Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar is ook heel kort geweest, zo rond mijn veertigste. Ik kan het mijn zus nog horen zeggen; als je de verf wilt laten uitgroeien moet je het nu doen...

En ik, stom ei, vond mezelf toen nog veel te jong voor grijs. Om een jaar later te bedenken dat iets langer haar misschien langzaam toch beter zou staan en nog twee jaar later het verven spuugzat was. Vervolgens zat ik dus met die overgang, precies op het moment dat ik ook een nieuwe baan had. Ik had moeten luisteren naar mijn zus.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Zou je het nu niet meer kort willen?
Account2 schreef:
20-01-2020 10:19
Mijn haar is nu natuurlijk heeeeeeeel erg kort, maar ik ben toch ook wel benieuwd hoe het grijs me staat met langer haar. Gelukkig groeit mijn haar heel snel. En als ik het zat ben is het er bij mij ook altijd zo weer af. Dat komt op als poepen zeg maar.

Die bril is gelukkig tijdelijk want man man wat erger ik me aan die fiets op mijn neus. Maar goed, nog even doorzetten

Volgens mij gaat je oude kapsel ook mooi staan in grijs!

Leuk dat je het hier durft te plaatsen. Dat lef ga ik denk ik niet hebben. Voor de zekerheid heb ik de eerdere quote even aangepast, voor het geval je het nog zou willen terugdraaien.
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
20-01-2020 10:28
Zou je het nu niet meer kort willen?


Nouja, er is kort en er is kort. Mijn haar is, vergeleken met dat van mijn dochter, kort. Maar in vergelijking met dat van jou is het lang. Ik wil het laten groeien totdat al het haar in één elastiekje kan, want in de zomer is dat dikke haar in je nek echt om te stikken. Nu kan ik het opsteken met klemmetjes, maar dat ligt niet echt lekker, dus niet geschikt voor een dagje sauna bijvoorbeeld.

Heel kort is heel mooi als je een beetje strak gezicht hebt. Bij jou vind ik het prachtig. Maar ik ben wat maatjes meer dan jij en dan zo´n klein koppie zonder haar erboven, is een beetje buiten proporties, gecombineerd met een kaaklijn die zich laat verleiden door de zwaartekracht en oogleden die dat ook doen... Ik kan het niet goed uitleggen maar een beetje volume is gewoon beter. Wel ook veel meer werk.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon ik ga helemaal blozen van je complimentjes...whahahaha...dank je wel!

Anna die opmerking over die quote begrijp ik niet helemaal maar buiten grijs ben ik soms ook wel eens blond.

Ach echt hele privé dingen meld ik hier toch niet. Maar ik begrijp dat voor sommigen de anonimiteit wel belangrijk is. Voor zover ik weet heb ik hier ook geen kibbels en ikvond het wel leuk om toch even mijn grijs aan jullie te laten zien... ;-)

Hahahaah,,,wat TO al niet met haar topic teweeg brengt, echt voor dat topic dacht ik er geen eens overna. Maar het heeft echt wel zijn voordelen buiten het geld bij de kapper en de tijd. Aangezien ik nogal vaak in Spanje ga zijn is het toch wel handig met o.a. die zon en ik kan best wel Spaans maar ik ben ook wel heel erg trouw aan mijn eigen kapper.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je haar en bril leuk, account! En wat is er mis met een bril? Er zijn zoveel leuke monturen te koop.

Grappig dat je door dit topic geïnspireerd bent geraakt. Ik ben hier zelf al langer mee bezig, maar ik durfde de stap nooit te zetten. Tot afgelopen herfst ineens de knop omging. Zo blij dat ik nu wel durf! Al heeft het met durven eigenlijk veel minder te maken dan ik aanvankelijk dacht.
Alle reacties Link kopieren
Weet je,ik denk dat het voor jullie met langer haar i.d.d. moeilijker is om die stap te nemen. Ik zat b.v. niet met een lange uitgroei. Toen ik verfde vond ik uitgroei van een halve centimeter al erg. En dan stond ik al te trappelen om naar de kapper te gaan.

Daarom vind ik het van jullie veel stoerder, ik zou (persoonlijk) het gevoel hebben voor lul te lopen. Daar ben ik veel te ijdel voor.Vandaar misschien ook die ergernis aan mijn bril...hahahaha.

Enne een leuke bril is het laatste waar naar ga kijken...hahaha...ik wil juist van lenzen en alle brillen af...behalve een zonnebril... ;-)
Vandaag bij het Kruidvat de haarkleur verwijderaar gekocht omdat ik mij stoor aan het geverfde gedeelte van mijn haar. Ik heb het nog niet gebruikt en wil eerst een loktest doen. Hopelijk pakt het goed uit en zal het grootste gedeelte kleurverschil hiermee weggaan. Mijn haar afknippen wil ik niet, haar is tot halverwege mijn rug en kort én grijs daar ben ik nog niet aan toe. Heb een keer kort haar gehad en voelde mij echt ongelukkig terwijl ik het bij andere vrouwen best mooi vind, ook een bob overwogen maar dan heb ik nog steeds twee kleuren haar dus dan heeft dat ook geen zin.
Alle reacties Link kopieren
Haarkleur verwijderaar???? Bestaat dat??? Hmm dat zou iets voor mijn puntjes zijn. Maar goed dat moet haast wel chemisch zijn en dan kan ik maar beter geduld hebben tot de volgende knip beurt.
Bij het Kruidvat, geen peroxide en bleekmiddelen, het is zwavel dat de kleurmoleculen verwijderd, ik heb meerdere YT video's gekeken en het werkt bij velen maar niet bij iedereen. Als ik het aandurf zal ik een update geven. Het is te krijgen voor donkere en lichte haarkleuringen. Op YT Colour Oops before and after geeft je een inzicht. Ook staan er reviews op de website van Kruidvat bij het product.
anoniem_393271 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 07:15
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is chemisch spul, kan niet anders.
Tuurlijk is het chemisch maar als het werkt is het prima, wil van dat geverfde gedeelte af zonder een pixie cut the hoeven of nog een jaar mijn haar uit te laten groeien en dan met een grijze bob te zitten.
anoniem_393271 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 09:30
0.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net mijn lange haar afgeknipt naar een bob. Mijn haar heeft wat slag, doordat er nu minder gewicht aan hangt zit die slag er weer in en ziet het er nu meer gemêleerd uit. Er wordt mij zelfs gevraagd waar ik het zo heb laten verven! Nog een jaartje te gaan voor ook de langste lagen verfloos zijn en dan mag mijn gezonde, natuurlijke haar weer langer groeien.
jongengrijs schreef:
22-01-2020 23:10
Is chemisch spul, kan niet anders.
Shampoo is ook chemisch. Alles is chemisch.
Een goede kapper vinden is ook een opgave, in de stad waar ik woon ga ik bij elke kapper met hetzelfde inspiratieloze kapsel de deur uit, mijn haar heeft ook slag en voor kroeshaar, ze weten het altijd in een koningin Beatrix tuttenkapsel te föhnen, niet te kijken naar hoe mijn haar valt en door mijn voorste kroes te snijden loop ik nu met met een bolletje kroes. Echt zo jammer. Dus een totaal ander kapsel laat ik niet aanmeten hier, ik ga mijn heil in de grote stad zoeken tzt. Eerst kijken wat de kleurverwijderaar gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
En dat terwijl er zoveel goede krullenkappers in Nederland zijn. Google is your best friend.
Vaak genoeg afgegaan op reviews via Google, zegt niet zoveel. Er zijn mensen die nou eenmaal snel tevreden zijn. Het beste zijn vaak de Arabische en Italiaanse kappers, Nederlandse kappers zijn toch vaak plain.
Alle reacties Link kopieren
Dat Bea kapsel herken ik wel...ik wil ook nooit dat ze mijn haar met een borstel föhnen. Altijd et de losse hand en beetje schuim en daarna eventueel wax.
Alle reacties Link kopieren
Overigens valt er nu weinig te föhnen hahahaha, handdoek er over en droog! :-P
Alle reacties Link kopieren
Xaviera1234567890 schreef:
23-01-2020 07:17
Tuurlijk is het chemisch maar als het werkt is het prima, wil van dat gevergde gedeelte af zonder een pixie cut the hoeven of nog een jaar mijn haar uit te laten groeien en dan met een grijze bob te zitten.


Ik kan je nu al zeggen dat het niet werkt. Doe ook vooral eerst die ene lok, want bij mij werd de verf alleen maar vaal en dof, mijn dochters haar werd oranje. Bij haar hebben we het uiteindelijk écht ontkleurd en er daarna weer blond overheen gemikt. Mijn haar voelde alsof je een bos stro in de zee hebt laten weken en daarna laten drogen in de volle zon. Met andere woorden; ik heb het toen weer geverfd en moest het helemaal laten uitgroeien.
Ik had destijds heel kort haar, dus dat was met een maand of drie wel geregeld, maar als je lange haar je lief is en je wilt geen al te zichtbare uitgroei, laat het dan door de kapper doen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. En als je zo kritisch bent over kappers, waarom dan wel gaan zitten klooien met troep en je haar in een bosje stro veranderen? Dan maakt een goede kapper ook weinig verschil meer.
@Ceylon, het doosje staat hier en ik weet dat ik met koperkleurig of geel haar kan blijven zitten. Paarse of blauwe shampoo zou dan moeten werken of anders een toner er overheen. Eens kijken wat de loktest doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou echt absoluut van grijs haar en ik blijf voorlopig dus ook verven, maar Account2, ik vind jouw haar écht ontzettend leuk - en je bril trouwens ook! Het grijze haar maakt je ook absoluut niet oud. Totaal niet zelfs, echt een hele gave look.
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
23-01-2020 16:29
Ik hou echt absoluut van grijs haar en ik blijf voorlopig dus ook verven, maar Account2, ik vind jouw haar écht ontzettend leuk - en je bril trouwens ook! Het grijze haar maakt je ook absoluut niet oud. Totaal niet zelfs, echt een hele gave look.
Wauw Ainne wat een compliment!!! Dank je wel! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Account2 ik heb ook even gespiekt en het staat je zeker goed! En de bril ook :)

Ik heb inmiddels 2 maanden niet geverfd. Kleine 2 cm uitgroei (mijn haar groeit dus niet heel snel). Aan de ene kant zit een heel grijze lok, ik heb mijn scheiding nu zo verlegd dat het daar wat over heen valt.

Zit te denken of ik er een stuk af zal knippen. Dan gaat het ook weer meer krullen.. Momenteel zijn de krullen wat uitgezakt door de lengte en is het dus vooral bovenaan redelijk steil.
every journey starts with a single step

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven