Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien deel 2

10-02-2020 13:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we gezellig verder kletsen!
Link naar deel 1:

mode-beauty/grijs-haar-uit-laten-groeie ... ges/453495

Dit schreef ik eind november 2019 :

Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 10-02-2020 16:18
4.23% gewijzigd
Account2 schreef:
11-05-2020 19:42
Nou Moonlight, bij mij niet. Ik vind het korte echte veel leuker bij mij. Maakt me meer vrouwelijk. Vroeger toen ik jonger was vond ik lang ok mooi bij mezelf. Ik heb ook heel dik en mooie krullen. Maar mijn hoofd (zal wel hormoon gebonden zijn) toont zo'n beetje door de overgang hardere trekken, echt een ouder hoofd. En met dat korte komen juist weer andere posie punten naar voren. Ik kan het niet uitleggen. Je zou foto's van me moeten zien.
Lang haar toont bij mij alsof ik er altijd een beetje moe uit zie....moe...oud...slonzig.
Oké, nou zonder foto is idd moeilijk te zeggen wat iemand staat. Maar als je “harde trekken” hebt, dan lijkt me dat een Bob met laagjes het gezicht wat zachter maakt. Maar ik kan het uiteraard mis hebben.
anoniem_6749babf2d113 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 20:25
0.06% gewijzigd
Rubble schreef:
08-05-2020 11:30
Ik heb niet alles gelezen, maar wil even mijn verhaal delen.

Zelf ben ik dezelfde leeftijd als TO en kom uit een gezin wat vroeg grijs wordt. Na jaren mijn haar geverfd te hebben, heb ik de afgelopen jaren highlights genomen zodat het natuurlijker oogt.

Manlief vroeg vorig jaar al een paar keer waarom ik het niet gewoon uit liet groeien. Ergens zat daar nog een drempel, maar nu is het al sinds begin van het jaar niet meer bijgewerkt. Ik had een afspraak staan toen de kappers dicht moesten en nu is het behoorlijk uitgegroeit.

Ook is mijn haar te lang vind ik, dus ik was blij dat ik voor de 20e een afspraak heb kunnen maken.
Voor knippen, geen verf meer in mijn lokken.

Lang leve de grijze lokken in mijn verder redelijk donkere haar!
Go for it!

Ik ben nog steeds groot fan van deze mevrouw: https://www.youtube.com/channel/UC40WCz ... cxPBg2emxA
Ze is zo grappig en heeft prachtig haar. Inmiddels al over de 15.000 abonnees. Toen ik haar ontdekte in oktober had ze er pas 2000.

Ceylon, volgens mij zitten de opmerkingen van je schoonmoeder je behoorlijk dwars. Je hebt het zo vaak over haar opmerkingen en haar geblondeerde haar:)

Account, ik denk dat lang haar je best goed staat, maar dat korte kapsel staat je ook goed. Dus heeft je man gewoon pech ;)

Ik zal vanavond of morgen eens even aan de slag gaan met een facebookgroep. Ik vind het leuk om jullie het proces te laten zien (en stiekem ook eventuele complimenten te krijgen hihi). Zit nu best een beetje in een moeilijke fase: 3 verschillende kleuren in mijn haar. Ik heb zelfs afgelopen weekend een haarband gekocht, maar dat is het ook niet helemaal. De uitgroei is toch wel flink en dan helpt een haarband ook niet. Vandaag zonder haarband naar mijn werk gegaan, voor het eerst sinds het begin van de crisis. Geen opmerkingen, maar ook geen complimenten. Mensen zien het echt wel maar zeggen er niets van. Ik denk dat ze het niet mooi vinden, maar daar kan ik ze ook geen ongelijk in geven.
God als ik dat proces van langharigen lees, ben ik toch wel blij dat het bij mijn slechts enkele weken heeft geduurd...whahaha.
Het was dan ook super kort toen ik al mijn gekleurde haar eruit liet knippen.
Ik had het geduld niet gehad met lang haar, wanneer ik lang haar gehad zou hebben zou ik het denk ik ook nog steedskleuren.

Dus respect voor jullie!
jongengrijs schreef:
11-05-2020 20:24

Ceylon, volgens mij zitten de opmerkingen van je schoonmoeder je behoorlijk dwars. Je hebt het zo vaak over haar opmerkingen en haar geblondeerde haar:)

Zolang ik mijn schoonmoeder ken heeft ze op- en aanmerkingen over onze kleding, kapsels en al het andere. Ze vond ooit het stekeltjeskapsel van mijn man een pleeborstel, zijn tonduesekapsel heeft ie nu al zo lang dat ze eraan gewend is maar in het begin was hij een crimineel. Mijn dochter wilde ooit grijs haar, een grijze duif dus. Toen verfde ze zelf nog zwart trouwens. We hebben katten (fout), laatst nieuwe terrasmeubels gekocht (fout), serviesgoed van de ikea (foutfoutfout), geen kerstservies (fout), we verzamelen nog geen uitzet voor Lon (fout), we gaan niet op vakantie (fout), ik werk fulltime (fout). Zal ik nog even doorgaan?? Niet alleen over ons trouwens, elk gesprek met haar gaat over mensen waar wat mis mee is. En er is heel snel iets mis. Zelfs dat briefje van de buurvrouw om boodschappen te halen voor haar was fout.

Het gaat niet zozeer om haar vogelnestje, het gaat erom dat zij ons de gekste dingen voor de voeten gooit maar o wee als wij iets zeggen, minder leuke dingen monden uit in een ruzie van enkele maanden en leuke dingen hoort ze niet eens, want als je iets leuks vertelt is ze intussen aan het bedenken wat er nu weer mis is.

Het mag duidelijk zijn, ik heb een hekel aan mijn schoonmoeder.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Jeetje, ik geloof dat ik dat ook wel zou hebben Ceylon! Wat een negatief mens en wat slurpt dat een energie.
Hai, ik sluit ook graag aan. Ik ben bijna 43 en begin grijs te worden, in die zin dat er her en der al losse grijze haren zijn. Eerst kon ik die nog individueel verwijderen maar dat stadium ben ik nu wel voorbij ;-)

Ik ben donkerblond van mezelf en heb al jaren highlights maar in een warme honing blond teint. Heb nu besloten naar een koelere blond teint te gaan, meer beige blond zeg maar. Wel weer middels foliekleuring en dus niet in een egale kleur.

Ik hoop dat mijn grijze haren daarin mooi mee mengen en dan kan ik-hoop ik- na verloop van tijd als het grijs meer de overhand neemt naar steeds koelere highlights en daarna wellicht naar enkel grijs.

Mijn moeder heeft altijd haar haar geblondeerd dus ik heb helaas geen referentiepunt of idee hoe het bij mij gaat /zou kunnen verlopen. Wellicht blijf het bij enkel wat grijze haren, dat kan toch ook? of betekent grijs worden altijd dat na verloop van tijd al je haar grijs wordt? Nee toch?
Nou ik ben heel gemêleerd grijs en van voor ook meer dan aan achterkant van mijn hoofd wat nog best wel donker is. Ik vind het zelf wel iets moois, een beetje metaal achtig. Ik merk dat ik mijn kleding qua kleur er ook wel een beetje bij aanpas. Ik vind grijs nu heel erg mooi.

Maar een vriendin van mij die ook Indische genen heeft is nog steeds egaal zwart zonder verven. En die is toch zeker 13 jaar ouder dan ik.
Jong en grijs wat is de bedoeling van je facebook groep of pagina, is het een besloten groep voor ons hier waar in we foto's van onszelf kunnen delen. Of wil je juist iets heel anoniems?
Pfff Ceylon, ik begrijp je helemaal hoor!

Guppekop, welkom! Klinkt alsof het grijs mooi gaat aansluiten bij je huidige haarkleur.

Account, ik denk dat ik voor een besloten groep ga en dan kan iedereen foto's plaatsen als ie daar zin in heeft. Het zal denk ik geen grote groep worden, maar ik vind het wel leuk om foto's van mijn eigen proces te plaatsen en natuurlijk ook om geïnspireerd te worden door andere silver sisters!
Top count me in!
Ok, ik heb de groep aangemaakt. Als jullie uitgenodigd willen worden, stuur me dan even een pb'tje met daarin de naam die je op facebook gebruikt.
Volgens mij ken je mij al op facebook. Maar ik ga even uitvogelen (zonder leesbril )hoe ik jou pb.
Volgens mij is het gelukt en heb je pb. ;-)
Hm, ik zie je berichtje niet Account. Maar als je je daar aanmeldt voeg ik je toe.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 20-05-2020 16:50
21.15% gewijzigd
Hmmm omdat hij besloten is kan ik hem niet vinden. Ik ga je opnieuw proberen te pb'en
Oh wow, ik ben het eerste lid. Ik denk dat er niet veel lid worden van het forum. Vanwege de privacy. Ik heb niet zoveel geheimen hier. Dus iedereen kan mij zien. ;-)
Ja, daar ben ik ook bang voor. Instagram was beter, maar zit ik zelf dan weer mijn mijn privacy.

Ceylon, je hebt een pb'tje.
Ik bedenk net..we hebben hier natuurlijk allemaal nicks...dus als er meer lid zijn weet je nog niet wie wie is.
Hij is trouwens niet besloten hè, mensen kunnen hem vinden zonder dat ze lid zijn.
Ik weet het, ik had dat zo ingesteld omdat ik jullie zelf niet kan toevoegen en jullie de groep zo zelf konden vinden. Ik zal hem weer op verborgen zetten.
De groep is wel besloten verder.
Tja wie wil moet eerst vriendjes met jou worden.....lid worden van de groep enje dan eventueel ontvrienden... ;-)
Nee dat hoeft ook niet meer, de groep is inmiddels gevonden :) Hij blijft besloten, dat betekent dat niet-leden geen bijdragen of leden kunnen zien.
Mijn dochter heeft het haar van een vriendin geverfd. Of beter, inmiddels van twee vriendinnen. En geknipt. Kappers zijn ook hier dicht geweest en, nouja, het zijn studenten en Lon is natuurlijk een stuk goedkoper dan de kapper. Ik moet zeggen dat het haar heel goed af gaat.

Maar gek genoeg vind ik geverfd haar, ook bij die jonge meiden, eigenlijk helemaal niet zo mooi. Voornamelijk dat drogistenspul, het zorgt voor een massa in één kleur, waar nauwelijks beweging in te zien is.

Maar goed, ik heb geverfd van 16 tot 46 dus ik mag niks zeggen ;-D
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik heb hetzelfde, Ceylon. Ik vind gekleurd haar bij niemand meer mooi. En die jonge meiden laten hun haar dan blonderen, waarbij de kapper er dan ook nog een soort uitgroei bij verft om het er natuurlijk uit te laten zien. Ik ben geloof ik te oud om dat te snappen :)
Account2 schreef:
15-05-2020 14:04
Ik bedenk net..we hebben hier natuurlijk allemaal nicks...dus als er meer lid zijn weet je nog niet wie wie is.
Ja, zolang mensen hier niet vermelden dat ze lid zijn geworden of willen worden is die groep behoorlijk anoniem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven