Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
smulrol schreef:
30-11-2019 14:07
Ik vind het toch wel enorm triest hoe vrouwen hier anderen lopen af te zeiken om hun uiterlijk, vooral eeuwige gezeik over vrouwen op leeftijd met kort haar.
Leeftijd en veranderende hormonen (Alopecia androgenetica) zorgen bij vrouwen na de overgang voor dun haar, daar heb je geen keuze in.
Wat een lulkoek. Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ondanks overgang en veel verven heb ik nog een dikke bos haar. En nooit dat dat kort en pittig wordt. Nooit.
Geen bijzonderheden
wat vinden jullie dan van de pejekastyle? Grijs met een vleugje purple
Afbeelding
S-Meds schreef:
30-11-2019 14:14
Afbeelding
:rofl:
Am Yisrael Chai!
S-Meds schreef:
30-11-2019 14:14
Afbeelding
Betty Slowcombe.
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
30-11-2019 14:09
Ik wil er als veertiger gewoon uitzien als een veertiger en niet als een zestiger.
Als je daar haarverf voor nodig hebt, dan klopt er toch iets niet...
smulrol schreef:
30-11-2019 14:07
Ik vind het toch wel enorm triest hoe vrouwen hier anderen lopen af te zeiken om hun uiterlijk, vooral eeuwige gezeik over vrouwen op leeftijd met kort haar.
Leeftijd en veranderende hormonen (Alopecia androgenetica) zorgen bij vrouwen na de overgang voor dun haar, daar heb je geen keuze in.
Zo vond ik het in en in triest toen een vrouw schreef dat ze verkracht werd terwijl ze laveloos was en veel vrouwen haar verhaal in twijfel ging trekken of zelfs zeiden dat het haar eigen schuld vonden. Dat is pas triest vind je niet?
Avena schreef:
30-11-2019 14:15
huh?
ik zie mezelf als een typisch gevalletje van achter lyceum en van voor nationaal museum voor archeologie
S-Meds schreef:
30-11-2019 14:20
ik zie mezelf als een typisch gevalletje van achter lyceum en van voor nationaal museum voor archeologie
😂
Geen bijzonderheden
Avena schreef:
30-11-2019 14:15
Huh?
Am Yisrael Chai!
[quote=blijfgewoonbianca post_id=30681660 time=1575114363 user_id=14325]
Dus eigenlijk “ van achter museum en van voren lyceum “ ?

fashionvictim schreef:
30-11-2019 14:22
Huh?
Met haarverf verbloem je iets, namelijk het natuurlijke proces van grijs worden. Dus als je haarverf nodig hebt om er zo oud uit te zien als je bent, dan heb je een verwrongen beeld gekregen van hoe iemand van jouw leeftijd eruit zou moeten zien.
pejeka schreef:
29-11-2019 22:55
Met grijs haar hoef je er niet meteen als "moeke" uit te zien (alhoewel ik me afvraag wat er mis is met moeke). Genoeg vrouwen die er met grijs haar fantastisch uitzien. J-Lo is gewoon een soort Marijke Helwegen aan het worden. Plastic jeugd op een veel ouder lichaam geplakt.
Ik heb J-Lo's leeftijd even opgezocht maar die is nog hartstikke jong, hoe oud denk jij precies dat ze is?
Avena schreef:
30-11-2019 14:25
Met haarverf verbloem je iets, namelijk het natuurlijke proces van grijs worden. Dus als je haarverf nodig hebt om er zo oud uit te zien als je bent, dan heb je een verwrongen beeld gekregen van hoe iemand van jouw leeftijd eruit zou moeten zien.
Welnee, met haarverf accentueer ik juist iets. Net als met makeup en (toegegeven) af en toe een prikje.
Ik weet niet wat ik zou doen. Ik ben een brunette en ik heb mijn haren nog nooit geverfd. Ik ben nu 37 en nog geen grijze haren. Maar mijn oma en moeder werden ook vrij laat grijs.
Ik zie wel wat ik doe als ik mijn eerste grijze haar ontdek.
fashionvictim schreef:
30-11-2019 14:22
Huh?
Je vindt een vrouw van 55 met compleet grijs haar eruit zien als 70, maar vrouwen van 55 hebben nu eenmaal in veel gevallen compleet grijs haar. Volgens mij hangt het hebben van grijs haar niet samen met meer of minder rimpels, dus die 70 ontstaat alleen in jouw hoofd. De enige manier om aan jouw denkbeeld te ontsnappen is grijpen naar de verftube. Dat is toch onlogisch?
Lacuba schreef:
30-11-2019 14:28
Welnee, met haarverf accentueer ik juist iets. Net als met makeup en (toegegeven) af en toe een prikje.
Precies. Heerlijk dat er zaken bestaan om dingen te verbloemen.
Geen bijzonderheden
jullie dragen toch ook een beha om te verbloemen dat je borsten eigenlijk op je heupbotten rusten?
S-Meds schreef:
30-11-2019 14:33
jullie dragen toch ook een beha om te verbloemen dat je borsten eigenlijk op je heupbotten rusten?
Mijn heupbotten zijn in geen velden of wegen te bekennen...
fashionvictim schreef:
30-11-2019 12:19
Ik legde het toch al uit? Ik lees allerlei snoeiharde oordelen over veertigers die "krampachtig jong willen blijven" en "lelijk" zijn als ze als midden-veertiger nog niet volledig grijs door het leven willen. Maar gek genoeg hebben jullie het daarbij alleen over vrouwen, terwijl er dagelijks op onze beeldschermen tig mannen te zien zijn die op die leeftijd ook nog gewoon als blonde, bruine, rode of zwartharige mannen door het leven gaan. Sterker: mannen worden eerder en sneller grijs dus de kans dat bijvoorbeeld een Waldemar Torenstra , Barry Atsma, Beau van Ervan Dorens, Johnny de Mol en noem ze allemaal maar op van nature nog zo blond of donker zijn is minimaal. Die verven dus ook allemaal hun haar maar daar zegt niemand van dat ze sneue sukkels zijn die krampachtig jong willen blijven.
Ik heb toch echt een parallel met mannen getrokken. En als je 40er nog niet grijs bent, daar heb ik ook al niks over gezegd.

Ik verafschuw die dubbele moraal en nee, ik zeg niet dat het sneue sukkels zijn die mannen, net zoals ik vrouwen die hun haar verven sneue sukkels vindt.

Ik vind het alleen wel heel erg dat je als vrouw bijna niet met ongeverfde haren over straat kan, dat zou ik voor mannen net zo erg vinden, maar op de een of andere manier is een mannelijke 40er met een grijze bos of kaal hoofd heel normaal. Ik persoonlijk heb trouwens nog helemaal geen last van ‘het moeten verven anders zie ik er 20 jaar ouder uit’, dus er is geen sprake van de kift ofzo.
fashionvictim schreef:
30-11-2019 13:32
Maar dit is dus wat ik in het begin van dit topic bedoelde. Wil je er met grijs haar alsnog mooi uitzien dan zal je dus ook je haar moeten verven om deze gele en grauwe waas eraf te halen en het haar wat diepte te geven. Ook moet je veel meer letten op je make up en kleding, want met dit soort gelig grijs haar ben je al heel snel een vieze Ma Flodder als je in je tuinierbroek met je klompen even snel naar de brievenbus loopt. Je kan dan eigenlijk niet meer zonder make up en goed in de kleren de deur uit en zelfs dan blijf je met deze kleur nog iets viezigs en onverzorgd houden, tenzij je dus weer grijs gaat verven.

Nou, dan kan je net zo goed blond, bruin, zwart of rood verven natuurlijk.
Dat is toch erg? Althans, ik vind het echt heel erg vreselijk dat men vindt dat je er dan opeens onverzorgd uitziet.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 14:45
0.17% gewijzigd
Mevrouw75 schreef:
30-11-2019 14:37
Ik vind het alleen wel heel erg dat je als vrouw bijna niet met ongeverfde haren over straat kan, dat zou ik voor mannen net zo erg vinden, maar op de een of andere manier is een mannelijke 40er met een grijze bos of kaal hoofd heel normaal. Ik persoonlijk heb trouwens nog helemaal geen last van ‘het moeten verven anders zie ik er 20 jaar ouder uit’, dus er is geen sprake van de kift ofzo.
Dit dus. Mannen met grijzende slapen zijn sexy en ze worden zogenaamd zelfs knapper als ze ouder worden. En vrouwen nemen elkaar de hele tijd de maat over hun haarkleur, gewicht, 'onverzorgde' uiterlijk en weet ik veel.
Ik verf al een half jaar mijn haar niet meer, heb nu best wat uitgroei maar dat stoort niet/valt niet op. Miss komt dat omdat ik van donkerblond afkom. Ik ga naar een goede kapper die prachtig natuurlijk mijn haren kleurde maar na jaren van prachtig lang geverfd haar ben ik nu nieuwsgierig naar mijn eigen haar/kleur. Ik denk niet dat ik opeens meer zelfvertrouwen heb (miss onbewust) denk dat het eerder een kwestie is van het hele proces van kleuren een beetje zat zijn. Als mijn haar helemaal uitgegroeid is dan beslis ik wel of ik weer ga kleuren.
Vwb de dames op tv die wat ouder zijn met prachtig gekleurd haar, de laatste tijd betrap ik mezelf op de gedachte dat het eruit ziet als een pruik. Elk haartje zit perfect. Maar het zal duur zijn want het is zeker mooi gedaan.
MinkeDeWit schreef:
30-11-2019 14:30
Je vindt een vrouw van 55 met compleet grijs haar eruit zien als 70, maar vrouwen van 55 hebben nu eenmaal in veel gevallen compleet grijs haar. Volgens mij hangt het hebben van grijs haar niet samen met meer of minder rimpels, dus die 70 ontstaat alleen in jouw hoofd. De enige manier om aan jouw denkbeeld te ontsnappen is grijpen naar de verftube. Dat is toch onlogisch?
Mijn moeder is gestorven op haar vijftigste en had minder grijze haren dan dat meisje van in de 20 waar BGB en ik het eerder over hadden. Ik heb zelf ook minder grijze haren dan dat meisje. Ik ken echt veel eind veertigers die niet hun haar verven die nog helemaal niet compleet grijs zijn, eigenlijk allemaal beginnend grijs. Die zijn overigens ook net als ikzelf geen van allen blank, dat scheelt misschien in referentiekader. De compleet grijze vrouwen die ik ken zijn allemaal zeventigers of zelfs tachtigers. Mijn tantes zijn nog steeds niet compleet grijs en de oudsten zijn al rond de 80. Mijn nichten zijn zoals ik, beginnend grijs, waarvan ik misschien nog wel de ergste ben terwijl zij ouder zijn dan ik.

Dus nee, die 70 ontstaat niet in mijn hoofd, dat is gewoon de realiteit zoals ik die ken.
Am Yisrael Chai!
S-Meds schreef:
30-11-2019 14:33
Niet echt.

Maar ik geef toe dat ik wel weer toe ben aan een bh-verbrandingssessie, waarbij de scheermesjes, botoxspuiten en serums ook mee op het vuur gaan en dat ik me dan bevrijd voel.

Ik draag een bh en scheer mijn benen omdat het echt niet algemeen, of zelfs maar een beetje, geaccepteerd is dat ik die zaken weglaat. Heel zwak van me, maar ik ben een meeloper.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 14:49
20.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven