Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
maandag 2 december 2019 om 07:51
Ja, gekleurde dagcreme, poedertje , mascara en wenkbrauwen aanzetten. Lipgloss en klaar. 15 min werk.herfstappeltaart schreef: ↑02-12-2019 07:38Even een zijpaadje van de OP (mag wel even he TO?):
Maken jullie je allemaal op en elke ochtend? En hoe uitgebreid?
Ik wilde eerst een nieuw topic starten met deze vraag maar er is al een make-up-topic zie ik en en daar gaat het meer om allerlei soorten en merken.
Always look on the bright side of life
maandag 2 december 2019 om 07:54
Flowerspowers schreef: ↑02-12-2019 07:51Ja, gekleurde dagcreme, poedertje , mascara en wenkbrauwen aanzetten. Lipgloss en klaar. 15 min werk.
En altijd? (werk en vrije dag)
Ik probeer hier zelf wat meer moeite voor te doen maar ben lui op dit gebied. Ik verzorg me wel goed (elke week scrubben, haar wassen met zilvershampoo, bodycream, handcreme enz. enz.) maar make-up schiet er vaak bij in.
Elke ochtend mascara vind ik gewoon een beetje veel werk (en vooral ook het er weer af moet halen 's avonds)
Bij mij is het dagcreme, onzichtbaar poedertje en verzorgende lippenbalsem en verder kom ik door de week niet.
Als ik op visite ga gebruik ik wel oogschaduw, mascara en lippenstift.
maandag 2 december 2019 om 08:00
Vaak wel, gister vrije dag en alleen supermarkt geweest, dan heb ik alleen dagcreme op. Ik vind met mascara er net even wat gezelliger uitzien bij mezelf.
Always look on the bright side of life
maandag 2 december 2019 om 08:09
Ja elke dag make up; oogpotlood, mascara en als ik zin heb lippenstift.
Kleding pak ik ook uit, elke dag. Soms voel ik me wat overdressed, het valt me op dat de gemiddelde Nederlander gauw gaat voor gemak. Spijkerbroek, trui en klaar..
Ik hou van kleding. Dat maakt me af, make up is voor mij wat dat betreft wat meer ondergeschikt.
Kleding pak ik ook uit, elke dag. Soms voel ik me wat overdressed, het valt me op dat de gemiddelde Nederlander gauw gaat voor gemak. Spijkerbroek, trui en klaar..
Ik hou van kleding. Dat maakt me af, make up is voor mij wat dat betreft wat meer ondergeschikt.
maandag 2 december 2019 om 08:16
Dit heb ik! Is al jaren in de mode, het is de nieuwe manier van highlights zetten. Maar met een lichte uitgroei is het geen gezicht natuurlijk.blijfgewoonbianca schreef: ↑01-12-2019 23:38En een geverfde uitgroei is retecool....
https://glamour.studio/service/balayage/
https://www.johnbeerens.com/blog/alles- ... r-balayage
![]()
maandag 2 december 2019 om 08:31
Dit is een van de vooroordelen die een naturel grijze als ik grote onzin vinden.
Alsof je dankzij je grijze haar automatisch met hangende schoudertjes, een beige vest en ANWB jack naar de supermarkt sjokt om spruitjes en Mariabiscuitjes te kopen.
Om bij thuiskomst met een nieuwe sok op de pennen naar Koffietijd te kijken terwijl het draadjesvlees staat te pruttelen.
maandag 2 december 2019 om 08:32
Nee. En ik verf ook al nietherfstappeltaart schreef: ↑02-12-2019 07:38Even een zijpaadje van de OP (mag wel even he TO?):
Ik wilde eerst een nieuw topic starten met deze vraag maar er is al een make-up-topic zie ik en en daar gaat het meer om allerlei soorten en merken.
maandag 2 december 2019 om 08:32
Ja, in ieder geval als ik werk en in meer of mindere mate op vrije dagen. Op werkdagen is het iets van BB cream/foundation, blush, wenkbrauwgel, oogschaduw, oogpotlood (vervaagd, niet zo'n harde lijn), mascara en iets op de lippen.herfstappeltaart schreef: ↑02-12-2019 07:38Even een zijpaadje van de OP (mag wel even he TO?):
En concealer onder de ogen! (Hoe kan ik dat nou bijna vergeten?)
Toevoeging: Dit zit er in 10 minuten op. Maar als ik vrij heb, wil ik er soms nog veel meer aandacht aan besteden en het echt perfectioneren of een mooie eyeliner erbij zetten of ik doe dan juist (bijna) niks op. Wat ik hier noem is m'n standaardroutine voor werkdagen.
liliane13 wijzigde dit bericht op 02-12-2019 08:38
22.51% gewijzigd
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~
maandag 2 december 2019 om 08:33
amarna schreef: ↑02-12-2019 08:31Dit is een van de vooroordelen die een naturel grijze als ik grote onzin vinden.
Alsof je dankzij je grijze haar automatisch met hangende schoudertjes, een beige vest en ANWB jack naar de supermarkt sjokt om spruitjes en Mariabiscuitjes te kopen.
Om bij thuiskomst met een nieuwe sok op de pennen naar Koffietijd te kijken terwijl het draadjesvlees staat te pruttelen.
maandag 2 december 2019 om 08:36
In de winter foundation, in de zomer minerale poeder, lipstick, oogschaduw, eyeliner, wenbrauwpotlood of wenkbrauwmascara. Wimpermascara zelden want daar krijg ik jeuk van.herfstappeltaart schreef: ↑02-12-2019 07:38Even een zijpaadje van de OP (mag wel even he TO?):
maandag 2 december 2019 om 08:42
amarna schreef: ↑02-12-2019 08:31Dit is een van de vooroordelen die een naturel grijze als ik grote onzin vinden.
"fluistert": ik heb trouwens wel net mijn ANWB-jas aangetrokken omdat ik op de fiets weg moet en het is koud. Heerlijk warm is ie
maandag 2 december 2019 om 08:42
fashionvictim schreef: ↑01-12-2019 22:44Ik heb dezelfde ervaring als Positivevibes en ervaar grijs helemaal niet als taboe. Ik ken en zie regelmatig grijze vrouwen. Ze zijn alleen geen veertigers, maar zestigers en ouder.
Dat dat ook komen, doordat jij vrouwen met grijs haar standaard ouder schat? Dat je er dus helemaal niet van uit gaat, dat deze vrouwen wel eens 40 kunnen zijn?
Ik ben 50+ en verf al zo'n 15 jaar m'n haar niet meer. Ik krijg wat grijze haren, maar niet veel. Valt tussen m'n donkerblond ook niet zo op, volgens mij. Maar vriendinnen van mij werden al wel met 40 grijs en dachten dat ik m'n haar juist verfde, omdat ik niet grijs was.
Ik word van dit topic trouwens enigszins verdrietig, als ik lees wat vrouwen allemaal zouden moeten. Is er een mooie foto van een oudere vrouw met grijs haar, komt er als commentaar "er zou wat meer/beter make-up op moeten" Echt, WAAROM?
Nou is dat voor mij sowieso onmogelijk, net als een 'leuke coupe knippen' met 'een goede styling' etc. Mijn haar wil niet lang. Mijn huid wil geen make-up en/of stylingsproducten. Momenteel is mijn huid één grote rode schilferige vlek van de eczeem. Als ik sommige vrouwen hier lees zouden die volgens mij liever dood zijn, dan in mijn huid te moeten leven. Ondertussen geven ze graag en keihard commentaar op vrouwen, die niet aan hun norm voldoen. Nou ben ik over het algemeen vrij onverschillig over m'n uiterlijk, dus mij heb je er niet echt mee. Maar misschien kan men hier eens wat rekening mee houden? Dat je blij mag zijn, dat je eruit ziet zoals jij zelf het mooist vindt. Dat je blij mag zijn dat je haar hebt, dat nog steeds vol en lang kan zijn. Dat sowieso lang kan zijn, als dat is wat jij het mooist vindt. Dat je blij mag zijn, dat je je haar kúnt verven, zonder er gelijk uit te zien als een rood gevlekt monster. Om over 'eigenlijk moet er nog make-up op' maar niet te spreken.
Later is nu
maandag 2 december 2019 om 08:48
Zullen we een x koffie drinken, ken je ook een jongere grijze duif,fashionvictim schreef: ↑01-12-2019 22:44Ik heb dezelfde ervaring als Positivevibes en ervaar grijs helemaal niet als taboe. Ik ken en zie regelmatig grijze vrouwen. Ze zijn alleen geen veertigers, maar zestigers en ouder.
Ik snap wel wat je zegt hoor, ik heb mijn haar nooit geverfd en was altijd de enige in mijn omgeving nu ik het einde van de veertig bereik kantelt het in mijn omgeving. Maar vrouwen waren of zijn echt wel grijs hoor, alleen zie je het niet. De vriendinnen van mijn leeftijd zijn eigenlijk allemaal grijs of grijs aan het worden, het is natuurlijk net als bij de mannen daar zie je het wel omdat de meeste niet verven. Ik weet zelfs dat ik minder grijs ben dan sommige vriendinnen, terwijl ik al begon in mijn tienerjaren. (En toen was ik dus nog niet in de overgang
Als ik lelijk grijs geworden was had ik misschien ook wel geverfd ik heb het geluk dat mijn voorkant zwart blijft, waardoor ik nog steeds mijn donkere uiterlijk houd, mijn grijs is heel fris, dus niet geel. Ik heb hele dikke zwarte wenkbrauwen van mezelf en een frisse kleur op mijn gezicht. Ik herken niet wat je zegt over dat ik zestig geschat wordt, nog nooit. Ik heb er zelf wel eens een paar jaar opgegooid toen een groep vrouwen het aan me vroeg, (vond ik leuk om te zien wat de reacties zouden zijn) die geloofden me niet en gingen in discussie ik heb ze in de waan gelaten dat ik de 50 al gepasseerd was, ik vond de complimenten wel leuk.
Verder heeft leeftijd in mijn beleving meer met uitstraling te maken, haardracht, kleding en ook zeker je figuur, slanke mensen worden over het algemeen ook jonger geschat. Ik zal van achteren vast wel eens ouder geschat worden vanwege mijn grijze haren, tot ik me omdraai, want iedereen kan zien dat ik niet de huid heb van een 60 jarige.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 02-12-2019 09:31
0.08% gewijzigd
maandag 2 december 2019 om 08:59
Inderdaad ik vind het ook allemaal best, doen waar je je lekker bij voelt.
Zo vind de één grijs nooit iets voor haar zo vind ik verven niets voor mij, omdat ik dat over het algemeen (ook hier natuurlijk uitzonderingen) niet mooi vind. Zeker niet als je grijs bent, dit vanwege de uitgroei die je echt al met een week ziet hoor, dan begint het al te glinsteren bij de aanzet.
maandag 2 december 2019 om 09:02
jongengrijs schreef: ↑02-12-2019 00:09Nou, zo positief wordt er in dit topic alvast niet op gereageerd. Grijs is lelijk, vies, onverzorgd, niet-sexy,... Allemaal termen die hier voorbij zijn gekomen. Dus dat het alleen tussen mijn oren zou zitten klopt niet helemaal.
Vooral dat onverzorgd verbaasde mij. Dat je dus al standaard onverzorgd bent, als je je haar niet verft wanneer je grijs wordt, want dat 'kan niet'.
Later is nu
maandag 2 december 2019 om 09:07
Maar dan krijg je dus die landingsbaan, het haar wat nu gekleurd is daar wil je toch vanaf, ik zou écht wel voor ontkleuren gaan, en je haar verven in een kleur die dichtbij grijs ligt, die kapper die genoemd is in dit topic tovert zo de haren om naar hun grijze kleur, kijk er eens naar. Echt prachtig. Niet nodig dus om zo lang met twee kleuren haar rond te lopen. Knip er steeds een stukje af als de onderkant niet mooi meer is. Je bent minimaal een jaar bezig om je huidige uitgroei bij je oren te krijgen, dat los je niet meer op met een hoedje of een sjaaltje. Dan loop je dus lang met kleur verschil rond, daar zou ik dan echt te ijdel voor zijn.jongengrijs schreef: ↑01-12-2019 23:24Dat is mooi, maar daarvoor zou ik eerst mijn haar moeten laten ontkleuren, ik ben nu namelijk donkerblond /lichtbruin. Ik wil mijn haar op dit moment zoveel mogelijk met rust laten, zodat het kan herstellen en weer gezond wordt.
maandag 2 december 2019 om 09:14
blijfgewoonbianca schreef: ↑01-12-2019 23:38En een geverfde uitgroei is retecool....
https://glamour.studio/service/balayage/
https://www.johnbeerens.com/blog/alles- ... r-balayage
![]()
Ja, eens heel mooi, áls je niet grijs bent.
maandag 2 december 2019 om 09:32
Want alleen beeldschone vrouwen met lange golvende lokken vinden een partner van stand?
Ik vind Laurentien een leuke vrouw om te zien. Sprekende ogen, mooie gladde huid, mooie tanden, mooie lach, goed figuur.
amarna wijzigde dit bericht op 02-12-2019 09:35
5.04% gewijzigd
maandag 2 december 2019 om 09:34
Eens!
Ik vind het zeker geen lelijke vrouw. Bovendien komt ze erg sympathiek en intelligent over. Dat maakt iemand ook leuk.
maandag 2 december 2019 om 09:34
Landingsbaan is gewoon de term voor uitgroei.
TO heeft krullen dus die landingsbaan zal wel meevallen bij haar, maar kleurverschil zie je , als je je oude kleur niet mee gaat kleuren naar je natuurlijke kleur.