Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Ik heb mijn haar op het laatst geverfd toen ik rond de 33 was, niet omdat ik grijs werd maar ik vond het mooi, wel altijd in mijn eigen kleur ongeveer. Ik ben nu 49 en aan de zijkanten van m'n hoofd wordt mijn haar wit. Ik ga niet verven maar laat het rustig wit worden. Ik zorg wel dat ik geen bleek hoofd eronder heb anders zie ik eruit als een lijk.

TO, ik steun je in je missie!
vivapimpelmees schreef:
03-12-2019 12:38
Bijzonder.... toen het over lippenstift ging had je er geen problemen mee...

Ik heb inderdaad even ingebroken (netjes gevraagd aan TO) met de lippenstiftkwestie maar.....zijdelings heeft dat wel met TO's komend grijze haar te maken. Het zijn tips hoe je er met grijs haar fleurig uit kunt zien :lmao:
Ik ga je volgen TO. Voor mij achter de rug maar ik vind het leuk om te lezen hoe je het ervaart.
Lady_Day schreef:
03-12-2019 12:52
Wat mij heel erg tegenstaat is dat grijs 'ouder' maakt. Alsof 'ouder' zo erg is. Ik doe daar zelf natuurlijk ook aan mee... met mijn potjes retinol en haarverf. Ik smeer en verf me gek want oh wee... straks zie ik er 'ouder' uit. Vreselijk eigenlijk dat ik zo denk. Alsof 'ouder' minder zou zijn. Alsof je op 40e/50e/60e uitgerangeerd zou zijn (als vrouw vooral dan he).

Dat mijn leeftijd me aan te zien is vind ik geen enkel probleem,. Ik probeer er zo verzorgd en leuk mogelijk uit te zien.
Niet zo jong mogelijk. Dat boeit me niet.

Edit: een aantal jaar geleden ben ik het ziekenhuis in gemoeten voor iets ernstigs.
Tijdens de voorbereidingen hierop was mijn gedachte: "ik moet nog snel mijn haar verven voor het zover is, anders lig ik met uitgroei in bed".....Echt, nu denk ik "waar was ik in vredesnaam mee bezig, wat een keurslijf!"
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 15:02
20.16% gewijzigd
herfstappeltaart schreef:
03-12-2019 14:53
Dat mijn leeftijd me aan te zien is vind ik geen enkel probleem,. Ik probeer er zo verzorgd en leuk mogelijk uit te zien.
Niet zo jong mogelijk. Dat boeit me niet.
Eens!
Lady_Day schreef:
03-12-2019 12:52
Wat mij heel erg tegenstaat is dat grijs 'ouder' maakt. Alsof 'ouder' zo erg is. Ik doe daar zelf natuurlijk ook aan mee... met mijn potjes retinol en haarverf. Ik smeer en verf me gek want oh wee... straks zie ik er 'ouder' uit. Vreselijk eigenlijk dat ik zo denk. Alsof 'ouder' minder zou zijn. Alsof je op 40e/50e/60e uitgerangeerd zou zijn (als vrouw vooral dan he).
Rimpelvorming is erfelijk. Goede vochtvasthoudende creme kan iets helpen, maar houdt het proces niet tegen, jammer genoeg.
Wat wel bewezen goed is voor een soepele huid is niet te schraal eten.
Volle yoghurt, vette vis, noten, kaas, avocado. En is nog goed voor je botten ook.
Veel vrouwen eten erg schraal. Is niet goed voor je huid.
amarna schreef:
03-12-2019 15:05
Rimpelvorming is erfelijk. Goede vochtvasthoudende creme kan iets helpen, maar houdt het proces niet tegen, jammer genoeg.
Wat wel bewezen goed is voor een soepele huid is niet te schraal eten.
Volle yoghurt, vette vis, noten, kaas, avocado. En is nog goed voor je botten ook.
Veel vrouwen eten erg schraal. Is niet goed voor je huid.

Ook eens en dan vooral de gezonde vetten. Zelf probeer ik zuivel halfvol te houden vanwege mijn te hoge cholesterol.
Ik eet wel heel veel noten, avocado en minstens 1x per week vette vis.
03-12-2019 14:34
Niet?.... ;-)) :biggrin:
Ik ga eerst 3 maanden lezen, lezen en nog eens lezen. Achter de vetplanten, geraniums heb ik niet.
En daarna stort ik me in het bestuursleven. Men zit al jaren aan me te trekken en ik heb het altijd afgehouden met het argument: "niet nu ik nog werk". En ik ben gevraagd voor vrijwilligerswerk dat met kunst te maken heeft. Lijkt me erg leuk! Als ik nog tijd over heb ga ik weer zangles nemen en verder met korte verhalen schrijven.
amarna schreef:
03-12-2019 15:09
Ik ga eerst 3 maanden lezen, lezen en nog eens lezen. Achter de vetplanten, geraniums heb ik niet.
En daarna stort ik me in het bestuursleven. Men zit al jaren aan me te trekken en ik heb het altijd afgehouden met het argument: "niet nu ik nog werk". En ik ben gevraagd voor vrijwilligerswerk dat met kunst te maken heeft. Lijkt me erg leuk! Als ik nog tijd over heb ga ik weer zangles nemen en verder met korte verhalen schrijven.

Heerlijk. Je begint een heel nieuw leven met alleen dingen die je leuk vind.
Ik hoop dat je er nog lang van geniet :)
Trotter schreef:
03-12-2019 14:22
Als jij denkt dat deze mevrouw 70+ is dan snap ik dat je vindt dat grijs haar oud maakt. Dat ligt dan echter niet aan de haarkleur, maar aan het feit dat jij blijkbaar geen leeftijden kunt schatten. Dit is namelijk een prachtige mevrouw, die nog lang niet bejaard is.
Aan haar huid te zien (geen rimpel, geen groeven tussen neus en mond, geen hangwangen, geen gezakte wenkbrauwen) is ze hooguit begin 50.
Ook zie ik een gladde hals en decollete.
-Simone- schreef:
03-12-2019 09:54
:biggrin: dat laatste denk ik ook!

Ik kan ook veel niet: make-up, hakken, sieraden, ik heb dun haar: dus kort. Ik zal ook wel een moeke zijn in sommige ogen. Boeijah...

Maar ik ben tenminste niet grijs :yes:

Ik heb van mezelf krullen en die worden nu grijs. Nou, tel maar uit. Oma dus.
Later is nu
Liliane13 schreef:
03-12-2019 13:09
Sarah Harris

Prachtig toch? Ze is in de 40 en kreeg haar eerste grijze haren op haar zestiende:
https://www.telegraph.co.uk/women/life/ ... -i-was-16/

Natuurlijk zullen mensen deze “lange slierten” ook wel weer onverzorgd of hekserig vinden of dit geen representatief voorbeeld vinden omdat ze toch wel knap en slank is en dus elk kapsel kan hebben, maar ik vind het mooi en inspirerend! Ze lijkt net het meer gedistingeerde zusje van die eerder geplaatste Annika Von Holdt.

Sarah’s instagram: https://www.instagram.com/sarahharris/
Meh, ik vind het niet hekserig of onverzorgd, maar mooi vind ik dat soort 'lange slierten' niet. In welke kleur en of iemand slank is, maakt niet uit dan. Maar goed, dat is een kwestie van smaak.
Dreamer schreef:
03-12-2019 15:46
Ik heb van mezelf krullen en die worden nu grijs. Nou, tel maar uit. Oma dus.

Yep, niks meer aan te doen helaas :hug: :biggrin:
03-12-2019 14:41
"Het ouder worden maar zijn gang te laten gaan"....daar moet ik een beetje om lachen. Of je het nu wilt of niet, dat GAAT gewoon zijn gang. Ik heb ook liever geen last van mijn gewrichten maar dat gebeurt gewoon.
En nogmaals: mijn haar is grijs, maar ook ik gebruik graag een cremetje, een leuk make-upje op zijn tijd en moderne kleding en schoenen. Ik probeer er zo leuk mogelijk uit te zien. Maar dat probeer ik al mijn hele leven. Dat verandert niet naarmate ik ouder ben geworden. Zo leuk en verzorgd mogelijk vind ik fijn, zo jong mogelijk vind ik onzin.
Ik ga elke 5/6 weken naar de kapper en voel me heerlijk met mijn eigen zelf.
“ Dat gaat gewoon zijn gang “

Nietes!
Ik ontken het :D

Natuurlijk is ouder worden en wat daarbij komt kijken niet compleet te beïnvloeden.
Maar ik bedoel er ook mee om mijzelf er wel zo leuk mogelijk uit te laten zien, en voor mij betekent dat vooralsnog ook mijn haar verven.
Later wil ik wel een sophisticated lady zijn in mooie jurkjes, parelketting en mooi gekapt grijs haar.
Zoals mijn oma was :heart:
Afbeelding

Ben wel benieuwd hoe oud jullie haar schatten?
Qiyara schreef:
03-12-2019 16:20
Afbeelding

Ben wel benieuwd hoe oud jullie haar schatten?
47
Eind 40??
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 16:29
91.67% gewijzigd
Ik schat haar 30.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
2e helft 40, begin 50.
03-12-2019 14:49
Ik heb inderdaad even ingebroken (netjes gevraagd aan TO) met de lippenstiftkwestie maar.....zijdelings heeft dat wel met TO's komend grijze haar te maken. Het zijn tips hoe je er met grijs haar fleurig uit kunt zien :lmao:
Klopt wel, dat geeft die Sarah Harris ook aan:
"Yes, it can make you look older, and on dank, dark days it doesn’t do much for the complexion. (Applying a light bronzer can help, and I almost always wear mascara.)"
Bron: https://www.telegraph.co.uk/women/life/ ... -i-was-16/
liliane13 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 16:34
18.39% gewijzigd
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Ze is 48: "Na drie jaar was mijn natuurlijke haar volledig uitgegroeid. Ik ben nu 48 en ik doe vanwege mijn haar zelfs modellenwerk. Ik voel mij mij mooier en blijer dan ooit tevoren."

https://bambr.nl/738-deze-vrouwen-omarm ... vrouw-haar

Deze website nog meer prachtige jonge vrouwen met grijs haar! We worden dus echt niet ouder dan we zijn met onze grijze lokken.
Liliane13 schreef:
03-12-2019 16:28
Ik schat haar 30.
Ikzelf zat ook eind 30 toen ik de foto zag.
Ik ben 35 en verf mijn haar al sinds mijn 16e. Eerst voor de lol, leuk een ander kleurtje, maar vanaf mijn 28e ongeveer voor mijn grijze haren.
Helaas heb ik psoriasis op mijn hoofdhuid en jeukt verf echt vreselijk, welke soort dan ook. Toen ik eens een paar maanden er tussen liet werd het minder, en had ik veel minder van alle rommel nodig die ik van de dermatoloog kreeg. Ik heb zelf krullen, en kort haar. Na overleg bij mijn kapper heb ik in de zomer besloten helemaal te stoppen met verven. Ze heeft er in augustus voor het laatst wat lichtere highlights in gezet om de overgang wat minder te maken. Nooit eerder kreeg ik zoveel complimenten over mijn haar, dus voor mij echt geen verf meer!
SimoneEline schreef:
03-12-2019 16:39
Nooit eerder kreeg ik zoveel complimenten over mijn haar, dus voor mij echt geen verf meer!
Leuk he, hier ook :cheer:
https://bambr.nl/resources/uploads/arti ... e8cc5a.jpg

Deze dame lijkt dan weer veel ouder dan ze is (30). Ach, je moet doen waar je jezelf goed bij voelt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven