Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Niet alles gelezen . Ik heb heel lang haar ( glanst en is gezond)maar ik wordt wel grijs. Ik moet het echt donkerbruin blijven verven , want het grijze haar wat bij mij aanwezig is , maakt het echt armoedig en oud/onverzorgd .
Misschien zou het wel staan als ik het heel kort knip, maar daar begin ik niet aan . Ben nog veel te trots op mijn bos. Dan maar om de 6 weken bijkleuren .
Lacuba schreef:
30-11-2019 11:46
Eens! Als het maar goed gebeurt.
Zeker. Maar goed, alle Hollywood hunks verven natuurlijk hun haar, maar dan is het ineens niet "krampachtig jong willen blijven".

De grijs-fetisjisten hebben dus zelf net zo'n dubbele moraal als ze de vervende dames verwijten.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
30-11-2019 11:55
Zeker. Maar goed, alle Hollywood hunks verven natuurlijk hun haar, maar dan is het ineens niet "krampachtig jong willen blijven".

De grijs-fetisjisten hebben dus zelf net zo'n dubbele moraal als ze de vervende dames verwijten.
Jawel hoor.
fashionvictim schreef:

Kun je dat even uitleggen?
fashionvictim schreef:

Dus jouw vriendinnen met hun verzorgde grijze coupe, mooie make up en goed gekleed zijn seksloos sinds ze hun haar niet meer kleuren? Of hebben de mannen die wel nog met hen naar bed gaan medelijden? Of kunnen die geen geverfde vrouw krijgen? Wat een bullshit.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Noia schreef:
30-11-2019 12:04
Kun je dat even uitleggen?
Ik legde het toch al uit? Ik lees allerlei snoeiharde oordelen over veertigers die "krampachtig jong willen blijven" en "lelijk" zijn als ze als midden-veertiger nog niet volledig grijs door het leven willen. Maar gek genoeg hebben jullie het daarbij alleen over vrouwen, terwijl er dagelijks op onze beeldschermen tig mannen te zien zijn die op die leeftijd ook nog gewoon als blonde, bruine, rode of zwartharige mannen door het leven gaan. Sterker: mannen worden eerder en sneller grijs dus de kans dat bijvoorbeeld een Waldemar Torenstra , Barry Atsma, Beau van Ervan Dorens, Johnny de Mol en noem ze allemaal maar op van nature nog zo blond of donker zijn is minimaal. Die verven dus ook allemaal hun haar maar daar zegt niemand van dat ze sneue sukkels zijn die krampachtig jong willen blijven.
Am Yisrael Chai!
Alma14 schreef:
30-11-2019 10:59
Ik denk dat een partner het ook wel leuk vindt om naar een jeugdig iemand te kijken, in plaats van een grijs oudje met kort en pittig kapsel te gaan fietsen. Met allebei hetzelfde fleecejack
Had onlangs een date. Ik heb lang, natuurlijk donker haar waar ik heel vaak complimenten over krijg. Op Tinder is dat vaak een opener: 'wat een prachtig haar heb je'.
Tijdens onze date wees hij mij er 2 keer op hoe mooi hij het pittige korte kapsel van 2 vrouwen in het café waar we waren vond. Een van die vrouwen was behoorlijk grijzend en een jaar of 10 jonger dan ik ben. Hij vroeg ook wat ik daar van vind, ik zei 'had ik dat mooi gevonden dan liep ik niet met lang haar rond, toch?'
Wat een afknapper. Niet dat hij die vrouwen hun kapsel mooi vind maar dat hij mij, met lang haar, daar zo moest op wijzen.
Oudblond schreef:
30-11-2019 12:08
Dus jouw vriendinnen met hun verzorgde grijze coupe, mooie make up en goed gekleed zijn seksloos sinds ze hun haar niet meer kleuren? Of hebben de mannen die wel nog met hen naar bed gaan medelijden? Of kunnen die geen geverfde vrouw krijgen? Wat een bullshit.
Mijn grijze vriendin is inderdaad seksloos. Wordt door niemand meer nagefloten, heeft nooit sjans behalve van echt hoogbejaarde mannen en is al heel erg lang vrijgezel.

De andere grijze dames die ik ken zou ik zeker niet verzorgd willen noemen, ik zei al eerder dat ze er juist ouder en vooral onverzorgd uitzien omdat ze dus niet volledig grijs zijn maar er gewoon uit zien als beginnend grijze vrouwen die hun haar niet verven. Dus donkerblond met grijze plukken door hun haar heen en een grijze aanzet aan de slapen enzo.
Am Yisrael Chai!
Mevrouw75 schreef:
30-11-2019 12:01
Jawel hoor.
Jij vindt Waldemar Torenstra "krampachtig jong willen blijven"? Of Johnny de Mol?
Ik vind dat gewoon mannen van in de veertig, ondanks dat ze hun haar verven.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
30-11-2019 12:21
Mijn grijze vriendin is inderdaad seksloos. Wordt door niemand meer nagefloten, heeft nooit sjans behalve van echt hoogbejaarde mannen en is al heel erg lang vrijgezel.

De andere grijze dames die ik ken zou ik zeker niet verzorgd willen noemen, ik zei al eerder dat ze er juist ouder en vooral onverzorgd uitzien omdat ze dus niet volledig grijs zijn maar er gewoon uit zien als beginnend grijze vrouwen die hun haar niet verven. Dus donkerblond met grijze plukken door hun haar heen en een grijze aanzet aan de slapen enzo.
Dat laatste vind ik echt heel viezig eruit zien .
fashionvictim schreef:

Jeetje, weet je zeker dat je nog wel vriendinnen wil zijn met zulke onverzorgd uitziende types?
fashionvictim schreef:
30-11-2019 12:19
Ik legde het toch al uit? Ik lees allerlei snoeiharde oordelen over veertigers die "krampachtig jong willen blijven" en "lelijk" zijn als ze als midden-veertiger nog niet volledig grijs door het leven willen. Maar gek genoeg hebben jullie het daarbij alleen over vrouwen, terwijl er dagelijks op onze beeldschermen tig mannen te zien zijn die op die leeftijd ook nog gewoon als blonde, bruine, rode of zwartharige mannen door het leven gaan. Sterker: mannen worden eerder en sneller grijs dus de kans dat bijvoorbeeld een Waldemar Torenstra , Barry Atsma, Beau van Ervan Dorens, Johnny de Mol en noem ze allemaal maar op van nature nog zo blond of donker zijn is minimaal. Die verven dus ook allemaal hun haar maar daar zegt niemand van dat ze sneue sukkels zijn die krampachtig jong willen blijven.
Op beeldschermen idd. Dat klopt.

Om mij heen in het dagelijks leven, heb ik geen mannen in mijn omgeving die hun haar verven.

Maar als ze het wel willen doen, moeten ze dat ook lekker zelf weten.

Ik ken meer vrouwen die hun haar verven dan mannen. Maar voor beide geslachten maakt het mij eerlijk gezegd niet uit. Zoals al eerder gezegd; een ieder moet lekker doen wat ie zelf wil.
Noia schreef:
30-11-2019 12:27

Om mij heen in het dagelijks leven, heb ik geen mannen in mijn omgeving die hun haar verven.

Ik ken meer vrouwen die hun haar verven dan mannen. Maar voor beide geslachten maakt het mij eerlijk gezegd niet uit. Zoals al eerder gezegd; een ieder moet lekker doen wat ie zelf wil.
Oh, ik denk dat er onder mijn collega's genoeg mannen rondlopen die hun haar verven. Maar mannen lopen er nog minder mee te koop dan vrouwen, dus ik heb het ze nooit gevraagd. Maar aangezien daar ook veel types bij zitten die erg veel aandacht aan hun kleding, of bijvoorbeeld hun baardje of kapsel besteden en veel van hen inderdaad veertigers zijn ga ik ervan uit dat ze net als de vrouwen ook wel zullen verven of highlighten.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
30-11-2019 11:53
Nee, ik vind zelfs actrices en modellen die dan symbool moeten staan voor "grijs en toch nog supermooi" absoluut niet sexy.

Grijs met een oud hoofd eronder schreeuwt inderdaad van de daken: niet meer vruchtbaar (en dus ook niet meer sexy).
Het gaat om verschillende dingen. Je kunt er sexy uitzien, aantrekkelijk, goed verzorgd. Allemaal positieve benamingen voor iemands uiterlijk. Als ik voor mezelf spreek, heb ik er nooit sexy uitgezien, wel altijd aantrekkelijk en verzorgd. Ik vind het ook helemaal geen pré om er sexy uit te zien, en doe daar ook geen moeite voor. Omdat ik dat niet belangrijk vind. Ik vind het wel belangrijk om mezelf goed te verzorgen en omdat ik niet aardslelijk ben, en nog lang niet bejaard en mezelf goed verzorg, kan ik vaak zat doorgaan voor aantrekkelijk.
fashionvictim schreef:
En dat ligt natuurlijk allemaal alleen maar aan dat grijze haar.
Als ze het nu zwart zou verven zou het allemaal anders zijn en moet ze de mannen van zich afslaan?
:rofl:
Noia schreef:
30-11-2019 12:27

Ze doen het wel hoor. Mijn vriend verft ook zijn haar, gedeeltelijk. Dat mag niemand weten want hij schaamt zich wel voor zijn ijdelheid :-)
klavertje-vier2019 schreef:
30-11-2019 12:34
Als ze het nu zwart zou verven zou het allemaal anders zijn en moet ze de mannen van zich afslaan?
:proud: Dat bedoel ik. Wat een oppervlakkigheid. Een kutkarakter of chagrijnige kop, gebrek aan humor... Het maakt allemaal niet uit zolang je je haar maar kleurt ben je honing voor de bijen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
fashionvictim schreef:
30-11-2019 12:31
Oh, ik denk dat er onder mijn collega's genoeg mannen rondlopen die hun haar verven. Maar mannen lopen er nog minder mee te koop dan vrouwen, dus ik heb het ze nooit gevraagd. Maar aangezien daar ook veel types bij zitten die erg veel aandacht aan hun kleding, of bijvoorbeeld hun baardje of kapsel besteden en veel van hen inderdaad veertigers zijn ga ik ervan uit dat ze net als de vrouwen ook wel zullen verven of highlighten.
Zou best kunnen hoor.
Zelf vind ik mannen die overmatig met hun uiterlijk bezig zijn niet zo aantrekkelijk. Ik hou wel van een beetje non chalant. Dan liever een paar grijze plukjes.

Zie wel veel kalende mannen. Dat vind ik (voor hun) wel jammer.
klavertje-vier2019 schreef:
30-11-2019 12:34
Toen ze haar haar nog verfde, wat volgens mij nu 2 a 2,5 jaar geleden is, had ze inderdaad nog wel sjans. Dat zegt ze zelf ook, hoor, dat ze ervan geschrokken is hoe 'onzichtbaar' ze is geworden sinds ze haar haar niet meer verft.
Am Yisrael Chai!
Noia schreef:
30-11-2019 12:36
Zou best kunnen hoor.
Zelf vind ik mannen die overmatig met hun uiterlijk bezig zijn niet zo aantrekkelijk. Ik hou wel van een beetje non chalant. Dan liever een paar grijze plukjes.

Ze verven het vaak zo dat je alleen wat grijze plukjes ziet, maar niet geheel grijs. Je kan het daardoor dus ook echt niet zien. Heel natuurlijk.
fashionvictim schreef:
30-11-2019 12:38
Toen ze haar haar nog verfde, wat volgens mij nu 2 a 2,5 jaar geleden is, had ze inderdaad nog wel sjans. Dat zegt ze zelf ook, hoor, dat ze ervan geschrokken is hoe 'onzichtbaar' ze is geworden sinds ze haar haar niet meer verft.
Ik heb een soortgelijke ervaring met kort haar. Ik heb eigenlijk mijn hele leven haar tot mijn taille, maar een tijdje was het erg kort door omstandigheden. Verder zag ik er nog hetzelfde uit; modieus, makeup, sexy gekleed. Maar wat werd het stil om me heen. Mannen kijken volgens mij heel erg naar kapsels.
Oudblond schreef:
:proud: Dat bedoel ik. Wat een oppervlakkigheid. Een kutkarakter of chagrijnige kop, gebrek aan humor... Het maakt allemaal niet uit zolang je je haar maar kleurt ben je honing voor de bijen.
Nou, ze heeft geen kutkarakter, al helemaal geen chagrijnige kop en kleedt ze nog gewoon leuk en zeker niet oma-achtig, ze draagt bijvoorbeeld vrijwel altijd toffe sneakers. Toch noemen kleine kinderen haar altijd oma en staan mensen ineens voor haar op in de tram enzo, met de vraag of ze misschien wil zitten. En ze vertelt me zelf dat ze echt volkomen onzichtbaar geworden is voor het mannelijk geslacht.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
30-11-2019 12:41
Nou, ze heeft geen kutkarakter, al helemaal geen chagrijnige kop en kleedt ze nog gewoon leuk en zeker niet oma-achtig, ze draagt bijvoorbeeld vrijwel altijd toffe sneakers. Toch noemen kleine kinderen haar altijd oma en staan mensen ineens voor haar op in de tram enzo, met de vraag of ze misschien wil zitten. En ze vertelt me zelf dat ze echt volkomen onzichtbaar geworden is voor het mannelijk geslacht.
Bij je vriendin misschien.
Maar dat geldt niet voor iedereen.
Noia schreef:
Zou best kunnen hoor.

Barry Atsma verft heel duidelijk zo dat hij wel grijze slapen heeft. Ik denk dat de meeste mannen zo verven. Net zoals dat mijn kapper tegen mij zei dat ik highlights in twee kleuren moest nemen omdat daardoor de grijze haren niet zouden opvallen zullen ze voor mannen ook wel zulk soort trucs hebben, waarbij het wel natuurlijk blijft ogen maar toch niet volledig grijs is.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
30-11-2019 12:38
Dus eigenlijk “ van achter museum en van voren lyceum “ ?

Afbeelding

Vind je dit echt zo heel erg verschrikkelijk ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven