Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien deel 2

10-02-2020 13:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we gezellig verder kletsen!
Link naar deel 1:

mode-beauty/grijs-haar-uit-laten-groeie ... ges/453495

Dit schreef ik eind november 2019 :

Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 10-02-2020 16:18
4.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
leuk dat er hier nog wordt gereageerd! Ik zit nu bijna op 14 maanden en ik ben ontzettend blij met mijn grijs! Als ik nu foto's zie van mezelf van een paar jaar geleden dan vraag ik me af waarom ik mijn haar in vredesnaam al die tijd moest verven.
Voor iedereen die het leuk vindt om foto's te zien en te delen: we hebben een leuke facebookgroep. Stuur me een berichtje voor meer info!
Alle reacties Link kopieren
Ik was wel benieuwd hoe het met ieder zijn grijze haar gaat, dus even wat bijgelezen hier. Mijn geverfde haar is volledig uitgegroeid en weggeknipt, heb nu grijsbruin haar tot op mijn schouder. Mijn haar is dikker, gezonder, glanzender. Maar heel eerlijk, ik vind het afschuwelijk! Als ik in de spiegel kijk voel ik me verlept, ik ben in anderhalf jaar tien jaar ouder geworden. Ik zit nu dus enorm in twijfel: toch weer gaan verven of met bv een kleuren analyse gaan kijken hoe ik mijn gelaatskleur kan oppeppen. Meer die er niet blij mee zijn of zijn geweest?
Alle reacties Link kopieren
Thistle, wat jij beschrijft daar ben ik ook bang voor. Ik ben overigens nog niet aan het uitgroeien hoor maar door lockdowns heb ik wel veel uitgroei (gehad).

Wellicht een kleurspoeling? Of (andere) makeup?
thistle schreef:
10-01-2021 15:48
Ik was wel benieuwd hoe het met ieder zijn grijze haar gaat, dus even wat bijgelezen hier. Mijn geverfde haar is volledig uitgegroeid en weggeknipt, heb nu grijsbruin haar tot op mijn schouder. Mijn haar is dikker, gezonder, glanzender. Maar heel eerlijk, ik vind het afschuwelijk! Als ik in de spiegel kijk voel ik me verlept, ik ben in anderhalf jaar tien jaar ouder geworden. Ik zit nu dus enorm in twijfel: toch weer gaan verven of met bv een kleuren analyse gaan kijken hoe ik mijn gelaatskleur kan oppeppen. Meer die er niet blij mee zijn of zijn geweest?
Hieronder een artikel over titanumium grijs. Ziet er mooi uit. Misschien is dat een optie? Met grijs haar zul je wel wat moeten spelen met kleur in je kleding en make-up. Een lipstickje en rouge gebruiken om die kleur te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
10-01-2021 15:48
Ik was wel benieuwd hoe het met ieder zijn grijze haar gaat, dus even wat bijgelezen hier. Mijn geverfde haar is volledig uitgegroeid en weggeknipt, heb nu grijsbruin haar tot op mijn schouder. Mijn haar is dikker, gezonder, glanzender. Maar heel eerlijk, ik vind het afschuwelijk! Als ik in de spiegel kijk voel ik me verlept, ik ben in anderhalf jaar tien jaar ouder geworden. Ik zit nu dus enorm in twijfel: toch weer gaan verven of met bv een kleuren analyse gaan kijken hoe ik mijn gelaatskleur kan oppeppen. Meer die er niet blij mee zijn of zijn geweest?
Niet meteen verven! Probeer een andere kleur lipstick en een kleur sjaal dicht onder je gezicht die bij je haarkleur past. Bij grijs haar staan meestal andere kleuren beter dan bij geverfd haar.
Staat het grijze haar met de nieuwe kleuren mooier dan kun je daarop voortborduren.

Voorbeeld: een vriendin verfde haar haren al jaren kastanjebruin. Ze liet het uitgroeien en vond het flets. Tot ze haar bril met licht montuur verwisselde voor een met een donkerder montuur en een felle lipstick kocht. Staat zoooveel beter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven