Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
blijfgewoonbianca schreef:
30-11-2019 13:26
Afbeelding

Dit is dus een fase waarin je er tijdelijk - hoop ik voor haar - niet uit ziet.

Terwijl deze mevrouw heel prachtig - vind ik - haar heeft.

Afbeelding
Dat er niet uitzien gaat wel ff duren , ben ik bang. Vreselijke haarkleur en grijs...
MinkeDeWit schreef:
30-11-2019 13:29
Het is een beetje raar dat verven de norm is.
Eigenlijk wel, ja
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Blondie456 schreef:
30-11-2019 13:27
Jij kent mij? Ik zie heel af en toe wel eens een grijze haar in mijn lok maar die trek ik er dan uit. Daar kan ik natuurlijk niet mee bezig blijven en tegen de tijd dat ik echt grijs ga worden dan ga ik er zeker wel wat aan laten doen.
Gezien je sentimenten ben je geen afrikaanse of aziatische vrouw en dus heb je ook al vanaf je 20e grijze haren. Je bent stokoud dus ondertussen zijn er veel meer grijze haren. Je verft het blond in de hoop ze te verdoezelen maar je ziet dat wel hoor, die blonde vrouwen met grijssluier. Maar als jij er gelukkig van wordt, doen!
Calypso- schreef:
30-11-2019 13:30
Dat er niet uitzien gaat wel ff duren , ben ik bang. Vreselijke haarkleur en grijs...de eerste dan . Ik vind het haar van vrouw nummer 2 er droog uitzien . Zo stug. Wat je bij grijs haar al snel hebt .
Afbeelding
precies dit ja
30-11-2019 13:19
Het ene grijs of wit is het andere niet, klopt.

Afbeelding
Maar dit is dus wat ik in het begin van dit topic bedoelde. Wil je er met grijs haar alsnog mooi uitzien dan zal je dus ook je haar moeten verven om deze gele en grauwe waas eraf te halen en het haar wat diepte te geven. Ook moet je veel meer letten op je make up en kleding, want met dit soort gelig grijs haar ben je al heel snel een vieze Ma Flodder als je in je tuinierbroek met je klompen even snel naar de brievenbus loopt. Je kan dan eigenlijk niet meer zonder make up en goed in de kleren de deur uit en zelfs dan blijf je met deze kleur nog iets viezigs en onverzorgd houden, tenzij je dus weer grijs gaat verven.

Nou, dan kan je net zo goed blond, bruin, zwart of rood verven natuurlijk.
Am Yisrael Chai!
Eigenlijk wel, ja
Er naar maatschappelijke normen verzorgd uitzien toch ook?
S-Meds schreef:
30-11-2019 13:17
ik vond mezelf ook heel oud en lelijk op mijn 44e maar weet je
HET KON NOG VEEEEEEEEL ERGER
zie ik in de spiegel
Hahahaha Meds, heel herkenbaar!!! Maar wanneer ik om heen kijk..mag ik nog best tevreden zijn. Het kan altijd erger. Zolang je lekker in je vel zit, gezond bent en nog mobiel. ;-)
Nog een pluspunt: Ik heb mijn eigen gebit nog!
Calypso- schreef:
30-11-2019 13:32
En wie bepaalt dat ?
S-Meds schreef:
precies dit ja
Ik heb een heel andere kleur blond. Dit is onnatuurlijk en geblondeerd.
Star² schreef:
30-11-2019 13:29
Ik denk bij de meeste van die foto's dan weer eerder 'knip het af' dan dat de kleur an sich me stoort.
Ja, dat ook.
Am Yisrael Chai!
Calypso- schreef:
Ik smeer wel sinds ongeveer mijn 40e make-up op mijn gezicht omdat het er dan net wat fruitiger uitziet. Dat is wel een beetje dubbel. Ik durf ook wel zonder naar de supermarkt maar zie er dan wel wat frotsig uit. Jammer dan.
Blondie456 schreef:
30-11-2019 13:34
Afbeelding
En wie bepaalt dat ?
De maatschappij . (Bijna) iedereen wil voldoen aan de door de maatschappij opgelegde norm als het gaat om er verzorgd uit te zien . Daarom kopen we kleding die we mooi vinden, poetsen we onze tanden, gaan we naar de kapper en maken we ons op en ga zo maar door .
Account2 schreef:
30-11-2019 13:33
Hahahaha Meds, heel herkenbaar!!! Maar wanneer ik om heen kijk..mag ik nog best tevreden zijn. Het kan altijd erger. Zolang je lekker in je vel zit, gezond bent en nog mobiel. ;-)
Nog een pluspunt: Ik heb mijn eigen gebit nog!
Bofkont
MinkeDeWit schreef:
30-11-2019 13:36
Ik smeer wel sinds ongeveer mijn 40e make-up op mijn gezicht omdat het er dan net wat fruitiger uitziet. Dat is wel een beetje dubbel. Ik durf ook wel zonder naar de supermarkt maar zie er dan wel wat frotsig uit. Jammer dan.
Ik zou weleens zonder make-up de deur uit willen en zonder mijn haar eens te wassen en toch doe ik het niet . Het is gewoon psychisch , want wat weten die mensen die ik tegen kom op straat nou of ik mij dagelijks opmaak of niet ?
S-Meds schreef:
Afbeelding
:rofl: Gelukkig lijk ik daar helemaal niet op.
S-Meds schreef:
Afbeelding
Wel lekker slank.
Noia schreef:
30-11-2019 13:27
Ik heb op mijn sportschool een vrouw lopen van over de zeventig. Spierwit lang haar. En zij is sexy! Ontzettend knappe vrouw, mooi gekleed. Ik teken er voor.
Het kan wel.
Welnee!
Blondie456 schreef:
Afbeelding
Afbeelding
30-11-2019 13:44
Afbeelding
Mooi haar gezien de leeftijd . Nu nog een make-upje
https://www.hairstylery.com/hairstyles-over-60/

Als dit ons voorland is......om te janken, zeg.
Calypso- schreef:
30-11-2019 13:46
Mooi haar gezien de leeftijd . Nu nog een make-upje
Dat heeft ze al op. Mag het een keer genoeg zijn, zeg ?
Calypso- schreef:
30-11-2019 13:39
Ik zou weleens zonder make-up de deur uit willen en zonder mijn haar eens te wassen en toch doe ik het niet . Het is gewoon psychisch , want wat weten die mensen die ik tegen kom op straat nou of ik mij dagelijks opmaak of niet ?
Ik ga heel vaak zonder make up de deur uit. Ik vind het zelf duidelijk minder mooi dan 20 jaar geleden, maar ik zie ook wel dat ik niet zo veel te klagen heb. Geen rimpels, goeie wenkbrauwen en wimpers, het is meer dat ik mijn huid niet mooi meer vind, je ziet gewoon dat de glans en de jeugdigheid daar wat vanaf is. Maar ik zie ook zat dertigers die al een veel oudere kop dan ik hebben dus ik durf echt nog wel zonder make up over straat.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven