Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
woensdag 4 december 2019 om 19:01
Mijn opa is bijna 93 geworden en was tot zijn laatste dag levenslustig, maar dat maakte hem niet minder hoogbejaard. En zo zag hij er ook uit, als een hoogbejaarde man. Want geestelijk kun je nog zo levenslustig zijn, fysiek zie je er dan echt niet meer zo uit, hoor.Dreamer schreef: ↑04-12-2019 15:13Sorry FV, maar dat is dus vooral een mening hoor. Ik ken genoeg levenslustige ouderen en dan heb ik het over 70+
EN nee, die zijn niet meer vruchtbaar. Dat is het énige van je rijtje dat sowieso waar is. Ik zag vandaag dus véél grijze mensen, en die zagen er bijna allemaal levenslustig uit. Een aantal sportief ook nog, maar vooral heel blij en tevreden. Nou was ik ook wel op een hele leuke plek, maar toch.
En dat grijs haar voor iedereen per definitie ook oud uitstraalt, is ook jouw mening die zeker niet door iedereen gedeeld wordt. Wel een aantal, maar ik kijk toch echt verder dan alleen het haar.
ik zie er ook lang niet meer zo levenslustig, bouncy, bubbly en energiek uit als toen ik 22 was. Je ziet toch gewoon dat de glans er af gaat met het klimmen der jaren?
Echt ik snap niet dat jullie allemaal zo over de flos raken van iets wat normaal is en wat letterlijk voor elk mens geldt. Kunnen jullie zo slecht tegen jullie eigen verval?
fashionvictim wijzigde dit bericht op 04-12-2019 19:01
0.39% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Ze zit gewoon te stangen joh. Ik lig dubbel hier.
woensdag 4 december 2019 om 19:02
Nee: je piekt rond je 40ste. En dan voor alles en iedereen : ben je zowel een geile MILF als een lekker groen blaadje. Enkel de veertigers zien je dan nietfashionvictim schreef: ↑04-12-2019 18:53Overall wordt het daardoor dus ook minder. Als je 21 en een lekker wijf bent, draaien 16, 25, 32, 43, 54, 65, kortom, mannen van alle leeftijden hun hoofd voor je om. Maar als je een lekker wijf van 55 bent dan draaien er weliswaar nog steeds mannen voor je om maar wel alleen de mannen van je eigen leeftijd of ouder. Dus overall wordt de aandacht beduidend minder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 4 december 2019 om 19:02
Nee hoor. Als je de make-up, fotoshop en galakleding wegdenkt vind ik het een kort pittig huishoudbeurs type.
woensdag 4 december 2019 om 19:04
woensdag 4 december 2019 om 19:05
Vind je dat lachwekkend? Ik vind haar vermoeiend en kleuter gedrag hebben. Bij mij gaat ze onder de negeer.
woensdag 4 december 2019 om 19:07
Vivapimpelmees, ik geloof meteen dat mensen dat tegen je zeggen. En ik vind het leuk voor je want ik kan me best voorstellen dat je dat graag hoort. Zou ik ook vinden. Maar ik ken je niet dus wil t liever algemeen houden. Als dat tegen mensen gezegd wordt, zegt dan iedereen dat tegen ze? Of worden alleen de leuke opmerkingen onthouden, en de mensen die niks zeggen genegeerd? Als ik hier zonder mensen te zien op het forum al door heb voor wie dit soort opmerkingen enorm belangrijk zijn, dan heb ik dat in real-life toch zeker? Maakt ook verder niet uit hoor, er zijn natuurlijk mensen die er jonger uitzien. Die ken ik ook wel. Alleen heb ik het in mijn omgeving echt nooit over dat soort uiterlijkheden, dus het verbaast me gewoon hoe zeker sommigen ervan zijn dat ze er jonger uitzien. Dat kan alleen op opmerkingen van anderen gebaseerd zijn. En ja, dat geloof ik dus inderdaad niet (altijd).
Jongengrijs, hoera voor de spray!
Jongengrijs, hoera voor de spray!
woensdag 4 december 2019 om 19:08
Hoho, als mensen dat verval niet willen maskeren met l’Oreal snap je het ook niet.
Hoe langer ik Google op grijs haar, hoe mooier ik het ga vinden. Passender ook, vaak. Het enige andere wat op een bepaalde leeftijd nog staat aan geverfd haar is een bepaalde kleur blond ( naar wit, niet gelig ) of gemêleerd, waar dan ook dat grijsblonde door zit. Het is niet voor niks dat hoe ouder- hoe blonder er geverfd wordt : blond lijkt het meest op wat het “ hoort “ te zijn / wat er onder zit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 4 december 2019 om 19:10
blijfgewoonbianca schreef: ↑04-12-2019 19:08Hoho, als mensen dat verval niet willen maskeren met l’Oreal snap je het ook niet.
Hoe langer ik Google op grijs haar, hoe mooier ik het ga vinden. Passender ook, vaak. Het enige andere wat op een bepaalde leeftijd nog staat aan geverfd haar is een bepaalde kleur blond ( naar wit, niet gelig ) of gemêleerd, waar dan ook dat grijsblonde door zit. Het is niet voor niks dat hoe ouder- hoe blonder er geverfd wordt : blond lijkt het meest op wat het “ hoort “ te zijn / wat er onder zit.
Helemaal waar. Donker haar is op een bepaald moment erg onnatuurlijk. Blondines komen langer weg met haarverf.
woensdag 4 december 2019 om 19:11
Dieuwertje is trouwens super leuk met haar kapsel. In haar geval maakt het toch niet zoveel uit of ze er ouder door zou lijken of niet? Een lekker wijf is het niet, met geen enkele kleur. Wel is ze een hele leuke vrouw, en ziet ze er leuk uit. Iemand met wie je graag een gesprekje aan zou gaan, iemand waarbij je het gevoel hebt dat je jezelf kan zijn. Dat is ook wat waard.
woensdag 4 december 2019 om 19:12
Ik wil het haar van Chantalherfstappeltaart schreef: ↑04-12-2019 19:09Ik zit DWDD te kijken. Daar zit ze hoor Diewertje. Met haar eigen haarkleur. 62 jaar. Top!
Sjulia schreef: ↑04-12-2019 19:11Dieuwertje is trouwens super leuk met haar kapsel. In haar geval maakt het toch niet zoveel uit of ze er ouder door zou lijken of niet? Een lekker wijf is het niet, met geen enkele kleur. Wel is ze een hele leuke vrouw, en ziet ze er leuk uit. Iemand met wie je graag een gesprekje aan zou gaan, iemand waarbij je het gevoel hebt dat je jezelf kan zijn. Dat is ook wat waard.
Vind ik ook. Kleurrijk en gezellig.
JIJ zegt dat oudere mensen niet meer levenslustig zijn, dat zijn ze dus wel. Dat is toch raar, dat je dat dan zegt? En dat je dat allemaal ophangt aan grijs haar? En dat jij dat dan nog normaal vindt.fashionvictim schreef: ↑04-12-2019 19:01Mijn opa is bijna 93 geworden en was tot zijn laatste dag levenslustig, maar dat maakte hem niet minder hoogbejaard. En zo zag hij er ook uit, als een hoogbejaarde man. Want geestelijk kun je nog zo levenslustig zijn, fysiek zie je er dan echt niet meer zo uit, hoor.
ik zie er ook lang niet meer zo levenslustig, bouncy, bubbly en energiek uit als toen ik 22 was. Je ziet toch gewoon dat de glans er af gaat met het klimmen der jaren?
Echt ik snap niet dat jullie allemaal zo over de flos raken van iets wat normaal is en wat letterlijk voor elk mens geldt. Kunnen jullie zo slecht tegen jullie eigen verval?
Levenslustig kun je zijn, zonder alles meer te kunnen. Gewoon, zin in het leven. Maar volgens jou zijn oude grijze mensen uitgeblust. Zo bedoel je het misschien niet, maar zo zeg je dat wel. Dat is toch raar? Je eigen opa was levenslustig. Hij kon niet alles meer, maar hij was wel levenslustig. Hij was niet grijs dan?
Ik kan je niet meer volgen.
En het gaat hier wat dat betreft ook nergens meer over.
Later is nu
woensdag 4 december 2019 om 19:14
Dreamer schreef: ↑04-12-2019 19:12JIJ zegt dat oudere mensen niet meer levenslustig zijn, dat zijn ze dus wel. Dat is toch raar, dat je dat dan zegt? En dat je dat allemaal ophangt aan grijs haar? En dat jij dat dan nog normaal vindt.
Levenslustig kun je zijn, zonder alles meer te kunnen. Gewoon, zin in het leven. Maar volgens jou zijn oude grijze mensen uitgeblust. Zo bedoel je het misschien niet, maar zo zeg je dat wel. Dat is toch raar? Je eigen opa was levenslustig. Hij kon niet alles meer, maar hij was wel levenslustig. Hij was niet grijs dan?
Ik kan je niet meer volgen.
En het gaat hier wat dat betreft ook nergens meer over.
Inderdaad.