Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 10:03
0.00% gewijzigd
Alma14 schreef:
30-11-2019 11:21
Natuurlijk moet je je voor je partner opdirken.
Mijn partner houdt helemáál niet van opgedirkt. Integendeel, het is een afknapper.
Alma14 schreef:
30-11-2019 11:00
Curly girl? Dan loop je dus ook nog met een vette pruik rond, grijs en vet. Lekker.

Goeie genade. Sorry, maar jij gaat bij mij onder de negeer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Mevrouw75 schreef:
30-11-2019 11:22
Mijn partner houdt helemáál niet van opgedirkt. Integendeel, het is een afknapper.
Mijn man ook niet, ik zou daar ook erg ongemakkelijk van worden. Hij houdt wel van goed verzorgd en er fris en vrolijk uitzien. En zo zie ik er gelukkig ook uit.
Alma heeft voor zichzelf besloten dat grijs gelijk staat aan onverzorgd, slonzig, oud en het dragen van dezelfde anwb-jacks op de fiets op zondag.
Dan kunnen we 1000 goede argumenten geven waarom die dingen niets met elkaar te maken hebben en waarom je er met goed verzorgd, grijs haar juist enorm sexy kan uitzien, maar dat gaat haar vooroordeel echt niet wegnemen. Voor haar is de kleur van je haar belangrijker dan wie, wat en hoe je bent.
Lekker zo laten.
Sommige mensen zijn nu eenmaal dom.
Ceylon schreef:
30-11-2019 11:23
Goeie genade. Sorry, maar jij gaat bij mij onder de negeer.
Nee, het is niet echt, Ceylon. Dit zijn zoveel mogelijk vooroordelen van iemand die speelt dat ze die heeft over vrouwen die hun haar niet verven. Kan niet echt zien. Niemand denkt zo oppervlakkig en dommig. Het is gewoon grappig.
:cheer2: :cheer2:
ninanoname schreef:
30-11-2019 11:26
Nee, het is niet echt, Ceylon. Dit zijn zoveel mogelijk vooroordelen van iemand die speelt dat ze die heeft over vrouwen die hun haar niet verven. Kan niet echt zien. Niemand denkt zo oppervlakkig en dommig. Het is gewoon grappig.
Vaak vind ik grijs haar wel mooi eigenlijk. Ik ben zelf 29, niet grijs, wel blond, verzorgd en vrolijk ( ;) )

Ik hou meestal niet zo van erg "zichtbaar" geverfd haar. Als het er natuurlijk uitziet kan het er wel mooi uitzien. Maar zelf zou ik gezond en grijs haar verkiezen boven geverfd en droog/uitvallend denk ik.
Alma14 schreef:
30-11-2019 11:28
:cheer2: :cheer2:
Ben je nou blij dat je ontmaskerd bent?
Alma14 schreef:
30-11-2019 11:17
Het gaat er om of je als vrouw aantrekkelijk gevonden wilt worden. Als manlief het gevoel heeft dat hij in bed ligt mijn oma, dan gebeurt er weinig meer.
:rofl:
Ik ben grijs, geen duif, geen oma en mijn man was degene die er op aandrong om niet meer te kleuren. Hij vindt me prachtig. Scheelt misschien dat hij ook mijn lijf (menig jong poppetje zou tekenen voor mijn taille, benen en rechte schouders) prachtig vindt en mijn kledingstijl en mijn verstand en mijn zelfvertrouwen... Je zou het niet bedenken maar we hebben nog nooit zo vaak in de luster gehangen als in deze levensfase.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
mindervanmij schreef:
30-11-2019 11:08
Ik vind het echt een dubbele moraal: als een man zijn haar niet verft wordt daar helemaal niks van gevonden, maar als vrouw moet je weer zoveel:

- Je moet je haar verven
- Je moet er jong uit blijven zien
- Je moet aantrekkelijk blijven voor je partner
- Enz

Waarom nemen we elkaar constant zo de maat over dingen die er eigenlijk niet eens zoveel toe doen?
Van wie moet dat? Dat lees ik nergens. Alleen dat smaken verschillen. Overigens vind ik een verzorgd uiterlijk er wél toe doen.
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 11:45
0.09% gewijzigd
Hoi! Je moet er wel echt klaar voor zijn, want het is een lang vervelend en lelijk proces.

De eerste 5 maanden zijn het ergste. Dan zie je er onverzorgd uit met uitgroei.

Daarna heb je nog 18 maanden twee kleuren haar. Tenzij je het kort durft te knippen.

Ik ben 41, en zo blij dat ik het heb gedaan.
Ik stopte met verven met 38.

Facebook groepen hebben me geholpen om vol te houden.
ninanoname schreef:
30-11-2019 11:26

Ik heb niet voldoende geslapen om dit te kunnen verwerken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
klavertje-vier2019 schreef:
30-11-2019 11:25
Alma heeft voor zichzelf besloten dat grijs gelijk staat aan onverzorgd, slonzig, oud en het dragen van dezelfde anwb-jacks op de fiets op zondag.
Dan kunnen we 1000 goede argumenten geven waarom die dingen niets met elkaar te maken hebben en waarom je er met goed verzorgd, grijs haar juist enorm sexy kan uitzien, maar dat gaat haar vooroordeel echt niet wegnemen. Voor haar is de kleur van je haar belangrijker dan wie, wat en hoe je bent.
Lekker zo laten.
Sommige mensen zijn nu eenmaal dom.
Sexy en grijs haar boven de 45??? Nog nooit gezien. Maar nogmaals: smaken verschillen.
Ik heb trouwens nog net zoveel aandacht van mannen als toen ik nog verfde. Misschien wel meer nu!
Ik werd ook jong grijs, het begon op mn 25e al. Nu ben ik 47 en 2 jaar geleden besloten om te stoppen met verven. Het haar rond mijn gezicht is compleet wit. Het moest wel. Het werd echt slecht voor mijn haar. Ik ben naar een goede kapper gegaan en heb met hen een plan gemaakt. Ik draag mijn haar lang(tot over de schouders). Eerst werd het haar helemaal ontkleurd. En toen hebben we pastelkeurtjes in gedaan, van die semipermanente verf. Daarna ben ik nog een paar keer terug geweest om het haar wat uitgroeide gedeeltelijk te ontkleuren, zodat er een geleidelijke overgang van grijs naar gekleurd haar ontstond. Nu heb ik een soort van lichtroze dip dye. De semipermanente haarverf pakt alleen goed op de ontkleurde haren. Je wast het er in een keer of 5 wassen uit. Als het er helemaal uit is is het niet mooi, want dan zie je het geel van het blonderen van vroeger weer. Verven met dat semipermantente spul doe ik zelf thuis. Meestal een licht pastelletje, soms lekker fel(maar dat blijf helaas niet zo lang zitten) Mijn grijse haar is er echt van opgeknapt, het is zacht en glanzend. Mijn vriend vindt het ook mooi, hij houdt van lang haar. In eerste instantie vond hij het wel wat ouder eruit zien, maar nu niet meer nu hij eraan gewend is. Ik wordt nog steeds jonger geschat dan ik ben, dat komt denk ik omdat ik klein en slank ben en mijn huid glad is. Ik krijg wel eens vragen van mensen of het grijs natuurlijk is of geverfd. Ik heb veel kleurveschil in mijn grijze haren. Het extra geld dat ik heb uitgegegeven aan de kapper voor het uitgroeiplan heb ik ondertussen dik terugverdiend.
Mevrouw75 schreef:
Heel veel zijn echt geverfd.
Dat weet ik, ik geef alleen aan dat ik dat hele normale haarkleuren vind voor veertigers. Want de meeste veertigers zijn nog lang niet volledig grijs dus dat je dan je haar volledig in een van de twee kleuren die er van nature op je hoofd groeien verft en niet met een gemengd hoofd rondloopt vind ik niet meer dan normaal. En voor de meeste veertigers slaat de balans toch echt nog uit dat meer dan 50% van het haar nog gewoon de normale kleur heeft.
Am Yisrael Chai!
Lacuba schreef:
30-11-2019 11:00
Ik bedoel dat de meeste mensen anderen (niet alleen indo's) expres jonger schatten. Niet of dat naar waarheid is...
Oké dan ga ik van mezelf uit...ik schat donkere types o.a Indo's en Negroïde dames over het algemeen jonger en dus niet om te vleien. Wanneer ik de echte leeftijd oor zal ik het vaak de persoon niet geven.
mindervanmij schreef:
Ik vind het echt een dubbele moraal: als een man zijn haar niet verft wordt daar helemaal niks van gevonden, maar als vrouw moet je weer zoveel:

- Je moet je haar verven
- Je moet er jong uit blijven zien
- Je moet aantrekkelijk blijven voor je partner
- Enz

Waarom nemen we elkaar constant zo de maat over dingen die er eigenlijk niet eens zoveel toe doen?
Ik ken ook zat mannen die hun haar verven of die er in ieder geval van zouden opknappen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
30-11-2019 11:43
Ik ken ook zat mannen die hun haar verven of die er in ieder geval van zouden opknappen.
Eens! Als het maar goed gebeurt.
Account2 schreef:
30-11-2019 11:41
Oké dan ga ik van mezelf uit...ik schat donkere types o.a Indo's en Negroïde dames over het algemeen jonger en dus niet om te vleien. Wanneer ik de echte leeftijd oor zal ik het vaak de persoon niet geven.
O, ok, ja dat heb ik dan weer niet.
fashionvictim schreef:
30-11-2019 11:43
Nou een Berlusconi vind ik niet mooi. Maar oude gevefrde dames met die harde kleuren ook niet. Dat ga ik ook niet tot mijn 80ste volhouden hoor. Aangezien ik nu ook lichter verf (de kapper) dan mijn eigen kleur.
Lacuba schreef:
30-11-2019 11:46
Eens! Als het maar goed gebeurt.
Dan weer wel...maar vaak doen ze het zelf...geen gezicht. Hoewel...zal Berlusconi het ook zelf doen?
Account2 schreef:
30-11-2019 11:48
Nou een Berlusconi vind ik niet mooi. Maar oude gevefrde dames met die harde kleuren ook niet. Dat ga ik ook niet tot mijn 80ste volhouden hoor. Aangezien ik nu ook lichter verf (de kapper) dan mijn eigen kleur.
Maar slechtgeverfd haar in harde kleuren is natuurlijk nooit mooi. Lijkt me logisch!
Lacuba schreef:
30-11-2019 11:38
Sexy en grijs haar boven de 45??? Nog nooit gezien. Maar nogmaals: smaken verschillen.
Nee, ik vind zelfs actrices en modellen die dan symbool moeten staan voor "grijs en toch nog supermooi" absoluut niet sexy.

Grijs met een oud hoofd eronder schreeuwt inderdaad van de daken: niet meer vruchtbaar (en dus ook niet meer sexy).
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven