Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
zaterdag 30 november 2019 om 13:19
Het ene grijs of wit is het andere niet, klopt.Calypso- schreef: ↑30-11-2019 13:15Dat eerste ben ik met je eens . Het tweede ligt er maar echt aan hoe je grijs wordt . Ik vind mijzelf niet oud en lelijk op mijn 44ste,maar ik vind dat ik niet mooi grijs wordt . Dat is persoonlijk. Ik vind het er viezig en onverzorgd uitzien . Dat is persoonlijk . Ik word regelmatig 10 jaar jonger geschat met of zonder grijs haar, dus dat is ook geen reden voor mij om het wel of niet te verven .

Dit of

Dit is nogal een verschil.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 30-11-2019 13:20
1.21% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 30 november 2019 om 13:20
Ja,dit.Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 13:18Ook van deze laatste 2 vrouwen vind ik het zonde dat ze hun haar niet verven. Ik vind het heel onverzorgd staan.
Het komt onaf over . Voor mij dan.

zaterdag 30 november 2019 om 13:21
ja ja ja blondie, we weten het nou wel. Bij elke foto zullen we denken Blondie vindt het heel lelijk, dan hoef je het niet meer te schrijven. kan je lekker naar de kapper meidBlondie456 schreef: ↑30-11-2019 13:18Ook van deze laatste 2 vrouwen vind ik het zonde dat ze hun haar niet verven. Ik vind het heel onverzorgd staan.

zaterdag 30 november 2019 om 13:21
maar dat tweede haar is echt geverfd. de eerste is natural, dat zie je ook aan de terugwijkende haargrensblijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 13:19Het ene grijs of wit is het andere niet, klopt.
Dit of
Dit is nogal een verschil.
zaterdag 30 november 2019 om 13:22
Ja, dat maakt dus nogal veel uit. Over 20 jaar maakt deze haarkleur je echt niet jonger of sexyer hoor, maar denkt men dus dat je al in de 70 bent ipv in de 50.
Net als dat je op een gegeven moment echt het verschil niet meer ziet tussen zeg 37 en 47, tenminste, dat zie ik echt niet hoor. Iemand kan een nogal afgeleefde dertiger zijn of juist een goed uitziende veertiger, dat verschil zie ik echt niet.
Nou, dat vind ik dus ook van zeg 55 - 75 als ze grijs zijn.
Am Yisrael Chai!

natuurlijk wel, niet jokken blondie
Goh, ...vertel es.Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 13:18Ook van deze laatste 2 vrouwen vind ik het zonde dat ze hun haar niet verven. Ik vind het heel onverzorgd staan.
Ik heb nog niet bijgelezen, maar ik wilde delen dat ik 38 ben en 3,5 jaar geleden begonnen ben met het proces van het laten uitgroeien van mijn gekleurde haar en inmiddels heb ik mijn natuurlijk kleur, met veel grijs.
Ik heb eerst highlights (coupe soleil) in mijn haar laten zetten en daarna het laten uitgroeien. Soms even op het punt gestaan toch weer te verven, maar doorgezet. Inmiddels is alles uitgegroeid, maar dit duurde wel even. Mijn haar was ik 1x per week met (zilver)shampoo, zodat het niet uitdroogt.
Ik kan je zeggen: ik heb echt al heel veel complimenten op mijn haar en haarkleur gehad. Mijn haar is ook op een hele toffe manier grijs. Deels is het daarnaast denk ik ook hoe je er verder uitziet. Ben je verzorgd, welke kleding draag je en daarnaast natuurlijk: draag jij je grijze lokken met trots of niet.
Ik kan mij ook voorstellen dat er genoeg mensen zijn die denken (zie ook Posts hierboven) en vinden dat het nooit mooi is. Dat kan en mag natuurlijk. Alleen om het daarvoor te laten... Iedereen vindt toch altijd van alles. Ik ben heel blij met hoe het er nu uit ziet en dat ik niet elke 4 tot 6 weken in de kappersstoel moet zitten om het bij te werken.
Good luck met jouw proces! Het is even doorbijten soms.
Ik heb eerst highlights (coupe soleil) in mijn haar laten zetten en daarna het laten uitgroeien. Soms even op het punt gestaan toch weer te verven, maar doorgezet. Inmiddels is alles uitgegroeid, maar dit duurde wel even. Mijn haar was ik 1x per week met (zilver)shampoo, zodat het niet uitdroogt.
Ik kan je zeggen: ik heb echt al heel veel complimenten op mijn haar en haarkleur gehad. Mijn haar is ook op een hele toffe manier grijs. Deels is het daarnaast denk ik ook hoe je er verder uitziet. Ben je verzorgd, welke kleding draag je en daarnaast natuurlijk: draag jij je grijze lokken met trots of niet.
Ik kan mij ook voorstellen dat er genoeg mensen zijn die denken (zie ook Posts hierboven) en vinden dat het nooit mooi is. Dat kan en mag natuurlijk. Alleen om het daarvoor te laten... Iedereen vindt toch altijd van alles. Ik ben heel blij met hoe het er nu uit ziet en dat ik niet elke 4 tot 6 weken in de kappersstoel moet zitten om het bij te werken.
Good luck met jouw proces! Het is even doorbijten soms.
yogayup wijzigde dit bericht op 30-11-2019 13:24
1.93% gewijzigd

zaterdag 30 november 2019 om 13:27
Oh, als we dit al grijs vinden dan ben ik wel grijs. Ik word ongeveer zo grijs, iets minder dan deze dame maar over een jaar of 2 ben ik ook zo denk ik. Dit vind ik echt nog niet erg genoeg om mijn haar volledig grijs te verven, hoor.
Ik vind het zo natuurlijk wel wat onverzorgd ogen en daarom heb ik dus highlights, zodat het contrast tussen de grijze haren en het donkere haar niet zo groot is. Ik heb dus deze donkere haarkleur, daar nog lichtbruine en blonde highlights in en verder mijn eigen grijze haren.
Am Yisrael Chai!

Ik heb op mijn sportschool een vrouw lopen van over de zeventig. Spierwit lang haar. En zij is sexy! Ontzettend knappe vrouw, mooi gekleed. Ik teken er voor.fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 13:22Ja, dat maakt dus nogal veel uit. Over 20 jaar maakt deze haarkleur je echt niet jonger of sexyer hoor, maar denkt men dus dat je al in de 70 bent ipv in de 50.
Net als dat je op een gegeven moment echt het verschil niet meer ziet tussen zeg 37 en 47, tenminste, dat zie ik echt niet hoor. Iemand kan een nogal afgeleefde dertiger zijn of juist een goed uitziende veertiger, dat verschil zie ik echt niet.
Nou, dat vind ik dus ook van zeg 55 - 75 als ze grijs zijn.
Het kan wel.

Jij kent mij? Ik zie heel af en toe wel eens een grijze haar in mijn lok maar die trek ik er dan uit. Daar kan ik natuurlijk niet mee bezig blijven en tegen de tijd dat ik echt grijs ga worden dan ga ik er zeker wel wat aan laten doen.
zaterdag 30 november 2019 om 13:28
Nee, joh ; ze heeft vast een spoeling over haar grijze of witte uitgroei gedaan, maar die uitgroei is er niet in gemaakt.

zaterdag 30 november 2019 om 13:29
Ik ben ongeveer even grijs. Dat is toch heel normaal met bijna 50? Het is een beetje raar dat verven de norm is.
De afgelopen tijd heb ik wel eens sjans gehad van mannen in de 30. Hebben die een moedercomplex?
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 13:33
15.62% gewijzigd
zaterdag 30 november 2019 om 13:30
Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 13:27Jij kent mij? Ik zie heel af en toe wel eens een grijze haar in mijn lok maar die trek ik er dan uit. Daar kan ik natuurlijk niet mee bezig blijven en tegen de tijd dat ik echt grijs ga worden dan ga ik er zeker wel wat aan laten doen.