Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
zaterdag 30 november 2019 om 13:50
En op die leeftijd vind ik die met grijs haar het mooist.blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 13:47https://www.hairstylery.com/hairstyles-over-60/
Als dit ons voorland is......om te janken, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 30 november 2019 om 13:51
Doe het dan in een keer goed .blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 13:48Dat heeft ze al op. Mag het een keer genoeg zijn, zeg ?

zaterdag 30 november 2019 om 13:54
Er zijn ca drie modellen korte kapsels die 95% van de dames boven de 60 dragen (het ‘rattenkopje’, de ‘helm’ en een bob). De langharigen zijn veruit in de minderheid.blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 13:47https://www.hairstylery.com/hairstyles-over-60/

zaterdag 30 november 2019 om 13:54
blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 13:47https://www.hairstylery.com/hairstyles-over-60/
Nou inderdaad, wat een afschuwelijke foto's.

zaterdag 30 november 2019 om 13:55
NOOIT!!!!!blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 13:47https://www.hairstylery.com/hairstyles-over-60/
Geen bijzonderheden

zaterdag 30 november 2019 om 13:59
Ik probeer een fotootje te plakken;
Sarah Harris van Vogue, zij trok mij over de streep...
Sarah Harris van Vogue, zij trok mij over de streep...
https://images.app.goo.gl/KR1KtP4wh3pRWuJx5 | ||
---|---|---|

zaterdag 30 november 2019 om 14:00
Ik vind alsnog de geverfde het mooist. Ik vond dit volgens mij de mooiste kleur:blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 13:50En op die leeftijd vind ik die met grijs haar het mooist.

Am Yisrael Chai!
zaterdag 30 november 2019 om 14:01

zaterdag 30 november 2019 om 14:03
kleur: beigefashionvictim schreef: ↑30-11-2019 14:00Ik vind alsnog de geverfde het mooist. Ik vond dit volgens mij de mooiste kleur:
![]()
Ik kan grijs haar echt mooi vinden. Ik opt er ook voor het niet langer meer grijs te noemen, maar metallic.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu

Ik lees echt heel erg veel vooroordelen over vrouwen met grijs haar. Jammer dat je haar verven de norm is geworden. Heel veel foto's van vrouwen met grijs haar die hier gepost worden vind ik echt heel erg mooi.
Ik vind het er wel verzorgd uitzien en zelfvertrouwen uitstralen. Als het zo belangrijk is om jonger geschat te worden dan je feitelijk bent, ontken je toch een heel stuk van jezelf?
Ik vind het er wel verzorgd uitzien en zelfvertrouwen uitstralen. Als het zo belangrijk is om jonger geschat te worden dan je feitelijk bent, ontken je toch een heel stuk van jezelf?

zaterdag 30 november 2019 om 14:05
dat is het niet, het andere uiterste is 70 geschat worden als je 35 bentninanoname schreef: ↑30-11-2019 14:03Ik lees echt heel erg veel vooroordelen over vrouwen met grijs haar. Jammer dat je haar verven de norm is geworden. Heel veel foto's van vrouwen met grijs haar die hier gepost worden vind ik echt heel erg mooi.

zaterdag 30 november 2019 om 14:07
zaterdag 30 november 2019 om 14:09
Maar voor de zoveelste keer: niemand heeft hier gepleit voor er jonger uit zien dan je feitelijk bent. Het is juist andersom: jij en de grijs-fans pleiten voor er ouder uitzien dan je bent.ninanoname schreef: ↑30-11-2019 14:03Ik lees echt heel erg veel vooroordelen over vrouwen met grijs haar. Jammer dat je haar verven de norm is geworden. Heel veel foto's van vrouwen met grijs haar die hier gepost worden vind ik echt heel erg mooi.
Ik wil er als veertiger gewoon uitzien als een veertiger en niet als een zestiger.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 30 november 2019 om 14:10
Het gaat niet om jónger geschat worden. Dat vind ik minder belangrijk. Maar liever niet véél ouder...ninanoname schreef: ↑30-11-2019 14:03Ik lees echt heel erg veel vooroordelen over vrouwen met grijs haar. Jammer dat je haar verven de norm is geworden. Heel veel foto's van vrouwen met grijs haar die hier gepost worden vind ik echt heel erg mooi.

zaterdag 30 november 2019 om 14:11
En jij uit nooit kritiek over mensen hun uiterlijkheden in wat je niet mooi vindt?smulrol schreef: ↑30-11-2019 14:07Ik vind het toch wel enorm triest hoe vrouwen hier anderen lopen af te zeiken om hun uiterlijk, vooral eeuwige gezeik over vrouwen op leeftijd met kort haar.
Leeftijd en veranderende hormonen (Alopecia androgenetica) zorgen bij vrouwen na de overgang voor dun haar, daar heb je geen keuze in.