Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien deel 2

10-02-2020 13:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we gezellig verder kletsen!
Link naar deel 1:

mode-beauty/grijs-haar-uit-laten-groeie ... ges/453495

Dit schreef ik eind november 2019 :

Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 10-02-2020 16:18
4.23% gewijzigd
Ik zit er tegenaan te hikken. Net vandaag mijn landingsstrip weer laten kleuren en dan ben ik weer helemaal blij. Maar als ik elke vier weken kleur, zit ik de laatste week al met de spray bij te werken. Mijn haar (oorspronkelijk bruin) is bovenop grotendeels mooi wit, maar vooral op de rest van mijn hoofd mengt het nog met het bruin. Als ik dat uitlaat groeien, krijg ik echt zo'n onverzorgd kapsel.

Ik vind grijs haar eigenlijk alleen mooi als iemand echt helemaal grijs/wit is, dus ik moet nog even wachten.
Alle reacties Link kopieren
dora-wee schreef:
14-03-2020 08:35
Ach ik had helemaal niet door dat er al een tweede topic was. Leuk! Ik ben nu een half jaar bezig en zit in een zware periode. Qua haar dan. Het is gewoon niet meer te ontkennen, niet met opsteken en niet met een uitgroeispray. Maar ik ben wel blij met m’n eigen haar dat zo langzamerhand tevoorschijn komt. Mooie kleur vind ikzelf. Ik krijg eigenlijk niet veel reacties, dus de meeste mensen zullen het geen succes vinden ben ik bang.
Wat ik wel gedaan heb, is nieuwe make-up kopen. Ik vind echt dat ik daar wat meer aandacht aan moet besteden. Dus dat doe ik nu.
Niet alleen je haar wordt lichter, je teint ook.
Ik ben andere tinten make-up gaan gebruiken. Lichtere foundation, sprekender lipstick en grijze wenkbrauwmascara of -potlood.
En de kleuren van mn kleding geleidelijk aangepast. Meer uitgesproken kleuren.
Nou, als er een tijd is om je grijze haar uit te laten groeien, dan is t nu :-D
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
17-03-2020 23:32
Nou, als er een tijd is om je grijze haar uit te laten groeien, dan is t nu :-D
Zelfde gedachte. Blij dat ik nu niet naar de kapper moet...
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Daar dacht ik ook net gisteren aan :) Ik nu ook nog in quarantaine vanwege een coronageval op het werk, dus ik maak me nu ook niet druk over make up of wat dan ook. Best rustig eigenlijk.
jongengrijs schreef:
18-03-2020 13:01
Daar dacht ik ook net gisteren aan :) Ik nu ook nog in quarantaine vanwege een coronageval op het werk, dus ik maak me nu ook niet druk over make up of wat dan ook. Best rustig eigenlijk.

dacht ik ook. Ik in mijn badjas en bril (anders lenzen) thuis aan het werk. WIlden ze video bellen. Dacht het niet :ugeek:
Alle reacties Link kopieren
Haha! Ik schrik ook iedere keer als ik videogebeld wordt :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook thuis. Klantenservice. Ik werk voor twee verschillende bedrijven. Bij de ene is thuiswerken geen optie, bij de andere wel, dus daar ben ik nu druk mee bezig. In flodderkleren, onopgemaakt en met headset. Heel charmant.
Maar stiekem ook best lekker. Waar ik normaal niet veel kan met een pauze (voor je buiten bent is het half uur om) gebruik ik die nu om even snel was op te hangen. Alle ramen staan open, poezen kunnen in en uitlopen zoals ze willen. Ja hoor, ik wil altijd wel thuiswerken, heerlijk.

Jongengrijs, je hebt pb. Ik zag ineens vandaag dat ik een berichtje had. Heb gereageerd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ok, de groep is inmiddels opgeheven :)

Ik vind het ook heerlijk al maak ik me natuurlijk ook wel zorgen. Ik kan helemaal niets want thuiswerken is hier niet mogelijk. Heb wel mijn eigen dingen waar ik aan kan werken, in mijn eigen tijd en tempo, en daar heb ik nu eindelijk de tijd voor. Zonder werkstress. Ik vind het vooralsnog wel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was ik even de stad in (jaaa, mét gepaste afstand). De paar mensen die er rondliepen hadden stuk voor stuk een prachtige grijze uitgroei...

Lichtpuntje voor degenen die ermee zitten; op dit moment kijkt echt niemand raar op van uitgegroeide kapsels ;-D
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ging mijn kapper uitgroei pakketjes verkopen. Een op maat gemaakte kleuring. Ziet er toch zoveel verzorgder uit, dat ik los het zo op.
Voelt toch stukken beter dan met een uitgroei van 2 cm te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft mijn kapster ook gedaan voor degenen die dat graag willen. Ik zie sowieso veel bedrijfjes kijken naar hoe ze dingen wel kunnen doen.
Offtopic voor hier, maar mijn tante heeft een kledingwinkel. Zij doet nu aan een soort van personal shopping. Ze zet regelmatig foto's online en als je iets wilt passen moet je een afspraak maken.
Een vriend met een friture gebruikt de nooduitgang nu als uitgang. Dus mensen bestellen, mogen door de voordeur naar binnen, krijgen hun bestelling en gaan dan door de achterdeur weer naar buiten.

Ik heb net een laptop gekregen. Na vandaag mag ik thuisblijven.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag vanochtend Marion Bloem op tv. Nou als ik zo grijs mag worden dan teken ik er voor.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
30-03-2020 12:06
Heeft mijn kapster ook gedaan voor degenen die dat graag willen. Ik zie sowieso veel bedrijfjes kijken naar hoe ze dingen wel kunnen doen.
Offtopic voor hier, maar mijn tante heeft een kledingwinkel. Zij doet nu aan een soort van personal shopping. Ze zet regelmatig foto's online en als je iets wilt passen moet je een afspraak maken.
Een vriend met een friture gebruikt de nooduitgang nu als uitgang. Dus mensen bestellen, mogen door de voordeur naar binnen, krijgen hun bestelling en gaan dan door de achterdeur weer naar buiten.

Ik heb net een laptop gekregen. Na vandaag mag ik thuisblijven.

Je moet als ondernemer wel wat de kapper met uitgroei setjes en de kledingwinkels met personal shopping en cadeau bonnen Al zou ik die zelf niet kopen, voor je het weet zijn ze failliet en je zit je met een cadeau bon. En de restaurants met afhaal menu erg zwaar allemaal .
Ik ben nu heel blij dat ik al van donkerbruin haar naar lichtblond haar ben gegaan (met hulp van kapper) dus qua uitgroei is het lang niet zo zichtbaar.
Alle reacties Link kopieren
Deze periode thuis zitten komt mij goed uit! Mijn uitgroei was een cm of 10. Als ik na de zomervakantie weer naar mijn werk ga, gaat de schaar erin en heb ik een grijze bob.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Thistle!

Cherokee, net op tijd dus!

Ik had ook op de valreep nog een kappersafspraak, daar ben ik nu wel blij om, Kan ik er weer even tegenaan de komende maanden.

Ik zit nu op 5 maanden trouwens. En ik vind het thuis zitten zo heerlijk (ik weet het, veel mensen vinden het vreselijk). Geen zorgen over mijn uitgroei of kleding of make-up. Geen stress vanwege mijn werk. Dit mag van mij nog wel even duren, zonder corona dan....
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met iedereen?

Ik kwam wat leuke artikelen tegen:

https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... ona-kapsel

en

https://www.libelletv.nl/vlog/maxima/ko ... ar-kapper/

Ik had hier ook wel wat meer meeschrijvers verwacht :)

Overigens heb ik mijn instagramaccount verwijderd. Op de een of andere manier werd ik gelinkt aan mijn facebookaccount en kregen collega´s en leerlingen die link doorgestuurd. Dat vond ik niet zo prettig, dus ik heb besloten mijn account te sluiten. Als iemand weet hoe je een anoniem account kan aanmaken dan hou ik me aanbevolen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar is in de afgelopen 20 jaar niet meer zo lang geweest. Ik had een afspraak bij de kapper, twee dagen voordat ze definitief besloten dicht te gaan. Uitgroei maakt bij mij niet meer uit, maar van mijn kapsel is echt niks meer over.

Overigens had ik tijdens mijn werk toevallig een arts aan de lijn, die me hoorde hoesten. Hij was er redelijk van overtuigd dat ik corona heb gehad. Stiekem hoop ik dat hij gelijk heeft en zodra het kan zal ik me laten testen op antistoffen.

En voor de rest heb ik weinig spannend nieuws te vermelden. Ik werk thuis en meer doen we niet. Ik trek in de ochtend gemakkelijke kleding aan, steek de voorkant van mijn haar met twee klemmetjes naar achteren en dat is het wel zo´n beetje. Geen krultangen, geen make-up, geen nette kleding. En door dit weer wel al best bruin. Eigenlijk best relaxed...

Ik weet niks van instagram, maar via facebook kun je wel een groep aanmaken waar mensen zich dan voor kunnen aanmelden. Als beheerder kun je ze dan wel of niet toelaten. Dat is behoorlijk goed afgeschermd als je hem besloten maakt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Balen dat je niet naar de kapper kunt, Ceylon. Maar wellicht openen de kapperszaken over niet al te lange tijd weer. Ik moest wel een beetje gniffelen om Wim en Max, die beiden al grijs zijn. zij zou het prima kunnen hebben trouwens. Hij denk ik ook wel. En zo jong zijn ze nou ook weer niet.

Een besloten groep op facebook is wel een idee, maar dat hangt er vanaf hoeveel mensen hier me nog zouden willen volgen. Er gebeurt ook niet zo veel met mijn haar op het moment :) Wel vind ik de uitgroei nu wat storend. Ik dacht dat ik het ergste met 6 maanden wel gehad zou hebben, maar bij mij begint het nu pas echt op te vallen. Komt waarschijnlijk door mijn krullen.

Fijn dat je lekker thuis kunt werken. Ik kan helemaal niet werken, maar vind dat ook prima want doorbetaald. Geen straf met dit heerlijke weer!
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier is de uitgroei nu ook echt aanwezig (loop een maand op jou achter jongengrijs). Ben bang dat het minimaal 3 jaar gaat duren voordat alles uitgegroeid is.

Zat wel te denken om eind van de zomer er een stuk af te knippen en bijv een balayage te doen. Waarbij ik natuurlijk niet het grijs opnieuw ga verven.. Tegen die tijd maar eens overleggen met de kapper.
firedraakje wijzigde dit bericht op 13-04-2020 21:31
0.14% gewijzigd
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
12-04-2020 15:38
Wel vind ik de uitgroei nu wat storend. Ik dacht dat ik het ergste met 6 maanden wel gehad zou hebben, maar bij mij begint het nu pas echt op te vallen. Komt waarschijnlijk door mijn krullen.

Is toch logisch? Je haar groeit 1 tot 2 cm per maand, natuurlijk heb je dan het ergste nog niet gehad met 6 maanden!
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 13-04-2020 20:17
1.16% gewijzigd
vivapimpelmees schreef:
13-04-2020 20:09
Is toch logisch? Je haar groeit 1 tot 2 cm per week, natuurlijk heb je dan het ergste nog niet gehad met 6 maanden!
Maand toch?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
13-04-2020 20:15
Maand toch?
Natuurlijk maand. Zal het aanpassen.
Ik heb de route Alles blonderen --> heel hoofd highlights --> alleen de bovenste helft highlights --> uitgroeien gevolgd. Mijn haar blonderen is nu 2 jaar geleden, laatste keer highlights een half jaar terug. Nu lijkt mijn haar zonder uitgroei in elkaar over te lopen. (lees: lijk ik volledig grijs, met witte uiteinden)

Vorige keren zo rond het 5 maandenpunt was het een hele duidelijke markering, vandaar dat ik het toen wel bij heb laten werken. Wel elke keer met de mededeling dat ik het uit ging laten groeien. (dus hele fijne plukjes en niet te veel)

Ik heb heel steil en schouderlang haar, om je een idee te geven. Zou ik het destijds niet geblondeerd hebben had ik nu nog een centimeter of 10 kleur gehad hebben op sommige plekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven