Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd

zaterdag 30 november 2019 om 12:48
Ik wel. Ik vind dit echt afschuwelijk lelijk!blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 12:46Dus eigenlijk “ van achter museum en van voren lyceum “ ?
Vind je dit echt zo heel erg verschrikkelijk ?
zaterdag 30 november 2019 om 12:48
Ik denk dat veel vrouwen zichzelf graag wijsmaken dat zij het wel kunnen hebben. Net zoals wat eerder gezegd werd over alle vrouwen die zeggen dat ze jonger geschat worden, niemand zegt natuurlijk tegen je dat je inmiddels gewoon een ouwe kop hebt gekregen. En zo zal er ook nooit iemand recht in je gezicht zeggen dat je er met dat grijze haar uit ziet alsof je er nog best goed uit ziet voor een 80 jarige. Maar dat denken ze misschien wel. Ik heb in ieder geval nog nooit een vrouw gezien die er jonger uit ziet dan 60 met grijs haar. En dat is best lullig als je nog geen 60 bent. Grijs is voor mij automatisch 60+ en zelfs eerder richting 70 dan 60.
Vind ik van alle foto's in dit topic ook, behalve dan bij de geverfde dames die duidelijk zelfs nog geen 30 zijn. Maar alle "middelbare" grijze dames in dit topic zien er voor mij uit als ongeveer 68.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 30 november 2019 om 12:49
Ik vind het ook echt niet mooi .
Het gezicht van de vrouw daarentegen wel . Mooie vrouw . Zonde van het haar.
zaterdag 30 november 2019 om 12:49
Ik vind alleen zijn 'staartje met stom elastiekje' lelijk. De bruid is prachtig.blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 12:46Dus eigenlijk “ van achter museum en van voren lyceum “ ?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zaterdag 30 november 2019 om 12:51
https://www.demilked.com/embracing-grey-hair-grombre/

https://www.demilke

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 30 november 2019 om 12:53
Ik snap helemaal niks van botox etc. Rimpels vind ik absoluut niet lelijk. Maar grijs haar laat een vrouw echt minimaal 10 jaar ouder lijken. En veel mensen zien er meteen veel strenger uit. Ik heb het nog nooit mooier gevonden dan geverfd haar. Bij mannen vind ik het trouwens ook niet mooi.
Ik denk dat ik mijzelf blijf verven tot mijn dood haha.
Ik denk dat ik mijzelf blijf verven tot mijn dood haha.

zaterdag 30 november 2019 om 12:53
1. Mooi /natuurlijkblijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 12:51https://www.demilked.com/embracing-grey-hair-grombre/
![]()
2. Mooi /stoer past bij de leeftijd
3. Afschuwelijk. Net cruella de ville

zaterdag 30 november 2019 om 12:54
Zonde van zo'n mooie vrouw zeg.blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 12:46Dus eigenlijk “ van achter museum en van voren lyceum “ ?
zaterdag 30 november 2019 om 12:57
blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 12:46Dus eigenlijk “ van achter museum en van voren lyceum “ ?
ja, ik vind het echt heel erg verschrikkelijk. Zij lijkt me aan haar huid en gezicht te zien nog behoorlijk jong, misschien zelfs nog geen 40 maar dat haar is haar van een zestig tot tachtiger! Echt heel erg lelijk.
Mijn vriendin heeft een wat ouder gezicht, maar die is ook in de vijftig. Haar haar is ook veel meer wit dan het haar van deze mevrouw op de foto. Vriendin heeft wel een hele mooie kleur grijs, echt wit met zilveren en grijze lowlights, maar dat witte maakt haar gewoon echt een oude vrouw.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 30 november 2019 om 12:59
Eerste vrouw: onverzorgd.blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 12:51https://www.demilked.com/embracing-grey-hair-grombre/
![]()
Tweede vrouw: zo zag mijn oma er op haar 85e uit, dus zonde als ze nog geen 85 is.
Derde vrouw: gewoon echt lelijk, net Cruella Deville - en dus ook oud.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 30 november 2019 om 12:59
Ik denk dat het gewoon bij je moet passen . De eerste vrouw die naar haar hoofd wijst, wil er misschien hip uitzien , maar slaat de plank wat mij betreft mis . De vrouw met de krullen vind ik mooi verzorgd haar . De laatste ook. Duidelijk mooi gestyled. Het past bij haar. Denk dat het t zonder stijltang minder goed uit ziet .

zaterdag 30 november 2019 om 13:00
Zo te zien is zij ook veel ouder dan de man.fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 12:57ja, ik vind het echt heel erg verschrikkelijk. Zij lijkt me aan haar huid en gezicht te zien nog behoorlijk jong, misschien zelfs nog geen 40 maar dat haar is haar van een zestig tot tachtiger! Echt heel erg lelijk.
Mijn vriendin heeft een wat ouder gezicht, maar die is ook in de vijftig. Haar haar is ook veel meer wit dan het haar van deze mevrouw op de foto. Vriendin heeft wel een hele mooie kleur grijs, echt wit met zilveren en grijze lowlights, maar dat witte maakt haar gewoon echt een oude vrouw.
zaterdag 30 november 2019 om 13:01
Dit is de kleur van mijn vriendin en dus met het hoofd van een vijftiger. Nou, dan kan je net zo goed 80 zijn, hoor, niemand die daar het verschil nog tussen ziet.
Deze vrouw is zo te zien eind dertig dus dat scheelt nogal wat het effect is. Maar zelfs bij deze vind ik het haar onnodig 20 jaar ouder maken.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 30 november 2019 om 13:02
trouwt ze nou met haar kleinzoon?blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 12:46Dus eigenlijk “ van achter museum en van voren lyceum “ ?
Deze twee vrouwen zijn toch ook gewoon zestigers, dus die zien er gewoon uit naar hun leeftijd.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 30-11-2019 13:03
8.71% gewijzigd
Am Yisrael Chai!

zaterdag 30 november 2019 om 13:03
Eens . Alsof iemand een pak bloem over hun hoofd heeft uitgestrooid .blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 13:01
Zo’n eerste stuk uitgroei vind ik afschuwelijk. Hoe langer grijs, hoe mooier.

zaterdag 30 november 2019 om 13:04
Maar zo ziet het er dus ook echt uit. Als gestopt met verven en voor de rest kleedt ze zich heel hip. Het plaatje klopt voor mij niet.blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 13:02Nee, ze zijn gewoon gestopt met verven. En dan krijg je dus - eerst - dat.
zaterdag 30 november 2019 om 13:05
Ja, dat sowieso. Ik zou schatten dat ze midden veertig is maar wel met een goede huid, en die man is begin 30 denk ik. Jaar of 15 verschil denk ik.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 30 november 2019 om 13:06
Ja, het maakt ook direct zo onverzorgd terwijl het verder goed geklede, goed geknipte en opgemaakte vrouwen zijn.
Am Yisrael Chai!