Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
dora-wee schreef:
04-12-2019 17:35
Ik vraag me ook steeds af hoe mensen weten hoe oud ze eruit zien of hoe oud anderen hen schatten. Vragen ze dan aan iedereen die ze ontmoeten koket: ‘nou, hoe oud denk je dat ik ben?’ Of stellen ze het als serieuze vraag? Of geeft hun omgeving hen regelmatig feedback hierover? Ik heb die vraag al zeker sinds m’n 24e aan niemand meer gesteld denk ik. En m’n man zegt regelmatig lieve dingen over m’n uiterlijk maar eigenlijk nooit over hoe oud ik eruit zie. En z’n opmerkingen zijn meestal niet objectief, dat heb ik wel door. Dus ik heb geen idee hoe oud met mij zou schatten.
Ik werd 50. Trakteerde op m'n verjaardag op het werk en collega vroeg hoe oud ik geworden was. Ik zei gewoon hoe oud, ben niet van het 'raad eens' en bovendien vond ik het ook leuk. Hij had me 5 jaar jonger geschat, was echt verbaasd dat ik zoveel ouder ben dan hij.
Maar goed, dat is 2 jaar terug. Wie weet hoeveel ouder ik er nu uitzie. Geen idee.
Later is nu
Dreamer schreef:
04-12-2019 19:12
JIJ zegt dat oudere mensen niet meer levenslustig zijn, dat zijn ze dus wel. Dat is toch raar, dat je dat dan zegt? En dat je dat allemaal ophangt aan grijs haar? En dat jij dat dan nog normaal vindt.

Levenslustig kun je zijn, zonder alles meer te kunnen. Gewoon, zin in het leven. Maar volgens jou zijn oude grijze mensen uitgeblust. Zo bedoel je het misschien niet, maar zo zeg je dat wel. Dat is toch raar? Je eigen opa was levenslustig. Hij kon niet alles meer, maar hij was wel levenslustig. Hij was niet grijs dan?

Ik kan je niet meer volgen.

En het gaat hier wat dat betreft ook nergens meer over.
Dat lees ik niet, ze schrijft dat haar opa juist wel levenslustig was, maar dat je kon zien dat hij niet meer jong was. Kan toch.
Cum non tum age
[quote=herfstappeltaart post_id=30699218 time=1575482950 user_id=310255]
Ik zit DWDD te kijken. Daar zit ze hoor Diewertje. Met haar eigen haarkleur. 62 jaar.

Dat is te zien het ziet er onverzorgd uit.
Babette2017 schreef:
04-12-2019 18:42
Toen ik laatst op de datingapp van mijn beste vriend zat en ik veel vrouwen van 29/30 (mijn leeftijd) voorbij zag komen dacht ik wow wat zien ze er ‘oud’ uit, die zien er veel ouder uit dan ik. Maar dat is niet zo, ze zien er waarschijnlijk hetzelfde uit.
Veel mensen vinden dat ze er jonger uit zien dan hun leeftijdsgenoten. Guess what? They don’t.

Dat denk ik dus ook. Het beeld dat bij een bepaalde leeftijd hoort klopt niet meer zo.

Hoewel.. ik had een aantal jaren terug een reünie van de havo, ik schrok echt van hoeveel ouder de mannen eruit zagen dan de vrouwen :O Ik dacht eerst dat ik in de verkeerde kroeg terecht gekomen was :rofl:
Later is nu
Ik geloof het nooit als mensen me jonger schatten. Ik zie zelf toch echt een ouder hoofd.
Cum non tum age
jongengrijs schreef:
04-12-2019 19:07
Lacuba bedoel je? Die zit bij mij al onder de negeer. Zeer vermoeiend mens.
Ja, bij mij inmiddels ook. Fijn :)
[quote=Superhuisvrouw post_id=30699264 time=1575483512 user_id=25294][
Dat is te zien het ziet er onverzorgd uit./quote]

Dat wel een beetje maar toch charmant. Bovendien zat het 30 jaar geleden net zo. Past bij haar,
To, vraagje: heb je de L’Oréal geprobeerd? Er zijn ook veel duurdere merken zag ik. Ben benieuwd of die ook veel beter zijn.
noa schreef:
04-12-2019 19:17
Dat lees ik niet, ze schrijft dat haar opa juist wel levenslustig was, maar dat je kon zien dat hij niet meer jong was. Kan toch.

Ze zegt ergens eerder, het stuk waar ik op reageerde en waar zij dus weer op reageerde dat grijs stond voor oud en dat was ziek, niet meer zo levenslustig, en zo nog wat dingen.
Later is nu
blijfgewoonbianca schreef:
04-12-2019 19:08
Hoho, als mensen dat verval niet willen maskeren met l’Oreal snap je het ook niet.
Hoe langer ik Google op grijs haar, hoe mooier ik het ga vinden. Passender ook, vaak. Het enige andere wat op een bepaalde leeftijd nog staat aan geverfd haar is een bepaalde kleur blond ( naar wit, niet gelig ) of gemêleerd, waar dan ook dat grijsblonde door zit. Het is niet voor niks dat hoe ouder- hoe blonder er geverfd wordt : blond lijkt het meest op wat het “ hoort “ te zijn / wat er onder zit.
Nee, dat zeg ik niet. Dit topic heet grijs op je 40e en aanvankelijk ging het over veertigers die niet meer verven en volledig grijs zijn. Naast dat ik dat echt extreem vroeg vind, geen van mijn veertigers-vriendinnen is al volledig grijs, vind ik het ook zonde. Waarom zou je er als veertiger al als zestiger uit willen zien?

Dus nee, van een veertiger snap ik het niet. Van een zestiger snap ik het prima. En bij zestigers vind ik grijs over het algemeen ook niet mooi -laten we eerlijk zijn, Truus op de huishoudbeurs heeft in de regel echt niet het gezicht, het kapsel en de kleur van dat grijze model dat ik eerder in die vergelijking postte - of in ieder geval: vind ik grijs haar niet mooier maken. Soms ook niet lelijker, hoor.

Maar bij vrouwen jonger dan 60 vind ik het eigenlijk wel altijd lelijker maken. Maar goed, in alle eerlijkheid vind ik sowieso haar dat niet op de een of andere manier bij gekleurd wordt vaak niet echt flatteus. Zeker voor Europese mensen geldt dat een heleboel daarvan een soort onbestemde saaie kleur van zichzelf hebben die niet blond, niet bruin, niet rood, niet zwart, maar iets niksigs er tussen in is. Voor dat soort haar geldt sowieso dat het ook als het niet grijs is op zou knappen van wat highlights, wat extra glans en een wat meer sprekende kleur.
Am Yisrael Chai!
Dreamer schreef:
04-12-2019 19:24
Ze zegt ergens eerder, het stuk waar ik op reageerde en waar zij dus weer op reageerde dat grijs stond voor oud en dat was ziek, niet meer zo levenslustig, en zo nog wat dingen.
Nee, ziek heb ik zeker niet genoemd. Ik zei niet sportief, niet levenslustig, niet energiek, etcetera. Ik probeer eigenlijk gewoon te zeggen dat grijs niet "jong" is want jong of jeugdig is eigenlijk de beste omschrijving van hetgeen ik bedoel.
Am Yisrael Chai!
Ja, want we moeten er natuurlijk altijd net wat flatteuzer uitzien, dat snap ik al niet. Daar ben je me al kwijt, zeg maar ;-D

Maar goed, ik ben zo'n saaie muts met een nikserige kleur haar. Heb ik het jaren rood gehad, en kort, dat was ook niet goed leerde ik later toen er internet kwam.

Ik ben dan wel weer heel fleurig rood in m'n gezicht :nut:
Later is nu
fashionvictim schreef:
04-12-2019 19:26
Nee, ziek heb ik zeker niet genoemd. Ik zei niet sportief, niet levenslustig, niet energiek, etcetera. Ik probeer eigenlijk gewoon te zeggen dat grijs niet "jong" is want jong of jeugdig is eigenlijk de beste omschrijving van hetgeen ik bedoel.
Niet gezond. EN dus niet levenslustig, terwijl je opa van 93 dat wel was. Dan spreek je jezelf toch behoorlijk tegen.

En niet jong en niet jeugdig vind jij dus heel negatief voor iedereen onder de 60. Gelukkig heb ik saai Europees haar, dus valt het allemaal toch niet op ;-D
Later is nu
Dreamer schreef:
04-12-2019 19:12
JIJ zegt dat oudere mensen niet meer levenslustig zijn, dat zijn ze dus wel. Dat is toch raar, dat je dat dan zegt? En dat je dat allemaal ophangt aan grijs haar? En dat jij dat dan nog normaal vindt.

Levenslustig kun je zijn, zonder alles meer te kunnen. Gewoon, zin in het leven. Maar volgens jou zijn oude grijze mensen uitgeblust. Zo bedoel je het misschien niet, maar zo zeg je dat wel. Dat is toch raar? Je eigen opa was levenslustig. Hij kon niet alles meer, maar hij was wel levenslustig. Hij was niet grijs dan?

Ik kan je niet meer volgen.

En het gaat hier wat dat betreft ook nergens meer over.
Nou goed, dan bedoel ik jeugdig, dat is wellicht een beter woord. Al was mijn opa dat in zijn geest ook, jeugdig.

Maar we hebben het over de buitenkant. Fysiek. Iemand met grijs haar ziet er voor mij inderdaad niet levenslustig, niet energiek, niet jeugdig, niet bubbly, niet jong, uit. Dat is toch ook logisch? Want mensen met grijs haar ZIJN ook niet jong. Dus hoezo wordt iedereen zo boos als ik gewoon zeg dat je er met grijs haar ook uit ziet als wat je bent, namelijk OUD?
Am Yisrael Chai!
Dreamer schreef:
04-12-2019 19:19
Dat denk ik dus ook. Het beeld dat bij een bepaalde leeftijd hoort klopt niet meer zo.

Hoewel.. ik had een aantal jaren terug een reünie van de havo, ik schrok echt van hoeveel ouder de mannen eruit zagen dan de vrouwen :O Ik dacht eerst dat ik in de verkeerde kroeg terecht gekomen was :rofl:
Ik heb in april een reunie van de middelbare school. Ben benieuwd!
fashionvictim schreef:
04-12-2019 19:26
Maar anno nu is geverfd grijs het nieuwe blond .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
herfstappeltaart schreef:
04-12-2019 19:15
TO: als jij weer iets te melden hebt over je uitgroeiproces kom ik weer lezen! Succes :)
Haha, ok. Helaas gaat het niet zo snel :)
Dreamer schreef:
04-12-2019 19:28
Niet gezond. EN dus niet levenslustig, terwijl je opa van 93 dat wel was. Dan spreek je jezelf toch behoorlijk tegen.

En niet jong en niet jeugdig vind jij dus heel negatief voor iedereen onder de 60. Gelukkig heb ik saai Europees haar, dus valt het allemaal toch niet op ;-D
Gezond als in vruchtbaar, gezond, goede genen. Maar nogmaals, dat BEN je toch ook allemaal niet meer als je oud bent? je kan je van binnen dan nog 100 keer pas 8 voelen, maar van buiten zie je er gewoon uit als wat je bent, iemand die zijn beste jaren al gehad heeft en op weg is naar de uitgang. Tja, ik snap de ophef echt niet hoor, je mag blij zijn als je überhaupt oud wordt. Dus hoezo is het erg als mensen dat ook aan je zien?
Am Yisrael Chai!
Afbeelding

Ik vind zo’n blond niet jeugdiger.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
04-12-2019 19:32
Afbeelding

Veel te geel.
fashionvictim schreef:
04-12-2019 19:29
Nou goed, dan bedoel ik jeugdig, dat is wellicht een beter woord. Al was mijn opa dat in zijn geest ook, jeugdig.

Maar we hebben het over de buitenkant. Fysiek. Iemand met grijs haar ziet er voor mij inderdaad niet levenslustig, niet energiek, niet jeugdig, niet bubbly, niet jong, uit. Dat is toch ook logisch? Want mensen met grijs haar ZIJN ook niet jong. Dus hoezo wordt iedereen zo boos als ik gewoon zeg dat je er met grijs haar ook uit ziet als wat je bent, namelijk OUD?

Ik word niet boos, dat wordt niemand hier, we snappen het gewoon niet en zijn het niet met je eens. Want bij jou ziet iemand van 40 (niet oud meer tegenwoordig) er standaar 10 jaar ouder uit, als die persoon grijs haar heeft. Dan kijk jij dus alleen naar de haarkleur. Erg kortzichtig, naar mijn mening, maar goed zo kijk jij er tegenaan. Dat kan. Probeer mensen eens op wat anders te beoordelen, zou ik zeggen.

En dat jij vindt dat iemand die er "oud" uitziet, er ook gelijk niet levenslustig uitziet, dat vind ik echt bijzonder bijzonder. Maar goed.. dat kan ook.

Ik houd in elk geval met deze oeverloze discussie op :bye:
Later is nu
Maar ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat grijs haar niet jonger maakt, ook niet per se ouder, maar jonger eigenlijk niet.
Cum non tum age
en ik zal de opmerkingen alvast voor zijn: met 40 vind ik je nog niet oud, dan ben je net op de helft van je leven, gemiddeld gezien. Vandaar dat ik grijs niet bij 40 vind passen, en wel bij 60 en ouder. En zoals ik al het hele topic zeg, ik vind het zelfs bij zestig ook meer bij eind zestigers dan begin zestigers passen. Een vrouw van 60 vind ik ook nog onnodig oud ogen als ze al volledig grijs is. Bij 68 vind ik het alweer wat normaler.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
04-12-2019 19:29
Want mensen met grijs haar ZIJN ook niet jong. Dus hoezo wordt iedereen zo boos als ik gewoon zeg dat je er met grijs haar ook uit ziet als wat je bent, namelijk OUD?
Ik ben 36 jonger dan jij.
Je valt enorm in herhaling steeds, ben je bezig een discussie te winnen?
Kan je je niet gewoon een keer bij neerleggen dat meningen verschillen?
Wat maakt dat je zo blijft doorgaan om anderen te overtuigen? Want daar begint het inmiddels op te lijken.
04-12-2019 19:32
Afbeelding

Mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven