Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd

zaterdag 30 november 2019 om 15:55
is dat andersom ook?Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 15:42Ik heb er een grote hekel aan om naar de kapper te gaan. Ik ga hooguit 4 keer per jaar. Ik moet er nog niet aan denken dat ik daar om de 6 weken zit.

zaterdag 30 november 2019 om 15:58
Nee.fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 15:00Ook mijn 23 jarige collega's verven hun haar, dat hoort toch eigenlijk gewoon een beetje bij basis haircare?

zaterdag 30 november 2019 om 15:59
Daar ben ik het helemaal mee eens. Echt lang haar benadrukt de naar beneden gerichte lijnen in je gezicht .
Ik vind zelf een coupe met lagen tot kin-lengte het mooist. Het ECHT korte haar (de pixie) kan heel mooi staan, maar daar moet je een perfect hoofd voor hebben wil dat staan.

zaterdag 30 november 2019 om 16:00
dat de kapper ook blij is dat hij jou niet om de zes weken in de stoel heeft?Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 15:59Ik wil wel op je reageren maar ik snap echt niet wat je bedoelt. Leg maar uit dan.

zaterdag 30 november 2019 om 16:03
Ik heb het geverfd van mijn dertigste tot mijn zestigste en je wil niet weten hoe beu ik het was. En hoe mijn hoofd veranderde en hoe stom dat bruine haar op het laatst stond. Heel onnatuurlijk bij mijn huid. Nu klopt het plaatje beter en kan ik oprecht zeggen dat het niet ouder heeft gemaakt.
Ik draag veel kleding met lichte grijstinten en aubergine-achtige kleuren. Het staat stukken beter dan de kleuren die ik bij het bruine haar droeg.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 16:06
13.99% gewijzigd

zaterdag 30 november 2019 om 16:04
zaterdag 30 november 2019 om 16:05
Als je niet weet waar je het over hebt, hoef je op zich niet per se je mening te geven

Je gebruikt natuurlijk wel andere producten, maar dan natuurlijk zodat je haar goed verzorgd is en niet droog wordt en niet pluist. En dat is fijn, want dan komt je grijze haar een stuk beter tot z’n recht.
Hallo?!
zaterdag 30 november 2019 om 16:05
Nee natuurlijk niet, want toen was je al oud.herfstappeltaart schreef: ↑30-11-2019 16:03Ik heb het geverfd van mijn dertigste tot mijn zestigste en je wil niet weten hoe beu ik het was. En hoe mijn hoofd veranderde en hoe stom dat bruine haar op het laatst stond. Heel onnatuurlijk bij mijn huid. Nu klopt het plaatje beter en kan ik oprecht zeggen dat het niet ouder heeft gemaakt.

zaterdag 30 november 2019 om 16:06
Doe even rustig zeg. Het is een GRAPBlondie456 schreef: ↑30-11-2019 16:04Oke, wat een vreselijke misselijke opmerking. Dit zegt meer over jou dan over mij. Maar ik ga verder liever niet in discussie met een of andere gespierde tokkie.
G
R
A
P
waar zit je humor toch Blondie
zaterdag 30 november 2019 om 16:07
TO er zijn op Instagram vele transities te volgen misschien is dat leuk voor je. Voor de grijze landingsbaan kun je iets op je hoofd dragen, nu met de winter helemaal niet zo gek. Steeds je haar een beetje bijknippen en door de kapper laten verven.
Verder lees ik dat kinderen jonge vrouwen met grijze haren steevast oma noemen, nog nooit meegemaakt!
Ik begon in de puberteit al grijs te worden ik heb mijn haar nooit geverfd, de laatste jaren gaat het wel harder, ik loop nu tegen de 50 en denk heus wel eens aan verven toch denk ik dat ongelukkig wordt van het steeds met mijn haar bezig moeten zijn, ik vind uitgroei nl zooooo lelijk, ik heb een erg donkere haarkleur van mezelf en zou die kleur dan willen. Álle vrouwen die ik ken die hun haar verven in een donkere kleur, daarbij zie ik de uitgroei als ik met ze sta te praten. Dus niet van afstand maar echt wel dichtbij. Tja, ik zou me daaraan gaan ergeren als dat bij mij zo zou zijn, dat heeft me altijd tegen gehouden te verven. Ook vind ik donker geverfd haar meestal hard over komen.... het voordeel is dat ik nooit geverfd heb, dus ik groei met mijn haar mee, en soms schrik ik wel hoor, als ik mezelf op een foto zie, niet dat ik mijn haarkleur niet mooi vind, maar omdat ik in mijn hoofd toch donkerder ben dan de realiteit dan laat zien.
Verder lees ik dat kinderen jonge vrouwen met grijze haren steevast oma noemen, nog nooit meegemaakt!
Ik begon in de puberteit al grijs te worden ik heb mijn haar nooit geverfd, de laatste jaren gaat het wel harder, ik loop nu tegen de 50 en denk heus wel eens aan verven toch denk ik dat ongelukkig wordt van het steeds met mijn haar bezig moeten zijn, ik vind uitgroei nl zooooo lelijk, ik heb een erg donkere haarkleur van mezelf en zou die kleur dan willen. Álle vrouwen die ik ken die hun haar verven in een donkere kleur, daarbij zie ik de uitgroei als ik met ze sta te praten. Dus niet van afstand maar echt wel dichtbij. Tja, ik zou me daaraan gaan ergeren als dat bij mij zo zou zijn, dat heeft me altijd tegen gehouden te verven. Ook vind ik donker geverfd haar meestal hard over komen.... het voordeel is dat ik nooit geverfd heb, dus ik groei met mijn haar mee, en soms schrik ik wel hoor, als ik mezelf op een foto zie, niet dat ik mijn haarkleur niet mooi vind, maar omdat ik in mijn hoofd toch donkerder ben dan de realiteit dan laat zien.

tęssa44- wijzigde dit bericht op 30-11-2019 16:08
0.04% gewijzigd

zaterdag 30 november 2019 om 16:09
Tęssa44- schreef: ↑30-11-2019 16:07TO er zijn op Instagram vele transities te volgen misschien is dat leuk voor je. Voor de grijze landingsbaan kun je iets op je hoofd dragen, nu met de winter helemaal niet zo gek. Steeds je haar een beetje bijknippen en door de kapper laten verven.
Ik begon in de puberteit al grijs te worden ik heb mijn haar nooit geverfd, de laatste jaren gaat het wel harder, ik loop nu tegen de 50 en denk heus wel eens aan verven toch denk ik dat ongelukkig wordt van het steeds met mijn haar bezig moeten zijn, ik vind uitgroei nl zooooo lelijk, ik heb een erg donker haarkleur van mezelf en zou die kleur dan willen. Álle vrouwen die ik ken die hun haar verven in een donkere kleur, daarbij zie ik de uitgroei als ik met ze sta te praten. Dus niet van afstand maar echt wel dichtbij. Tja, ik zou me daaraan gaan ergeren als dat bij mij zo zou zijn, dat heeft me altijd tegen gehouden te verven. Ook vind ik donker geverfd haar meestal hard over komen.... het voordeel is dat ik nooit geverfd heb, dus ik groei met mijn haar mee, en soms schrik ik wel hoor, als ik mezelf op een foto zie, niet dat ik mijn haarkleur niet mooi vind, maar omdat ik in mijn hoofd toch donkerder ben dan de realiteit dan laat zien.
Advies: begin er niet meer aan. Je bespaart jezelf de uitgroei-periode.
zaterdag 30 november 2019 om 16:11
Ik zeg niet tegen vriendin van meer dan 100 kilo, dat ze dik is.Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 15:56Dan geloof je het toch niet. Wij praten elkaar niet naar de mond om aardig gevonden te worden.
Wel, dat ze zich heel leuk kleedt, wat ook echt zo is.
Tegen een andere vriendin met de meest vreemde kleurencombinaties in haar kleding, dat haar kledingkeuze heel gedurfd is, als ze mij vraagt hoe ik het vind.
Die vrouwen vind ik aardig, dus ik probeer iets te zeggen wat ik oprecht meen.

zaterdag 30 november 2019 om 16:13
ja precies.hannaa45 schreef: ↑30-11-2019 16:11Ik zeg niet tegen vriendin van meer dan 100 kilo, dat ze dik is.
Tegen een andere vriendin met de meest vreemde kleurencombinaties in haar kleding, dat haar kledingkeuze heel gedurfd is, als ze mij vraagt hoe ik het vind.

zaterdag 30 november 2019 om 16:13
Als je grijs bent moet je je haar nooit kleuren in dezelfde kleur als je vroeger was. Dat is dan niet meer natuurlijk omdat de kleur van je gezicht ook wat grauwer is geworden. Ga dan voor een iets lichtere haarkleur dan je vroeger was. Zie het als een schilderij die met zwart is omlijst. Dan komen dingen zoals rimpels naar voren.

zaterdag 30 november 2019 om 16:16
Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 16:13Als je grijs bent moet je je haar nooit kleuren in dezelfde kleur als je vroeger was. Dat is dan niet meer natuurlijk omdat de kleur van je gezicht ook wat grauwer is geworden. Ga dan voor een iets lichtere haarkleur dan je vroeger was. Zie het als een schilderij die met zwart is omlijst. Dan komen dingen zoals rimpels naar voren.
Klopt. Maar ik was van mezelf heeeeel donkerbruin. Toen ik ben gaan verven was ik nog vrij jong. Ergens begin dertig. Toen heb ik modieuze tintjes gebruikt. Later werd dat moccabruin en nog lichter bruin of donkerblond stond echt heel raar. Het paste niet bij me.
Vandaar de keuze voor natuurlijk grijs.
Het zilver in mijn "pony" en bij mijn oren staat veel beter bij mijn huid.

zaterdag 30 november 2019 om 16:19
Die vriendin van 100 kilo is dus wel dik. Ik zou daar zelf nooit iets over zeggen maar als ze aan mij zou vragen van vind je mij dik dan zou ik eerlijk antwoorden.hannaa45 schreef: ↑30-11-2019 16:11Ik zeg niet tegen vriendin van meer dan 100 kilo, dat ze dik is.