Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd

zaterdag 30 november 2019 om 15:37
ja maar sorry hoor, Betty, jouw haar is echt Pejeka-style Ik vind het heel mooi hoor en je mag best toegeven dat het geverfd isBetty_Slocombe schreef: ↑30-11-2019 15:33Ik heb hier niets te zoeken verder, maar ik ben dus niet Pejeka. Dat dat duidelijk zijn mag.
Voorts verf ik mijn haar heel zelden, nu al jaren niet meer. Vooral omdat ik mijn eigen kleur erg mooi vind én omdat mijn haar zo poreus is dat verf er eeuwig in blijft hangen. Ik denk niet dat ik grijs word, maar kleurloos. Ik ken best meer vrouwen die hun haar niet verven, ook in mijn omgeving en op mijn werk. En ik ken ook een heel leger peper-en-zout-blondines die altijd kastanjebruin zijn.

anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 15:38
12.75% gewijzigd

zaterdag 30 november 2019 om 15:38
Precies. De dames die ik ken die er elke 6-8 weken weer een nieuwe lading Schwarzkopf in kladderen zijn echt niet heel modieus, mijn collega met schitterend grijs haar is dat dan weer wel.

zaterdag 30 november 2019 om 15:41
Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 15:32Als je al een beetje uitgroei hebt dan zie je al dat het gekleurd is.
Precies, dat bedoel ik.

zaterdag 30 november 2019 om 15:42
Dat is heel fijn voor je, maar dat is vaak wel de reden dan men overgaat op kort haar. Het dunner worden.

zaterdag 30 november 2019 om 15:45
Dat is vaak gemakzucht.herfstappeltaart schreef: ↑30-11-2019 15:42Dat is heel fijn voor je, maar dat is vaak wel de reden dan men overgaat op kort haar. Het dunner worden.

zaterdag 30 november 2019 om 15:45

zaterdag 30 november 2019 om 15:46
Onzin.
zaterdag 30 november 2019 om 15:47
Snap jij nou echt niet, dat mensen je jonger schatten omdat ze je een complimentje willen maken?Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 09:57Toen ik 14 was wilde ik er juist ouder uit zien om een cafe binnen te komen. Dat lukte ook wel met make-up. Ik word ook altijd jonger geschat en dat vind ik heel fijn. Ik ben blij dat ik nog geen rimpels heb want dat vind ik niet mooi.
Ze zien heus wel dat je midden vijftig bent en doen er dan een paar jaar vanaf om jou een pleziertje te doen.

zaterdag 30 november 2019 om 15:50
Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 15:48Juist met kort haar kijk je vaak op de hoofdhuid als men minder haar krijgt. Met langer haar kun je dat beter verbloemen maar dan moet je dus wel zorgen dat je volume hebt in je langere haren en daar gebruik van maken.
Hoe zie je dat voor je? Met allemaal ingewikkelde bouwwerken op je hoofd?

zaterdag 30 november 2019 om 15:50
Nee want mijn vrienden zijn eerlijk tegen mij en die weten mijn leeftijd. Geloof het of niet want daar zit ik niet mee maar er zijn echt mensen zoals ik die er jonger uit zien dan ze zijn.

zaterdag 30 november 2019 om 15:51
Je moet helemaal niks..Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 15:48Juist met kort haar kijk je vaak op de hoofdhuid als men minder haar krijgt. Met langer haar kun je dat beter verbloemen maar dan moet je dus wel zorgen dat je volume hebt in je langere haren en daar gebruik van maken.
Lang babyfijn haar is ook geen gezicht want dan kijk je er net zo goed zo doorheen.

zaterdag 30 november 2019 om 15:52
Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 15:50Nee want mijn vrienden zijn eerlijk tegen mij en die weten mijn leeftijd. Geloof het of niet want daar zit ik niet mee maar er zijn echt mensen zoals ik die er jonger uit zien dan ze zijn.
Ik zie er ook jonger uit dan ik ben. Met grijs haar

Die aardige vrienden van je weten heus wel, dat jonger lijken dan je bent heel belangrijk voor je is.Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 15:50Nee want mijn vrienden zijn eerlijk tegen mij en die weten mijn leeftijd.

Nee, geen ingewikkelde dingen maar een krulset kan al een oplossing zijn zodat je wat volume in je haar krijgt en niet op de hoofdhuid kijkt en dat is makkelijker met wat meer haar dan met een echt kort kapsel. Daar valt niks meer van te maken.herfstappeltaart schreef: ↑30-11-2019 15:50Hoe zie je dat voor je? Met allemaal ingewikkelde bouwwerken op je hoofd?

zaterdag 30 november 2019 om 15:53
als je als vrouw kaal wordt kan je beter je haar niet te lang houden. Lang haar accentueert de kaalheid.
https://www.libelle.nl/mode-beauty/kapsel-vol-haar/
https://www.libelle.nl/mode-beauty/kapsel-vol-haar/

natuurlijk wel.Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 15:52Nee, geen ingewikkelde dingen maar een krulset kan al een oplossing zijn zodat je wat volume in je haar krijgt en niet op de hoofdhuid kijkt en dat is makkelijker met wat meer haar dan met een echt kort kapsel. Daar valt niks meer van te maken.
Een knot boven op je kale hoofd?Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 15:48Juist met kort haar kijk je vaak op de hoofdhuid als men minder haar krijgt. Met langer haar kun je dat beter verbloemen maar dan moet je dus wel zorgen dat je volume hebt in je langere haren en daar gebruik van maken.

Dat vind ik oprecht fijn voor je.

zaterdag 30 november 2019 om 15:54
Ik ben 28 en heb van mijzelf donkerbruin haar. Sinds zo'n 2 jaar zie ik wel met steeds meer regelmaat grijze haren/strengen verschijnen en verf ik het dus. Ik baal daar wel van, dat het zo jong al 'moet'. Nouja het moet niet, maar ik vind het zelf als twintiger niet prettig om al met grijs haar te lopen dus verf ik het.
Ik ga er maar vanuit dat het genetisch is, mijn moeder had hetzelfde. En als je van nature donker haar hebt valt het ook zo snel op.
Ik ga er maar vanuit dat het genetisch is, mijn moeder had hetzelfde. En als je van nature donker haar hebt valt het ook zo snel op.