Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien deel 2

10-02-2020 13:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we gezellig verder kletsen!
Link naar deel 1:

mode-beauty/grijs-haar-uit-laten-groeie ... ges/453495

Dit schreef ik eind november 2019 :

Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 10-02-2020 16:18
4.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de zilvershampoo ook regelmatig. Ik weet niet eens of er wel of niet een gele gloed komt, maar voorheen gebruikte mijn kapster een toner. Dat spul is zo verzorgend (lees; een siliconenbom) dat er niks van mijn slag/krullen overbleef. Nou heb ik een tijdlang een kapsel gehad waarbij dat top was, maar nu het wat langer wordt maakt het springerige juist wat jonger, lang en steil maakt van mij een onverzorgde heks. Vooral ook omdat het redelijk snel vettig wordt en met steil haar valt dat veel meer op.

Maar eerlijk is eerlijk, het heeft een poosje geduurd eer ik de juiste combi kapsel-slag-shampoo te pakken had. Is toch een kwestie van experimenteren.

Gelukkig vind ik dat leuk ;-D .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag de transformatie voorbijkomen van Sharon Osbourne van 18 jaar donkerrood
Geverfd haar naar een grijze coupe.
Superhuisvrouw schreef:
18-02-2020 19:30
Ik zag de transformatie voorbijkomen van Sharon Osbourne van 18 jaar donkerrood
Geverfd haar naar een grijze coupe.
Zag ik ook, heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
18-02-2020 19:30
Ik zag de transformatie voorbijkomen van Sharon Osbourne van 18 jaar donkerrood
Geverfd haar naar een grijze coupe.
Kwam ik hier ook plaatsen!

https://vt.co/entertainment/celebrity/s ... paign=post
Alle reacties Link kopieren
Goed dat steeds meer beroemdheden voor grijs gaan, maar ik vind dit persoonlijk niet zo mooi geworden. Het ziet er nog steeds geverfd uit vind ik, wat het ook is. Vraag me ook af hoeveel moeite ze moet gaan doen om het zo mooi en glanzend te houden.

Ik zie op facebook veel mooiere coupes voorbij komen.
Alle reacties Link kopieren
Als het in één keer 'moet' is het wel logisch dat het er geverfd uitziet he. UIteindelijk zal ze het moeten laten uitgroeien en dat kost nou eenmaal tijd. Wil je het zo doen als zij, kost het veel geld.
Maar iets zegt me dat dat geen probleem is ;-D
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Die eerste foto die naar buiten was gebracht was ook niet erg flatteus. Inmiddels staan er meer foto's op het net. En dan vind ik het er toch wel goed uitzien. Al zie je inderdaad wel dat het nog steeds geverfd is. Maar je zult toch iets moeten als je terug wilt naar je oorspronkelijke kleur. Dan vind ik deze manier toch zo gek nog niet.
Zelfde geldt voor Jane Fonda. Die heeft nu een grijze pixie cut. Je ziet goed dat het is geverfd, maar ik vind het haar toch goed staan. Ben benieuwd of beide dames uiteindelijk naar hun eigen kleur zullen gaan. Staat uiteindelijk toch natuurlijker.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Als je al kort haar hebt zoals Jane Fonda dan is het toch de moeite waard om het,in een mooie grijstint te verven. Altijd nog stukken mooier dan een lelijke uitgroei.
Superhuisvrouw schreef:
22-02-2020 14:08
Als je al kort haar hebt zoals Jane Fonda dan is het toch de moeite waard om het,in een mooie grijstint te verven. Altijd nog stukken mooier dan een lelijke uitgroei.

Dat is volgens mij minder simpel dan het klinkt. Voordat het in de goede grijstint geverfd kan worden moet je haar eerst ontkleurd worden, waarbij je de kans loopt dat het dan oranje/roze uitslaat. Ik durfde dat risico niet te nemen.

Beide dames hebben het bij een heule dure kapper laten doen, die ongeveer 8 uren met ze bezig is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hier ziet ze er fantastisch uit zeg, wow:
https://youtu.be/TEGANAh6q-8
7
Vind ik ook!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Twee keer is teveel
sylphide75 wijzigde dit bericht op 27-02-2020 15:39
94.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sylphide75 schreef:
27-02-2020 15:37
Ik ben 45 en heb maar enkele zilveren haren aan de voorkant, verder nog niet. Ik vraag me af hoe dat vergrijzingsproces verloopt; gaat dat geleidelijk en word ik gewoon steeds grijzer of kunnen er hele dikke grijze lokken tussen mijn eigen kleur komen? Ik heb het niet geverfd en ben dat ook niet van plan. Eigen kleur vind ik mooi. Een van mijn oma's was op hoge leeftijd nog niet grijs. Misschien heb ik dat wel van haar geërfd. Maar zo niet, dan vind ik het ook geen probleem om mooi opgestoken grijs haar te hebben straks!
jongengrijs schreef:
22-02-2020 17:09
Hier ziet ze er fantastisch uit zeg, wow:
https://youtu.be/TEGANAh6q-8
7

Leuk haar maar wat heb ik toch een hekel aan die gil-amerikanen!

Ik gebruik 1x per week zilvershampoo van Andrélon. Die maakt de kleur net wat frisser zonder dat het paarsig wordt. Ik laat het een paar minuten intrekken en dan spoel ik het uit.
AnnaMarianna schreef:
22-02-2020 14:59
Dat is volgens mij minder simpel dan het klinkt. Voordat het in de goede grijstint geverfd kan worden moet je haar eerst ontkleurd worden, waarbij je de kans loopt dat het dan oranje/roze uitslaat. Ik durfde dat risico niet te nemen.

Beide dames hebben het bij een heule dure kapper laten doen, die ongeveer 8 uren met ze bezig is geweest.

Dat klopt en ontkleuren is echt een aanslag op je haar. Daar gaat het enorm van achteruit.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde dat die Jack, die haar haar heeft geverfd, 5000 euro per behandeling vraagt. En dat haar haren er niet zo goed aan toe zijn. Zonde hoor.
Het blijft lastig als je niet 2 jaar lang met een lelijke scheidslijn rond wil lopen maar je haar ook niet wil verpesten door het te ontkleuren.
Alle reacties Link kopieren
Was jullie kwijt! Weer helemaal bijgelezen.

@jongengrijs, beetje laat maar nog gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wanneer begin je?

Hier ondertussen een echte landingsbaan. Het is echt wel heel erg grijs die uitgroei. Maar goed, moet hier even doorheen... Ondertussen al wel wat opmerkingen gehad, de meesten benoemen het tactisch: "er is iets anders aan je haar"
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je ons weer gevonden hebt, firedraakje!

dank je wel! Ik begin in september, duurt nog eventjes maar genoeg tijd om alles voor te bereiden.

Hoe ver ben jij nu? Ik nu alweer 4 maanden. Ben er wisselend positief over, maar nog altijd is verven geen optie voor me dus ik doe het er maar mee. Ik ga er vanuit dat alles makkelijker wordt zodra ik de 6 maanden grens voorbij ben. Dan kun je ook beter zien hoe het uiteindelijk gaat worden. En wie weet, heel misschien, laat ik er in de zomer, als ik aan mijn nieuwe baan ga beginnen, een flink stuk afknippen.

Ben ik ook wel benieuwd naar wat jullie me zouden adviseren. Een aantal van Jullie heeft mijn foto's op instagram gezien. Zou kort me staan?
Alle reacties Link kopieren
Download Taaz punt com. Maak een selfie met je haar strak naar achteren.
En uitproberen maar.

Is even zoeken en knutselen maar heel leuk speelgoed ;-D Is wel op de computer makkelijker te doen dan op je foon.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de tip, ga er eens naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
27-02-2020 19:45
Ik hoorde dat die Jack, die haar haar heeft geverfd, 5000 euro per behandeling vraagt. En dat haar haren er niet zo goed aan toe zijn. Zonde hoor.
Het blijft lastig als je niet 2 jaar lang met een lelijke scheidslijn rond wil lopen maar je haar ook niet wil verpesten door het te ontkleuren.
Nog 1 knipbeurt en dan ben ik echt overal vanaf wat kleur betreft. Ik denk zelfs dat ik door al dat geverf wel een beetje kaler ben geworden. Ik heb nog steeds dik (veel ) haar hoor maarzie toch dat het hier en daar dunner is geworden. Ben benieuwd hoe het wordt als ik het ietsje langer laat groeien. Zoń kort kapsel maakt wel pittig.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of deze dame al gedeeld was hier, maar deze uitgroei is Wat mij betreft echt mooi
https://youtu.be/o1lhowhutjc
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben fan van haar! Vooral omdat ze laatst een hond uit het asiel heeft gered :cheer: Ze heeft ook leuke T-shirts trouwens.

Account, ik vroeg me af of je je haar nu zo gaat laten? En wat een jaloersmakende foto's plaats je op instagram. Heerlijk hoor!

Ik ben nu de 4 maanden voorbij en ja, er is flinke uitgroei zichtbaar. Deze week heb ik een afspraak voor knippen, mits corona geen roet in het eten gooit... Veel vluchten worden blijkbaar gecanceld nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg ook om te stoppen met verven, dus ik ga dit topic volgen.
Staan er in deel 1 tips en trucs voor mensen die zelf verven (ik koop tubes verf van Wella Professional bij de kapperswinkel en meng die zelf - elke 3 tot 4 weken een beetje op de uitgroei aanbrengen en een uurtje later onder de douche uitspoelen).

Ik meng nu zelf kleur 9.03 (goudblond) met 9.04 (koper) met 9.0 (grijsdekking). Dat doe ik allemaal een beetje op gevoel en dat gaat al jarenlang goed. De kleur die dit oplevert is zo ongeveer de kleur van het haar zoals Eva Jinek heeft.

Mijn idee is nu om geleidelijk wat minder verf van de warme tinten te gaan mengen met (steeds een beetje méér) as-tinten.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven