Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
S-Meds schreef:
30-11-2019 14:33
jullie dragen toch ook een beha om te verbloemen dat je borsten eigenlijk op je heupbotten rusten?
Precies . Zolang ik niet in mijzelf hoef te laten snijden om er beter uit te zien doe ik dat op alle mogelijk aangeboden manieren .
Ik ben nu midden 40 en ook zo'n 6/7 jaar geleden gestopt met verven. Ik ben donkerblond van mezelf met een natuurlijke coupe soleil door de zon en de grijze haren worden pas de laatste 1-2 jaar echt zichtbaar. Maar heb de mazzel dat het net als de coupe soleil plukjes zijn en niet gelijk mijn hele haar.

Ik vind het nog niet storend. Maar als ik dat wel ga vinden kan ik me zo voorstellen dat ik mijn coupe soleil wat ga aanvullen met een kunstmatige.

Het stoppen met verven is me zo goed bevallen. Mijn haar was droog en pluizig van al het verven en is nu echt weer gezond.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
fashionvictim schreef:
30-11-2019 14:44
Mijn moeder is gestorven op haar vijftigste en had minder grijze haren dan dat meisje van in de 20 waar BGB en ik het eerder over hadden. Ik heb zelf ook minder grijze haren dan dat meisje. Ik ken echt veel eind veertigers die niet hun haar verven die nog helemaal niet compleet grijs zijn, eigenlijk allemaal beginnend grijs. Die zijn overigens ook net als ikzelf geen van allen blank, dat scheelt misschien in referentiekader. De compleet grijze vrouwen die ik ken zijn allemaal zeventigers of zelfs tachtigers. Mijn tantes zijn nog steeds niet compleet grijs en de oudsten zijn al rond de 80. Mijn nichten zijn zoals ik, beginnend grijs, waarvan ik misschien nog wel de ergste ben terwijl zij ouder zijn dan ik.

Dus nee, die 70 ontstaat niet in mijn hoofd, dat is gewoon de realiteit zoals ik die ken.
Ik ken veel niet-grijze veertigers, maar net zoveel wel-grijze veertigers. Waarbij de vrouwen het állemaal verven (ook als er wat streepjes grijs zijn) en de mannen niet.
Mevrouw75 schreef:
30-11-2019 14:37
Ik heb toch echt een parallel met mannen getrokken. En als je 40er nog niet grijs bent, daar heb ik ook al niks over gezegd.

Ik verafschuw die dubbele moraal en nee, ik zeg niet dat het sneue sukkels zijn die mannen, net zoals ik vrouwen die hun haar verven sneue sukkels vindt.

Ik vind het alleen wel heel erg dat je als vrouw bijna niet met ongeverfde haren over straat kan, dat zou ik voor mannen net zo erg vinden, maar op de een of andere manier is een mannelijke 40er met een grijze bos of kaal hoofd heel normaal. Ik persoonlijk heb trouwens nog helemaal geen last van ‘het moeten verven anders zie ik er 20 jaar ouder uit’, dus er is geen sprake van de kift ofzo.
Maar volgens mij zijn de meeste veertigers ook nog helemaal niet grijs! Ik bedoel, ik lig niet naast Sophie Hilbrand in bed maar ik kan me niet voorstellen dat zij van nature al zo grijs is als die gelige mevrouw waar je net op reageert.
Am Yisrael Chai!
Mevrouw75 schreef:
30-11-2019 14:46
Ik ken veel niet-grijze veertigers, maar net zoveel wel-grijze veertigers. Waarbij de vrouwen het állemaal verven (ook als er wat streepjes grijs zijn) en de mannen niet.
Maar wie zegt dat ze verven vanwege het grijs? De enige jaren waarin ik sinds mijn puberteit níet geverfd heb waren tussen mijn 40 en 43e. Toen had ik er een tijdje geen zin in en wou ik donker door het leven, en dat zijn juist de jaren waarin de eerste grijze haren opkomen. Other than that verf ik al sinds mijn zestiende gewoon omdat ik dat leuk vind. En tot mijn 30e had ik zeker nog geen enkele grijze haar, dus daar deed ik het niet voor.

Nu trouwens nog steeds niet alleen vanwege het grijs, al speelt dat nu wel een rol. Maar dus ook omdat ik geverfd haar sowieso mooier vind.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
30-11-2019 14:47
Maar volgens mij zijn de meeste veertigers ook nog helemaal niet grijs! Ik bedoel, ik lig niet naast Sophie Hilbrand in bed maar ik kan me niet voorstellen dat zij van nature al zo grijs is als die gelige mevrouw waar je net op reageert.
Dat kan hoor, dat ze niet grijs is, bij mij zijn het ook nog maar een paar haren in de categorie ‘die kan ik nog wegtrekken’. Daarnaast ken ik echt veel 40ers die wel verven, omdat op je vijfenveertigste grijs ‘wel echt heel vroeg is’, terwijl het nou niet heel bijzonder is om dan grijs (grijzend) te zijn.
fashionvictim schreef:
30-11-2019 14:50
Maar wie zegt dat ze verven vanwege het grijs? De enige jaren waarin ik sinds mijn puberteit níet geverfd heb waren tussen mijn 40 en 43e. Toen had ik er een tijdje geen zin in en wou ik donker door het leven, en dat zijn juist de jaren waarin de eerste grijze haren opkomen. Other than that verf ik al sinds mijn zestiende gewoon omdat ik dat leuk vind. En tot mijn 30e had ik zeker nog geen enkele grijze haar, dus daar deed ik het niet voor.

Nu trouwens nog steeds niet alleen vanwege het grijs, al speelt dat nu wel een rol. Maar dus ook omdat ik geverfd haar sowieso mooier vind.
Zijzelf zeggen het.
S-Meds schreef:
30-11-2019 14:33
jullie dragen toch ook een beha om te verbloemen dat je borsten eigenlijk op je heupbotten rusten?
Pronte tieten hier, ook zonder bh. Elk mens is toch anders? De een wordt vroeg grijs, de ander zakt wat makkelijker uit. En iedereen doet daar 'aan' wat hij of zij wil. En nee FV ik verheerlijk grijze coupes niet. Mij staat het een stuk zachter dan mijn ooit bruine tint en om dan te poneren dat ik dus 20 jaar ouder lijk dan met gekleurd haar, is gewoon onzin. Ik straal veel meer dan 20 jaar geleden bijvoorbeeld. Omdat ik een stuk gelukkiger en zelfverzekerder ben dan 20 jaar geleden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mevrouw75 schreef:
30-11-2019 14:53
Zijzelf zeggen het.
Dus zij verfden daarvoor hun haar nooit? Ik zat me net te bedenken dat in mijn omgeving het normaler is om je haar te verven dan om dat niet te doen. Ook mijn 23 jarige collega's verven hun haar, dat hoort toch eigenlijk gewoon een beetje bij basis haircare?
Am Yisrael Chai!
Avena schreef:
30-11-2019 14:41
Dit dus. Mannen met grijzende slapen zijn sexy en ze worden zogenaamd zelfs knapper als ze ouder worden. En vrouwen nemen elkaar de hele tijd de maat over hun haarkleur, gewicht, 'onverzorgde' uiterlijk en weet ik veel.
Nee hoor, mannen worden ook niet knapper naar mate ze ouder worden. Die uitspraak is door een man verzonnen dat kan niet anders.
fashionvictim schreef:
30-11-2019 15:00
Dus zij verfden daarvoor hun haar nooit? Ik zat me net te bedenken dat in mijn omgeving het normaler is om je haar te verven dan om dat niet te doen. Ook mijn 23 jarige collega's verven hun haar, dat hoort toch eigenlijk gewoon een beetje bij basis haircare?
Ik ken geen enkele vriendin, familie of collega’s die NIET verven. Heb er goed over nagedacht.
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
Echt? Basis haircare? Ik verf mijn haar nooit en diegenen die verven zien het alleen als extra basis omdat ze al grijs aan het worden zijn.
fashionvictim schreef:
Ik ben vroeger kapster geweest en toen heb ik 1 keer coupe soleil gehad. Ik ben 54 en heb verder nog nooit mijn haar gekleurd.
yasmijn schreef:
30-11-2019 15:03
Ik ken geen enkele vriendin, familie of collega’s die NIET verven. Heb er goed over nagedacht.
Hoe kan dat?
Ik weet dat ik een beetje alternatief ben, maar ik zit nou ook weer niet zo in de alternatieve hoek.
yasmijn schreef:
30-11-2019 15:03
Ik ken wel wat vrouwen die niet verven, maar dat is dus vooral als statement of omdat het niet-blanke vrouwen met zwart haar zijn. Maar het overgrote merendeel verft inderdaad. Ik vind het ook echt bijzonder om te lezen dat mensen in omgevingen zitten waar vrijwel niemand zijn haar verft.
Am Yisrael Chai!
Mevrouw75 schreef:
30-11-2019 15:06
Hoe kan dat?
Ik weet dat ik een beetje alternatief ben, maar ik zit nou ook weer niet zo in de alternatieve hoek.
Highlights, lowlights, balayages, dip dyes, ombres zijn toch wel dingen die ik echt heel standaard vind omdat vrijwel iedereen die ik ken wel iets van die opties heeft.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
30-11-2019 15:11
Highlights, lowlights, balayages, dip dyes, ombres zijn toch wel dingen die ik echt heel standaard vind omdat vrijwel iedereen die ik ken wel iets van die opties heeft.
Ja dat.
Geen bijzonderheden
Mevrouw75 schreef:
30-11-2019 15:06
Hoe kan dat?
Ik zit meer in de modieuze hoek denk ik.
Geen bijzonderheden
Heb niet het hele topic gelezen (wat een hoop discussie over een haarkleur zeg). Dus misschien is dit mosterd. Maar mijn idee om de uitgroei te voorkomen: verf het nog 1 keer in de grijstinten die je denkt natuurlijk te hebben. Dan kun je het daarna rustig laten uitgroeien en zie je de uitgroei ook niet. Zo heb je die overgangsperiode niet.
Ik ben altijd blij geweest met mijn haarkleur dus zo lang ik niet grijs word ga ik er ook niks aan veranderen.
fashionvictim schreef:
30-11-2019 15:11
Balayages en ombres heb ik net moeten opzoeken, lowlights zit ik een beetje beredeneren vanuit highlights en dip dye ken ik toevalligerwijs dan weer wel.
Lacuba schreef:
30-11-2019 10:34
Sommige mensen hebben spiegels en mensen om zich heen.

Maar hoe weet je nu of mensen niet zien dat je je haar verft? Zeggen ze dat? Of zeggen ze niks? Hoe weet je dat nu?
herfstappeltaart schreef:
30-11-2019 15:27
Maar hoe weet je nu of mensen niet zien dat je je haar verft? Zeggen ze dat? Of zeggen ze niks? Hoe weet je dat nu?
Als je al een beetje uitgroei hebt dan zie je al dat het gekleurd is.
S-Meds schreef:
30-11-2019 14:14
wat vinden jullie dan van de pejekastyle? Grijs met een vleugje purple
Afbeelding
Ik heb hier niets te zoeken verder, maar ik ben dus niet Pejeka. Dat dat duidelijk zijn mag.

Voorts verf ik mijn haar heel zelden, nu al jaren niet meer. Vooral omdat ik mijn eigen kleur erg mooi vind én omdat mijn haar zo poreus is dat verf er eeuwig in blijft hangen. Ik denk niet dat ik grijs word, maar kleurloos. Ik ken best meer vrouwen die hun haar niet verven, ook in mijn omgeving en op mijn werk. En ik ken ook een heel leger peper-en-zout-blondines die altijd kastanjebruin zijn.
yasmijn schreef:
30-11-2019 15:17
Ik zit meer in de modieuze hoek denk ik.

Mwoah, vind ik nou ook weer onzin. Ik heb tantes die gewoon elke zes weken naar de kapper gaan, maar die echt niet in die hoek te plaatsen zijn :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven