Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien deel 2

10-02-2020 13:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we gezellig verder kletsen!
Link naar deel 1:

mode-beauty/grijs-haar-uit-laten-groeie ... ges/453495

Dit schreef ik eind november 2019 :

Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 10-02-2020 16:18
4.23% gewijzigd
Tja2 schreef:
12-02-2020 17:28
Gefeliciteerd Jongengrijs! :-)

En leuk om te zien dat dit topic zo goed loopt.

En dat mensen er ook echt door geïnspireerd worden. Zonder dit topic zou ik nu nog steeds verven. En volgens mij geldt dat wel voor meer mensen.

Bedankt dus, Jongengrijs. En gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
12-02-2020 16:56
Account, dat korte haar staat je echt geweldig.

Mij lijkt het trouwens erg bevrijdend en enorm makkelijk, zo'n kort kapsel. Maar ik geloof niet dat het mij zou staan.

Heb de baan trouwens gekregen, ondanks mijn uitgroei :)
Leuk, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
AnnaMarianna schreef:
12-02-2020 18:58
En dat mensen er ook echt door geïnspireerd worden. Zonder dit topic zou ik nu nog steeds verven. En volgens mij geldt dat wel voor meer mensen.

Bedankt dus, Jongengrijs. En gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Ja, zeker inspirerend. Was wel aan grijs "toe" maar dit topic geeft net dat laatste duwtje :)
Alle reacties Link kopieren
TVP
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
AnnaMarianna schreef:
12-02-2020 18:58
En dat mensen er ook echt door geïnspireerd worden. Zonder dit topic zou ik nu nog steeds verven. En volgens mij geldt dat wel voor meer mensen.

Bedankt dus, Jongengrijs. En gefeliciteerd met je nieuwe baan!
ook dat natuurlijk! :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen, ik ben heel erg blij!
Alle reacties Link kopieren
AnnaMarianna schreef:
12-02-2020 18:58
En dat mensen er ook echt door geïnspireerd worden. Zonder dit topic zou ik nu nog steeds verven. En volgens mij geldt dat wel voor meer mensen.

Bedankt dus, Jongengrijs. En gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Dank je wel, en leuk dat je geïnspireerd bent geraakt :)

Ik bedacht me gisteren ook dat dit topic een goede stok achter de deur is voor mij. Ik kan nu echt nooit meer gaan verven :) Scheelt weer haha.
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
13-02-2020 15:24
Dank je wel, en leuk dat je geïnspireerd bent geraakt :)

Ik bedacht me gisteren ook dat dit topic een goede stok achter de deur is voor mij. Ik kan nu echt nooit meer gaan verven :) Scheelt weer haha.
Twijfel je nog wel eens? Hoe lang duurde het tot je zeker wist ik zet door? Ik ben zo benieuwd hoe ik het ga ervaren :)
Alle reacties Link kopieren
Om heel eerlijk te zijn schrik ik weleens van mijn spiegelbeeld. Dan zie ik zo'n grijze waas op mijn hoofd en dat vind ik niet zo mooi. Of als ik mijn haar naar achteren draag dan moet ik simpelweg wennen aan mijn nieuwe uiterlijk. Maar aan verven denk ik eigenlijk niet. Want ik weet dat ik er dan weer iedere 3 weken aan vast zou zitten en daar heb ik echt geen zin meer in.

Ik denk dat het ook beter gaat worden naarmate ik meer uitgroei heb. Ik zit nu ik net over de 3 maanden ben echt in zo'n vervelende fase.

Dat ik zou doorzetten wist ik al vrij snel, eigenlijk op het moment dat ik weer had moeten verven. Was er gewoon helemaal klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
13-02-2020 17:46
Om heel eerlijk te zijn schrik ik weleens van mijn spiegelbeeld. Dan zie ik zo'n grijze waas op mijn hoofd en dat vind ik niet zo mooi. Of als ik mijn haar naar achteren draag dan moet ik simpelweg wennen aan mijn nieuwe uiterlijk. Maar aan verven denk ik eigenlijk niet. Want ik weet dat ik er dan weer iedere 3 weken aan vast zou zitten en daar heb ik echt geen zin meer in.

Ik denk dat het ook beter gaat worden naarmate ik meer uitgroei heb. Ik zit nu ik net over de 3 maanden ben echt in zo'n vervelende fase.
Oké! Ik ben zo benieuwd, denk dat het ook heel erg van de kleur grijs die ik heb gaat afhangen. Het ene grijs is mooier dan het andere. Nou ja we zien wel. Ben wel veel inspiratie aan het opdoen op Pinterest enzo.
Zou ik ook de link naar jouw Instagram mogen hebben? Lijkt me leuk ook voor inspiratie :sun: ?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik stuur je even een pb'tje.

Ja, je weet nooit wat er tevoorschijn gaat komen. Sommige vrouwen hebben van dat prachtige glanzende grijze haar. Bij mij is het eerder peper en zout.
Maar het is hoe het is en als het uit mijn hoofd groeit dan zal het wel bij me passen denk ik dan :)
Alle reacties Link kopieren
Prachtig haae!
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
13-02-2020 18:07
Ja ik stuur je even een pb'tje.

Ja, je weet nooit wat er tevoorschijn gaat komen. Sommige vrouwen hebben van dat prachtige glanzende grijze haar. Bij mij is het eerder peper en zout.
Maar het is hoe het is en als het uit mijn hoofd groeit dan zal het wel bij me passen denk ik dan :)
Ik vind dat gemêleerde juist mooi. Zelf ben ik erg blij dat het niet 1 kleur is.
Zwaai!

Ik kom net van de kapper. Om te knippen.

De kapster die vroeg of ik blij was dat ik het uit had laten groeien. En ik gaf aan dat ik nog wel eens twijfelde of ik er nog highlights tussen zou laten zetten (laatste keer was "een halve", dus alleen in de bovenkant, onderste laag is inmiddels mijn eigen kleur) Ik heb nu zo 3 maanden volledige uitgroei en daaronder ruim een jaar aan highlights en dan vooraan nog een paar lokken platina blond. Mijn haar is kortom nog lang niet volledig uitgegroeid, maar wel duidelijk zichtbaar wat mijn eigen kleur(en) is (/zijn).

Zeer gedecideerd: Nee, echt niet doen, je eigen kleur is prachtig! En ook haar collega; "Nee echt, niet doen hoor, zo zou ik ook hopen grijs te worden."

:-D
Alle reacties Link kopieren
Mooie complimenten RegretteRien!

Grappig, mijn kapper zei laatst iets soortgelijks. Niet dat ik het wilde verven, maar ik had toch even een onzeker moment, :| Nu had ik ook een verschrikkelijke haardag door het weer.
Fijn om dan te horen dat het allemaal oké is zo. En na het knippen leek het weer veel mooier. :yes:
Alle reacties Link kopieren
Dat is een mooie opsteker regretterien!

Het valt me op dat vrouwen vaak onzeker kunnen zijn over hun grijze haren terwijl ik het in de meeste gevallen heel mooi vind. En dan maakt het eigenlijk niet uit of het spierwit of peper en zout is. Zelf kijk je er anders tegen aan denk ik.
jongengrijs schreef:
14-02-2020 08:56
Dat is een mooie opsteker regretterien!

Het valt me op dat vrouwen vaak onzeker kunnen zijn over hun grijze haren terwijl ik het in de meeste gevallen heel mooi vind. En dan maakt het eigenlijk niet uit of het spierwit of peper en zout is. Zelf kijk je er anders tegen aan denk ik.
Ik vond/ vind uitgroeiend grijs lelijk. Inmiddels loopt mijn haarkleur mooi over, oogt 'intentional' En doordat mijn kapsel het natuurlijke kleurverloop benadrukt ziet het er ook wel cool uit. (schuine bob, de lange lokken aan de voorkant zijn bijna spierwit, kort achter nog donkerblond met misschien 10% grijs)
Ik blijf ook graag mee lezen...
Alle reacties Link kopieren
Dat mag :)
Alle reacties Link kopieren
Helaas begin ik ook mega grijs te worden op m'n 35e.... Elke 4-6 weken liet ik het verven, maar heb 3 maanden besloten om m'n haar niet meer goudblond te laten verven, maar nu even heel veel low lights met een assige toner erover heen zodat ik langzaam maar zeker m'n eigen grijze haar ga zien....
En met zilvershampoo begin ik nu echt wel langzaam tevreden te worden.
Oke...soms irriteren die grijze haren mij, maar ben er al ben minder door geïrriteerd! Volgende week weer volgende ronde verven en als het goed is, ben ik er dan echt even vanaf en is t met shampoo goed.bij te houden! Leuke, inspirerend om hier te volgen
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of bij mij zilver shampoo nodig is. Mijn man heeft namelijk al jaren spierwit haar en gebruikt het nooit. Hij keek dan ook raar op toen een fles aanschafte. En nu ik er bij nadenk mijn moeder gebruikte het nooit. Ik heb nooit een gelige gloed bij haar gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit een gele gloed in mn staalgrijze haar met witte plukken rond mn gezicht.
Ik gebruik af en toe een zilvershampoo om het zo te houden. 1× per 2 weken ongeveer. En dan niet de heftige paarse, die echt een gele gloed kan wegnemen, maar glansshampoo voor grijs haar van Guhl.
Die echte paarse shampoo kan bij (te) vaak gebruik een paarse gloed geven, dat wil ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja zo',n Miss. Slocombe uit "wordt al geholpen?" oh jee dat is echt uit een vorig leven.
Vandaar dat ik al grijs ben...ik voel me nog steeds 24.
ttps://www.theguardian.com/culture/tvandradiob ... e-slocombe
Alle reacties Link kopieren
Van die sommige shampoos wordt je echt niet zo paars als Mrs Slocombe. Bij haar is het een spoeling.
Mijn kapster raadt aan om zilvershampoo toch niet vaker dan 1x per week te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven