-08-2020 20:44
ja, eerst met een spuitbus zilververf alleen de haarwortels en daarna de rest inspuiten
Gaat wel lekker snel zo, in plaats van dat maandenlange uitgroeien. ;-)
Even weer dit topic omhoog halen. Ik kwam vandaag een filmpje tegen over de dye-strip methode. Wow, als ik dit eerder gezien had, had ik mijn haar misschien wel niet eens kort laten knippen om grijs te worden.

In het filmpje zijn foto's te zien van het proces. Het effect van zo'n geverfde strip is dat het geen scherpe overgang geeft van het geverfde naar het grijze haar, maar een soort blenden van beide kleuren, waardoor het wel highlights lijken. Hier had ik makkelijk een poos mee willen lopen.

https://www.youtube.com/watch?v=MOu5aC1 ... WL&index=2
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stuk gekeken (late reactie) maar als is het goed begrijp verf je dan vooral het deel bij de scheiding? Dan zit je nog wel een tijd aan het verven vast en dat het haar ook telkens op de juiste manier moet ‘vallen’.
Misschien voor sommigen een oplossing, maar niet voor mijn haar dat alle kanten op wappert. :proud: Briesje wind en de kleur zou dan heel raar lijken. En daarna zit je ook weer aan uitgroeien vast van dat gekleurde stuk; wat misschien wel wat minder onopvallend is, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Zij heeft wel heel mooi grijs haar trouwens (en een heel zwaar Canadees accent). Het staat haar prachtig.

Het lijkt mij overigens wel een prima methode, zeker als je donker haar hebt zoals ik. Ik ben er zelf nog niet klaar voor maar ik houd em in gedachten.
Ik heb ook besloten om het uit te laten groeien. Ik ben 43. Werd al jong grijs, heel donkerbruin haar van mezelf. Altijd geverfd/laten verven.

Aantal jaren geleden volledig laten ontkleuren en laten blonderen door de kapper. Nu een lichte koele blondtint.

Maar ik ben eigenlijk wel klaar met verven en daarnaast ben ik ook gewoon heel nieuwsgierig wat nu mijn eigen haarkleur is na al die jaren verven.

Dus nu al expres al paar maanden niet naar de kapper geweest. Moet eigenlijk wel want heb een pixie cut die nu wel te lang wordt.. Maar ik ga t nog een maand volhouden om nog wat uitgroei erbij te krijgen en dan in januari weer kort laten knippen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
10-12-2020 08:36
Zij heeft wel heel mooi grijs haar trouwens (en een heel zwaar Canadees accent). Het staat haar prachtig.

Het lijkt mij overigens wel een prima methode, zeker als je donker haar hebt zoals ik. Ik ben er zelf nog niet klaar voor maar ik houd em in gedachten.
Dat ook. Maar hangt ook vooral van de haarstructuur af, denk ik, of het goed werkt. Ik heb ook donker haar, maar weet niet of het bij mij zou werken. Bij anderen misschien wel.
Nog een jaar te gaan hier (of 10 minuten rigoureus knippen ;) ), dan is het uitgegroeid (ik heb vrij lang haar, duurt dus lang). Het wordt vooral donkergrijs met een paar lichtere plukken. Men zegt dat het bij mij past. Zelf moet ik er af en toe nog steeds aan wennen, maar sta er wel achter.
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
10-12-2020 11:21
Ik heb ook besloten om het uit te laten groeien. Ik ben 43. Werd al jong grijs, heel donkerbruin haar van mezelf. Altijd geverfd/laten verven.

Tof! Klinkt een beetje als mijn haarkleur. Succes met het volhouden, Wordt vast heel gaaf. :)
Ik ga het ook laten uitgroeien. Ik moet nu wekelijks de uitgroei verven en daar ben ik klaar mee. Ik heb vrij lang en krullend haar en wil binnenkort weer naar de kapper om er een stuk af te laten halen. En dan de natuur zijn gang laten gaan. Ik heb er geen moeite mee om het te laten knippen, want mijn haar groeit erg snel.
Alle reacties Link kopieren
Pumps_italiaans schreef:
16-07-2020 16:32
Geen suggesties voor een plek waar mooie pruiken te koop zijn?
Oma wil voor een dag een pruik voor een feestje kopen.
Een pruik voor een dag? Dan zou ik om Amazon kijken.
Echte mooie pruiken kosten meer dan 100 euro, voor synthetisch en kort. Echt haar is minstens 600 euro.
Op Ebay vind je pruiken voor minder dan 100 euro, maar dan vaak wel licht gebruikt
(Oh sorry, heel oud bericht zie ik nu pas)
Julus schreef:
12-12-2020 14:13
Ik ga het ook laten uitgroeien. Ik moet nu wekelijks de uitgroei verven en daar ben ik klaar mee. Ik heb vrij lang en krullend haar en wil binnenkort weer naar de kapper om er een stuk af te laten halen. En dan de natuur zijn gang laten gaan. Ik heb er geen moeite mee om het te laten knippen, want mijn haar groeit erg snel.
Heb je je kappersbezoek nog kunnen vervroegen?
Hoe gaat t trouwens met de andere (eerdere) meeschrijvers?
anoniem_290911 wijzigde dit bericht op 16-12-2020 16:36
2.61% gewijzigd
CherokeeRose1977 schreef:
14-12-2020 20:48
Heb je je kappersbezoek nog kunnen vervroegen?
Nee ik ga gewoon voorlopig maar niet. Het groeit door en dan laat ik er later wel een stuk af halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven